14 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

14 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

34 Şubat 1939 AKŞAM Sahife 15 İyi bir mide, iyi bir hazım, sıhhat ve neşe demektir. MİDE VE HAZMINIZI Türk Anonim Elektrik şirketi 16 Mar 1939 perşembe günü umumi hey'etin âdi Surette taplanması Tasfiye halinde bulunan TÜRK ANONİM ELEKTRİK ŞİRKETİ his- #edarları, 1939 martının 16 ncı, per“ günü, saat I4te Beyoğlunda, caddesinde, No. #75, Botter , 1 numaralı dairedeki idare Merkezinde âdi suretle toplanacak umumi heyete davet olunurlar. En az hisse senedine malik olup bu toplantıda hazır bulunmak İsteyen arların ticaret kanununun 1 incl maddesine göre toplantıdan bir hafta evvel vadeleri gel- İŞ kuponları ile beraber hisse se- ini: İSTANBULDA; Şirketin İdare Mer- kezine, Osmanlı Ban- kasına, Selânik Ban- kasına, «Seciğte Finanelöde de Transporis et d'Entreprisses (o İn- dustrlelles» © tevdi eylemeleri icap eder. xi senetlerinin tevdiine müteal- damga ve sair resimler tevdi €denlere aittir. Müzakere Ruznamesi İ») Tasfiye memurları ve mürakip- ler Taporlarımın okunması, 9 1 Temmuz 1935 den 31 K evvel £ kadarki devre için tasfiyenin ço ve jestiyon hesabının tasdiki, , 3) Mürakiplerin tayini ve ücretle Finiir tesbiti, $) Tasfiye memurlarının ücret- “SAZMAŞ,, Sanayi ve ziraat makine- leri Türk anonim şirketinden yili martının 22 nci çarşamba gü- MA saz m, BRÜK SELDE; t 11 de şirketin İstanbul Bahçeka- , 5 inel kattaki merkezinde adl MX teyiznacak olan heyeti umumiye Mtümama şirket hissedarları davet olü- Bürlar. İşbu içtiman iştrlök etmek çin .— Möaleten ve gerek vekileten şirketin AZ on hissesine sahih hissedarların mez- kir tevdi ile mukabilinde duhuli- 'ası almaları Kica olunur. Ruznamei müzakerat | — 1088 iş yalı muamelât ve hesabatma meclisi ve murakip raporlarının ve tasvibi. 1888 iş yılı bilânço, kâr ve zarar he- an Okunması, kabul (ve tasdikile Mettügy sinin ve murakibin ibrası, tes a, ,” tayini, zaman ve sureti tevzi, tn İdare meclisi azalarında vukua ge- çe md tasdiki, 1989 yılı idare kı hu, Salarının yeniden intihabile hak- Zilan ve 1639 yın için muraki- tan 4 Slihabile tahsisatının tayini. — İdare meclisi Szalarının ayni za- Ana Zekiron, Çatak Maden o Türk 8 idare meclisi özen 2. ED PETROL NiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini eden tesiri mücerreb bir Meli Kari — a AZON Midenin EKŞİLİK ve YANMALARINI ve BARSAKLARI Mide ve barsakları boşaltır. MAZIMSIZLIK VE EKŞİLİĞİ giderir ve vücuda ferahlık verir. Bir müddetten beri Avrupada bulunan Şark demiryolları Yalova kaphesları müdürü Tıp fakültesi Türk Anonim Şirketi DAVETNAME İstanbulda hali tasfiyede Şark De- miryolları Türk Anonim şirketi hisse. darları Sirkecide şirketin merkezi ida» resinde 1939 senesi marlının 6 ıncı gü- nü saat 10 da alelâde olarak içtima edecek olan heyeti umumiyeye davet olunurlar, RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — 1938 senesine ait likidatörlerin raporu 2 — Murakip raporu 3 — 31 Kânunuevvel 1938 tarihin. de kesilen bilânçonun tasdiki ve liki- datörler zimmetlerinin tebriyesi. 1939 senesi için mürakip tayini ve bunlara verilecek tahsisatın tesbiti, Esas mukavelenamenin 49 uncu maddesi ahkâmına tevfikan heyeti umumiye gerek asaleten ve gerek ve- kâlelen asgari 20-hisseye malik olan hissedarlardan mürekkeptir. Heyeti umumiyenin beher azası asa- leten gerekse vekâleten asgari her 20 hisse için bir reye malik bnlunmakta- dır. Maamafih 10 reyden fazla reyi nef- sine cemedemez. Reye hakkı olan hissedarlardan iş- bu elelâde içtimaa iştirak etmesini ar. zu eden kimselerin, esas mukavelena- menin 54 üncü maddesine tevfikan ni- hayet gelecek 27 şubat tarihine kadar hisselerini aşağıda gösterilen yerlere tevdi etmeleri lâzımdır: TÜRKİYEDE: İstanbulda. Sirkeci- de, Şirketin İdaret merkeziyesi AVUSTURYADA: Viyanada, Oester- reieschiche Kredifanstalt oWiener Bankverein BELÇİKADA: Brükselde, Nâmur 60- kağında, 48 numarada «Socidtö Gö nârale de Belgigue» bankasında FRANSADA: Pariste. 9 Boulevard Malesherbes'de R. de LUBERSAC mü- essesesinde Pariste, Bulvar Dezitalyen, 18 numarada Mini Ticaret ve Sanayi bankası, HOLANDADA: Amsterdam'da, MM. TEİXEİRA DE MATTOS müesseseşin- de, İSVİÇREDE: Bal'de, MM. SPEİ GUTZWİLLER ve Şs. Bal'de, Bank Komersiyal dö Bal, Zurich, Bal, Gene- ve ve St Gall'de, Kredi Süls müessese. sinde, Hali tasfiyede Şark Demiryolları Likidatörleri Dr. Suphi Şenses İdrar yolları hastalıkları mütehastısi Beyoğlu Yıldız sinemasi karşısı Lekler aparlıman. Fakirlere parasız. SAPAN Türk Anonim Şirketi Şirketimizin hissedarlar heyeti umumi. yesi 16 mart 1939 tarihine tesadüf eden perşembe ü saat 10 da Nur- hanında en dalrede adi surette içtima, edecektir. Laakal 10 hlaseyi hais hissedarların içilma gününe takaddüm eden yedi gün zarfinda hisse genetlerini makbuz mukabilinde şirkete tevdi eyle- meleri rica olurür. Ruznamei müzakerat: 1 — İdare meclisinin raporunun kıraati, 2 — Mürakip raporunun kıraati. 3 — Biinço kâr ve zarar hesaplatının tasdiki 4 — İdare meclisinin ibress. 5 — İdare meclisinden çıkacak sülüs âzanın yaniden intihabı, 8 — Mürakip intihabı ve Ücretlerinin tesbiti, Dr. KEMAL NURİ İmrel Cilt ve Zührevi Hastalıklar Mülehassısı ai) Tinöe bulun profesörlerinden doktor Nihad Reşad şeh- rimize avdet etmiştir. ittihat Değirmencilik Türk anonim şirketinden İttihad Değirmencilik Türk Aronim şir- keti hlssodarları aşağıda yazılı rüznameyi müzakere elmek üzere 15 mart 939 çar- şamba günü saat onda Galatada Ömer Abit hanında 1 inci kat 15 numaralı yazı- hanede adiyen toplanacak olan heyeti umumliyeye davet olunurlar. Müzakere ruznamesi 1) — Meclisi idare ve mürakip raporla” rının okunması ve iki, 3) — 988 senesi bilânçosunun kabulü ve tasdiki, teklif olunan kârın tevzi için ka- Tar ittihazile işbu devrel muamelât hak- kında meclisi idare ve mürekib zimmet- lerinin ibrazı. 3) — Müddeti biten meclisi idare âzası- nın yerine Aza intikab:. 4) — Bir mürakibin intihabı ve müraki- bin bulunmadığı zamanda vazifei müra- kabeyi ifa etmek üzere bir diğerinin inti- habile ücretlerinin tayini. MUHTIRA: Heyeti umumiyeye mak için hissedarların hisselerin gününden bir hafta evveline kadar şirket veznesine tevdi ve mukabilinde dükuliye varakası almaları lâzımdır. Müessesatı maliyeye tevdi cdilen hisseler için alma- cak makbuzlar dühüliye varakasile değiş- tirilir. MECLİSİ İDARE Fevkalâde içtima İttihat Değirmenellik Türk Anonim girketi hissedarları aşağıda yazılı Tuzma- meyi müzakere etmek üzere 15 mart 939 çarşamba günü saat on buçuklu Galata- da Ömer Abit hanımda 1 inci kat 15 nu- maral yanhaneğe “fevkalâde olarak top- Ynacâk heyeti umumiyeye davet olunur- Jar. Müzakere ruznamesi 1) — 999 senesi sonunda bitecek olan şirket müddetmin otuz sene temdidi. 2) — Şirket müşterilerindeki matlubu- nun. temini istifası için müşterilerinin gösterecekleri gayri menkulü ipotek ka- buli ve yahud Kati surette teferruu hak- kında dahili nizamnameye bir madde iâ- vesi, SABAHLARI AÇ KARNINA bir kahve kaşığı almırsa KABIZLIĞI defeder. Bugünden bir şişe MAZON MEYVA TUZU Doktor Nihad Reşad | T7Ç Mazon MEYVA tuzu Hiç bir mümasil müstahzarla kıyas kabul etmez mükemmeliyetini takdir edecek ve arkadaşlarınıza tavsiye edeceksiniz. MAZON ismine HOROZ İnhisarlar U. Müdürlüğünden : Cinsi Muhammen B. “15 Saati Beheri tutarı teminatı Li. K. LI.K. U.K. Kereste 1209 M3 —.— 51987. 3899 03 5 Beyaz çul 115000 adet —”70 33033.— 2471 48 15,5 (başı bağlı) (KÜosu) (Takriben) Düz beyaz 250000 metre — 15,5 38750.— 2908 25 16 kaneviçe I — Şartnameleri ve nümuneleri mucibince yukarda yazılı malzeme ayrı aynı kapalı zarf usulile satın alınacaktır. II — Mubammen bedelleri ile muvakkat teminatları hizalarında gösteril. miştir. 1 — Eksiltme 27/2/039 tarihine rastlayan pazartesi günü hizalarında ya» zılı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Kereste şartnamesi 260 kuruş beyaz çul şartnamesi 165 kuruş ka- naviçe şartnamesile 194 kuruş bede! mukabilinde hör gün sözü geçen şubeden ve İzmir başmüdürlüğünden alınabilir. ” V — Eksiltmeye girmek istiyenlerin mühürlü teklif mektuplarını kanuni vesaik ile 96 7,5 güvenme parası makbuzlarını veya banka teminat mektubu- nu ihtiya edecek kapalı zarflarını ihale saatlerinden birer saat evveline kadar yukarda adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. (826) Cinsi Miktarı Muhammen B. muvakkat T, eksiltme Lira kuruş Lira kuruş 40 lık çivi 2000 410 375 — 28 12 14 15/50 m/m. Kadranlı otomatik 1adet 700, — 2 50 15 baskül Kilot pantalon 12 takım) Kasket 12 » ) 46 — 4ı 95 15,30 Kaput zor) Çizme kösele 2 >) 1 — Yukarda cins ve miktarı yazılı (3) kalem malzeme şartname ve mev» cut nümuneleri mucibince ayrı &yrı eksiltmeye konmuştur. TI — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril miştir. III — Eksiltme 3/3/939 tarihine rastlayan cuma'günü hizalarında yazılı saallerde Kabataşta kâin levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonun. da yapılacaktır. Iv — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden parüsız olarak alınabile- ceği gibi nümüneler de görülebilir. iğ İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte S6 7,5 güvenme para- Jarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur. (940) * Vahidi o Muhammen Malın cinsi Mik. Takr bedeli o satışsureti mev.tem Lira Er. Lira Kr. saali Eski çuval 41000 kilo 2460 — Açık artırma 369 — 14 parçaları Muhtelif renk- 200 » 200. — Pazarlık 30— 15 3) — Dahili nizamnamenin 45 inci mad-| Ji yaldız desi mucibince müessis hisselerine verii- mekte olan hissel temettüün tcaret kanu- hu ahkâmına tevfikan yüzde ona tenzili ve Işbu maddenin bu suretle tadil ve tas- bihi, MUHTIRA: Heyeti umumiyeye dahil ol- mak için bi içtima gününden bir hafta evveline kadar hisselerini şirket veznesine teslim etmeleri ve mukabilindo dühuliye varakaları aimaları Ş#âzumdir. Bankalara tevdi edilen hisseler için alına- cak makbuzlar dühuliye varakasilo değiş- tirilir. Bir hissesi olan işbu içtimaa işti- rik edebilir. MECLİSİ İDARE istanbul Kauçuk ve kablo Fabrikası Türk Anonim şirketi İdare meclisince hissedarlar genel heye- tinin 15 mart 1939 çarşamba günü saat 15 de &di olarak toplanması kararlaştırılmış olduğundan €sas mukavelenamenia 60 in- er maddesi mucibince hise sahiplerinin © gün saat 15 de şirketin Fındıkhıda tram- vay caddesinde 137-179 No. lu merkezine ifleri ve toplantıdan bit hafta önce ilerindeki hisse senetlerini şirket merke zine tevdi eyleyerek o mukabilinde hisse senetlerinin adet ve No, larını bildirir bi- rer dühuliye kartı almaları Yica olunur, Görüşülecek işler 1 — İdare meclisi ve murakip raporla- Kının okunması. 2 — 1988 yıl bilânço kâr ve zarar he- saplarının tasdik ve idare meclisi ile mu- rakıbın ibrasile kâr hissesinin tayini ve za- man ve tevzi sureti hakkında karar verli- mesi. 3 — İdare meclisi âyalarından üçte bi- rinin çıkarılarak yerine âza intihabı ve bunlara verilecek huzur bakkının tesbiti, 4 — 1999 yılı için murakip tayini ve Geretinin tesbiti. 5 — İdare meclisi hazalarile müessizle- rin şirketle ber türlü tcaret muamelele- ne izin verilmesi, bilmeleri I — Yukarda cins ve miktarı yazılı iki kalem malzeme ayrı ayrı hizala. rında, gösterilen usullerle satılacaktır. II — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril. miştir, NI — Arttirma 6/3/939 tarihine rastlayan pazartesi günü yukarda yazi- h saatlerde Kabataşta küin levazım ve mübayaat şubesindeki satış komisyo- nunda, yapılacaktır. IV — Çuvallar her gün Paşabahçe ispirto fabrikasında ve yaldız hümu- neleri de sözü geçen şubede görülebilir. V — İsteklilerin arttırma için tayin edilen gün ve saatlerde 9 15 temi. natlarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur. (941) Yapı işleri ilânı Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan İş: Arikara hukuk fakületesi ikinci kısım inşaat ve elekirik tesisatıdır. Keşif bedeli 783703 lira 93 kuruştur. 2 — Eksiltme 2/3/939 perşembe günü saat 16 da Nafia Vekâleti yapı iş- Jeri eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnâmesi ve buna müteferri evrak 39 lira 19 kuruş bedel mukabilinde yapı işleri umum müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 35098 lira 16 kuruşluk mu- vakkat teminat vermeleri ve Nafla Vekâletinden alınmış ehliyet vesikası gös. termeleri lâzımdır. Bu vesika için eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel bir Istida ile isteklilerin Nafle Vekâletine müracaatları ve istidalarına buna ben- zer bir iş yaptıklarına ve bu işi başarabileceklerini teyid edecek vesika iliş- tirmeleri muktazidir, Bu müddet zarfında vesika talebinde bulunmayanlar eksiltmeye giremiyeceklerdir, 5 — İstekliler mektuplarını ihale günü olan 2/3/939 perşembe günü saat 16 e kadar eksiltme komisyonu relsliğine makbuz mukabilinde teslim edecek. lerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (917) VAZIFEYE DAVET İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğünden: Yıllardanberi tevliyet vazifesine alâka göslermiyen ve adresi idaremizce belli olmayan (Kaytaş çavuş) vakfı mütevellisi Ömer Fahrinin idaremize müracaatla vakfına ait muameleyi takip ve hayır şartlarını ifa etmesi için Dânen vaki tebligata icabet etmediğinden kendisine ilân tarihinden itibaren on beş gün daha rnehil verilmiştir. Bu müddet zarfında gelmediği takdirde hakkında kanuni muamele yapılacağı ihtar ve tebliğ olunur. 943) hakkında kanuni muamele yapılacağı ihtar ve tebliğ olunur. 949) istanbul Üniversitesi rektörlüğünden: Edebiyat fakültesinde tecrübel ruhiyat ve Arap ve Fars dili ve edebiyafa doçentlikleri açıktır. z Talimatnamesi mucibince 14 Nisan 939 ayı içinde imtihanları başlanacak- tır, İstel in Mart sonuna kadar rektörlüğe başvurmaları. (818)