1 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

1 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

> Bahife 10 Ankarada şild maçları Gençler Birliği, Galatasarayı 2- 1; Demirspor da Harbiyeyi 5 - 4 yendi Ankara Galatasaray takımı son kadrosile Ankara 27 (Akşam) — Cümhuri- yet Halk Partisi Şild maçlarına dün | Öğleden sonra 19 Mayıs stadyomun- da başlandı. Güzel ve gürleşli bir gü- ne raslıyan bu maçlar büyük bir alâ- ka uyandırdığı için, stad çok kalaba- aktı. İlk karşılaşma Göhçler Birliği - Galatasaray takımları arasında ya pıldı ve Gençler Birliği bü maçı 1-2 kazandı. Günün son oyunu Harbiye ve Demirspor takımlarını karşılaş tırdı. Bu da Demirsporun 4-5 gelibi- yetile nihayet buldu. Gençlerbirliği - Galatasaray Gençler Birliği: Rahim-İhsan - Ali - Hü- seyin - Hasan - Münir - Muzaffer - Nev- ad - Muhsin - Ali - Reşad. Galatasaray: Pehmi -<Milât - Fuad - Hilmi - Ahmed - Süleyman - Ömer - Hü- mi - Nihad - Haşim - Fethi, Hakem: Uşak bölgesinden B. Yusuf. Lig maçlarında aldıkları dereceye göre, müsavi denebilecek bir vaziyet arzeden bu iki takımın Şild maçları için yaptıkları ilk karşılaşma âdeta Gençler Birliği müdafaası İle Galata saray muhacimlerinin devamlı bir mücadelesi halinde geçti. Oyunun ilk devresi Galatasaray forvertinin bü- yük bir beceriksizlik içinde kaçırdığı müteni fırsatlardan sonra Genç- ler Birliğinin bir penaltı atışından istifade ederek yaptığı bir gol ile 0-1 Galatasaray aleyhine neticelendi, İkinci devrede oyun çok heyecanlı geçiyordu. İlk devreyi zaman zaman hâkim oynamalarına rağmen, mağ- Ip vaziyette bitirmiş olan sarı kır- mızılılar, beraberliği temin etmek için bütün enerjileri ile oynuyorlar. Fakat cidden güzel bir oyun çıkaran Gençler Birliği müdafaası gol fırsatı vermiyordu. Oyun böylece devam «dip dururken, Gençler Birliği mü- | dafilerinden Reşadın bir korner atışı esnasında çok hesapsız bir vuruşu ne-) ticesi, topu kendi kaleğine sokması, oyunu müsavi vaziyete getirdi. Ta. | kımlar bir müddet bu beraberliği bo- zamadılar. Oyunun sonlarma doğru Galatasarayda baş gösteren yorgun- tuktan istifade eden Gençler Birliği muhacimleri güzel bir akın esnasın- | da ikinci gollerini de yaptılar ve böy- Wece Calatasarayı 2-1 mağlüb ederek tasfiyeye uğratmış oldular Demirspor - Harbiye Bu maçta iki takım şü şekilde sa- haya çıktı: Demirspor: İsmall - Nari - Gazi - Şem- di - İbrahim - Kâmil - Zekeriya - Arif - Orhan - Fethi - Zeki, Marbiye: Salâhaddin - Necdet - Saba- haddin - Şerif - Muhterem - Zeki - Pet- Di - Cemal - Abdürruhman - Habip - Pazı. Hakem: İzmirli Saim. Bu maç, günün, hattâ şildin en mü- him karşılaşmasını teşkil ediyordu. Ug maçlarındaki çetin karşılaşmar larını henüz unutamadığımız but kımların oyununu büyük bir zevkle seyretmiş, galip takımı bir buçuk sa- etlik oyunun son dakikalarına kadar tayinde müşkilât çekmiştik. Fakat Demirspir förverti, o, her takım for. vertinde nadir bulunur soğukkanlılı. ğının semeresini seri ve enerjik bir oyunla, gene son dakikalarda yaptı- ğa bir tek üstünlük golü ile 2-1 mağ- tüb etmişti. Nitekim dünkü karşılaşmada da Harbiyeliler, ig maçlarındaki karşı aşmanın verdiği mağlübiyeti güzel bir galibiyet ile telâfi elmek, De mirsporlular da ligdeki mevkilerini muhafaza etmek arzusile büyük bir gayretle oyuna başladılar. Harbiye on biri, yakından tanıdığımız bir iki oyuncunun eksikliğine rağmen, İyi teşkil edilmiş bulunuyordu. Demir. sporun kadrosu ise aynen lig maçla. rındaki son kadro idi, On beş buçukta başlıyan oyunun hemen ilk dakikalarından itibaren Demispor yarı sahasına yerleşen Har biyeliler her an bu tazyikin şiddetini arttırarak gol çıkarmağa çalışıyorlar- di. Bu tazyikten biraz şaşırmış gibi olan Demirsporlular bir taraftan bu tazyiki kırmağa, diğer taraftan da bhücume geçerek oyunun seyrini de- gişlirmeğe uğraşıyorlardı. Bu sıralar- da Harbiyenin Demirspor ağlarına ta» kılan ilk gölü, oyunun manzarasını birdenbire değiştirdi. Harekete geç- mek için sanki bir gol olmasını bek- Yiyen Demirsporluların, güzel bir an- Bu hafta, Ankarada Elmadağında kayak teşvik müsabakaları yapılmış- tır. Bölge birinciliklerine hazırlık ol- mak üzere tertib edilen bu müsaba- kalarda birçok kayakçı iştirak etmiş ve manialar çok zevkli omuştur. İstanbulda üç müsabaka | başlarken ve kara saplanar Tamşvar takımı Ankara ve | laşma ve kısa, fakat seri paslarla Har- biye kalesini tehdide başladığını gör- | dük. Oyun bu şekilde iki tarafın da | mukabil güzel oyunu İle devam eder. ken, Arif, takımının beraberlik golünü çıkardı. Harbiyeliler bu gole tam altı dakika sonra Habibin frikikten yap- tığı çok güzel bir golü ile mukabele ettiler, 1-2 lik vaziyet, oyunun her an | yapacak Filistin ve Mısırda yaptığı turne den avdet eden Romanyanın Tamş- var takımı limanımızdan geçerken vapurda kendilerini gören organizâ- törlerin şehrimizde ve Ankarada maç yapmaları yolundaki tekliflerini ka” bul ederek bir hafla müddetle şehri- mizde kalmağı kabul etmişlerdir, » Resimlerimiz Elmadağındaki kayak çalışmalarından bir kaç estantanedir. Yukarıda kayakçılardan bir grup yol- da, müsabakalara iştirak edenlerden bir grup, ortada; Mukavemet yarışı hakem 1 Mart 1939 otomobili sporcuların yardımiy!e kur-. tarılıyor, aşağıda: Mukamevet yarışı birincisi Nâzım Küçükaslan, İniş müsabakası birincisi Münir, Slalom müsabakası birincisi Aşım Kurt görür nüyor. Ankara bisiklet müsabakaları artan bir hızla oynanmasını temin | Yapılan anlaşmaya göre Rumen etli ve devre, 32 nci dakikada bir pe- | futbolcüleri salı günü akşamı Anka- naltı fırsatı da kaçıran Harbiyenin | vaya hareket edecekler perşembe ve 1-2 üstünlüğü ile bitti. | cumartesi günleri Ankara takımlarilş İkinci devrede, oyun başlangıcında | 14i maç yapacaklardır. ilk devrenin aksine olarak çok sert ; (Cumartesi akşamı Ankaradan ha ve favullü oynanıyordu. Harbiye hat- | reket edecek olan Rumenler pazar larından başlıyan bu tarz, yavaş ya | günü Taksim stadında şehrimiz muh- vaş Demirspora da sirayet etti. Ha- | telif takımile bir maç yapacaklardır. kemin, her iki tarafın sert oyununu müsamaha ile karşılaması bu sertliği âdeta arttırdı. Birinci devre sonların- İ Aynı gün Ankara muhtelitinin İstan- bul muhtelitile maçı olduğundan Ru- menlere karşı federe olmuiyan klüp- İ dürrahmandan mahrum olarak oy- da sakatlanıp oyun harici kalan Ab- | Jerden alınacak oyuncularla teşkil edilen bir muhtelit çıkarılacaktır. inassunrerase sese seaaamnaasansasanssan nıyan Harbiyeliler, bu sertlikte ön sa- fı tuttular. Bir aralık hemen topar. | sefer Harbiyeliler bü vaziyetten istifa- lanan Demirsporlular, sert oyunun | de etmesini bildiler. 34 üncü dakika” bir fayda vermiyeceğini anlamakta | da Habibin golü, vaziyeti 5-8 yaptı. gecikmediler ve oyun tarzlarını der. | Muhtemel bir beraberlik Havbiyeyi hal değiştirerek, rakiplerini sıkı bin | coşturdu; biribirini takip eden akın- çember içine aldılar. Bu çalışma, lar Demirspor hesabına çok tehlikeli oyun üzerinde müessir olan netice- | oluyor ve her an Harbiyeyi beraber. yi vermekte gecikmedi ve 2 nci da- | tiğe yaklaştırıyordu. Devre sonlarına kikadan itibaren başlıyan Demirspor | aoğru gene Habib, bu sene lig maçla golleri, devrenin 21 inci dakikasında | rından ender görülen «ıkı bir şütle beşi bulmuştur. dördüncü golü de yaparak vaziyet Bu vaziyel karşısında Harbiyenin, | 5-4 olunca, Demireporlular uyanır işi sağlam tutmadığı takdirde, ağır | gibi oldular. Bu da ancak yeni bir gol bir mağlübiyete uğrıyacağı kanaatini | yememeğe yaradı. Esasen vakit te verdi. Fakat beş golden sonra duran | gelmişti. Biraz sonra devre bitti ve ve bunu kâfi gören Demirsporlular | Demirspor böylece bu maçı 45 ka. gelişigüzel oynamağa başladılar, Bu | zanmış oldu. rın birincisi pazar günü 25 kilometre üzerinden yapıldı. Muhtelif klüpler- den 16 koşucunun iştirak ettiği ya- rış çok heyecanlı oldu ve bu sporun meraklıları tarafından büyük bir alâ- ka ile takip edildi. Neticede: Birinciliği 34 dakikada Ankaragi- cünden Nuri Kuş kazandı. Ayni klüp- ten Orhan ikinci ve Alâeddin de üçüncü geldi. Müsabaka başlamadan evvel yarış yerine gelen Beden terbiyesi genel direktörü general Cemil 'Tahir bisik- letçilerin hepsi ile ayrı ayrı görüştü Güneş klübünün kongresi” Güneş Klübünden: 1 — Klübümüz yıllık âdi kongresi 11/8 939 cumartesi günü saat 14 te klüp mw kezinde yapılacaktır. 2 — Klüp vaziyeli hakkında görüşülüp bir karar verilmek üzere Umumi heyetin ayni gün saat 15 te fevkalâde olarak ay- nca toplanmasına Haysiyet divanı ve İdam re heyetince karar verilmiştir. 3 — Sayın âzanın her iki toplantıda bu- Yunmak Üzere mezkür gün ve saatte Klüp merkezini teşrifleri rica olunuğ. eğmiş