14 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Milli kimi eleman | Lig maçları ne yetiştirmek kabahat mi? Güreş federasyo kararının tashihini bekleriz Güreş ajanlığı, İstanbul şampiyo- nasmı yaplınyormuş ve bu müsaba- kalar evvelki akşam başlamış, Bir gün sonraki gazetelerde böyle mühim müsabakalara Güneş klübü- nün girmediğini görünce hayret et- tik. Olimpiyatlarda memlekete bir bi- rincilik ve bir üçüncülük kazandıra- cak, milli temaslarda bu spor şubemi- 28 galibiyetler temin edecek, hattâ son defa Ankarada yapılan beynelmi- lel temaslarda takımımızın parlak muvafiakıyetinde birinci derecede âmil olan Mustafaları, Mersinli Ah- meğdleri ve benzerlerini sinesinde top- Uuyacak kadar güreşte kuvvetli olan bir klübün şampiyona maçlarına gir- memesi her halde hayret ve merak edilecek bir şeydir. Hayretten kurtulmak, merakımızı yenmek için işin mahiyelini tahkik ettik ve şu neticeye vardık: İstanbul ajanlığı - söylediklerine göre - Güreş federasyonundan aldığı emir üzerine İstanbul şampiyonası- na milli takım elemanlarının girme- sini menetmiş ve Güneş te bu yüzden girmemiş. Vakıa merakımızı yendik amma, böyle bir karar karşısında hayretimiz şaşkınlığa döndü, Mill takıma eleman vermek mu- vaffakıyetini gösteren bir klübün, bu yüzden kzndi mıntakası şampiyonlu- una iştirak edememek bedbahtlığı- na düşürülmesi, değil Türkiye 5po- runda, dünya sporunda münferid bir hâdise olarak gösterilebilir, İngiltere Futbol federasyonu, İn- giltere milli takımına giren Arsenal futbolcularını lig maçlarına, Macar Su sporları federasyonu hemen her sene dünya şampiyonluğunu kazanan i Ankara muhteliti| gelmiyor “utbolculara izin alınamaması maça mani oldu İstanbul ve Ankara mntakalari | arasında yapılan bir anlaşma muci- bince tertib edilen ve her sene müte- rlâra uyularak biri Ankara- da, diğeri İstanbulda oynanmak üze- re tertib edilen İstanbul - Ankara muhtelit takımları maçının ikinci karşılaşması bu sene şehrimizde ya- pılacak ve her iki muhtelif bu hafta cumartesi ve pazar günleri Taksim stadında karşılaşacaklardı. Malüm ol- duğu üzere bu müsabakaların birin- cisi geçen sene Ankarada yapılmış ve İstanbul muhteliti galip gelmişti. Ankara muntakasının müracaatı üzerine bu hafta yapılması takarrür eden bu karşılaşma son dakikada Ankâralı futbolculara İzin temin edi- lememesi yüzünden akim kalmıştır. Ankam mıntakası İstanbul mıntaka- sınâ gönderdiği bir mektupla çok arzu ettikleri bu temâsın yukanda başlıyacak Her sene, futbol mevsiminin ba şında ayni kararsızlıklarla karşı kar- şıya kalıyoruz: Lig maçları, ne zaman ve ne Şe- kilde başlıyacak?... Maalesef Jig maçlarının başlama zamanı bizde daima gayri muayyendir. Bir sürü ihtilâflardan sonra bazı cyldl bazi da teşrinievvel ayı içinde takımları- mızı sahada görmek kısmet oluyor. Başlangıç tarihinin gayri muay- yen oluşu ve muntazam bir program içine alınmantası futbol hayatımızı kararsızlığa ve intizamsızlığa (sevk eden mühim birer âmildir. Halbuki dünyanın her yerinde futbol mer- simi muayyen bir tarihte başlar vo muayyen bir Larihte nihayet bulur. İşin ciddiyeti ve intizamı için bu $6- kilde hareket etmenin elzem olduğu- nu kayde lüzum yoktur. Bu sene ikinci mühim bir mesele karşısında bulunuyoruz. O da lig maçlarının ne şekilde cereyan ede- ceğinin belli olmamasıdır. Bir dev. reli lig maçı mı, yoksa İki devreli lig maçı mu? Bu maçlardan sonra iki senedir tatbik edilen ve bu tatbikten Türk futbolü namına mühim istifadeler temin edilen milli küme müsabakala- rı yapılacak mı? Bütün bu istifhamların cevabını bugün için vermek imkânsızdır. Bu tereddüdlerin ve kararsızlıkların s€- bebini anlayabilmek için kâhin ol- maktan başka çare yoktur. Fulbolün tatil bulunduğu mev- simde bu maçların tarihlerini ve programını tesbit etmek güç bir iş midir, İngilterede altmşı senedir oynanan kupa finali, yalnız geçen sene, o da otobüsçülerin grevi yüzünden beş dakika geç başlamış ve bu maçın en saatte icra edilmemesi İn- i tarafından bir ha- fikki edilerek günler- ce makale mevzuu olmuştu. ızaman İ nunun çok yanlış su topu sporcularını Peşte şampiyoh- luğuna, Amerika atletizm teşkilâtı olimpiyatlarda muvaffakıyetler kaza- nan kıymetli atletierini mıntaka şam- piyonluklarına, muhtelif memleketler Davis kupası maçlarında milli renk- lerini temsil eden tenisçilerini kendi birinciliklerine sokmasalar bu işe ev. velâ biz güleriz. Halbuki Güreş fede- rasyonumuzun bu kararına - feci ol- duğu için mi, nedendir? - gülemiyo- ruz bile... Güreş federasyonunun çok yanlış olarak tatbik etmek istediği bu usul, yeni elemanların sivrilmesine fırsat vermek için, hususi ve teşvik müsa- bakalarında belki yapılabilir bir şey- dir, Fakat sinesinde topladığı sporcu- ları yetiştirmek için birçok fedakâr- lıklar ihtiyar eden her hangi bir klü- bün kendisine ve dolayısile sporcula- rına gaye bildiği sampiyonluk maç- ları için kabili tatbik olamaz ve bu- nu bu şekilde tatbik etmek o klübün ve o sporcuların sportif haklarını sa- dece şamarlamak demektir. Mıntakası şampiyonluğuna giremi- yen sporcu ve küp, eğer yapılırsa, memleketinin şampiyonluğuna da gi- remez. Şu halde milli takıma girmek şerelini kazanmış bir sporcu veya klü- bün kendi mıntakası ve daha sonra | da kendi memleketi şampiyonluğuna | girmesini meneden bu şerefe ulaşmış ve hakketmiş olmak günam (i) mıdır? Milli takıma eleman yetiştirmenin cezaya lâyık bir kabahat olacağını kestiremiyen zavallı bir klübe acıma- sını ve Güreş federasyonunun verdi- ği çok yanlış kararı tashih etmesini | Türk Spor Kurumundan bekleriz. Ahmed Bahtiyar Dünkü güreş birincilikleri müsabakaları Kasımpaşa 18 puan alarak İstanbul şampiyonu oldu Avrupada ve İngilterede muayyen satten geç başlam mesele olurken bizde ne zaman baş- ıyacağı bile tayin edilemiyor #k* Süleymaniyenin 28 inci yıldönümü İstanbul birincilikleri güreş müsa- bakalarına dün akşam Süleymaniye klübünde devam edilmiştir. Dünkü müsabakalarda birinci gelenler şun- lardır; 56 kiloda Beykozdan Vahdeti, 6i kiloda Kasımpaşadarı Mehmed, 66 kiloda yine Kasımpaşadan İzzet, 72 kiloda Galatasaraydan Faik, 79 kilo- da Kasımpaşadan Rızık, 37 kiloda Kasımpaşadan Dursun, Ağırda Sam- sunlu Ahmed (rakibsiz). İkinciler de şunlardır: 56 kiloda Kasımpaşadan Ahmed, 61 Kiloda Beykozdan Hüsnü, 66 kilo- da Beykozdan Ali, 72 kiloda Kasım- paşadan Saim, 79 kiloda Kasımpaşa- dan Besim, 87 kiloda Beşiktaştan Şevki. Bu müsabakaların tasnifi de şudur: 18 puanla Kasımpaşa birinci, 7 pu- anla Beykoz ikinci, 5 puanla Beşiktaş 25 eylülde büyük merasimle kutlanacak Şehrimizin en eski ve şerefli te şekküllerinden olan Süelymaniye klübünün 28 inci yıldönmü 26 ey- lâl pazar günü muazzam tezahürat- la kutlanacaktır. Bu münasebetle klübün şahsi emekler mukabili olarak meydana ge- tirdiği stadın açılış resmi yapılacak ve bu arada bir çok canlı spor ha- reketleri icra edilecektir. 80 kişilik bir öğle ziyafeti ile baş- Luyacak olan bu kutlama günün en enteresan hareketi hiç şüphesiz mat- buat takımı ile Süleymaniye tekaüd- lerinin yapacağı maç olacaktır. Bu seneki karşılaşmalarının hepsini gâ- üçüncü, 3 puanla Galatasaray dör- düncü olmuşlardır. Dünkü müsabakalarda birinci gö lebe ile nihsyetlendiren gazeteciler takımı sezonlarını kapamışlarsa da Süleymaniyelilerin ısrarı üzerine bu bu vesile ile aramızda görerek hakiki ve kuvvetli İstanbul mühteliti karşı- sında alacakları netice merakla beklen- mekte idi, İş bankasi kupasi müsabakasi Deniz klübü idare komitesinden; 1 — Müsabaka 18/Eyl01/938 pazar günü icra edilecektir. 2 — Yarış Moda koyunda ihzar edi- lecek, depar şamandırasından saat tam 9 da başlıyacaktır. 3 — Bu yarışa her cins kotra işli- Tak edebilir, 4 — Hentikap yoktur. Dümen yalnız amatörler tarafından idare edilecektir. 5 — İştirak etmek isteyen kotra sa- hipleri 17/Eylül/938 cümartesi günü öğleye kadar Deniz Kübüne kayıt o- — lunmaları rica olunur, oç» maçı kabul etmişlerdir. Ayni gün Süleymaniye birinci ta- kımı da Galatasaray birinci takımi- le karşılaşacaktır. mta Maliye Vekâletinden : Kaloriterler için alınacak 350.450 ton yerli Sömikok kömürü kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Tahmin edilen bedeli: On bir bin yedi yüz ve ilk teminatı sekiz yüz yetmiş lira elli kuruştur. Eksiltme 29/9/9358 perşembe günü saat 10 da vekâlet levazım müdürlü- ğünde toplanan eksiltme komisyonu tarafından yapılacaktır. Şartname Arikarada Levazım müdürlüğünde ve İstanbulda Dolmabahçede Vekhlet matbu evrak anbarı memurluğunda görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgeler ve ilk teminat makbuzu veya banka kefalet mektuplarile birlikte kanunun tari fatına ve şartnamedeki şeraite uygun ve noksansız olarak yazacakları teklif mektuplarını havi kapalı zarflarını eksiltme saatinden bir saat evvel komis- vermeleri. « yon riyasetine ve ge len 7 pehlivan pazar günü Ankarada yapıacak bölge birinciliklerine işti- rak etmek üzere cuma akşamı Anka- raya hareket edeceklerdir. 14 Eylül 1938 GRIPI Baş, Diş, Nezle, Grip Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. BAŞA MAAŞİNİ İcabında günde 3 kaşe alınabilir. MAN AŞAN . Türkiye Şişe ve cam fabrikaları Anonim Sosyetesinden Paşabahçe fsbrikamız otomatik şişe makinelerinde 150 kuruş yevmiye ile çalıştırılmak üzere 5 Sanayi mektebi mezununa ihtiyacımız vardır. Göste- rilecek kabiliyet ve liyakate göre yevmiyeler arttırılacaktır. Taliplerin ellerindeki vesaikle birlikte Galatada Perşembepazarı Samur sokağında İş hanındaki büromuza müracaatleri, Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Devlet Demiryolları ve Timanları İşletme Umum Müdürlüğünden: Bandırma yolu ile İzmir ve Havalisine gidecek yolculara bir kolaylık ol. mak üzere Tophanedeki Denizyolları acentasında açılan gişemizden demiryolu bileti satışma 15/9/938 tarihinden itibaren başlanacaktır. (6400) Filim artisti isteniyor Bir resmi müessesenin hazırladığı milli bir filimde baş rolleri oynayabile. cek kadın erkek eşhas isteniyor. Arzu edenlerin fotoğraflarile şartlarını güze- temizde A. R. rumuzura acele bildirmeleri. (6435) T. C. Ziraat bankası istanbul şubesinden: 15/9/938 tarihinden Itibaren gişelerimizin: Cumartesiden maada günlerde: Saat; 10 dan 16 ya kadar Cumartesi günleri: saat 9,30 dan 11,30 a kadar Açık bulundurulacağı say- gı değer müşterilerimize ilân olunur. (64217) TÜRKİYE Kızılay Gemiyetinden: Cemiyetimizec aşağıda yazılı beş kalem eşya satın alınacaktır. Ta- Mibierin hizalarında yazılı tarihlere kadar İstanbulda Yenipostane cira- rında Kızılay hanındeki satış deposu direktörlüğüne kapalı zarfla teklif. lerini yapmaları ve fazla izahat almak ve şartname ile nümuneleri gör- mek üzere mezkür d'rektörlüğe müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Miktarı 5000 ın2 Podösüet 4000 m2 Parlak kayışlık deri 9000 m2 Parlak zırhı derisi 17500 m Çadır bezi 400 ki Urgan 15/9/938 sanat 11 e kadar 15/9/938 saat 11 e kadar 15/9/938 saat 11 e kadar 15,/9/938 saat 15 e kadar 15/9/938 suat 16 ya kadar irak sefaretinden : 1920 tevellütlü İraklıların mecburi asketlik müayenesinde hazır bulun. mak üzere tabi bulundukları ahzesker şubesine 1 eylül 938 tarihinden itiba- ren müracaat etmeleri veyahut askerliklerini tecil veya İfayı mulazammın ey- rakı müşsbitelerini devniri âidesine göndermeleri lüzumu İlân olunur. e tnt Zonguldak Belediye Reisliğinden Kanuni tevkifat dahil olduğu halde ayda yirmi lira ücret, yedi lira taami- yeli bir kornet, bir klârnet, iki tramban, bir tenor, bir alto, bir davulcu Bando- ya almacaktır. Bunlara harcırahta verilecektir. İsteklilerin Belediyemize müracaatları ve şariname istemeleri ilân olunur, (6181) etmeni aranıyor M .. ik öğr .. Zongüldâk ser, bi tarafından salon orkestrası kurabilecek eViyolensel Keman, Mandolin, Kitara gibi sazları çalabilecek« ve bir iki sesli koro tertip edebilecek kudrette bir müzik öğretmeni aranıyor. Öğretmene yüz ilraya ka- dar aylık ücret verilecektir. İstekliler, Zonguldak, Halkevine müracaat etme- lidirler. Kadıköy kız enstitüsü direktörlüğünden: Enstitü ve Akşam kısımlarına talebe kaydına başlanmıştır. Kayıt günlerii , Patirtsl, Perşembe, Cuma saat 9 dan 16 ya kadar, GB, (6183)