8 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

8 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

lam çö — eş A A e z Bahife 4 Baro dün toplandı Heyeti idare de bir asli âza ile yedek âzaları intihab etti Baronun evvelki içtimamdan bir görünüş İstanbul barosu, Ağırceza mahke- mesi salonu almadığı için dün Adliye koridorlarında içtima etmiştir. Bu içtima ruznamesinde, geçen toplan- ıda tamamlanamıyan idare meclisi âzası intihabile baro aidatının tesbi- ti ve yeni bütçesinin müzakeresi vardı. Geçen defa yapılan intihabda ida- re meclisi âzalığına gösterilen nam- zedlerden B. Ali Haydarla Kıbnslı B. Celâl müsavi rey aldıklarından gerek bunların ve gerekse yedek âza- ğa gösterilen namzedlerden B. Ekrem İlhami, B. Nüzhet Erk, bayan Be raet ve B. İhsan Bekirin seçimleri ya- pılacaktı, Saat 14 de celse açılınca bazı avukatlar söz alarak geçen de- fa salonun darlığı yüzünden içeriye giremiyen bir çok avukatların defte- Tİ imzalamadan reye iştirak ettikleri, bu suretle defteri imzalayanlar ekse- riyeti teşkil edemedikleri halde intiha- bın kanunsuz olarak yapıldığını söy- Jediler. “ Bu iddialara karşı baro reisi B. Ha- san Hayri cevab vererek; intihabda defteri imzalayanların değil, torbaya atilan rey adedinin nazarı itibare alın- dığını ve, bunlar da ekseriyeti teşkil ettiği cihetle intihabın kanuni ve mü- teber olduğunu bildirdi. Bunun Üze- rine avukatlar arasında münakaşa- Jar oldu ve intihabım tecdidi hakkında. avukat B. Münim Mustafa tarafından verilen takririn müzakereye konulma- sı istendi Baro reisi, buna karşi da, bar dahili nizamnamesi mucibince böyle bir takririn müzakereye o konulması için 50 âzanın imzalaması lâzımgel- diğini ve takrir bu mahiyeti haiz ol- madığı cihetle ruznameye alınmadı- ğını bildirdi, Bundan sonra, geçen celsede yanım kalan intihaba geçildi Bu sırada müsavi rey alan namzedlierden Kıb- risli B; Celâl: — Ben namzediikten fa ediyo- m. Arkadaşların, reyle, diğer namzed B, Ali Haydara vermelerini rica ederim. Dedi. Reylerin tasnifi neticesinde Kıbrisli B, Celâlin, istifaya rağmen 112, B. Ali Haydarın 118 rey aldıkla- rı görüldü ve B. Ali Haydarın üzalığa seçildiği bildirildi. Yedek öâzalıklar için yaplan intihabda da namzed- lerden B, Nüzhet Erk ve B, Ekrem İlhami seçildiler. Bundan sonra bütçe müzakeresi ya- puacaktı. Fakat bugün yapılan inti- hab geçen toplantıdan kalmış olduğu cihetle Aza mevcudunun ekseriyetine bakılmadan 240 üzanın iştirakile in- tihaba devam edilmişti. Halbuki büt- çe müzakeresi için mevcut âzanın ya- | rısinın içtimada hazır bulunması lâ- zımgeldiğinden bu içtimada bie Jar da yekünun yarısını teşkil edi diklerinden bütçe müzakeresi g ek | cumartesiye bırakıldı, | Baro reisinin beyanatı | Müzakerelerden sonra baro reisi B. Hasan Hayri gazetecilere şunları söylemiştir: - Baro idare mec demek, bir avukatın k mektir, Arkadaşların bu fedakârlığa tehalük göstermeleri şayanı iftihar | ve Ma yek tir. Heyeti umu- münakaşalar açmak ta mesleğe karşı derin bir alâkayı gösterir. Bunun için, bugünkü münakaşalar da sevinilecek birşeydir. Bazı avukatların idare mec- Jisi âzalıklarına seçilmesi işinde ihti- rTaslara kapıldıkları etrafında çıkan şayiaları ve dedikoduları reddeder ve arkadaşlarımı böyle birşeyden tenzih eylerim, Tepebaşı Dram kısmı Gündüz saat 1530 da Gere saat 2030 da ASMODE İstiklâl caddesi komedi kısmı Gündüz saat 1530 Ga Gece: Saat 2030 da MUM SÖNDÜ 3 tablo * m şimimeimmenmile E leee TURAN , TİYATROSU Sanatkâr Naşid, Cemal Bahir Birleşiği. Bugün: ŞEYH AHMED 3 P. Gere: Kara Tepe Haydutları 3 P. 12 İkincikânun perşem- be büyük müsamere * Taksmide (Bugün 16 da matine) gece 21 de (İTAAT İLÂMI) Komedi 3 perde Yazan: Celâl Müsahip- oğlu, Yakında: (İNSAN MABUT) 4 Bu akşam suat (9) da Büyük operet üç yıldız g Yazan: Mahmud Yesari Cumartesi, pazar matine Saat (15) de w ' R U M B A PALOMA de AKŞAM - B. Ghamberlain (Baş tarafı 1 inci sahifede) kocular bu taarruzda kozlarını oyna- makta ve İtalyanlar da bu taarruza geniş bir ölçüde iştirak etmektedirler. Zira B. Mussolini, Roma müzakerele- rine daha müsald ahval ve şerait al- tında girişmek istiyor. Bu hususta İngiliz mahafilinden alınabilen yegâne malümat, B. Cham- berlainin beynelmilel münasebetlerin ıslahı ve İtalyanın İngiltereden bek- Tiyebileceği iktisadi faydaların temini ancak İspanya işlerine ademi müda- hale ile kabil olabileceğine B, Musso- İlniyi Ikna etmek için elinden geleni yapacağıdır, B. Chamberlainin İspanyada vazi- yet, tabii bir hale avdet ettiği takdir- de İtalyaya mali ve iktisadi y dım vadetmekte tereddüd etmiyeceği söylenmektedir, Alman matbuatı İtalyaya yardım ediyor Berlin 7 (A.A) — Havas ajansının muhabiri bildiriyor: Alman matbuatı İtalyanın Fransa- ya karşı taleblerine müzaheret ve Daladier'nin seyahati hakkında İta)- yan matbuatının yanlarını iktibas etmeğe devam etmektedir, Bazı gaze- teler İtalyan taleblerile İspanya me- selesi arasında bir münasebet mekte ve Akdenizde kuvvetlerin mü- vazenesini idame etmenin lüzumun- dan bahsetmektedirler. Matbuat resmi İngiliz mahfillerinin Borselon lehinde kanaatlerini değis- tirdiklerini kaydetmekte, - İtalyanın İspanyanın «bolşevizmin elinde bir âlet» olmasına razı olamıyacağını te- barüz ettirmekte ve İtalyanın Akde- rüzde bolşevikliğin bir şubesinin yer- leşmesini istememekte haklı olduğunu ilâve eylemektedir. Völkischer Beobachter gazetesi di- yor ki; «İspanya meselesi Chamberlain ile Mussolini arasında yapılacak görüş- melerin esaslı mevzularından birini teşkil edecektir. Harbin sun'i bir ş&- kilde devam etmesini intaç edecek olan garp devletlerinin bir cephe al- ması ihtimali Akdeniz meselesinin müzakeresini bir kat daha güçleştire- cektir» Deutsche Allgemeine Zeitung, şöyle yanıyor: «Almanyanın Akdenizde menfaaf- leri yoktur. Fakat İspanyada bolşe- vizm için bir sahanlık hazırlanma- ması lâzım geldiği moktai nazarına iştirak etmektedir. Mihveri teşkil eden iki devlet İspanyada çarpışan iki ta- rafın siyasi kuvvetlerinin yer değiş- tirmesinin akisler hasıl edeceği kana- atindedirler.> TANGO PARK OTELİNDE ) Her akşam büyük muvaffakıyetler kazanmakta olan meşhur İspanyol Dansözü SANDOVAL'ı Dinleyiniz. Bugün saat 17,30 da matine LAMBETH WALK “GARP CEPHESİNDE SÜKÜNET VAR,, muharriri ERICH MARIA REMAROUE * nin en son eseri ARKADA FRANSIZCA SÖZLÜ ROBERT TAYLOR FRANCHOT 'TONE ROBERT YOUNG ve Yeni Sinema Yıldızı MARGARET SULLAVAN Pek yakında MELEK sinemasında Bugün İPEK Sinemasında TÜRKÇE sözlü Bugün saat 11 ve ide 'Tenzilâtlı matineler gör- | : Macar kuvvetlerine verilen İ alan mahfillerinde dolaşan bir şayi&- mama— $ Kânunusani 1 330. Üniversitede çay ziyafeti Rektör sömestr tatili münasebetile 7149 talebeyi çaya davet edecek Üniversite ile diğer yüksek mekteb- lerin sömestr tatili 10 kânunüsani- den itibaren başlıyacak ve 6 şubata kadar devam edecektir. Her sene olduğu gibi bu sene de üniversite rektörü B. Cemil Bilsel | tarafından talebeye çay ziyafeti veri- | lecektir, bu münasebetle rektör Ce- mil Bilsel dün kabul ettiği gazeteci- lere şu izahatı vermiştir — Beşinci defadır ki üniversite ta- lebesini sömestr tatilinden istifade ederek benimle ve dekanlarile çay İç- meğe ve görüşmeğe çağırıyorum, Bu- gün üniversitenin tam altı bin tale- besi vardır. Mümkün olsaydi hepsini caktım. Fakat buna imkân ol- madığından fakültelerin son simfla rile diğer sınıfların «pek iyi> der de geçenlerin çayda arkadaşlarını temsil etmesini mün: gördüm. Bu | ya, Mselerden «pek » derecede ge- lenleri de ilâve ettim, Fakültelerin son sınıf talebeleri bu yıl 788 ki Bunların 346 sı tıp, 142 sifen, 1251 edebiyat, 122 si hukuk, 26 sı diş babeti, 27 si eczacı fakültelerine men» supdurlar. Hukük Son sınıf talebesi- nin bu sene 122 kişiden ibaret olma- bü fakültede dört sene dolayısile sınıfım sının sebebi, lik ta rejiminin tatbil busene normal mezuniyet teşekkül etmemiş olmasıdır. Bundan başka bu sene üniversite- nin muhtelif fakültelerine «pek iyi» derece ile yazıları lise mezunlarinin sayısı 135 tir. Bunun 6titıp, 39'u fen fakültesinin F, K. B. (fizik, kim- ya, biyoloji), 17 si hukuk, 9 u edebi yat ve 9 uda iktisad fakültelerine kaydedilmişlerdir.» Rektörün verdiği çaylar 11 kânu- arşamba gününden itibaren gürleri şum- rşamba: en, İ3 cu- nusani lardır: 11 Edebiyat, 12 persem ma: hukuk, 14 cumar' tıp, 15 pa zar: Fakültelerde «pek iyi» derece ile geçenler, 16 pazartesi; Fakültele- rin muhtelif şubelerine .y iyi» dereceli lise mezun Rektörün çayları saat 1T de lecek ve talebeyi çalışmağa teş talebenin dileklerini dinlemek mevzulata inhisar edecektir. davetli talebe mıkdarı, 1149 kişiden ibarettir. Rektörün imzasını taşıyan davetiyeler gönderilmiştir. Almanya Prağ ve Peştede bir teşebbüs yapacak (Baş tarafı 1 inci sahifede) emir Budapeşte 7 (A.A) Yarı resmi M.T. İ, ajansı Çekoslovakların saat 23,15 e kadar Munkası bombardımana devam ettiklerini bildirmektedir. Macarlar doğrudan doğruya taar- Tuz vuku bulduğu takdirde mukâbele etmek emrini almışlardır. Macar kıtaları şimdiye kadar Çek- | lerden dört mitralyöz, iki otomatik tüfek ve birçok tüfek almışlardır. Çekoslovakyada kısmi seferberlik mi ? Varşova 7 (A.A.) — Pruğdan Pat âjansina bildiriliyor; Prağın iyi haber ya göre Çekoslovakya hükümeti fen Kıtaları mütehassıslarını şahsen davet etmek suretile mi bir seferberlik yapmaktadır. Lehler Teşende tahşidat yapıyor Prağ 7 (A.A.) — Gazeteler, Polon. yanım Teşen civarında kıtalarını tah- şid ettiğini haber vermekte ve Çek hu.“ dudları civarında altı piyade ve süvari alayı ile 10 makineli tüfek müfre bulunduğunu tasrih eylemektedirler. Slovaklarla Almanların arası açıldı Berlin 7 (A.A.) — Havas ajansının muhabiri bildiriyor: Son zamanlarda Slovakyâda Almanlarla Slovâklar ara- sındaki münasebetlerin vahim bir şe- kil aldığı görülmektedir. Bazı Alman gazeteleri Başvekil Tisso'nun «Mevsim- sız» ve fena hazırlanmış bir tahriri nü- fus yaptırmış olmasını infialle kar- şılamaktadırlar. Dantzig Vorposten gazetesi £ ki: Slovakyada oturan Almanlara karşı yapılan muamelelerde hayrete şayan bir değişiklik husule gelmiştir, Slovak- yadaki Almanlarla hükümet makamı arasındaki münasrbetlerin son zaman. larda vahim bir şekil aldığına şüphe yoktur. Bu gazete Slovak hükümetini Slo. vak müesseselerinde çalışan bir çok Alman işçi ve memura yol vermiş ol- makla itham etmekte ve Başvekil Tis- 8o'nun rahatsızlığını bahane ederek Almanların şefi mebus Karmasini ka- bul etmemesini infiale karşılamakta. dr. Halbuki Tisso ayni gün bir yahudi heyetini kabul ederek uzun uzadıya görüşmüştür. Nürnbergde çıkan Frankis ges Zeitung da & hücum etmekte ve Başvekilin Alman. ni yazmaktadır. Lehlerin son çarpışmadan çıkardıkları mâna Varşova 7 (A.A.) — «Pat ajansı bil. diriyor'» Karpat - Ruten müfrezeleri- le muntazam Çekoslovak kıtalarını hiç bir tahrik neticesi olmadan Mun- kas civarında Macar arazisine tecâ- vüzleri Varşovanın siyasi malhifil, Ge gayri mütecanis ve gayri mesul bir takım unsurlar tarafından yapılan demagojinin bir neticesi olarak telâ ki edilmektedir. Bu hâdise Karpat! altı Rulenyasının şimdiki şeklile hu- dudlari içinde durması imkânı olma. Gığının bizzat bu unsurlar tarafından da anlaşılmış olduğunu göstermekte- Siyasi Polonya mabfilleri Kar 1 Ukraynasının sergüzeşiçi ve esul unsurların toplu bir halde b lunduğu bir merkez olduğunu ve bü | memleketin şimdiki halile orta Avru. pada kargaşalıklar husule getirmeme. sine imkân mektedirler. İtalyan gazeteleri Macar tarafını tutuyorlar Roma 7 (A.A) — Matbuat Munkaş hâdiseleri hakkında Macar menbala- rından alınan haberleri heşre devam etmektedirler. Gazeteler Macaristanın Prağ maslahatgüzarının protestosunu tebarüz ettirmekte, Çekler tarafından yapılan taarruzun Budapeştede husu- le getirdiği infinli kaydetmekte ve Munkasa karşı «Alçakca yapılan menfur tecavüz. hakkında İmredi ta- rafından söylenen sözleri göze çarpa- cak bir şekilde neşretmektedirier. Ga- zeteler Karpatlaraltı Ukraybasının hali hazırdaki şeklile orta Avrupada ancak bir karışıklık unsuru olabilece- gine dair Polonyalılar tarafından ile- ri sürülen tezi müdafaa etmekte ve Prağın hâdiseyi Viyana zihniyetine göre halletmek istediğinin anlaşıldığı- nı ilâve eylemektedirler. bulunmadığını beyan et- Bugün MELEK Sinemasıeda FRANSIZCA Orijinal nüshası ve lde Tenzilâtlı matineler Bugün saat 11