21 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

nir - eri ağa Ankaraya davet edilecek Günhuriyet bayramında Ani Ankarada karşılaşacaklar Ankaraya davet edilen milli küme — bir ecnebi maçından daha fazla bir l ! Futbol federasyonu tarafından Cümhuriyetin 15 inci yılı münasebe- tile Ankarada iki ecnebi takımın da iştirakile tertibi tekarrür eden futbol turnuasından, ecnebi takımlarla an- laşma yapılmasına imkân bulunama- dığından, sarfmazar edilmiştir. Ecnebi takımların isteğikleri para miktarı çok yüksek görüldüğü cihetio | hariçten takım getirmeden de bu tur- hüanın yapılabileceği düşünülmüş ve 937 milli küme şampiyonu Fenerbah- çe ile 938 milli küme şampiyonu Gü- neşin karşılaşlırılmaları tekarrür el- miştir, Bu iki güzide klübümüzün mem- leket dahilindeki sempatisi göz önün- de tutulacak olursa bü karşılaşmanın şekilde Ankarayı alâkalandıracağı tahmin edilmektedir, Verilen karara göre, iki mill! küme şampiyonu 30 teşrinievvelde Ankara stadında karşılaşacak ve galip geleni takıma Futbol federasyonu tarafın- dan «Cümhuriyetin 15 inci yılı hatı“ Tasi adını taşıyan kıymetli bir kupa hediye edilecektir. * Futbol federasyonu tarafından An- Karada yapılacak bu maç için klüp- lere yol masrafı olarak biner lira vo. rilecektir, Mezkür tarihlerde her iki klübün şehrimizde yapacağı lig maçlarının tehir edileceği ümid edilmektedir. Türkiye serbes güreş müsabakaları başlıyor Bu hafta profesyonel güreşçiler karşılaşıyor Eminönü Halkevi tarafndan hec yil yapılmakta olan profesyponel ser- bes güreş Türkiye birinciliği müsaba- kaları bu sene de önümüzdeki cumar- tesi ve pazar günleri Taksim stadında. | yapılacaktır. Müsabakalara kayıd için raüracant eden pehlivanlar arasında Tekirdağlı Hüseyin, Babaeskili İbrahim, Kara Ali bulunmaktadır. Şimdiye kadar ya» pılan müsabakalara iştirak eden Mü- lâyim pehlivan, bu seferki müsabaka- lara girmek için müracaat etmiş be de Türk tebaası olduğuna dair bir ve- sika getirmediği takditde güreşlere lam çala kendisine bildirilmiş- mi müsabakalar 'Tüvkiye bi- rinciliği mahiyetinde olduğu cihetle Ankara kulüplerine yeniden bir çok oyuncu gitti Mühtelif vesilelerle kaydedilen futbolcular için dedikodu- lar yapılır ve İstanbul klüplerinin aleyhinde bulunulurdu. Bu yakınlar- da vaziyet tamamen değişmiş ve bu sefer İstanbul klüplerindeki kıymetli oyunculardan birçoğu Ankaraya akın etmeğe başlamışlardır. Son iki hafta zarlında İstanbuldan Ankaraya giden oyuncuların esamisi şunlardır: Galatasaraydan - Haşim, Gündüz, Fenerbahçeden kaleci Necdet, Haya- ti, Beşiktaştan Muzaffer, Topkapıdan Mehmed, Hilâlden Nahid. Güneş antrenörü Ankarada Finlândiyadan getirilerek uzun Za» mandanberi şehrimizde milli takım güreşçilerini çalıştırmakta olan Onni Pellinen, Güreş federasyonunun da- | veti üzerine Ankaraya hareket et- müştür. Aldığımız hebere göre, Finlândiyali antrenör badema Ankarada kalacak ve Ankara güreşçilerini çalıştıracak- tır, Her hangi bir mili temas vuku- unda tekrar İstanbul& gelerek mili güreşçilerin çalışmasına nezaret ede- cektir, Anadoludan | şehrimize gelerek İstanbul Klüplerine | iştirak edecek pehlivanların Türk ta- icaplarındandır. Mülâyim pehlivanın tabliyeti hak- | kında etrafta dolaşan şayialar göz önünde tutularak bu şekilde hareket etmek mecburiyetinde kalınmıştır. Bu seferki birincilik müsabakaları- nin Tekirdağiı, Kara Ali ve Babaeskili İbrahim arasında çok sıkı bir şekilde cereyan edeceği tahmin edilmekte ve birinciliği alacak pehlivanı şimdiden kestirmenin imkân dahilinde bulun- om güreş mahafilinde söylenmek- tedir, Bu müsabakalar için Eminönü Hal- kevi tarafından 500 lira ikramiye ve- rilecektir. Hüsnü ve Şeref tekrar kulüplerine alındılar Beşiktaş klübünde yapilan kongre- den sonra ihtilâfın halledildiğini ve sporcuların çalışmalara başladıkları. ni evvelce bildirmiştik. Kongrece tayin edilen yeni idare he- yeti dün akşam ilk içtimamı yapmış ve eski idare heyeti tarafından disip- j Vinsizlikleri fleri sürülerek klüpten kayıtları silinen gayri faal âzadan Sami, Abdullah ve Fehmi ile faal Aza- dan Şeref İle Hüsnünün tekrar klübe alınmasına karar vermiştir. Bu karar- dan sonra bu hafta yallacak Galata. saray - Beşiktaş maçında Şeref ile Hüsnünün, takımlarındaki eski mev- kii alacakları tahmin edilmektedir. Milli takıma terfi müsaba- kaları tehir edildi Güreş federasyonu tarafından ge- çen ay Ankarada bütün spor mınta- kalarının iştirakile yapılan Greko - Romen güreş müsabakalarında birin- ciliği kazanan pehlivanlara milli gü- reş takımı elemanları arasında mili) takıma, terfi için yapacak karşılaş- malar, teşkilâtın almak üzere olduğu yeni şekil dolayısile tehir edilmiştir. büyetinde bulunması nizamname | 1 — Darlak kafa — ziristiyanları müba- rek çeşmeleri, 2 — Muavin - Şöhert, Sirayet ediri - musevileree mekrüh. Fasıla - Amali erbandan, — Bir harfın okunuşu - Cemi edatı - Denirin günde iki defa yükselmesi. — Beygir - Çok yiyen - Tersi çok değil 'Taharri eden, — Tağkın su akmast - Menfi edat İskambil birlisi — Belli - Bir nevi hükümdar 10 — İstanbulun maruf futbol klüblerin- den biri, j Meydan. ğ 4 — Nota - Bir cins peypir - Sual edeli, 5 — Atmaktan emir - Ayak alti. 6 — Hususi tenezzüh gemisi - Uykuda görülen, 1 — İnatşı - 'Tersi güzel sanat oluğ - Tersi beyaz olur. 8 — Muti - Belediyenin koyduğu fiat, — - Başı süsleyen. 10 — Kilidi açan - İle muhaffefi. Geçen bulmacamızın halli Boldan sağa : i 1 — Binektaşı, 2 — İlân, Ağa, 3 — Rİf, Er, Ter, 4 — İktidar, La, 5 — Afitab, 6 — İçli, Esami, 7— Kali, Yal, 8 — MN, Enli, 9 — Su, Af, Fa, 10 — İriler, Kin, Yukarıdan aşağı : 1 — Birtei , 2 — İlik, Çamur, $— Naftalin, 4 — En, İL Al, 5 — Eda, Bfe, 6 — Tarafeyn, 7 — AR, Risale, 5 — Şat, Tali, 9 — Klam, Pi, 19 — Arabistan. Mideyi bozmaz, kalbi ve böb- rekleri yormaz. İcabında günde 3 kaşe alınabi- lir. İsmine dikkat. 'Taklidlerin. den s#kınınız. Ve Gripin yerine başka bir marka verirlerse şid- detle reğdediniz. ta Zafiropulos, Beyoğlu: İstiklâl cad- desinde Galatasaray, Tünelde Matko- viç, Galata: Okçumusa caddesinde Doğruyal, Pindıklıda Mustafa Nail, Fener Yılmaz Spor Klübü Başkan- Uğından: Nizamnamemize bir madde ilâvesi hakkında fevkalâde bir kongre akde- dileceğinden, klübümüze mensup üye- lerin 21/10/938 gün ve saat 20 de teş- ind Sİ, im nan mi beheri 1. K.S. 40 lik çiri 2000 kilo —1125 Fiber 2m2 25 m/m) » 30 » ) 240 kilo » >40 «7; ğ I — Şartnameleri mucibince salın slinacak yukarda cins ve miktarı yazılı 2 kalem malzeme ayrı ayrı açık eksiltmeye konmuştur. H — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril. miştir. HI — Eksiltme 24/X/938 tarihine raslayan pazartesi günü bizalarında yazılı saatlerde Kâbalaşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonun. da yapılacaktır. IV — Şartnameler parasiz ölârak her gün sözü göçen şubeden alınabilece. ği gibi fiber nümunesi de görülebilir. V — İsteklilerin eksiltrae için tayin edilen gün ve saatlerde 94 7,5 güver me paralarile birlikte yukarıda adı geçen komsiyona gelmeleri ilân olunur. (7239) 340, — 61.20 14.30 ' » 1 — Şartname ve nümüunesi mucibince satın alınacak 400 kilo mavi oto- matik mürekkep açık eksiltmeye konmuştur. II — Muhammen bedeli Sif İstanbul «lu Ira hesabile 400 ira ve muvak- kat teminatı 34 liradır. MI — Eksillme 4/X1/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 14 de Kaba- taşta levazım ve mübayast şubesindeki alım Komisyonunda yapılacaktır. TV »— Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabileceği gibi nümune de görülebilir. V — İstekliler eksiltme için tayin edilen gün ve santte 9 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7532) Miktarı all a B. Muvakkat te beheri tutarı minatı LE I. K. L. K, 660X700 m/m tefrikli 25 000 Top 2:08 52000.— 3850.— verje sigara kâğıdı 24.5 m/m velin bobin 750 bobin — sigara kâğıdı 1 — Şartnameleri mucibince satın almacak yukarda cins ve miktarı yazi- U 25,000 top sigara kâğıdı kapalı zarf usulile ve 750 bobin sigara kâğıdı açık eksiltmeye konulmuştur. HM — Mühâmmen bedellerile muvakkat teminatları yukarda gösterilmiş- a Eksiltmenin Şekli oSaati Kapalı zarf 15 34178 24.04 açık eksilt, o 15 tir, MI — Eksiltme 8/X1/938 tarihine rastlayan salı günü hizalarında yazıl saatlarda Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda ya» püacaktır. IV — Şartnameler 2.60 lira bedel mukabilinde İnhisarlar levazım ve mü- bayaat şubesile Ankara ve İzmir baş müdürlüklerinden alınabilir. V — Ekslltmeye girmek isteyip te bu eb'atta kâğıt vermeyecek olan fr. maların teklif edecekleri eb'adı ihale gününden bir hafta evveline kadar İn- hisarlar tülün fabrikalar şubesine bildirmeleri ve münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. WI — Açık eksiltmeye işlirak etmek isteyenlerin eksiltme için tayin ediler, gün ve santte 9e 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelme. leri, kapalı zar! eksiltmesine iştirak etmek isteyenlerin de mühürlü teklif mek- tubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfları eksiltme günü en geç saat 14,30'a ka» dar alım komsiyonu başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (6720) 1— Şartnamesi mucibince satın ni 12500 kilo nişasta kola 17/X/938 tarihinde ihale edilemediğinden açık eksiltmesi 10 gün temdit edilmiştir. TI — Muhammen bedeli beher kilosu 16,65 kuruş hesabile 2081,25 lira ve muvakkat teminatı 156.10 liradır. HI — Eksiltme 27/X/938 tarihine rastlayan perşembe günü saat ide e levazım ve mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. kain elin in ve satn 7.5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «7732» * Muhammen bedeli Muvakkat beheri tutarı teminatı Eksiltmenin LiraK, LiraK, lira K. şekli saati Nevi Mikdarı İstanbul başmü- dürlüğü binasının kaldırım tamiri işi Eİİ eter 300 kilo Eczayi tıbbiye 45 külem —— 936.19 Çember raptiyesi (3000 Kilo —3ı MO— 69.75 İmlâ makinası 2 adet 800 — 1600.— 120, — I — İdaremizin İstanbul başmüdürlüğü binasının kaldırım tamiri işi şarta namesi mucihince satın alınacak (300) kilo etil eter, cins ve mikdarı listesin. de yazılı 48 kalem eczayı tıbbiye nümünesine uygun olmak şartile satın alı- nacak 3000 kilo çenber raptiyesi ve teahhüdünü ifa etmeyen müteahhit ho sabına şartnamesi mucibince yaptırılacak 2 adet imlâ makinası yukarıda hiza Yarında yazılı usullerle ayrı ayrı eksiltmeye konmuştur. TI — Keşif ve muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösterilmiştir. HI — Eksiltme 9/X1/938 tarihine raslayan çarşamba günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyo. nunda yapılacaktır. TV — Keşif şartname ve listeler parasız olarak her gün sözü geçen şube e a e — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde 96 7/5 güven“ istanbul Orman baş mühendis imali 1 — Orman Umum Müdürlüğü hesabına malzemesi İstanbul orman baş mübendisliği tarafından verilmek şartile nümune ve şartnamesi veçhile 4865 diva bedeli muhammin ile 80 kalem evrakı mafbuanın tab ve teölidi açık müs nakasaya, konulmuştur. 2 — Şartname ve nümuneler bedelsiz olarak İstanbul Orman baş mü“ hendisliğinde görülebilir. 3 — Eksiltme İkinci teşrinin 4 üncü Cuma günü sâat 15 de Vilâyet Kona» ğında Orman baş mühendis muavinliği dairesinde müteşekkil komisyonda er. ra olunacaktır. 4 — Muvakkat teminat 364 lira 88 kuruştur. Teminatlar İstanbul Orman mesul muhasiplikden alınacak makbuz ile ziraat bankasına yatırılacaktır. $ — Eksiltmeyg gireceklerin şimdiye kadar 5000 liralık bu gibi işleri yap- muş olinaları ve ehliyetlerile ilk teminat makbuzlarile birlikte belli gün ve sâ» atte sözü geçen ayi gelmeleri, (7681), | & 14 89 03 Pazarlık 27 65 A. eksilt, 7021 » 1185 65 342.— min.