29 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i ş k i A ELE GR “ NER , i Şmeling'in mağlübiyet Almanyata teessürle karşılandı İki boksör arasında bir üçüncü döğüş yapılacak mı? - Alman boksörüne vurulan yumruk tamamen nizamidir Şmeling'in zenci boksör Joe Louis fır. Bütün Almanlar maçtan evvel favorilerinin kolaylıkla kazanacak- larını tahmin ediyorlardı. Bilhassa Alman matbuştı mağlü- biyetlen sonra çok müteessir görün- mektedir, Şmeling'in iki sene ey- yel zenci boksör karşısındaki par- lak galibiyetinden sonra Maks'ın Joe Lowis'i muhakkak tekrar yeneceğini iddia etmiş olan Alman matbuati hâ- talarını kapamak için «nihayet genç olan kazandı ve bu tabiatin kuvve- tidire demektedirler, Bir çok gazeteler de iki sene evye” Şmeling'in dünya şampiyonu olma« s1 lâzımdı ve 74 Touis te“ bir takım hileli yollâra başvurarak uzun müd- et Şmelingle döğüşmedi ve nihayet bu sefer kazandı, demektedirler. mektedirler. Bakalım Joe Louis h, nu kabul edecek mi? Louis kabahatli olacaktı, Fakat bu vaziyette zenci boksöre kabahat bul- mak imkânı yoktur, Doktorlar ne diyor? Şmelingin oradyografllerini Oted- kik eden doktorlar belkemiğinin dördüncü ile beşinci fıkrası arasına bağlı olan kaburga kemiğinin belke- miğine yakın bir yerden kırılmış ok duğunu görmüşlerdir. Ancak bu ka- burga kemiği oldukça kalın bir adalenin altında olduğundan, yum- ruk tesirile kırılması ihtimalinin az olduğu söylenmektedir. Bir çok dok- torlar kemik kırılmasının Şmeling yere düşerken hasıl olan âni bir ada- le sıkışmasından ileri geldiğini söy- lemektedirler. Şmelingin sıhhati Bir çok mütecessisler Alman bok- sorünün yattığı Poliklinik hastane- sinin etrafını sarmışlardır, Alman boksörünün sıhhati vehamet keshet- memiş ve sabit bir vaziyettedir. Al- man boksörü kapısının önünde top- lanan gazetecileri kabul olup yattığındanberi ancak meneceri Dünya şampiyonluğunu 16 boksör içinde bunu en çok mü- halaza eden meşhur Cak Dempsey olmuştur. Cak Dempsey tam yedi sene on hafta karşısına çıkan bü- tün rakiplerini haklamıştır. Bun- dan başka Cak Conson ve Ceymis Cefris'da altı seneden fazla şampi- yonluklarını muhafaza etmişlerdir. Bakalım Coe Louis bu boksörlerin yekorlarını kırabilecek mi? Joe Louis antrenman yapıyor Cos Cacobs, antrenörü Mak Mahon ve Nevyork hükümetleri boks ko- misyonu reisi general Felan'ın ziya- retlerini kabul etmiştir. Döğüş hakkında son gelen telgraflar Nevyork 27 — İki dakika süren Şmeling maçı sinema ve gazeteler için tükenmez bir kaynak olmuştur. Bütün sinemalarda geceli gündüzlü bu maça aid filimler gösterilmektedir. Gazeteler bir çok sahifelerini bu maça tahsis etmektedirler, Nevyork 27 — Bülün gazeteler dünya boks şampiyonluğu maçına sahne olan Yake sladındaki dramın akıl ve havsalaya girmiyen bir sürat- Je bitmesine son derece hayret et- mektedirler, Nevyork Tayms'de, Jame P. Dav- son diyor ki, Lowis bu gibi maçlarda şimdiye kadar görülmemiş bir hız ve şiddetle Şmelingin üzerine atıldı. Hücumundaki şiddet, maçın netice- sini tamamile izah etmektedir. Nevyork Herald Tribün de de Gas- vil Adams şunları yazmaktadır; Louis, Almana öyle bir hızla ve ve o kadar korkunç bir şiddetle hü- cum etti ki heyecandan yerlerinden fırlıyan seyirciler gözlerine inanamı- yorlardı. Sabık dünya şampiyonu Tunney, gazetecilere bu maç hakkında ver. diği beyanatında «Louis», dünyada mevcud biricik rakibini imha etmek için, boksun bütün İcabatına göre mükemmel bir süratte hareket et- miştir. Louis, Almanı kurbanlık ko- yun gibi yenmiştir, demiştir. Joe Louis - Şmeling maçından bâh- seden yazıda süngeri kelimesi tertib hatası olarak söngey şeklinde çık- mıştır, düzeltiriz, Türkiye pratik farmakoloğlar birli- Binden: Birliğimizin senelik umumi top- lantısı 30/6/4356 perşembe akşamı 28 de Eminönü Halkevinde (Cağaloğlunda) ya- pılacsktır. Meslekdaşlarımızın her halde gelmelerini dileriz. Ruzname: 1 — İdare ve mürakabe heyetlerinin ta- porları, 2 — Kezacı kaltalarının sıhhi mu- ayeneye tabi tutulmaları, 3 — Hafla tâ- ti hakkındaki teklifler, 4 — Yeni sene için seçim fidare ve mürakabe), 5 — Mes- leğe aid serbes münakaşalar, Merkezi Avrupa kupası maçları başladı Ferençvaroş ilk turda yeni Ripensianın muvaffakıyeti Merkezi Avrupa kupası müsabaka- larına geçen pazar günü merkezi Av- rupanın muhtelif şehirlerinde baş- lanmıştır. Okuyucularımızın malü- mudur ki merkezi Avrupa kupası maçları eskidenberi İtalya, Avustur- ya, Macaristan ve Çekoslovakyadan dörder takımın iştiraki ile yapılıyor- du. Bu sene Avusturyanın Almanya tarafından ilhakı üzerine bu müsa- bakalar suya düşmek istidadını gös- termişse de sonradan toplanan feda- rasyonların kararı ile Avusturyadan münhal kalan dört yere iki Rumen, iki Yugoslav takımı konmuştur. Geçen pazar başlıyan bu seneki Or- ta Avrupa kupası 12 ncisldir. Fe- Tençvaroş Sparta, Ostrla ve - Ezlünya ikişer, Uypest, Rapid, Pirst Viyana birer defa kupayı almağa muvaffak olmuşlardır. Bu seferki müsabakalara şu takımlar iştirak etmektedirler: İtalyadan: Ambrosiana, Genova, Milano, Yüventüs, Çekoslovakyadan: Sparta, Slavya, Romanyadan: Rapid, Ripensia. Yugoslavyadan: Beogradski, H. A. 8. K, Takımları bir kendi sahalarında, bir de rakib sahalarda karşılaşmakta» dır. Geçen pazar yapılan ilk tur müsa- bakaları şu neticeleri vermiştir; Zideniçte: Zideniç - Ferençvaroş 3-1 Cenovada: Cenova - Sparta 42 Belgratta: Slavya - Beogradeki 3-2 Budapeştede: Hungarya - Yüventüs 3-3 Milanoda: Ambrosiana - Kişpeşt 4-1 nuncusudur. Doğrusu geçen sene ku- payı kazanan Ferençvaroşun, Zideniçe 3-1 gibi kati bir netice ile mağlüb ol ması bir sürprizdir. Diğer sürprizli maç ta Ripenslanın Milanoyu 3-0 gibi iyi bir sayı farkile yenmesidir. Bu galibiyetle Ripensia büyük bir mu- vaffakiyet göstermiştir. v Beynelmilel amatör boks fedarasyonunun yeni kararları Berlin 27 — Enlernasyonal amatör boks federasyonu burada yapmış ol- duğu toplantısında maçlar hakkında yeni hükümler tesbit etmiştir. Bu yeni hükümlere göre, bundan böyle, her hangi bir sakatlık yüzün- den maç Inkılaa uğrıyacak olursa, sa- katlanmış boksör mağlüp addedilmi- yecek, maç inkitaa uğrayıncaya kadar geçen müddet yarfında kazanılan puanlara göre netice tayin edilecek- tir, Ring hakemleri bugüne kadar, bok- Bör yere çöktüğü veya düştüğü takdir- de saymağa başlıyorlardı. Bundan böyle yalnız bu vaziyetlerde değil, rin- gin hatlarına asıldığı veya kapanıp maça devam etmediği takdirde de ha- kem sayacaktır. Her biri iki dakika olmak üzere 6 ravundluk maçlar tertibi hakkında İsviçre ve Irlanda omümessillerinin yapmış oldukları teklif reddedilmiştir. KONFERANS Üsküdar Halkevinden: 29/6/0938 çar- samba günü saat 21 de Üsküdar Halkevi salonunda Tan gazetesi muharrirlerinden iigiliyen önemli bir konferans verilecektir. Salon herkese açıktır. İngiltere ile 29 Haziran 1938 imza edilen anlaşmaların metinleri (Baş tarafı 7 nci sahifede) (a) Anglo - Turkish Comptolir Limited'in meveudatının şirkete devrolunduğu tarih- te henüz ödenmemiş bulunan masarifi ve Şirketin masarifi (b) Ankarada Kânunuevvel 1938 da im- zalanan mukavele mucibince H. A. Braser- kstine verilen bonalar için öde- tarlar, (e) Bu anlaşmanın 3 ncü kısmında mez- kür ve o kısmın hükümlerine göre Depart- man tarafından garanti edilmiş bulunan cek olan) bir hesab açacak ve bu hesaba aşağıdaki mebaliğ İstarlin olarak yatırıla- caktır: (a) Esas maddelerin ve tâli maddelerin şirket arafından veya vasıtaslle yapılan bütün satışların tutarı, (b) Bu anlaşmanın bu kısmındaki altancı madde mucibince şirkete tevdi edilecek bütün paralar, (e) Müzeyyel anlaşmanın 4 neü maddesi, 2 nci fıkrası (TI) ncü bendi hükümlerine göre Müttehid Kırallıkta yapılan Üzüm ve incir satışları tutarı. Du iesiyesalanzin paralar, müzeyyel anlaşmanın 4 ncü maddesi (2) nel fıkram (VW) nel bendi ahkâmile mukayyed olarak. ancak bu anlaşmanın bu kısmındaki 6 ncı maddede mezkür tediyat ile müzeyyel anlaşmanın 4 ncü maddesi (2) nei fıkrası (IV) nel bendi mucibince münhasıran şirket varldatile yapılacak tediyata İfa için kullanılacaktır. Madde 8 -- Her hangi bir zaman şif- ketin hesabında, bu anlaşmanın bu kıs- mındaki (6) nel maddede mevzuubahs tediyatı ifaya kâfi para bulunmadığı tak- dirde, Türkiye Hükümeti derhal eksiği ta- 1 temmuz 1938 de başlıyan devreden itibaren her on iki aylık dev- Te sonunda şirket hesabında kalan matlüb bakiyesi, o tarihte vacibüttdiye mikdar- lar çıkarıldıktan sonra, müzeyyel anlaşma ahkâmı dairesinde, muamele görecektir. Madde 9 — Etibank, şirketle sıkı bir te- mas temin edecek ve bu şirketin satışla” Ter hâdisede İngiltere Hükümeti tafa- fından tayin edilecek bir zat, Export Credils Guaranta Department umum müdürü, Bu kömiteye aşağıdaki işler havale olu- nacaktır: (a) Şirket Elibank veya alâkadar diğer her hangi bir Türk idari teşekkülü ara- #indaki ihtilâflar, (b) Şirket işlerinden tevellüd edib De- parlmanca veya Türkiye Hükümetince komiteye havalesi lüzumlu görülen rnese- leler. Komitenin kendisine havale olunan ih- tilâf veya mesele hakkındaki kararları (bu kararlar ibifak ile olmalıdır) nihal olacak ve alâkadar taraflarca bunların tatbiki için derhal tedbir alınacaktır. Madde 11 — Anglo - Türkish Cotaptoir şirketi tasfiye edilib aktif ve pasif şirke- te devredilmeden ve I. A. Brassert şir- ketile Türkiye Iktisad Vekâleti arasında 29 eylül 1936 da Londmda imza olunub hususatı saire meyanında Anglo - Türkish Comprim tesisine mütedair olan muka- vele şirketin teselli tarihinden itibaren feshedilmeden Departman bu anlaşmanın $ üncü kısmında mevzuubahs bonoları garanti etmeğe mecbur olmıyacaktır. Kısım HI — Garantiler Hükümetle Departman tekar rür bulunan bir liste mucibin- co vacibüttedişe olacaktır. İnal Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasından: Bay Sabri adına yazılı D sımfından birlik-7883 numarali bankamız hisse senedi kaybedilmiş olduğundan artık hükmü kalmadığı ve sahibine başka nu- maralı yeni bir senet verileceği bildirilir. Kültür (3976) r Bakanlığından: 1 — Kültür bakanlığı için kapalı zarf usulü ile 50 adet dört gözlü çelik dos- ya dolabı mübayaa edilecektir, Bu işin muhammen bedeli 6100 liradır. 2 — Nümune ve şartnameler bakanlıkta mevcuttur. Görmek isteyenler her gün bakanlık levazım direktörlüğüne müracaat edebilirler, 3 — İhale 13/7/938 çarşamba günü saat 10 da Bakanlık lerazımında top- lanacak komisyonda iera edilecektir. Talipler teklif mektuplarını muvakkat te- minat makbuz veya banka mektuplarını diğer vesaikle birlikte ihaleden bir sa- at evvel makbuz mukabilinde komisyon reisliğine tevdi etmiş bulunacaklar. dir. (2070), (3998), her yarım senede ödenmek üzere sene X S4 olacaktır. Damga masarıfını Tü Hükümeti ödeyecektir. e Madde 4 — Türkiye Maliye Vekâleti veya Türkiye Hükümetinin bu iş için tayin eds- ceği diğer bir makam zaman zaman garanti edilmek üzere bonoları Departmana gön- dereçektir. Bu bonoların yekünu mezkür Değartman tarafından bu anlaşmaya da- hil bulundukları tasdik edilmiş bulunan mukavelelere müsteniden mezkür Vekâlek veya yukardaki şekilde tayin olunan ma- kam barafından ihzar olunub Departma- na verilecek bir Hsteye göre yakın bir zâ- manda yapılması lâzim gelen tediyat yekünuna takriben müsavi olacaktır. Bu anlaşmanın bu kısmı mukayyod —— üzere, her hangi bir zamanda ve- Bonoların Departmana ga- ranti edilmek üzere tevdlini müteakib Iki hafta zarfından ve bu anlaşma ahkimıns riayet edilmiş olmak şartile Depatman bu bonoları resiilmal ve faiz için garanti ede- çek ve satıslarını temin eyleyip, hâsılla- rından, mecmuu bu suretle garanti edilen bonoların (faiz hariç olmak üzere) itibari kıymetleri yekündna müsavi miktarları, Londra Osmanlı bankasında “Türkiye Ma- liye Vekâleti namına açılacak hususi bir hesaba yatıracaktır. Bu hususi hesabdan ancak Türkiye Maliye Vekâleti tarafından, tasdik ve Departman tarafından da imza edilmiş olan listelere dahil tediyat için para çekilebilecektir. Bu listeler tasdik vo imza edildikten sonru Departman tara- fından mezkür bankaya gönderilecektir. Bonoları satış hasıllarının itibari kıymet- lerinden fazlası yalnız Departmanm em- rinde bulunacak ve bu Departman satış dolayısile yapılacak masraflardan mesul olacaktır. Madde 6 — Bu anlaşmanın birinci kis- mi birinci müddesi ahkâmna göre mu- karelelerin' yapılması için tesbit edilen tarihten sonra olmamak üzere akdedilmiş bulunan ve bu anlaşmaya dahil olan mu- kavelelerden mütevellid bütün tediyat ya- velca mezkür mukaveleler gibi, bunlara da şamil olacaktır. Madde 7 — bif mukavele do- ki hiç bir zaman, mukaveleye dahli olub ga- ranti ile alâkadar emtia bedelinin © 33 3 ünü tecavüz etmiyeceği gibi, müte- ahhidin mukavele dolayıslle ihtiyacı ol- muş bulunan Türk parasını müzeyyel ân- laşmanm ikinci maddesindeki tarzda iş- tira etmiş olması ve ileride bu gibi para alışlarını ayni surette yapacağını teahhüd elmiş bulunması da garantinin verilmesi için meşrut olnaektır. Her iki metin de ayni derecede muteber olmak üzere, 1938 senesi mayısının 27 nef günü Londrada iki nüsha olarak imza edilmiştir. , BULMAÇAMIZ 9 Alle, 10 — A aşağı: 1 — Yugoslavya, 2 — Adana, Ya, 3 Lülama, 4 — Akar, Yı, İs, 5 — Köle, 8. — Ayan, Rey, 7 — Za, arf, 8 — Akay, Re, 9 — Iskandıl, 10 — Künt, Amell, EŞİ g5 EREB HESYESPŞEEEFER REERLS EE z e BERLEREREBESESPE ESEERBE, ERBEREFRERER