8 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKISAMEISREOR Hatayda şenlik devam ediyor Serbes güreş | müsabakaları Güreşlere yarın akşam saat ” Zidebaşlanacak Güreş federasyonu tarafından Ha- ziran bidayetinde Arikarada spor böl- gelerinin iştriakile tertib edilen 'Tür- kiye serbes güreş müsabakalarında birinci gelerek şampiyon olan güreş- çilerile Mili takım elemanları arasın- da bir müsabaka yaptrılması evvelce tekarrür etmişti, Bu müsabakalar yarınki cumartesi günü akşamı saat 21 de Taksim sta- dında yapılacak ve çoktanberi sahada görmediğimiz milli güreşçilerimiz Türkiye serbes güreş şampiyonlarile karşılaşacaklardır. Serbes güreş olarak yapılacak olan bu karşılaşmalar Eylülde şehrimize gelecek olan Finlândiyallara çıkarı- lacak Türk MI Güreş takımını seç- mek güyesile tertib edilmiş ve ayni zamanda ikinci plânda bulunan gü- reşçilere milli takıma trefi imkânla- rını vermek için hazırlanmıştır. Bu müsabakalara iştirak edecek pehlivanlar üç kategori üzerinde top- lanmaktadır. Bunlari şöylece tasnif edebiliriz: 1 — Mili Takım elemanları 2 — 1998 serbes güreş şampiyonları. 3 — Federasyonun üzerinde durduğu elemanlar. Müsabakalara girecek (güreşçiler şun- lardır: Kilo Milli Takim Elemanları w Hüseyin, Kenan, Ahmed cı Yaşar, Ahmed 6 Sadık n Ankaralı Hüseyin ” Mersinli Ahmed #7 Büyük Mustafa Ağır Çoban Mehmed Serbes Güreş Şampiyonlari Mustafa (Ankara) , Halil (Istanbul) Feridun (İzmir) Celâl (Ankara) İsmall (Tekirdağ) Hüseyin (Amasya) Samsunlu Ahmed. (İstanbul) Müsabakalar cumartesi günü ak- şam saat 22 de Taksim stadında ya- pılacaktır. Bu kaşılaşmalar için stadyomda nizami ebadda yeniden bir ring yaptırılmıştır. Bundan sonra amatör ve profesyonel güreş müsaba- kâları bü yeni ringde yaptırılacaktır. Izmitteki deniz yarışları “Tüp murahhasları dün akşam toplandılar Pazar günü İzmitte yapılacak olan Büyük Deniz bayramına iştirak ede- cek sporcu kadrosunun tesbiti için dün akşam klüb murahhasları fede- rasyon reisi B. Vildan Âğirin riyase- tinde toplanmışlardır. İzmit yarışla- rına ancak kürekçilerimiz iştirak ede- bileceklerdir. Tahsisat noksanı yü- zünden yüzücülerle yelkencilerin iş- tirak etmek imkânı bulunmadığı gö- rüldüğünden bu sporcular ancak kendi klüpleri tarafından İzmite gön- derilebileceklerdir, Afyon sporcuları Uşa “İzmit deniz festivali Programı aynen neşrediyoruz İzmit Deniz Festival tertip heyetin- den: 10 temmuz 1938 pazar günü İz- mit körfezinde yapılacak büyük deniz yarışları ve eğlenceleri programı: Sıra Saat Yarışın nevi Mesafesi 1 2 3 1430 İki çifte kidemliler 4 1445 Yayuzun yedi çiftesi 5 15 Bir çifte bayanlar 6 15.15 Dört tek kıdemli 7 1530 Deniz Ticaret M. Kikleri 8 1545 İki çifte bayanlar 9 16 Yavuzun İşkamparyaları 0 1615 Askeri Deniz okulu 1 1639 Iki çifte Ada yavızu balıkçı sandalı 1845 5 çifte alamanalar J7 İki çifte Ada yavrusu balıkçı sandalları 17.10 Beş çifte alamanalar 1720 Altı çifte alamanalar 1730 Bir çifte iskele sandalları 1740 İki çifte iskele sandalları 1150 Piyâdeler 18 Su kızakları 18,10 Ördek kapma 1820 Yağlı direk 1830 Padibot (Burandabot) 100 M. Serbes 200 M. Kurbağalama 4X20) M. Bayrak 200 M. Serbes 100 M. Sırtüstü 109X290X109 Türk bayrak Atlama Yelken yarışları 1430 Büyük kotralar 1445 Orta » 15 o Nizami yoleler 15.15 Olimpiyad yoleleri (M4 M. Yelken) 1530 Nizami şarpiler (12 M. Yelken », 35 1545 Donanma yelkenli filikaları 6 » 1 — Kotra yarışlarıma girecekler yavuzun yakınında bulunmalı ve ta- limat ve krokiye dikkat etmelidirler. 2 — Müsabakaya girecek kayık ve sandallar çıkış yerinde hazır bulun- malıdırlar. 3 — Yüzme yarışlarına girecekler Kâğıd fabrikasının küçük su alma is- kelesinde bulunmalıdırlar. 4 — Madalya ve hediyeler her mü- sabakanın neticesinde ayrı ayrı tevzi edileceklerdir. Yarışa iştirak edecekler Su sporları federasyonu başkan- lığından: 10 temmuz 1938 pazar gü- nü İzmitte yapılacak olan deniz yâ- rışlarına iştirakleri klüp murahhas- ları ile yapılan toplantıda tesbit edil miş bulunması hasebile tekneler aşa- ğıda gösterilen şartlar altında İz- mite nekledilecektir. 1 — Kürek tekneleri en geç cuma akşamı saat 17 de Moda yüzme hâ- vuzunda Federasyonca bu işe memur edilen bay Bekire teslim edilecektir. 2 — Her teknede 12 kulaç yedek ipi, bir sünger, bir camcak, bir gece fe- neri bulunacak ve teknelerin önü kapatılmış olacaktır, 3 — Klüplere ald yelken tekneleri de ayni şartlar altında cumartesi ak- şamı saat 17 ye kadar Moda havuzu na teslim edilmiş olmalıdır. Yedekte gidecek olan "tekneler şar- piler, nizami yoleler ve olimpiya yo- leleridir. a kta iki maç yaptılar nasi Mi » , , birini kazandılar, digerini kaybettiler Uşak (Akşam) — Afyon” spor bölgesinin karışık futbol takımı birisi Uşak gençler birğile, diğeri de Turan idman yurdile olmak üzere iki maç yapmak için 2 temmuz 938 cumartesi günü şehrimize gelmiş- tir, Sayın misafirlerimiz İstasyonda spor ve gençlik mümessil ve üyeleri tarafından hararetle karşılanmış, kökleşmiş bir sevginin yeni ve taze te- gahürleri görülmüştür. Misafirlerimiz ilk karşılaşmalarını 3 temmuz 938 cumartesi günü şehir stadyomumuzda Gençler Birliği takı- mımızla iki bini mütecaviz bir seyit« ci önünde yapmıştır. Gençlerin hâkim ve teknik oyunu karşısnda Afyonlu misafirlerin enerjik ve atılgan oyun- i bütün yol köylerden inen halkla do- (Baş tarafı 1 inci sahifede) topraklarına ayak basmasından ötü- rü İskenderun'luların sevgi ve saygi- larını kumandana güzel bir ifade ile bildirmişlerdir, Ordumuz yoluna tam bir emniyet- le devam etmiş ve İskenderuna beş kilometre mesafede bulunan askeri hastanede bir mola vermiş ve yüzlerce kamyon Hataylıları 18 sene hasret kaldıkları Mehmetçiklerine kayuştur- muştur, Orada ordumuz, başkonsolo- sumuz*ve kolonel Kole tarafından kar- Eğme ve saat 12 de şehre girmişler- Şehir baştan başa donanmış ve cad- delerde bilâ cins ve mezhep bütün Hataylılar tarafından ayni coşkun te- zahüratla karşılanmış ve caddelerde yüzlerce kurbanlar kesilmiştir. Hatay gençlerinin bandosu ile çok güzel bir resmi geçid yapılmış ve askerlerimiz hiçbir yorgunluk eseri göstermeden geçid resmini bitirmişlerdir. e Geçid resminde, yollarda kendilerini asker- lerimizin ayakları altına atan kadın- lar hüngür hüngü rağlıyarak, ihtiyar sakallılar ve genç kızlar çiçek atarak ema ordumuzu karşılamışlar- ir. Askerlerimiz Pınarbaşı mevkiinde istirahate çekilmişlerdir, .Diğer taraftan Hassa'dan girenler Aktepe nahiyesinden geçerek Kon- kurlu köyünde istirahat etmiş ve Kr- rıkhana, girmişlerdir. İskenderun Me- salihi hassa müfettişi kumandan ve subaylarımız şerefine bir öğle ziyafeti vermiştir. Hatay şenlik içindedir. Kırıkhanda geçid resmi Kırıkhan 6 (A.A.) — RASI ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Hassadan gelerek geceyi Aktepede geçiren Türk kıtaatı bu sabah çok er- ken Aktepeden hareket ederek tam saat sekizde 16 kilometre mesafedeki Kırıkhan kaza merkezine vardı, Daha evvel Kırıkhana muvasalât eden alay komutanı albay Şükrü Kanatlı, hu- susi surette yapılmış olan tribünler- de askeri mümessili, Antakya başkon- 8olosu, İskenderun konsolosu, Parti erkânı, Fransız istihbarat zabiti ve di- ger birçok zevat tarafından karşi- landı. Aktepeden Kırıkhana kadar lu, Yol kenarlarındaki, bütün ağaçlar Türk bayraklarile süslenmişti. Geçid 4 resminin yapılacağı yerde tahminen | sekiz bin kişi birikmişti Evvelâ parlak bir surette suvâri geç ti. Bunu yarım saa! süren piyade ve diğer kıtanf takib etti, Sıcaklık de- röcesi gölgede 42, Bunüâ rağmen aske- rimiz yorgunluk alâmeti göstermeden büyük bir intizamla geçti ve çok al- kışladı. Tribünlerin tam karşısında bando ve onun arkasında bir Fransız süvari müfrezesi yer almıştı. Hâlk se- vincinden ne yapacağını şaşırmış, bay- rağı öpüyor, kadınlar boru çalan bando efradını mendil ve yelpazelerle serinletmeğe çalışıyordu. Geçide İstiklâl ve Marseyezle niha- hayet verildi. Baylan Türk kıtaatını bekliyor Kırıkhan baştan başa bir gelin oda- sı gibi süslüdür, Köylerden bayraklar- la, davul zurna İle gelen binlerce köy- lü, geçid resmini müteakip çarşıda ve meydanlarda oynamağa, hora tepme- ğe ve hududsuz sevinçlerini ilâna ba- ladılar. Kırıkhana gelen kılaalın bir kısmı saananamann an sasaasazss ANN EEANEEEEAAAAENAN ları dikkati çekiyordu, oyun başından sonuna kadar alâka ve heyecanla de- vam etmiş neticede Uşak Gençler Birliği 4-2 sayı ile ve kolaylıkla galip gelmiştir. Afyonlu sporcular ikinci maçlarını 8 temmuz 933 pazar günü dört bine yakın bir seyircinin önünde Turan İdman yurdile yapmıştır, oyun büyük bir alâka ve heyecan içinde devam et- miştir. Birinci devre misafirlerimiz iki, Turan İdman yurdu da bir sayı yapmıştır, İkinci devrenin kırk daki- kası tamamen Turanın hâkimiyeti ve tazyiki altında devam etmiş buna rağ- men misafirlerimizin çok şanslı ol- dukları anlaşılmıştır. Bütün çalışma- lara rağmen sayı yapılamamış ve mi. safirlerimiz 2-1 oyunu galip bitirmiş- lerdir, Gelişte olduğu gibi dönüşte de kar- vi Afyonun değerli sporcuları hara uğurlanmışlardır, İçinde Türk - Fransız askeri anlaşması müzakereleri cereyan eden erkek lisesi orada kalacak ve Bedirge, Baylan ve Antakyaya ayrılmış olan diğer kısım- lar akşama doğru yollarına devam ederek Bedirgeye geleceklerdir. Baylar na mürettep kısmın bu akşam geç var kit yerlerine ulaşması mukarrerdir. Türk Baylan bu suretle bu akşam bü- yük hasretine kavuşmuş olacaktır, Misline az tesadüf edilir çoşkunluk ve bayram... Antakyaya gelince, Hatayın en bü- yük, en ziyade Türk olan bu şehri esa- sen 25 gündür müteaddid şenlik ha linde ve Asi nehrinin iki kıyısı geceler bir nur yağmuru manzarası arzet- mektedir, eYaşasın Alatürk» nidasi- nın göklere yükseldiği her dakikada duyulmaktadır. Yarın asker Antak- yaya girdiği vakit cuşü huruşun ne dereceye vâracağını şimdiden göz önü- ne getirebiliriz. Antakya şoförleri bü- tün arabalarını kıtaatın ağırlıklarını nakil için tahsis etmişlerdir. Bu Türk çocuklarının fedakârlıkları derecesini tasvire imkân yoktur. İhtiyaç kalma- dığı için arabalarından istifadeye lü- Ze görülmiyen şoförler bu şereften mahrum kaldıklarından dolayı ağlıya- cak hale geliyorlar. Köylerden kam- yonla ve yaya olarak her halk alayı- nın inişi muazzam bir tezahür vesilesi oluyor. Kıtaat en tenha yerlerde bi- le şose üzerinde kendisine geçecek bir yer açmaktan âciz kalıyor. Bütün Ha- tay ve ezcümle Hassadan ve Payastan Antakyaya kadar olan mıntakalar misline çok az tesadüf edilir bir cOŞ- kunluk içinde bayram yapmaktadır. Bir Fransız Senegal taburu da An- takya yakınındaki oHarbiyeye gel miştir. Bir Faslı müfrezesinin bugün Reyhaniyeye geleceği ayrıca bildiril mektedir. İskenderunda deniz şenlikleri İskenderun 6 (AA) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Gece burada muazzam bir fener ala- yı tertib edilmiştir. Bundan başka limanda mavna ve kayıklarla deniz alayı yapılmış ve geç vakitlere kadar hava fişenkleri atılmışlar, Türk kıtaatı Baylanda Baylan 'I (A.A.y — Anadolu ajansı- nın hususi muhabiri bildiriyor: Türk kıtaatı dün akşam buraya gelmiş ve içten gelen yüksek bir tezahürle karşılanmıştır. Bu münasebetle şe. hitler abidesine merasimle büyük bir çelenk konmuş ve abide önünde kurbanlar kesilmiştir. Antakyaya giriş Antakya 7 (A.A.) — Bütün Antak- ya sevincinden geceyi ayakta geçir. di. dün köylerden yüzlerce kafile ha. linde milli kıyafetlerle Antakyaya gelen halk şehrin esasen kalabalık olan nüfusuna bir kat daha katılmış zengin tenvirai altında pır piril yanan sokaklar iğne atılsa yere düş- miyecek hale gelmişti. Bu memul harici kalabalık iaşe işini ve gerek santral, gerek şebeke tesisalı hesaba katılmamış olan bu kesif tenviratta elektrik idaresini imkânsızlık içine sokmuştur. Davul zurnalar sabaha kadar çalınmış, mili oyunlar oynan- mış, ve fasılasız hava fişenkleri atıl- mıştar. Asi kenarlarında ve hükümet cad- desile bütün çarşıda bayrak ve am- pulden gök yüzü görülmez hale gel- miştir. Askerin sâat 10 da şehre gir- mesi mukarrer olduğu halde kıtâatın geleceği 'Antakya - Topboğazı yolu altı kilometre mesafeye kadar daha gün doğmadan kesif bir karşılayıcı kütlesile dolmuştu. Şehrin medhalin- da? de Asi köprüsü yanında ku olan tribünlerin etrafı saat 6 mamen dolmuş daha bir kişi yacak hale gelmişti. Köylerden El lenlerle birlikte askeri istikbal İİ meydana ve altı kilometrelik yol rine biriken halkın altmış bin olarak tahmininde herkes mütü tir. Bp mikdarı seksen bin kişi rak tahmin edenler de az değildi” Asker tam saat onda tribü önünde arslanlar gibi dimdik ge Türk ve Fransız kumandanları ladı. Tribünlerde Antakya başk: su, İskenderun konsolosu, Halk tisi başkanı, Vali, kaymakam, bejöti ye reisi, ve parti ve hükümet ci le memleketin ileri gelenleri bü cemaatler mümessilleri ve misafirler bulunuyordu. Tribünlerin karşısında alay b su ile spor klübünün muzikası almıştı. Askeri mektepliler, ve ları da bayraklarla atlı ve piyade İstiklâl mücahidleri, esnaf ala; takib etti, Ardı arakası gelmiyen zincir halinde bu suretle belki Sabahleyin erken siyahlarâ rünmüş olarak orduyu istikbale len genç kızların, orduya kav tan sonra matemlerinden sıyi al beyaz elbiseler içinde kıtaatı edişleri herkesi çok mülehassis Ve bir çoklarını ağlattı. Bu kafil8 kikalarca şiddetle alkışlandı. GÖ halk arasında Halebden gele” yüz elli kişilik bir kafile bilhassâ zarı dikkati celbetti. Geçit resmi tiklâl ve Mhrseyyez marşları il8 hayet buldu. Asker hükümet caddesinde ve © 41 içinde bir gösteri geçidi yaptı sonra yerine, istirahate çekildi. Şimdi bu satırlar yazılırken bi” Antakya 19 yıllık hasretine muş büyük bayramını yapma” her taraftan sevinç ve yaşa âlâkı tutmaktadır. Mareşalımızın teşekkür : # Çankırı zun Hataya girdiğini öğrenen kırıılar buna dair tafsilât vere ve dinleyiciler, ordumuzun dair haberleri sevinçten göz dökerek takib etmişlerdir. Bu da, Türk dünyasının Büyük Şefi türke karşı duyulan muhabbfi minnet ve şükran hisleri tarif © mez bir çoskunluk arzediyordü. Halk mili davamızın muv yetle başarılmasından dolayı bir sevinç içindedir, Zeki Arsuzi tahliye sınm husus! muhabiri bildiriyof” © Arsuzi dün tahliye edilmiştir. eş mEigsaa 1 Ez 5 Si sov ESR ESE SSM UEM ENR 0289 s9ys8e2 SESİ Z9IONV SAL SESİ YEŞE 943 E2OSTERLPEOŞ 2SENSS HP,