28 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

——. Mart 1930 AKŞAM... “HAFTANIN VAKALARI İran vellahdinin nikâh resmi: Nikâhtan sonra Misir kıraliçesi, Mısır kıralı, prenses Feyziye, İran yellahdi, Mısır © valide kıraliçesi Nazlı bir arada “Londrayı xiyaret eden Fransız Cümhurrelsinin refikası, İngiltere kıraliçesile bir arada Amerika donanmasının mâhevralarında bir deniz tayyaresi fırtınalı bir hava denize iniyor Polonya hududunda Polonya ve Macar askerlerinin telâkisi; Paris (Hususi muhabirimizden) — son ile yaptığım tzun mülâkatin fiK iki kısmını bildirmiştim. Bugün de İ son kısmını yazıyorum. Artiste sor- dum: — Fransız musunu? — Çok beğeniyorum. Tekrer filim çevirirsem hiç şüphesiz Fransada bir kaç filim çevirmeği isterim. Serme. ye cihetinden değil, fakat (leknik) ve temsil cihetinden Hollivutlla mü- sabaka edecek bir dereceye geldikleri inkâr kabul etmez. İngiliz filimlerini nasil buluyor. sunuz? — Bazı fülmler çok müterakki... Meselâ (Sekizinci Hanri), (Kiıraliçe Viktorya). gibi filimler Hollivutun filimlerine çak faiktir. (Anna Neag- le) elbette Amerikan yüldızlarının fevkindedir. — Sinema yıldızlarının güzel ol. ması lâzım mıdır, değil midir? — Bir sinema yıldızının en evvel filimlerini beğeniyor dır. Yüz ve vücud güzelliği ikinci dereceye kalır. siz bir güzele istidadlı, şahsiyet sâ- hibi bir çirkini tercih ederim. — Sinema yıldızlarının genç olma- | ları şart mıdır? — Gençliğin fotograf noklai na- | zarından kiymeti çoktur. Çünkü be- İ yaz pere üstünde her kusur faz- » Ufacık bir buruşuk bü- yük Bu cihetten sinema şirketleri çok zahmet çekiyorlar, Çün- kü sinema sahne gibi değildir. Sah- nede yaşını almış bir kadında yapabilir, fakat sinemnda | ibuki tecrübe ve istiğdad | yaşını al e istidad da vi sa neşvünem mış oluyor. İş- | te bu sebebden sinema şirketleri | gençlik ile sanatı bir * İ ta müşkü N İ ley Temple) gibi 1 çocuklar İ da var, fakat bunlar pek az tesadüf | edilen istidadlardır. Ekseriyette is- tidad ve tecrübe seneler geçtikçe büyür. — Erkeklerde güzellik arar mus | niz? İ — Elbette onlar nasıl kadınlarda | güzellik (o arıyorlarsa ben del öylece erkeklerde güzellik ara rım, Öyle biçimsiz, çirkin erkekleri sevmem. Uzun boylu yakışıklı adam- İ ları severim. Benim nazarımda kısa İ boylu bir erkek noksan bir erkektir. Bir erkek değildir, erkek parçasıdır. — Kadınlara evlenmek tavsiye eder misinzi? — Evet. Fakat fikrimce erkekle- rin hepsi bir makastan çıkmışlardır. nn iyisi olmaz. Olsa olsa ehveni İzmir (Akşam) — »i münasebetile Halkevi gençlerin rol aldıkları bu muvaffak olun ur, Yu rol alan g yorlar. ruhu güzel ve istidadlı olması lâzım- | İstidadaız, şahsiyet İzmirde Halkevi temsil komitesi tarafından mebus unda bir müsamere verilmiştir. » pek çok halk bulunmuş, temsil çok resimd anı B, Gloris Swanzön'la mülâkat İstikbalde herkesin evinde kendine mahsus sineması olacak Akşam üzeri koltuğunda kurularak radyo dinler gibi sinema seyredecek meşhur sinema yıldızı Gloria Swan- © Gloria Swanson şerri olur. — Bu sözleriniz ile izdivaçla dan memnun kalmadığınız fikri: karıyorum. — Acaba yüzde kaç kadın koc dan memnundur. Ben de onlar iriyim. Erkek denilen mahlük ile şaka edilemez. Bir kadın evlenmeli- dir, amma hiç hayal kurmadan €v- enmelidir. Benim kadınlara verdi. ğim nasihat budur. — Sinemanın istikbali fikriniz nedir? Sinema bugün henüz yeni ayak atan bir çocuktur. Daha çok terakki edecektir. Bir kere istikbalin sine- ması hem mücessem ve hemde renkli olacaktır. İkincisi sadalar © kadar terakki edecektir ki bugünkü madeni seslerin yerine tabil bir ir- sari sesi kaim olacaklar. Sinema retmeğe gelince herkesin evinde ken- dine mahsuş sineması olacak ve is tediği filimi ucuzca kiralıyarak vad- yo dinler gibi koltuğunda sineması- nı da seyredecektir. Ayni zamanda (televizyon) o kadar İlerliyecektir ki insan oturduğu yerde bütün dün- yadaki vakayii takib edebilecektir. Meselâ ben yarın transatlântiğe bi- neceğim, benim seyahatimi siz de seyahat ediyormuş gibi takib ede ceksiniz. Artist sözünü bitirdiği sirada kâ- tibi içeri girdi. Bir iş için telefon edildiğini söyledi. Ben de yıldızı bun- dan fazla rahatsız etmemek İç ettim. — B. 0. hakkında Güzide temsil kolunda . faal bir arada görünür Halkevi Hâyri Pu,