14 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

14 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

14 Eyi 1998 AKŞAM Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han $ üncü kat Tel; 44991 - 2-3 Svenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Ddynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltıx limanları şark ve Karadeniz başlı €& limanları arasında 15 günde bir azimet t için muntazam postalar. - Danizig - Gothenburg ve Oslo- nen vapurlar, ynia vapuru 23 Eylüle doğru. Gotland vapuru 77 eylüle doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gâynla Göothenberg, Dantzig - Stokholm, ve Oslo Iimanları İçin hareket edecek vapurlar. nd vapuru 12 eyiüle doğru. le doğru p 22 eylüle doğru Mat için Galata'da Tahir han acentalığına müracaat. NEZLEMİN G5 PAMUĞU aürrümada Mak YELARII NEZL Rahat nefes aldırır. Eezanelerden arayınız. * Osmanlı Bankası İLÂN Osmanlı bankası gişeleri 18 Eylül 988 Cuma gününden itibaren diğer bir iş'ara kadar aşağıdaki saatlerde Açık bulunacaktır: Galata merkezi ve Beyoğlu şubesi: Saat 9 dan saat 12 ye kadar, saat M den saat 16 ya kadar adi günlerde. Saat 9 dan saat 11,30 a kadar cu- Mârtesi günleri Yenicami şuebesi: Saat 10 dan saat 16 ya kadar adi günlerde, Saat 9,30 dan saat 11,30 a kadar cumartesi günleri, Türkiye İş bankası anonim şirketinden: İstanbul ve Galata şubelerimizin . Kişe saatleri 15 Eylâl 1938 tarihin den itibaren aşağıdaki şekilde tesbit *dilmiş olduğu saym müşterilerimize bildirilir. Her gün saat 10 dan 16 ya kadar, | Cumartesi günleri de 9,30 dan 1130 a | kadar uçık bulundurulacaktır. İ - DİREKTÖRLÜK | Sarıyer Askerlik şubesinden: Şubemizde kayıtlı yedek piyade Yarsubay Emirgânlı Arif oğlu Neca- tinin şubeye verdiği adreste kendisi- Mİ tanıyan bulunmadığı ve namına gelen mektupların da iade edildiği zabıta tahkikatından anlaşılmıştır. Ankaraya gidip geldiği öğrenilen bu Subaym bulunduğu yeri bilenlerin haber vermeleri rica olunur. İstanbul 3 üncü İcra memurluğundan: Mahcuz olup paraya çevrilmesine karar verilen bir buz dolabının açık arttırması 16/9/9338 cuma günü saat 712 ile 14 aran Beyantta Hakkâklar kapısı 3 - 5 - 7 nu- Maralı dükkânın önünde yapılacağı mu- hammen kıymetinin “© 75 şini bulmadığı takdirde 20/9/9898 sali günü aynı saat ve Syn: yerde yapılacağı ilân olunur. (10537) Km m mezi eğ 13/9/938 Salı günü İstanbul Hâlinde toptan sallan yaş Meyva ve sebze fiatleri; En aşağı En yukarı fat au Emsli Kr.8., Kr.8&. Kilo 4 — 650 i— , $ 3 2 2 * 7” 1183$1J1 > Patlıcan baş » orta ». ufak Bostan patbcanı Ayar Misir Havuç Maydanoz Çekirdeksiz üzüm Çavuş üzümü Rezakı Yapıncak üzümü Siyah üzüm Amasya elması İnebolu elması Fındık Şertali Üvez Z 5 Cİİllslazsssi/11 Ecnehi ldmon 100 Kürpuz yeni dünya baş » » orta ufek baş orta ufak » » » Alacalı 4 , ” ” Kavun Kırkağaç ” a EĞ DENİZBANK Denizyolları Mudanya postaları 15 Eylülden itibaren Mudanya hattında sonbahar tarifesinin tatbikine başlanacaktır. Postalur her gün İstanbuldan saat 16 da kalkacaktır. Dönüşte Gemlik postaları Gemlikten saat 6 da ve Mudanyalı postalar Mudanyadan saat 3,30 da kalkacaktır. Pazar günleri İstanbuldan 8,30 da ayrıca bir posta kalkacaktır. Bu posta ayni gün saat 17 de Mudanyadan kalkıp 20,05 de İstanbula dönecektir. Gayrimenkul Satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Bayan Cemilenin 21207 hesap No. sile sandığımızdan aldığı 200 liraya kar- $I birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ödemediğinden hakkında ya- pılan takip üzerine 3202 No. Ju kanunun 46 cı maddesinin matufu olan 40 cı maddesine göre satılması icabeden Boğaziçinde Anadoluhisarında Ayazma cad. desinde eski 98 M. yen! 18 No. Ju ahşap bahçeli bir yalmın tamamı bir buçuk ay müddetle awk arttırmaya konmuştur. Satış tapu © sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen 44 lira pey ak- çası verecektir, Mihi bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olu- nur, Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz be- deli ve tellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 10/9/9383 tarihin- den itibaren tetkik etmek isteyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bü- Yundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahalla şartnamede ve ta- kip dosyasında vardır, Arttırmaya girmiş ölanlar, bunları tetkik ederek satı- ğa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birirci arttırma 16/11/8938 Larihine müsadif çarşamba günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabil- mesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mü- kellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 6/12/938 tarihine müsadif salı günü aynı imahalde ve aynı saatteson arttırması yapılacaktır. Bu art- tırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tâ- pu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak- larını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu su- retle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmiyanlar gatış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Daha faşla malümat almak is- teyenlerin 937/334 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müra- caat etmeleri lüzumu ilân olunur. DİKKAT Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkul ipolek göstermek iste- yenlerin tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne güre kolaylık göstermektedir. (6376) Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet sandığı direktörlüğünden Bayan Habibenin sandığımızdan 18465 hesap No. sile aldığı 1000 lira bor- cuna karşı birinci derecede tpotek edip vadesinde borcünü ödemediğinden hak- kında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 46 crmaddesinin matufu olanı 40 cı maddesine göre satılması icabeden Aksarayda Cerrahpaşa civarında eski Kâtip Muslahaddin yeni Keçihatun mahallesinin eski tütüncü yeni tütüncü Ha- san sokağında eski 1 M. yeni 5 No.lu ahşap bahçeli bir evin tamamını bir buçuk ay müddetle açik arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmak- tadır .Arttırmaya girmek isteyen 375 lira pey akçası verecektir. Milli bankaları- muzdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle, belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rusumu borçluya aittir, Arttırma şartnamesi 10/9/938 tarihinden itibaren tetkik etmek isteyen- lere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 16/11/9338 tarihine müsa- dif çarşamba gürü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapı- lacaktır. Muvakka$ ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alın. masi icabeden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geç- miş olması şarttır. Aksi takdirde con artlıranın taahhüdü bakı kalmak şarti- le 6/12/938 tarihine müdasif salı günü aynı mahalde ve aynı saatte son art- tırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bı- takılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkdarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair Jddinlarını ilân ta. rihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bil- İ dirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu si- dillerile sabit olmıyanlâr satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha #azla malümat almak isteyenlerin 937/528 dosya numarâsile Sandığımız hu- kuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. DİKKAT Emniyet Sandığı, Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek iste- yenlere tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre ko- Jaylık göstermektedir. (6375) DÜĞÜN YAPACAKLARA Sandalyalar, Karyolalar, Portmantolar vesaire mobilyalar 7 FABRIKA FiATINA SATILIYOR Asri Mobilya Mağazası: Ahmed Feyzi İstanbul, Rızapaşa yokuşu No, 66. Tel, 23407 CEZA KANUNUNA AİD Temyiz mahkemesi kararları hulâsaları Toplıyan: Orhangazi C. Müddeiumumisi MAHİR ÜLKÜSAL Ceza usul ve bususl kanunlara ald en yeni ve yâşıyan Temyiz mahke- mesi kararları, Vekâletin temim ve ümumi yazılarını, Devlet Şürası kararla- Tı, Büyük Millet Meclisi tetsirlerini ve ihtilâflı meselelerde salâhiyetli kimse- lerin mütalealarını havidir. Mevzuun genişliği ve kanunların bir çok değişiklik ve tadilât görmesi se- beblerile iş adamlarının sayelerinde tasarruf için lüzumlu bir rehber mahiye- tindedir. 'Temyiz mahkemesinin noktai nazarlarını havi olması itibarile hâkim- lerin verdikleri kararlardaki isabetin ve binnetice tasdik nisbetinin yüksel. mesi için de müracaat edilecek bir eserdir. Plata 120 kuruştur. 'Tevzi mahajli: İstanbul, Ankara ni No, 64 IKAN KÜTÜPHANESİDİ Sahife 11 Ankara Tarih, Dil, Coğrafya Fakültesi Direktörlüğünden: Talebe yazılma şartları 1 — Fakülteye talebe olarak yazılabilmek için lise bakaloryasını veya ol- gunluk imtihanını vermiş olmak şarttır. «Türk Mselerine muadilliği Kültür nk tanınmış ecnebi memleketler liselerinin şahadelnameleri kabul olunur.» 2 — Dört Sömester zarfında lise olgunluk imtihanını vermek şartile mual. İm mektebi mezunleri namzet olarak kaydedilirlerse de bunlardan ancak dört sömester zarfında lise olgunluğunu muvaffakıyetle bitirenler asli talebe olur- Jar, bitiremiyenler Fakülteden çıkarılırlar. 3 — Fakülteye yazılmak isteyenlerin Fakülte idaresine verecekleri belgeler şunlardır: U a — Fakülteye girmek istediğini bildiren dilekçe «Makine ile yazılır b— Tahsil vesikasının aslı, € — Nüfus cüzdanının tasdikli sureti «Ecnebiler için Eraniyetçe verilmiş ikamet vesiksamın tasdikli sureti», d — Sağlık ve aşı raporu, € — İyi halini ve oturduğu yeri bildirir vesika, 1 — Fotoğrafı «6 tane, kartonsuz, baş açık tam cepheden 4,5X6 büyüklü. günde Eg — Pullu beyanname «Fakülteden alınır, istekli kendi el yamsile doldü- Tur» h — Takip edeceği zümreyi gösterir fiş «Fakültetlen 'alınır», Ii — Muallim mektebinden mezun olup namzet oldrak”kaydedilecek olanlag İçin: Mecburi hizmeti olmadığına dair resmi bir vesikâ; ! 4 — Bu belgeler noksansız ve hepsi bir arada olarak getirilmedikçe evrak kabul'edilmez, kayıt vesair hiç bir muamele yapılmaz. 5 — Yazılma işi 15 Eylül 1938 den 28 İlkteşrin 1988 gününe kadar devam edecektir. 6 — Bu yıl yatılı talebe alınmıyacaktır. 7 — Fazla malümat almak isteyenler her gün Fakülte İdaresine müraca- at edebilirler. (3638) (6327) M. M. V. Hava müsteşarlığından : 1 —Birisi M. M. Vekâleti Hiv. Müsteşarlığı inşaat şubesinde diğeri Kütah- ya Tayyare alayında istihdam edilmek üzere «165—956» lira arasında aylık ücretle iki inşaat mimâri alınacaktır. Bunun için şeraiti berveçhi atidir. A — Türk olmak ve yahancı kadınla evli olmamak. B — Askerlik mükellefiyetini yapmış olmak. C — Hüsnü ahlâk sahibi olmak ve sıhhi vaziyeti müsait bulunmak. E — Mektep şahadetnamesi ve Nafıa vekâletinin ruhsatnamesini haiz bu. Tunmak. F — Şimdiye kadar çalıştığı inşaat işlerinde muvaffakıyet derecesine ait vesikası olmak, G — Mimar olmadığı takdirde ruhsatnameyi haiz yapı işleri mühendisi tercih edilir. H — Taelipler fazla olduğu takdirde bir lisan bilen veya Avrupada ikmali tahsil eden tercih olunur. 2 — Talipler ellerindeki vesâik ile Ankarada M. M. V. Hava müsteşarlığı- na ve İstanbulda Yeşiiköyde Hava aktarma anbarı müdürlüğüne, Eskişehir, İzmir, Kütahya ve Di ır tayyare alayları komutanlıklarına müracaat edeceklerdir. Müracatlar 20 eylül 938 pazartesi günü akşamına kadar kabul edilecek bu tarihten sonraki müracaatlar nazarı itibara alınmayacaktır. (3610) (6398) Beykoz Deri ve kundura Fabrikası T. Anonim Şirketinden Fabrikamızda mevcut boş çuvallar 26/9/938 tarihinde müzayede ile sa- tılacaktır. Şartname hergün Fabrika Ticaret servisinde görülebilir. Müzayedeye iştirâk için Ticaret odası tescil vesikasının ibrazı şartt'r. Memur aranıyor Depomuzun Ticari servisinde çalışmak üzere Fransızca veyahud Alman- ca bilen bir memura ihtiyaç vardır. Taliplerin Boz Kurt hanında A. E. G. şir- ketine müracaatları. Selçuk Kız Enstitüsü Direktörlüğünden : Kayıtlar devam etmektedir. Enstitümüze ilk ve orta okul mezunları alınır. Kayıt günleri Pazartesi, Perşembe, Cuma günleri 9 — 12 13 — 16 ya kadardır. Fazla malümet isteyenlerin okul direktörlüğüne baş vurmaları ilân olunur, (6166) Ziraat Vekâletinden: Yedi kalem Ziraat âletleri alınacak 1 — 75 adet Pülverizatör, 250 adet madeni yayık, 1500 edet budama ma- kası, 1500 adet aşi çakısı ve 125 adet de Langstrot sisteminde arı kovanı ile 3 adet petek yapma kalıbı Xapalı zarf usulü ile alınacaktır. 2 — Bu yedi kalem alâtın muhammen fiatı 9132 lira olup ilk teminat 685 Yiradır. 3 — Şartnamesi Zirant vekâle rak verilir. 4 — Taliplerin münakasa günü olan 30/9/938 tarihine müsadif cuma gü- nü saat 14 de kadar kapalı zarflarla vekâlet satın alma komisyonuna verme- leri ve saat 15 de komisyonda hazır bulunmaları ilân olünur. (3653) (6329) |. | istanbul belediyesi ilânla Beher metre murabbaına $ lira bedel tahmin edilen Aksaray yangın yerin de 47 inci Adada 1317 numaralı arsanın sağ tarafında 5,60 metre yüzlü 149,60 metre murabbaı arsa satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartname- si Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 56 lira 10 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 19/9/938 pazartesi günü saat il de Dalmi En- cümende bulunmalıdırlar. (6081) (B.) 1 BEYKOZ DERİ ve KUNDURA Fabrikası T. A. Şirketinden Fabrikamızda 1/10/93$ tarihinden itibaren bir sene zarfında çıkacak arıntı ve kazıntı 19/8/9338 tarihinde müzayede ile satılacaktır. Şartnamesi hergün Fabrika Ticaret servisinde görülebilir. Müzayedeye iştirik için Ticaret odası tescil vesikasının ibrazı şarttır. Ayar memuru aranıyor talimatnamesi hükümleri mucibince İktisad Vekâletinin iyi dereceöe memuruna ihtiyaç vardır. Taliplerin bizzat evrakile be- müracaatları. z Ziraat umum müdürlüğünde parasız ola- Ölçülere ald »hiiyetnamesini hair bir ayar