6 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

6 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Çubuk barajından güzel bir görünüş aş Barajın kenarında deniz hasretini gideren Ankaralılar nkara nasıl eğleniyor? Asfalt yollarda saat birden sonra kaç kişi görülür ? Bu sene en çok rağbet gören yer: ÇUBUK BARAJI Nüfus nisbetleri hatırdan çikanlma- | mak şartile; en çok otomobil Anka- tada, en çok radyo Ankarada, en bol asfalt yol Ankarada, en yeni yapılar Ankaradadır. Kısaca Ankara Türki- yede garbli hayatı temsil ediyor. Fakat gece sant on ikiden sonra radyolar .susmakta, otomobiller dur- makta, asfalt yollar boşalmuaktadır. Bir gün, rakama çok merak eden ve kiymet veren bir dost, gece saat bir- de Yenişehre kadar yürüyerek gel- diği halde, insana yorgunluk vermi- yen bu etrafına yemyeşil ağaçların sıralandığı güzelim yolların üzerin- de 14 kişiye tesadüf etmiş.. Anka- Yarım nüfusunun 150 bine yaklaştı- ğını unutmayınız! Dahası var: Ankara bir memür ek- eriyeti şehridir. Hu seseler- £ dairelerind anı memur- bini aşıyor. Gene Türkiyenin en çok yazan ve andaşına sahib ileri kük çal 1 sayısı on kara, Okuyan tür şehrid piyasaya döktükleri buçuk milyona rat bütün b den Ankarada sğmen, he- ece hayatı» yoktur. z, Ankarada 2 vardır. Bun günlerini rında Bu fi- seh- gidip otu- rg onları idir. Sonra veya kışın r ve açık hava yerle »ecek gibidir. Baraj, k Keçlör Etlik, Dikmen, Mamak gibi y », ancak tatil gün- bilmektedir, Meselâ beş ailenin böyle bir yere gi- debilmesi için gidip gelme yol parası 80 - 150 kuruş arasındadı Bazıları, masraf yapılsa da, An- karada, mevsim, eğlenecek yer bulamadıklarından şikâyet etmekte- dirler, Bu kana: olanlar, eğer Karapalas gibi yet tanınmış truplar getirmezlerse bütün bir sezonu aile toplantılarından başka gidilecek yer olmadığını söylüyorlar. Meselâ hariç pek uc nde yazın men yok d alaturka musiki dinlemek istiyenler | de ayni fikirdedirler. Geçenlerde yaşlı bir ahbab, «güzel ses dinlemeğe hasret çekiyorum. Ne radio, ne plâk o zevki veremiyor!» diyordu. An- | Ne olursa olsun, Ankarada bilhas- sa şehir İçinde, ucuz ve çeşidli eğ- lence yerlerinin olmadığı hakkında zaman zaman şikâyetler vardır ki tedkike değer. İnsan - evlerimizin bi- le bu kadar temiz olmasını temen- ni edeceğiz. - Geniş, asfalt caddeleri Bu sene Ankarada en çok rağbet gören mesire yeri Barajdır. Ankara- nın sü davasını kökünden bailede- rek, nüfus başıma günde 200 kilo- gram gibi Türkiye ölçüsünde rekor olan bir mikdarda su temin eden bu muazzam eser, âyni zamanda, Ar- kara için güzel bir mesire yeri de ol- muştur. Bu sene Barajda bir lokanta ve gazino açılmıştır, Şehre 13 kilometrelik bir asfalt yolla bağlanmış olan Çubuk Barajı, yolun iki ta bol ağaçlı ve sulak köyleri bulunma- sı itibarile de rağbet görüyor. Ankaranın tanınmış simaları Onuncu yıl şairi B. Behçet Kemal Yeşillik, su, asfalt ve beton. İşte Çubuk Barajı her zaman hareketli görmek istiyor... Çifliğe ikinci mevki gidip gelme | tren bileti olürâk 8 kuruş verenler, Baraja da »hir'demiryolu yapılması- nı istiyecek kadar. ucuz nalol va- sıtasını seviyorlar, Maamafih, 13 ki- lometre olan bü asfalt yol üzerinde otobüslerin aldığız ücret te çok de- ğil : Ankara büyüdükçe eğlence yerleri de arlıyor, Fakat; yavaş yavaş olan bu inkişaf, gözlerimizi doyurmamak- tadır. Çünkü Ankaralılar her şeyi, evelâ bu şehre yabancıların verdik- leri isim gibi, yerden fışkırır olarak görmeğe alışıktır... Ankaranın yarattığı istiklâlın hatırası Antakyayi tanıyanlar, Ankara Sa- hifesi içinde bu güzel ve ilk defa çi- kan Antakya resmini gördükleri za- man biraz hayret duyacaklardır. Fa- kat müstakil ve hür Hatay nın yarattığı bir eser değil midir?.. Bugün Hatay devlet reisi olan Ekse- Tans Tayfur Sökmen, kurulacağına daima İnandığı müstakil Hataydan bahsederdi. Çok zaman geçmeden, Atatürk'ün yaratıcı eli, Türk Hatayı da büyük idealine kavuşturdu. Hata- yın meclisinin toplandığı, devlet rel- sinin seçildiği, hükümetinin kuruldu- ğu ve kardeş Hataylıların bayram yaptıkları bir günde güzel Hatay re- simlerile sahilelerimizi süslemeklen daha tabii ne vardır? Hatay; Türk topraklarınm tabii ıstıtalesi halinde devam eden dünya» nin cennet bir parçasıdır. Yeni rejim, bu güzel toprak parçasını lâyık oldu- Ankara- | Ankaranın atıcı bayanları Atış poligonunun en esaslı müşterileri Ankaranın son iki sene içinde ku- rulmuş olan spor ve eğlence yerle- rinden biri de Atış poligonudur. Bu- rada, İnhisarlar idaresi, istasyonla stadyom arasındaki sahaya çok gü- zel bir yapı halinde kurmuştur. Atıcılık bizim mili arasırıdadır ve dolayısile askerliğe, yani mili müdafaaya temas eder. Bu ilibaria burasının açılış günü | Mini Müdafaa Vekili de bulunmuş ve gençleri burada hem güsel bir spor yapmak, hem de afıcılığı öğ- renmiş olmaları için boş biraknıama- larını tawsiye etmiştir, Bugün Atış poligonu, hiç müşte- risiz kalmamaktadır. Atışlar için çok az bir para alınmaktadır. Bilhassa barut #latlerinin ucuzlatılması hak- kındaki kanundan sonra flatler daha çok indirilmiştir. Atış poligonunun en esaslı müş- terileri bayanlardır. Bayanlar, her nedense, atıcılığa çok ehemmiyet veriyorlar. Ankara Atlı spor klübü âzaları arasında kadınlar, ekseriyeti teşkil ediyorlardı. Atış poligonu memurlarından biri şunları anlattı: «— Kadınlarda, bilhassa genç kız- larda atıcılığa karşi büyük bir he- ves var. Müşterilerimizin büyük kıs- mı bunlardır. Bilhassa tabanca ve ğu saadete kavuşturacaktır. Akşam karilerinin; her tarafı yukarıda gör- dükleri kadar eşsiz ve tabiatin özene- | sporlarımız ki kadınlardir. Bir bayan Ankara poligonunda ataş yaparken mavzer atmayi tercih ediyorlar. İç- lerinde çok muvaffak olanlar var. O kadar ki, bütün nişan şekillerini baştan sonuna kadar hiç boşa at- maksızın vuranlar bulunuyor. Bil- hassa mekteblerde - askerlik dresleri görmeğe başladıktan sonra kızlar arasında arzu daha arttı» Kalb avlıyan kadın, şimdi de bu ihtisasını kurşun ve demir üzerinde de mi tatbike başladı dersiniz? . Ankaranın yarattığı istiklâl: Gü zel Antakyadan bir görünüş rek yarattığı Hatay için iyi dilekleri. nin bir ifadesi olarak bu resmi sütun- larımıza alıyoruz. İşlerinizin çabuk çıkması için: Şunlara dikkat çe A İktisad Vekâletine her iş çin müracaat ederken cevar alan isterseni ık bir posta pulu koyunuz veya açık bir muhabere va- rakası gönderiniz. İktisad Vekâleti, iş sahiplerile yakından teması temin etmek ve onları sık sık işlerinin seyrin den haberder etmek için bu usulü kabul etmiştir. X Hükümet, köy kanununun bazı maddelerini değiştiren bir proje ha- sırlamıştır. Dahiliye Vekâleti, köy, solmalarınm nasıl tahsil edileceği ve tamim yapmıştır. Köy İ bütçelerini hazırlarken bu gözönünde bulundurmaları dır, * Bölge mng alınacı sanat mektepleri leyli kıs- Kk telebeler için Maarif ir talimatname hazır- lunmak Mani