24 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

24 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

, 34 Künunusani 1939 Her sabah alacağınız bir tek KESKİN KAŞE Üşütme, grip, nezleye ve ağrılara birebirdir. AKŞAM ROMANYA SEYRİSEFAİN İDARESİ Hareket edecek vapurlar; Dacia vapuru 25 K. Sani Çarşamba saat 9 da (Pire, Larnaka, Telavir, Hayfa ve Beyrut) a. Transilvanla vapuru 27 K. Sani Cuma sat löda (Pire, İskenderiye, Telaviv, Hayfa ve Beyrut) a. «Romanyas ve «Dâclâs vapurları 15 günde bir yaptıkları (Pire, Lamaka, Telaviv, Hay-| fa ve Beyrut) seferleri için çarşamba gün- leri saat 9 da ve gene 15 günde bir yap- tıkları (Köstence) seferleri için cuma gün- leri saat 14 de Ilmanımızdan kalkacakle, âr. Pazia tafstlât için Galata Yolcu Salonu karşısında Tahirbey hanında İstanbul | umum! acentalığınn müracaat. Telefon: 4940 - 40450. İlkbahar mevsimine mahsus ye- ni gelecek mallar için yerlere ihtiyacımız olduğundan 15 Son Kânundan 15 Şubata kadar bir ay müddetle stoklarınızın bü- yük bir kısmını her yerden müsaid şartlar ve mutedil fiatlarla elden çıkarıyoruz. Bütün dairelerde mevsim sonu fırsatlarını bulacaksınız. BEYOĞLUNDA BAKER mağazalarında Bir mevsim sonu fifsatı: İstenen fiat için en mükemmel cinstir, ASiPiN KENAN Romatizma ağrıları için en iyi ilâctır. Kıymetli, yeni bir eser; Türk Kemankeşleri Yazan: Süleyman Kâni İrtem Bizde yeniden uyanmağa baş- uyan Ok sporunun İstanbulun fethinden son zamanlara kadar terihi, meşhur ok atıcılarınız, yaycı ve okçu ustalarımız, yay ve ok hakkında pek faydalı ma- Iümat, bir çok resimler, vesikalar, Kitapçılarda bulunur. (OFlati 80 kuruş. PETROL NiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri mücerreb bir ilâçdır. Satılık romorkör teknesi Bankamızca feshine karar verilmiş olan San'a romorkörü teknesi satı- lacaktır. İsteklilerin şeraiti öğrenmek ve tekliflerini vermek üzere en geç 6/2/939 gününe kdar bankamız alım satım servisine müracaat etmeleri, Bayramda yalnız KIZILAY GAZETESİ 5 ÇIKACAKTIR. İlânlarınızı vermekle hem kendinize ve hem de KIZILAY” yardım etmiş olacaksınız. Müracaat yeri: İstanbulda: Postane karşısında KIZILAY Satış Bürosu. Tel. 22653 ve Postane arkasında, Ankara caddesi köşesinde Kahramanzade han, İLÂNCICIK KOLLEKTİF ŞİRKETİ. Tel. 2004/95 Pırlanta tek taş küpe Çok temiz ve beyaz 13,5 kıratlık bir çift tek taş pırlanla küpe ile kıy- metli halılar Sandal bedesteninde teşhir edilmektedir. 26 ikincikânun 939 perşembe günü saat 14 de müzayede ile satılacaktır. Bu fırsatı kaçırmayınız. TÜCCAR - BANKACI - MUHASEBECİ Balı ve cuma günleri saat 17-19 ve 19 -21e kadar iki'ders verilir, Usulü defterinin dört şekilleri ticari hesabların tekmili, bono, poliçe, çek, kambiyo kalde- leri ameli surette dört ayda tamamen öğretilir. Son imtihandan geçen talebeye MUBHASKBECİ şehadetnamesi verilir. Program #lmak ve kaydolmak için Alemdar caddesinde Na. 73 Amerikan Erkek Lisan ve Ticaret dershanesine müracast, Hususi ders de verilir SÜMER BANK Birleşik Pamuk ipliği ve Dokuma fabrikaları müessesesinden Pamuk ipliği satışı: 12 No. Paketi 415 Kuruş Kayseri bez fabrikası malı | 16 » » 480 » IM Nazilli Basma fabrikası malı 24 » » 580 » | Ereğli Bez fabrikası malı 4 > “Bg iş Yalnız Ereğli Bez fabrikasında: 10 Balyalık siparişler için » » 575 » 15 » » » » 570 » 25 » » » » 565 » » 560 » Fiatiarla fabrikada teslim şartile satılmaktadır, İplik müstehliklerinin yukarda yazılı fabrikalara gönderecekleri bedelleri mukabilinde ihtiyaçları nisbetinde iplik siparişi verebilecekleri ve 24 numaradan ince ve muhtelif maksatlara yarayabilecek pamuk ip- liği müstehliklerinin e ihtiyaçlarını yine aynı şartlarla yalnız Ereğli fabrikasına sipariş edebilecekleri ilân olunur. Devlet Demiryolları ve Limanlari İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 1763 lira 75 kuruş olan takriben 35,275, m3 muhtelif cins çam kereste 26/1/939 perşembe günü saat on beşte Haydarpaşada ger binası içindeki komisyon tarafından açık eksiltme usuli ile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 133 lira 29 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiitme günü saatine kadar komis- yona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada gar binası dahilindeki komisyondan ve Mudanyada Mudanya - Bursa hattı işletme âmirliği tarafından parasız ola- rak dağıtılmaktadır. o (187) Devlet Hava yolları umum müdürlüğünden: İki otobüs, iki traktör, iki silindir, iki biçme mukinesi ve tırmık bir adet pulluk alınacak, 1 — Aşağıda adet ve cinsleri ile muhammen bedelleri yâzıı vamta ve levazım kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Otobüslerin eksiltmesi 28,1/939 cwmartesi günü saat 11 de diğerle. rinin ekşilimesi ayni günde ve saat 12 de umum müdürlük binasında yapı- Tacaktır. 3 — Muvakkat teminat iki otobüs için 863 lira diğerleri için 1365 liradır. Nakden verilecek teminatın Ziraat bankasındaki 3667 No. lu idare hesabına yatırılması lâzımdır. 4 — Taliplerin ihaleden bir saat evveline kadar teklif mektuplarına ve şartnamede yazılı vesikalerile birlikte müracaatları lâzımdır. Postada olacak teahhürler nazarı itibare alınmaz, Adedi Cinsi Muhammen bedel 2 adet Otobüs 11.500 lira a 'Traktör 3 w Silindir ) 2 » Biçme makinesi ) 18,200 » . 'Tirmik ) b ERİ Pulluk ) 5 — İsti; tenler şartnameleri devlet hava yolları Ankara ve İstanbul acen- n 4 10) e eyi n sez Sahife 19 SALiH NECATİ Bahçekâpı Istanbul Defterdarlığından: Muhâmmen kıymeti Lira Üsküdar; Balaban gümrük muhafâza kulübesinin ankazı 20 Çengelköy » » » , 30 Kanlıca » » » » 20 Çubuklu .” » » » 15 Büyükdere » » » » 50 Hasköy » » » » 45 Halıcıoğlu » » » . 33 Galata kürkçü kapısı » » » 45 Galata Kalafat yeri ” , » 45 Galata Azapkapı nokla » ” » 0 İstanbul Tütün gümrüğü iskelesi yağlar muhafaza kulübesi ankazı. 20 İstanbul Rali iskelesi yağolar nokta kulübesi ankazi 0 İstanbul Liman iskelesi gümrük muhafaza kulübesi âhkazı, 50 İstanbul Ayazma yeni sebze hâl! arkası kulübesi ankazı 08 Haliç feneri gümrük kulübesinin ankazı. 45 Balat gümrük kulübesinin ankaz:, 60 Ayvansaray gümrük kulübesinin ankazı, 40 502 İstanbul Gümrükleri muhafaza teşkilâtından Kadro harici bırakılan yu- karıda, mevkileri vazılı on yedi adet muhafaza nokta ve kulübesinin ankazla- ri açık artlırma İle toptan satılacaktır. Şeraitini öğrenmek isteyenlerin E gün ve arttırmaya gireceklerin de $ 7,5 teminatlarile 28/1/939 perşembe günü saat 14 te Mili Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyona müracaatları. (M.), (163) Umumi mağazalar Türk anonim şirketinden: Şirketimizce muhtelif şehirlerde açılacak umumi mağazalar müdürlük ve seksyon şefliklerinde istihdam edilmek üzere müsubaka ile memur alına- caktır. Bu memurlar staj görmek üzere Fransaya gönderilecektir, Staj neti. cesinde ehliyetlerine göre münasip memuriyetlere tayin edileceklerdir. Mü. sabaka tarihi ve mahalli ayrıca bildirilecektir, Müsabaka imtihanına giriş şartları 1 — Türk olmak 2 — Askerlik fiili hizmetini yapısış ve terhis edilmiş bulunmak. 3 — 5 yaşını geçmemiş olmak, 4 — En az lise tahsilini ikmal etmiş olmak 5 — Hüsnühal ve hüsnü hizmet vesikalarını hamil olmak, 6 — Bankalarda veya ticari müesseselerde bir müddet çalışmış olmak, 7 — Fransızcayı bihakkın okuyup yazmak, İmtihan mevzuu: A — Ticari hesap B — Ticari muhasebe C — Türkçe ve Fransızca yazı ve tercüme D — İktisadi coğrafyn, E — Umum mağaza nakliyat ve sigorta işleri hakkında mücmel kanun! hükümler, Taliplerin evrak ve vesalk suretlerini Taptederek ve sarih adreslerini ya» zarak nihayet 1 Şubat 939 tarihine kadar Ankarada Ulus meydanında Koçak hanında umumi mağazalar T. A. Ş. İ. genel direktörlüğüne tahriren müraca. at ederek kaydolnaları. Imtihanı kazanıp Fransaya gönderilecek memurlar. dan üç sene müddetle şirket hizmetinde bulunacaklarına dair noterden mu- saddak bir taahhüt ve kefalet senedi alınacaktır. 47 İzmir Telefon Müdürlüğünden: 18/1/939 tarihinde ihalesi yapılamıyan «739,—» yediyüz otuz dokuz lira muhammen bedelli muhtelif cins telefon Kondonlarile makine aksamı 28/1/939 tarihine rastlıyan cumartesi günü saat 10 da açık eksiltme suretile ihale edi. lecektir. İlk teminat «55,43» liradır. Şarinameler her gün İzmir Telefon müdürlü- ğü ile İstanbul Telefon Müdürlüğü Levazım âmirliğinden verilecektir. Taliple- Tin mezkür gün ve saatte İlk teminat ve kanuni vesaikle komisyona müraca- atları. (503) P.T.T. Levazım Müdürlüğünden: Amerika istiklâlinin 150 inci yıl dönümü hatırası münasebetile çıkarıla- cak pullar için biri «konulacak iki portre yeri boş bırakılmak şartile, ortada Amerika haritasını ve diğeri 'Türk - Amerikan bayraklarını ihtiva etmek ve etrafları müzeyyen çerçeveli olmak üzere iki resim müsabakaya konulmuştur. Resimler en son şubat 939 nihayetine kadar Ankarada P. T. T. Levazım Müdürlüğüne teslim edilecektir, Beğenilecek iki resimden her bireri için yüzer lira mükâfat verilecektir. Muvafık görülmiyenler sahibine iade edile: (234) (491) Kıymeti Pey parası Lira Kr. lira Kr, 1199 00 9 9 Vefada Darülhadis mahallesinin İmaret sokağında 4 No. lu ve bermucib çap 279,13 metre murabpaında bulunan şeyh Vefa İmaret arsasının tamamı 15 gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 27/1/9346 cuma saat 15 de icra edileceğinden taliplerin Çemberlitaş» ta Vakıflar Başmüdürlüğünde mahlülât kalemine müracaatları, (235) * L K. 4 © 50 Edirne kapıda Mihrimah camli ikinci imamlığı 4 © 50 Mercanda Mercanağa camli imam ve hatipliği Yukarda yazılı camilerin imamlıkları için 8/2/939 çarşamba günü saat (44) on Görtte müsabaka imtihanı yapılacağından isteklilerin usulen İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünde müteşekkil encümene müracaatları. (513) Daktilo Bayan aranıyor Türkçe ve Fransızcayı bilir daktilo bayana ihtiyaç vardır, İstenografi bilenler tercih edilir. İstanbul posta kutusu 300 ze tercümel halini bildirmekle beraber tahriren müracaat olunması. İzmir Telefon Müdürlügünden: 18/1/1939 tarihinde ihalesi yapılamyıan «995,—» Dokuz yüz doksan beş lira muhammen bedeli 100 adet tenkiyeli ağaç direği 28/1/939 tarihine rast. byan cumartesi günü saat 9 da açık eksiltme suretile ihale edilecektir. İlk teminat «74,62: liradır. Şartnameler her gün İzmir Telefon Müdürlü- ğü ile İstanbul Telefon Müdürlüğü levazım âmirliğinden verilecektir. İstekli. lerin mezkür gün ve saatte ilk teminat ve kanuni vesaikle komisyona müra- i (502)