11 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

11 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

11 Tesrinievvel 1938 Prof. Dr. Hulüsi Behçet Beyoğlu - İstiklâl oCaddesi - Güney Palas No. 1 e taşınmıştır. Güney Palas, Kanzuk İngiliz Etzahanesi yanındadır. * Beyoğlu sulh mahkemeleri baş yazgan- ğında 1 — Mehmed, Yani Kâmll ve salrenin mutasarrıf oldukları (3200) üç bin Iki yüz Hira muhammen kıymeti! Tophanede Ka- rabaş Mustafa ağa mahallesinin Kasap- lar içi sokağında eski 30 ve yeni 2 No.lı bir bap dükkânın tamamı şuyuun izalesi için açık arttırmaya o konulduğundan 11-11-038 tarihine müsadif cuma günü saat 15 den J6 ya kadar Beyoğlu sulh mahkemesi baş kâtibliğince müzayede ile satılacaktır. Artlırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulursa o gün ihale edilecektir. Bulmadığı takdirde en #on artiıranın taahhüdü baki kalmak şartiyle ikinci arttırma 26-11-0388 günü“ ne tesadüf eden cumartesi günü saat 1 den 12 ye kadar fera olunacak ve en çok arttırana Ihale edilecektir. 2 — İhale tarihine kadar birikmiş ve birikecek ma- liye, belediye vergileri, vakıf icaresi ve 20 senelik taviz bedeli ve tellâliye müş- teriye aiddir. 3 — Arttırmaya iştirak ede- cekler muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminat akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu getirmeleri şarttır. 4 — Arttırma bedeli ihale tarihinden itibaren yedi gün zar- fında mahkeme kasasına teslim edilecek aksi takdirde ihale fesih ve farkı fiat ile yarar ve ziyan, faiz bilâ hüküm kendisin- den tahsil edilecektir. $ — 2004 No.lı lera ve iflâs kanununun 188 inci madde- üzerindeki diğer alkka- darlar gayri menkul mi bahus dlalarını isbat ir. ln tarihir Şartname mahker kesin görebileceği tafailât almak istiyenler 93 baş kâtibliğe müracaatları ilân olunur, M. 1819 Mantarlı Muşambalar, Storlar (Or- land- Karyolalar, yünlü, pamuklu ve pike yatak örtüleri, kretonlar, kadi- feler, tüller ve perdelerin zengin. çe- şidleri «Horokses ve Mitter» İngiliz fabrikalarının her en. de yatak çar- şaflar, Beyoğlu BAKER mağazala- tında her yerden iyi şartlar ve mü- said flatlarla bulacaksınız. İstanbul asliye mahkemesi altıncı hu- kuk dairesinden: ye Tetik tarafından Gehremini Kalaslar Bıçakçı sokak 18 sa- yılı evde iken halen ikametgâhı meçhul kocası Faruk Tetik aleyhine açılan bo- ganma, davasına mid arzuhal sureti mu- malleyh Faruk'un ikametgâhinm meçhu- Myetinden bahsile bilA tebliğ iade kılın mas Üzerine arzuhalin mahkeme divan- İhanesine asılmasına ve 938/1481 numara- da kaydlı meşkör di ya on gün zarfın- dn cevab vermek üzere keyfiyetin on beş gün müddetle lânma karar verildiği teb- Mg yerine geçmek üzere ilân olunur. M. 1816 İLÂN Gaziantep, Narlı, Fevzipaşa Nukliyat iş- Jerindeki hissemi ortağım Ahmed Recai- ye 1 Eylül 988 tarihinden itibaren terk ettim, tarihi mezkürdan sonra gerek B. Ahmed Recai ve gerekse şuebatı mez- kürdaki işlerle bir alâkam olmadığını ilân ederim. İstanbul; Gazlantep ambarı sahibi Rıfat Kars İstanbul Asliye Birinci mesinde: İsviçrede Ruti Maschinen Fabrik firmasından satın alınıp (Cenovaze 'Kompanya O Vapore) Vapur Şirke- tine mensup (Copomela) vapurile İstanbula vürud eden 10/4404 M. B. 652/643 B. A, ve 933/630 R. M. ve 738/699 numaralı markalarını taşı- makta olan 26 sandık makine yedek parçalarına aid 26/6/938 tarihli or- dino zayi olduğundan ibtaline karar verilmesi Türkiye pamuklu dokuma ve pamuk ipliği fabrikaları Anonim Şirketi vekili Hâdi Sem'i tarafından talep edilmekle işbu ordino kimin yedinde ise 45 gün zarfında mahke- meye ibraz edilmediği takdirde ibta- Yine karar verileceği ticaret kanunu- nun (637) inci ve müteakip madde- leri mucibince İlân olunur, o (11036) Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı iyi, kadın ve erkek ber türlü Mahke- Sahife 15 ile saadeli basamfla kaimdir. Müsait şark larla banka. ya Em lr ela İade İlleri En rahat çelik somyelerile şık, metin ve ucuz KARYOLALARI ve madeni möbleleri HALİL SEZER Karyola ve madeni eşya fabrika salonlarındaki meşherinde görebilirsiniz. cl, Salkımsöğüt, demir kapı caddesi No. 7Tel: 21632 İÇKİSIZ SAZ Tanburi SELÂHADDİN PINAR ve kemani NECATİ TOKYAY gibi tanınmış san'atkâirlardan mürekkep (16 kişilik mükemmel bir saz hey'etile birlikle Bayan MUALLA bu akşam Dördüncü Yakıf han BORSA KIRAATHANESİNDE seanslarına devam edeceklerdir. Âtleler gelebilir. İstanbul telefon müdürlüğünden Mu men bedeli 24000 lira olan 200 Kim. kapalı Bronz tel 14/11/938 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf usulle müdürlük binasında satın alına- caktır, Bu işe girmek isteyenlerin 1800 liralık muvakkat teminat ile kanunun ta- yin ettiği vesikaları ve tekliflerini havi kapalı zarflarını aynı gün saat 14 de kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameleri her gün Levazım Dairemizde görülebili Sirk (6929) Metre mu rüâbbaı üzerinden 214,50 Büyük bina 204 Büyük binanın yanındaki küçük bina 24 Garaj 455,60 O Bahçe Muhammen kıymeti Cinsi 38665 L. * ! 1 — Beyoğlunda sıra servilerde kâtip Mustafa Çelebi mahallesinin Beyoğlu caddesile hoca zade ve billorcu çıkmazı sokaklarında 119,119/1, 119/2, 8/1 ve 86 No. tajlı ve her türlü tadilâta ve ilâveye elverişli bulunan 15 odalı kömürlük, mutbah, çamaşırlık kalorifer dairelerile banyo dairelerini müştemilâtı saireyi havi kâgir hane ile bu hanenin cümle kapısının sağ ve sol cihetlerinde maa İ müştemilât dörder odalı ikl ev ile yine bu haneye aid bulunan garaj binası ve bahçesinin tamamı satılmak üzere 6/10/938 den itibaren 20 gün müddetle ka- palı zarf usulile müzayedeye konulmuştur. 21/10/938 perşembe günü saat 13 de Beyoğlu Vakıflar direktörlüğü ihale komisyonu huzurile yapılacaktır. 3 — İsteklilerin muhammen kıymeti üzerinden 9$ veya banka mektuplsrıni 2490 No. lu kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyacak- ları teklif misyonuna vermeleri lüzumdr. 4 —. Binayı görmek her zaman kabil olduğu gibi şartnameyi de görmek ve malimat isteyenlerin Beyoğlu vakıflar Müdürlüğü Akarat ve mahlülât şubesine müracaatları, (191) Nazarı dikkate Büyük bir fırsat Bomonti istasyonunda elyevm Meşrutiyet mahallesinin eski Kır yeni Mehtap ve halen Saman yolu sokak bir tarafı tramvay caddesine nazır diğer tarafı hiç bir suretle kapanamıyacak Boğaziçi sırtları manzarasını gören yedi katlı her biri beş odalı bir hamamlı üç balkonlu on dört daire- li ve ayrıca İki dairesi kalorifer ve sıcak su tesisatına malik olan yemiş ağaçlı bahçe içinde 44-16 numaralı apartımanın dörtte 3 hissesi 14/Teş- rinievvel cuma günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul üçüncü icra tara- fından 937/1486 numara tahtında satılacağından taliplerin bu fırsatı ka. çırmamızları tavsiye olunun. 7.5 teminat makbuzlarını | ktuplarile beraber ihale saatinden bir saat evveline kadar ihale ko-| 1 — İdaremizin Yavşan Tuzlasına getirilecek tatlı suyun Tuzlaya isalesi için şartnamesi mucibince 245000 metre inşaat tulünde 60 m/m kutrunda font boru ve Bstesinde müfredatı yazılı hususi aksamı kapalı zarf usuliyle satın alınacaklır. 1 — Muhammen bedeli sıf Haydarpaşa 25000 lira ve muvakkat teminatı 1875 liradır. TI — Eksiltme 19/10/9398 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat ll de Kabat: Levazım ve Murayaa! şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün Levazım ve Mubayaat şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüğünden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyen firmaların" ihale gününden evveline kadar flatsx fenni teklif mektup ve kataloğlarını İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen Şubesine vermeleri ve tekliflerinin kanulünü mutazam- mun vesika almaları lâzımdır. Bu vesikayı haiz olmıyanlar münakasaya iştirak edemezler. VI -— Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 7 nci maddede yazılı Tuz Fen Şubesinden alınacak eksiltmeye iştirak vesikası ve “© 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka leminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü er geç saat 10 a kadar yukarıda adı geçen Alım Ko- misyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. «6011» * I — Taahhüdünü ifa etmiven müteahhit hesabına 300 kilo matbaa huru- gün İ fatı şartnamesi mucibince pazarlık usulile satın alınacaktır. 1 — Pazarlık 24/X/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat löde Kabataşla levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. nI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin eksilme için tayin edilen gün ve saatta © 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7244) * I — İdaremizin Yavşan ve Çamaltı tuzlaları için memur, amele ve lüzü- munda hafif yük naklinde kullanılmak üzere satın alınacağı ve 27/1IX 938 ta- rihinde ihale edileceği ilân edilen 2 adet kamyonetin şarinamesinde iadilât ya- pılacağından yeniden açık eksiltmeye konulmuştur. Ji — Muhammen bedeli beheri 2400 lira hesabile 4800 lira ve muvakkat teminatı 860 liradır. II — Eksiltme 26, X '938 tarihine raslayan çarşamba günü saat 14 de Ka- bataşta levazım ve mübâyaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Munddel şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alı- nabilir. V — Eksiltmeye iştirak elmek isteyenlerin kataloğlarile Karuseri, şekli ve dahili taksimatını gösterir bir plân İle benzin sarfiyatını gösterir fenni teklifle. rini ihale gününden $ gün evveline kadar İnhisarlar tuz fen şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte “© 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7312) * 1 — Şartname ve nümunesi mucibince 20X25 eb'adında 10 milyon silin- dirlik rakı mantarı pazarlık usulile satın alınacaktır, II — Muhammen bedeli beher bir adedi 400 kuruş hesabile 40000 lira ve muvakkat teminatı 3000 liradır. Iri — Pazarlık 31/X/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 14 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 2 lira bedel mukabilinde inhisarlar levazım ve mübayas | şubesile Ankara ve İzmir baş müdürlüklerinden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatla © 75 güvenme ; paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7311) Emlâk ve Eytam bankasından 1 — Bankamızın Ankara Merkezile İstanbul ve İzmir şubelerinde istihdam edilmek üzere lüzumu kader sigorta ve Arşiv memuru alınacaktır, 2 — Bu vazifelere tayin edilmek istiyenlerin Âli mektep veya en az lise me« zunu olmaları 3U yaşım tecavüz etmemiş askerlik hizmetlerini ifa ve ikmal et miş ve sigorta ve Arşiv işlerinde bulunmuş olmaları şarttır. 3 — İsteklilerin hankamız memurlar talimatnamesi dahilinde tevdi ede» cekleri evrak ve vesaikin nev'i ve mahiyetlerini, kabul için lâzım olan diğer hususatı öğrenmek ve bu evrak ve vesaiki tevdi etmek üzere azami 17 teşrini. evvel 1938 tarihine kadar Ankarada Emlâk ve Eytam bankası merkezinde zaf şleri iel ala, İstanbul ve İzmir şubelerimiz müdürlüklerine müracaat eyle. n (7240)