1 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

1 Mart 1939 Scandinavian Near East Agency ji , Onlata Tahir han $ üncü kat Te; 4091 - 3-0 Svenska Orlent Linlen Gothenbulg — Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantziş, Ddynia Copenhag Abo Revi ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlı- 1 8a Ilmanları arasında 15 günde biz eximeb ye avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantziz - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar, Preja vapuru 1 Marta doğru. Seandinavian vapuru 3 Marta doğru. Boreland vapuru 1$ Marta doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynin Gothenberg, Danizig - Stokholm, ve Oslo limanları için hareket edecek vapurlar. Scandinavlan vapuru 3 Marta doğru. Freja vapuru 1 Marta doğru. Pazla tafsilât için Galata'da Tahir han 8 üncü katta kâin acentalığına müracaat, Tel: 44901 -3-3 En Fazla Rağbet Bulan Pudranın Yeni Renkleri ödü MEŞHUR BiR , Güzellik mütehassısı Şu kıymetli tavsiyelerde bulunuyor: Rop ve şapkalarda olduğu gibi püdra renklerinin de yaodası müte- madiven değişir. Bunun içindir ki dalma yeni ve cazip renkler hemen Tokalon müessesesinin güzellik mü- tehassısı tarafından piyasaya sürül- mektedir, X PRCHE — İlk bahar tuvaletle- rile âhenktar olan ve bilhassa sar şinlerle saçları kestane renginde ©- Janlara yakışan, şeftali yumuşaklığı pan pudradır, V SOLEİL — Esmer ten- gayet sevimli ve «Mat» bir apan ve bugün Pariste pek faz- Ja rağbet bulan pudradır. * RACHEL - DORE — Zayıf tip- lere hafif ve mahrem bir parlaklık ve- Ten ve bilhassa suare fuvaletlerine ahenktar bir pudradır. Cazip ve Sehhar Renklerin bütün serisini tecrübe ediniz; Bir çok kadınlar, maalesef tenleri- n6 uygun renkteki pudrayı kullanmı yorlar, Bunun için yüzlerine makyaj olmuş ve sert bir manzara veriye” Teninize uygun pudrayı bulmanın ye- gâne çaresi yüzünüzün bir tarafına bir renk ve diğer tarafına başka renk tecrübe etmektir, Adresimize yazınız, Size parasız olarak muhtelif renklerde 6 adet nü- munelik yeni Tokalon pudrasını gön- dereceğiz ve bu tecrübeyi kolaylıkla yapınız. Adres; İstanbul 622 Posta kutu: 23 No. lu Tokalon Pudrası servi ittihadı Maadin Türk anonim şirketi İdare Meclisi Reisliğinden: Şirketimiz hissedarları heyeti umumi- yesi 24 Mart 939 Cuma günü saat M4 te Galata - Bankalar caddesinde Şark hanı- nin $ inei katında 8 numaradaki Şirket merkezinde âdiyen içtimaa davet olunur, Müzakere ruznamesi 1 — Meclisi idâre ve mürikip raporla» nın okunması, 8 hesabatını gösteren bilânçonun o heyelinin ibrası, 3 — 939 bütçesinin tasdiki, | Hissedarların hisse senedlerini veya mükiyet vesikalarını toplantı gününden en ağ bir hafta önce Şirketin İdare mer- e aa maa — AKŞAM Bahife 1# « Cinsi Miktarı Muhamen B. Muvakkat 'T, Eksiltme b Ura Kuruş (o lira kuruş şekli saatı Motör 2aded o 10.650— 798 5 Ka,zarf 15 I — İdaremizin (2 ve 8) numaralı tekneleri için şartnamesi mucibince 2 adet motör kapalı zarfla salın alınacaktır, TI — Eksiltme 3/4/939 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15 de Ka- bâtaşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IM — Gümrük ve montaj bedelleri dahil olmak üzere muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yukarda yazılmıştır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden ahınabilir, V — Şartnamenin (7) nel maddesi mucibince taliplerin tanzim edecekleri plân ve fotoğrafiler münakasa gününden üç gün evveline kadar Cibali nakli- yat şubemize vermeleri lizımdır. VI — Eksiltmeye iştirak edecekler $ 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu havi mühürlü teklif mektuplarını ihale saatin- den bir saat evveline kadar (saat 14 de) mezkür komisyon başkanlığına mak- buz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (965) * Cinsi mikdarı Muh. bedeli © 7,5 teminat Eksiltmenin Lira Krş, Oolira Krş. şekli saati likör koymak (o I5adet 2452 05 183 00 Açık eksiltme 14 için 320 şer litrelik 4 yerli bakır kap Melânjör 1 adet 3420 66 256 54 Açık eksiltme 15 I — Şartname ve plânları mucibinee yukarda cins ve miktarı yazılı 2 ka- Jem malzeme ayrı ayrı eksiltmeye konmuştur. TE — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril miştir. XI — Eksiltme 17/Mart,/939 tarihine rastlayan cuma günü hizalarında yanlı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki! alım komisyo- nunda yapılacaktır. IV — Şartnameler ve likör kapları plânları her gün sözü geçen şubeden parasız alınabileceği gibi melânjör plân da görülebilir. V — Melânjör için münakasadan evvel taliplerin müskirat fabrikalar şubesine müracaatla bu gibi işleri yapabilecek atölyeleri bulunduğunu tesbit ederek vesika “almaları lâzımdır. | vi — İsteklilerin eksillme için tayin edilen gün ve saallerde “& 7,5 gü- yenme paralarile ve vesikalarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olu. nur. (1243) * 1 — İdaremizin Paşabahçe müskirat fabrikası şişe yıkama atölye ve üzüm anbarı daireleri çatılarının tamiri işi şartnamesi mucibince kapalı zarf usu- ile eksiltmeye konmuştur. 1 Keşif bedeli 11887.01 lira muvakkat teminatı 854.02 Jiradır. TI — Eksiltme 17 Mart 939 tarihine rasliyan cuma günü saat 15,30 da Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Keşif ve şartnameler 28 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Teva- zım ve mübayaat şubesinden alınabilir, V — Eksiltmeye iştirak-etmek isteyenlerin 7500 liralık bu gibi işler yap- İ mış olduklarını gösterir vesikayı ihale gününden sekiz gün evveline kadar Umum müdürlük inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca fenni ehliyet vesikası almaları lâzımdır. İ VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile beşinci maddede yâr | zl fenni ehliyet vesikası $€ 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka temi- nat mektubunu 9htiva edecek kapalı zarfların ihâle günü en geç saat 14,30 za kadar mezkür komisyon başkantığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzım. İ ar. (1278) Akarı Semti ve Sokağı No: Cinsi Muhammen muvakkat mahallesi bedeli teminat 1. K. 1. K. Kadıköyünde Haydarpaşa (o 60 ODükkânile (— 300000 225 Osman ağa caddesi Yoğurt üstünde 1 No: lu ev hane ei » » » 3 Ahşap ev 1000 00 75 Yukarda mevkii ve cinsleri yazılı emlâkin satılmak üzere açık artlırma- ya çıkarılmıştır. İhaleleri 8/3/9399 çarşamba günü saat 15 dedir. İsteklilerin Kadıköy vakıfinar müdürlüğüne müracaatları. (1071) Akarat: Gebze kazasında Denizli ve köseler köyleri civarmda Susığırlığı namile söylenen vakıf mer'a içindeki eğrek mahallerile ormandan kesilip imal oluna. cak 200 metre mikâp gayri menkul meşe, kayın ve gürgen kerestesile dalların. dan yapılacak kömür şartnamesi mucibince açık arttırmaya çıkarılmıştır. Gayri mamul meşe kerestesinin beher metre mikâbına $ kayın ve gür- genin 2 lira ve kömürün beher kentalına 25 kuruş kıymet tahmin olunmuştur. 'Teiinatı muvakketesi (57) liradır. İhalesi 13/3/939 pazartesi günü saat 15 de olup isteklilerin Kadıköy Vakıflar müdürlüğüne müracaatları, (1238) Nafia Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş: * 1 — 'Tokat Kozovasının sulanması için Yeşiurmak üzerinde Gömenek mevkiinde yapılacak regülâtörle açılacak sağ sahil sulama kanalı hafriyatı ve sınai imalâtı keşif bedeli (1,456,126) lira (53) kuruştur. 2 — Eksiltme 24/3/9389 tarihine rastlayan cuma günü saat (15) de Nafia Vekâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf g3 er — İstekliler, eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındılrlık işleri gemlik inişe m (60), Mra mukabilinde 'sular umum müdürlüğünden &labilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için #steklilerin (57,483) lira (80) Kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en âz sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile vekâlete müra- caat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmayanlar eksiltme- ye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yanlı saatten bir sa- at evveline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (1051) Mezat işleri talimatnamesi hakkında tavzih ilânı; 28 Şubat 1939 tarihli nüshamızın 15 nci sahifesirin ei kimimiz > kezine, yahut her hangi bir banka: veya, nel satırda VİTRİN kelimesi yerine sehven yükttnde çi Gayrimenkul satış: ilânı İstanbul emniyet sandığı müdürlüğünden Bayan Emine Nâsiye ve Hatice Meliha ve Bay İsmail Şefik Keskinin 21845 hesap numarasile sandığımızdan aldıkları (3390) liraya karşı birincisi derece- de ipotek edip vadesinde borcun ödenmemesinden dolayı yapılan takip üzerine 3202 numaralı kanunun 48 ımcı maddesinin matufu 40 mcı maddesine göre satılması icap eden Kadıköyünde Erenköy Sahrayıcedit mahallesinin karakol sokağında eski 3,3 mükerrer yeni 9/9/1 No taj 15 kapı 4 harita numaralı 3762 metre murabbaı miktarında, ayrılmış fazla bahçesi olan (Büyük binanın bir katı kâgir iki katı ahşap diğer yeni evin tamamı kâgir) iki evin ve müştemilâ- tının tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen (900) lira pey sir- gesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olu- nur .Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve dellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 8.3/939 tarihinden itibaren tetkik etmek isteyen. lere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicili kayd ve sair lüzumlu izahat da şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci Arttırma 17/4/939 tarihine mü- sadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda sâat on dörtten on altı. - ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağımı ta- mamen geçmiş olması şarttır. Aks' takdirde son arttıranın taahhüdü baki kal mak şartile 4/5/939 terine müsadif perşembe günü aynı mahalde ve ayni satte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıra- rin üstünde bırakılacaktır. Hekları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakk, sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiğ ve masarife dair iddi. alarını ilân tarihinden itibaten yirmi' gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu süretle haklarını bildirmemiş olanlarla hak- ları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından * hariç kalırlar, Daha fazla malümat almak İstiyenlerin 937/472 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat elmeleri lüzumu ilân olunur, & DİKKAT Emniyet Sandığı: Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek etmek isteyenle. Te muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin msfını tecavüz etmemek Üze- re ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. “(1314) Devlet Şürası reisliğinden 1 — Devlet şürasında münhal olan ikinci sınıf mülâzimlikler için 22 Mart 999 çarşamba günü saat 14 de Ankarada Devlet şürası binasında müsabaka imti- hanı yapılacaktır. 2 — İmtihana girebilmek için Hukuk veya İktısad fakülteleri yahut Siya- 8al bilgiler okulu veya bunlara muadil olduğu tasdik edil- miş olan yabancı iaemleket fakü'te veya yüksek mekteplerinden mezun ol- mek şarttır. 3 — İmtihana gireceklerin yaşları otuzu geçmiş olmayacaklır. 4 — İmtihanda muvaffek olacakların memuriyete alınmaları memurin kanununun dördüncü maddesinde yazılı şart ve vasıfları haiz bulunmalarına. bağlıdır. 5 — İmtihanda muvaffak olanlara 30 lira asli maaş verilecektir. Garp lisanlarından birini bildiği ayrıca yapılacak imtihanla sabit olanla- ra 35 lira maaş verilir, 6 — Müsabaka imtihanı aşağıda yazıl mevzulardan yapılacaktır. A — Esas teşkilât hukuku, B— iu surette idare hukuku ve bilhassa aşağıdaki kanunlar. numaralı Devlet şürası kanunu. ia kaza nazariyati. Türkiye cümhuriyeti teşkilâtı Memurin kanunu Memurin muhakemat kanunu ve bu işle alâkalı diğer kanunlar. Vilâyet idaresi ve idareci umumiyel vilâyet kanunları , Belediye kanunu e Madenler hakkında mevzuat C — Maliye 7 — İmtihana girmek istiyenler nüfus hüviyet cüzdanları ve tahsil vesi- kaları ve iki kıta vesika fotoğraflarile birlikte arzuhalle 2i Mart 930 salı ak- şamına kadar Devlet şürası umumi kâtipliğine > pe ne ? in Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı adedi yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven Şşeraitle Mer Devamlı işler için 7 husus! şerait tesbit edilir. Fazla tafsllât Için matbaa Idare- sine müracaat. Telefon :20497 GRiP. NEZLE .ROMATiIZMA MİN BAŞ .DiŞ.SiNİR . KIRIKLIK