11 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

11 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Bahife 4 Manisa şehir bandosu yoktan var oldu Gündüzleri muhtelif işlerde çalışan yirmi beş genç Manisanın büyük bir ihtiyacını tatmin ediyor Mânisa (Akşam) — Manisanın kurtuluş Obayramında, muntazam Üniformalarile ve tam bir asker di- siplini ile merasime iştirak eden Mâ- nisa şehir bandosunu, büyük bir hay» ranlıkla dinlemiştim, O zamandan- beri, bu gençlerin nasil yetiştiklerini ve nasıl çalıştıklarını merak ediyor. dum. Geçen akşam, kulağıma çar- pan bir bando sesi beni, belediyenin arka tarafındaki mülevazi bir bara- kaya sürükledi. Kapıyı araladım. Yirmi kadar genç, ortalarında şefle- ri olduğu halde bir marşın provasını yapmakla meşguldüler. Usulca bir kanapeye oturdum. Etrafıma bakı- yorum. Duvarlarda büyüklerimizin resimleri (görünüyor. Bayraklarla ü iş tahta bölmelerde, itina ile ş bir sürü çalgı âlelleri asi- mış duruyor. Bir köşede, üzerinde notalar yazılı bir siyah tahta, orta- da geniş bir masa, duvarlarda, (ken- di sazından başkasını elleme), (işin- den başka şeye karışma), (birlik kuv- vettir) gibi vecizeler sıralanmış.. marş bitti, Maystro B. Faikle konuşuyo- rum. B. Faik, belediyenin verdiği ufak bir ücretle bu güzel teşekkülü yoktan var eden ve şimdiye kadar elliye yakın müzisiyen yetiştiren bir muzika öğretmeni... Bana birer birer arkadaşlarını tanıttırdı. Tenekeci, kunduracı, mübaşır, terzi, demirci, matangoz, memur ve buna benzer hepsi birer meslek sahibi olan genç- lerin ellerini siktim, En sonra, davul ve cazı idare eden minareci B. Basri ile taniştım, Her gün yerden yüz küsür metre yükse te iki halata asılı olduğu halde mina- rölerin kurşunlarını değiştiren B. Basri, akşam olunca davulunun ba- şınâ dönüyor. Gündüz sabahtan ak- şama kadar ekmek parasını çıkar- mak için örsün, tezgâhın, ateşin kar- şısında alınteri döken bu çocuklar, akşam olunca, şehir halkına faydalı | i Edirne (Fnsusi) leri göstermeğe başlamıştır. Kırklareli ve 'Tekirdağ vilâyetlerinde bulunan iki büyük asına fidanlığı her sene Trakyaya milyona yakın Amerika asma çubu- ğa dağıtmakta ve bu fidanlıkların çubuk istihsalâtı günden güne artmak- tadır. olmak için vazifelerinin başına ko- Şüyorlar. Onları karilerimize tanıt- mağı bir borç bildim. B. Faik anlatıyor: — 25 arkadaşız, hepsinden mem- nunum, Hepsi amatördür, Kulağı- nızla da işittiniz. Şehrin büyük bir boşluğunu dolduruyoruz. Şimdi size zor bir parça çaldıracağim, Bakınız, dinleyiniz. Sonra bir kumandan ciddiyetle haykırıyor! — 92. Çocuklar ateş gibi notalarını ka. rıştırıyorlar, Şimdi hepsi hazır., biraz sonra, her babayiğit müzisiyenin kı- vıramıyacağı güzel ve zor parçalar- dan birini dinliyorum. Halkevleri ve belediyelerin mahaili birer şehir bandosu teşkil etmek hu- susunda gitgide umumlleşen faaliyet ve mesaileri, hepimizin göğüslerini kabartacak kadar büyük bir mâna ifade ediyor, Kıymetli bir veteriner öldü Veteriner tababetl bir asker oğlu- nu kaybetti, 330 yılında Askeri Ve- teriner okulundan diploma alan yar- bay Söğütlü Şükrü Arda bir müddet- tenberi Yakacık sanatoryonunda hasta yattıktan sonra nakledildiği Gümüşsuyu hastanesinde dün göz- lerini hayata kapadı. Mesleki kıyme- ti kadar şahsi meziyetlerile de ar- kadâşları arasında ve bütün muhi- tinde kalblerde derin yeri olan Şük- rünün ölümünden dolayı meslekdaş- larına ve ailesine taziyetlerimizi su- narız. Merhumun cenazesi dün Gümüş- suyu hastanesinden arkadaşları ta- rafından askeri törenle kaldınlarak makberesine tevdi edilmiştir. Dr, Ekrem Behçet Tezel Muayenehanesini Taksim Cumhuriyet caddesi Stadyum karşısında 17 numaralı Stadlum Palas apartımanına MA — Trakya bağcılığı son seneler zarfında canlanma eser- Geniş mikyasta meyva fidancılığı üzerinde çalışan Tekirdağ asma fidan- lığının tevzi ettiği asma cubukları ile Trakya bağcılığının eski huğüdlarıni aşacağı anıaşılmaktadır. Yukarıdaki resim Tekirdağ fidanlığını gösteriyor. AEŞAM Sıvasta buğday (Belediye seçimi alımı Çifçi bir taraftan buğdayinı satarken diğer taraftan yeni ekime hazırlanıyor sehmmme EL a ee Sivas silosu Sıvas (Akşam) — Sıvas ve çevre sinde mahsul alınmış olduğundan çifçi ihtiyacından fazla bulunan za- hiresini bir taraftan piyasaya getir- meğe devam etmekte, bir taraftan da Ziraat bankasının Sivas istasyo- nunda bulunan ve Sivas köylüsünün zirai kalkınmasında büyük yardım- ları dokıman silosuna tevdi İle para sinı almaktadır. Sıvas mıntakasında mahsul geçen yıllar gibi bol ve bereketli elde edil miştir. Son günlerde yağan mevsim yağmurlarından zürra istifade ede rek gelecek yıl zeriyatını hazırlama» ga başlamıştır. Şarkışla ve Kangalın Armağan İs- tasyonundaki alım istasyonları da köylünün buğdaylarını almağa baş- Jamıştır. Sıvas köylüsü bu işten çok memnundur, bir nahiyede mein esi Aydın (Akşam) — Aydının Köşk nahiyesi balkı, kültürün kıymetini takdir eden kimseler olduklarından nahiye merkezinin güzel bir meyda» nına bir mektepli heykeli dikmişler. dir. Bir elinde kitap, diğerinde bir meşale tutan bu heykel, heykeltraşla- rımızdan B. Fuad Mensi Unutulmuş kalb tarafından yapılmıştır. Yukarı- daki resimde bu heykel görünüyor. VEFAT Merhum Bay Halim zevcesi ve mü- teahhid bay Muzaffer Halimin val- desi bayan Saime dün vefat etmiş- tir, Allah rahmet eylesin. Cenazesi bügün Kızütopraktaki hanesinden kaldınlacaktır, TÜRKÇE SÖZLÜ KAHKAHALAR 11 Teşrinieyvel 1938. Partl namzedleri kazandılar Şehir hududu dahilinde Belediye intihabı bilmiş ve Her Belediye şu- besinde yapılan tasnif neticesinde Cümhuriyet Halk Partisi tarafından gösterilen namzedler intihab edilmiş- tir. Verilen reylere göre intihabı ka- zanan zevatın isimlerini yazıyoruz: Adalar kazası Asli; 1 - Avni Yağız, 2 - Kâzım Şinasi Yedek: 1 - İsmail Hakkı Sızmazoğlu, 2 - Halid Camcı. Bakırköy kazası Asli; 1 - Selim Balul, 2 - Mehmed Sipa- hioğlu, Yedek: 1 - Addülkadir Hilmi Nalli Barlo. Beykoz kazası Asli: 1 - Mehmed All Gökçen, 2 - Erinal, 3 - Cevdet Tümer. Erdoğan, 2 - Ferid Yedek: 1 - Asaf Tiryakloğlu, 2 - Hüse- yin Göktürk, $ - Asaf Akan Beşiktaş kazası Asli 1 - Ahmed Arif iyici, 2 - E.em Akif Battalgil, 3 - Abı dir Karamür sel, 4 - İhsan Namık W Yedek: 1 - Perid Babur, Cavid Uras, 3 - Ahmed Allıntaş, 4 - Kıymet Pekdeğer, Beyoğlu kazası 1-Ekrem Tür, 3 - Tevliik Tü regün, 3 - Hakkiyo Emin Kural, 4 - Hasan Hulki Ozon, 5 - Mitat Nemli, € - Suphi Ariel, 7 - Kâmil Nayman, 8 - Fajde Esendal, 9 - Mustafa Faik Aşkın, 10 - Aziz Ak, 11 - Ahmed Faruki, 12 - Mustafa Şevket Yunt, 13 - Murad Furtun, 14 - Zahid Aral, 15 - Hasan Fehmi Taner, 18 - Tevfik Amir Kocamaz, 17 - Nazif Kâzım Arad, 18 - Hamdi Rasim Bütün, Yedek: 1 - Suad Karaosman, 2 - Nuri Soral, 3 - Nali Soydam, 4 - Celile Fikret Onurüp, 5 - Salâhaddin Poled, 6 - Hayri Çavdar, 7 - Esad Cemal Paker, 8 - Meh- med Reşad Elgün, 9 - Mustafa Hakkı Nalçacı, 10 - Müfid Şaner, 11 - İsmail Memduh Altar, 12 - Salme Banuğel, 13 - Kaptan Tahsin Doğsun, 14 - Söreyyr Kadri Gür; 15 - İsmet Somel, 16 - Peysi Cin, 17 - Mehmed Eraslan, 18 - Hayri Akyüz. Asli; Eyüp kazası Asli: 1 - Nuri Dağdelen, 2 - Haci Nuri Ula Yedek: 1 - Mesud Tazeki, 2 - Rıza Ba- yındır. Eminönü kazası Asli: 1 — Al Riza Atasoy, 2 - Esad Eke- man, 3 - Raşid Gökdemir. 4 - Refika JL. 5 - Selimi İzeet Sedes, 6 - Refik » Receb Havlucu, 8 - Behçet, Ahmed Seveng, 7 Ekrem Uşakbısil, Yedek: 1 - İbrahim Sar, 2 - İhsan Sa- mi, 3 - Agâh Sırrı Levand, $ - Kemal Kalçık, 5 - İsmali Hakkı, 6 - Muzaffer Baykal, 7 - Şakir Geçik, 8 - Bayan Raufi Manyasi, Sarıyer kazası Asli: 1 - Sadullah Özden, AN “Tar- han, 3 - Tevfik Amca, 4 - Ferid Cemal, Yedek: 1 - Azmi Versi, 2 - Asım Çahıka, 3 - Fuad Köse, 4 - İsmail Hakkı, Kadıköy kazası Asli: 1 - Naci âli Morah, 2 Başkaya, $ - Haydar Uzel, 4 - Cemil C: Yedek: İİ - Ali Ruşeni, 5 Esad, 3 - Celâl Atamer, 4 - Resmiye Erel. Fatih kazası Asli: 1 - Cevdet Kunter, 2 dengeçli, 3 - Cemaleddin Bican Bağcıoj - Sırn Enver Be 6 - Halil Hin yruner, 7 » Tevfik Er 8 - Rıfkı Tutuksiper, 9 - Sumi Sör 10 - Meliha Avni Seren, 11 - Alânda n | Kunt, 12 - Refik Münir Kesgingil Yedek: 1 » Rüştü Diktürk, 2 - Ziya Emin İnakur, 3 - Abdulah Taktaş, 4 - | Bedad Büyükaksoy, $ - Mehmed Çetin, 6- Celâl Feyyaz, 7 - Hüsnü Yalçın, & - İs- mail. Sıdkı Büğiç, O - Yusuf Bürer, 10 - Ömer İpek, 1i - Enver Ulçay, 12 - Sudi Otyakmaz. | “Üsküdar kazası Asli: 1 - Celâl Aslangiray, 2 — Faruk Dereli, $ - Macid Oktar, 4 - Muharrem Nail Akdoğ. Yedek: 1 - Celâl Koçer, 2 - Dilara Do- Hancı, 3 - Hasan Tahsin Şar, 4 - Bakkal Yusuf Tankaya. İntihap neticesi Belediye reisliği tarafından bir tezkere İle yeni âza- larla yedeklerine bildirilecektir. AHBAP ÇAVUŞLAR EĞLENİYOR iP E K TUFANI Son Seanslarından İstifade ediniz. TAKSİM. SİNEMASINDA POLA NEGRi' NİN ŞAHANE TANGO Bayanlar... Zevcinizi gözetmeyi... Yarın akşam S U MER sinemasında LUCLEN BARROUX tarafından calibi dikkat bir tarzda yaratılan ASRi EVLİLER Büyük, dokunaklı komediyi görerek öğreniniz... Entrikası biraz pervasiz olan bu komedi sizi eğlendirecek ve güldürecektir. Bütün İstanbul halkı hazırlanınızl ALKAZAR Sineması Bu senenin en güzel 2 büyük Şaheser Filmine YARIN Matinelerden itibaren BAŞLIYOR 1 - Şemsiyeli canavar Baş Rollerde: GEORGE MURPPBI - RITA JOHNSON. Bü- tün Londra Po- Jis kuvvetini peşine takan ve bütün Londra halkını körku- ten esrarengiz Gangsterin insa- na dehşet veren maceraları, 2 - Esrarengiz bıçak Meşhur Üç Silâlişorlar tarafından temsil edilmiş Gençlik Kahra- manlık ve Yaaa anlik ve Spor FİNİ gamma) Fitmi, Devam uma Devam cdiyor. * sanma? * VE Lü TOMBUL TURAN TİYATROSU Halk iri Naşld, okuyucu Semiha, büyük cambaz, İngiltereden ge- let The Güldes akrübat numarası. Ayın 12 pci çarşamba akşamından itibaren. Bu gece: Komedi 3 P. ERTUĞRUL a TEK TİYATROSU VW âbide karşısın- ie cuma günü akşamı OTHELLO $ P. Esere bir salon or- keslrası iştirak eder, Za- fer perdesinde Venedik sarkıları, rakısları. Çağlıyan) Yeni balk operet tiyatrosunda yakında başlıyor, (KINAGKCESİ) Büyük Operet Telefon: 4885 OX Tel: 40099. * Yarın çıkıyor izzet Melih Her güzelliğe âşık Hikâyeler, görüşler, seyahatler SATIŞ YERİ: İkbel Kitabevi * ————— << İ: Beyoğlu: Halkevinden: Evimizde köman dersi verilecektir. Arzu edenlerin acele Evimiz müdüriyetine müraraat eylemeleri. Zayi — 'Tıb fakültesinden aldığım 773 numaralı hüviyet varakamı kaybettim, yenisini alacağımdan hükmü yoktur, Basip Baylar; zevcenizi kollamağı YİYİANE ROMANCE ve BETTY STOLKFELD | Sinemasında yalnız Yarın son matinesine kadar gösterilecektir.