18 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

18 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

RR AKŞAM Güreşçilerimizin seyahati Kuvvetli olmak için neler yapmalı? Neler yemeli? Türkiye baş pehlivanı da büyük bir dünya seyahatine çıkacak Tekirdağlı yakında bir dünya seya- 'hatine hazırlanmaktadır. Türkiye baş- pehlivanı Hindistann gidecek orada meşhur Hindili pehlivanlarile güreşe- cektir. Diğer taraftan Hüseyin pehli- van cenubi Afrikada birkaç güreş or- ganizasyonundan mühim teklifler al : mış ve onlarla aşağı yukari anlaşmış tır, Tekirdağlı bu uzun seyahate bu ay hazırlanımşken, bar mühimdir. Zira burada güreş son de- rece ileri gitmiştir. Lâkin buna rağ- men güreşçilerimizin iyi çalıştıkları takdirde pek mükemmel neliceler ala- caklarına kaniim. — Sizin uzun bir seyahate çıkacağı- mızı işitmiştim. Doğrumu? — Evet, cenubi Afrikaddki bir or. dım. Bu teklife nazaran Afrikada 30 Maç yapacağım. Her maç için bütün masrafım onlara aid olmak üzere 300 | Afyon, Adana gibi şehirlerin bazı- Mira verecekler, Yalnız otel masrafı meselesinde An- laşamadık. Eğer bunda da anlaşmış Mng ie ai a gi reşçileri getirtirler ve kendi pehlivan. larile güreştirirlermiş. Bana yapılan İeklif de bu şekildedir. Bunun için Hindistana da herhalde tasşvyurundayım. Diğer taraf. Türk pehlivanların şöhret sal. dıkları Amerikaya gidip oradan mu- yaffakıyetle Bu seyahatler de şimdiye kadar ol- duğundan çok daha fazla muvaftakı- yorum. Seyahat zamanına kadar da daha çok çalışacağım. — Kendinize nasl bakıyorsunuz? Kuvvetinizi nasıl yaşamanıza borçlu- sunuz? — Benim yaşayışım, bilhassa yemek tarzım pek başkadır. Kuvvetlenmek Açin iyi bir yemek rejimim vardır. Me- selâ sabahleyin kalkınca en iyi tin. sinden bir buçuk kahve fincanı çiğ zey. tinyağ içerim. Bu, senelerdenberi böy- lece devam eder. Çiğ zeytinyağı içme- nin kuvvet üzerinde çok büyük tesiri. ni görmüşümdür. Sabahleyin zeytin- Türkiye başpehlivanı Tekirdağlı Hüseyin takdirkârları arasında Yağı içmediğim zamanlarda vücudü. — Domates suyunu ben de işittim. Hattâ bunu köyde yüptırmağa kalk- tam amıma içemeğim. Sulu domates salçası içer gibi birşey... İnsan burila- içmeli... Meselâ ben zeytinyağını bü- yük bir iştiha ile içerim. Domatesi de büyük hir zevkle yerim. | o Benraeetle tatlı da fikrime nazaran insanın kuvvetini çök arttırır. Ben et yemediğim zamanlar âdeta doymam. yutumda hiç birşeve sinirlermemeğe | karar vermiş adamım. Bunun da son derece faydasını gördüm. Bence kuv- Dempsey'de domates suyunun kuvvet | vetini, sıhhatini kaybetmek istemiyen üzerinde büyük tesirleri olduğunu söy- | bir adam katiyen sinirlenmemeli... demişti. i - H.F, MAANABAM0NE 8 S0UBASAAAOENASBARASANASABSE, saaaaaaAANAAAANARAASE AAA PENABESUENEN P.T.T. umum Duvar ilânları müdürile mülâkat Sekallmn nü debeliler (Baş tarafı 7 inci sahifede) kaldırılacak Vali ve teleliye eölei « doktor zari Kırdar, şehirdeki tabelâ ve duvar İlânları işlerinin “bozuk ve lâvhaların da çirkin olduğunu “nazarı dikkate ülarâk Efiş işlerinin esaslı surette #anzimini imar müdürlüğüne emret- miştir. Bundan sonra duvarların üstüne de fazla bir kuvvet hissederim. — Evet Amerikada meşhur Jak sında otomatik, bazısında da el ile işleyen telgraf şebekelerimizi telefon şebekelerine muvazi olarak tevsi et- meği düşünüyoruz. Afişlere yeniden eb'aâ tayin edile- tasyonu bize dökunacaktır. Onu çi- | cek, amumi bahçelerin parmaklıkla- karmak istiyoruz. rına ve kapılarına, Surp Agop mezar- Radyoda mevcud olan “ıslık sesini | lığı gibi sahaların duvarlarına ilân öldürmek için bir âlet ısmarlıamıştık, | asılmıyacak, afiş asılacak olan du- bu ület geldi, Takat heniz idare ter- varlara “sir afiş çerçevesi konacaktır. Tim almadı, İ Aymi ememfz dlülikünlara pis, Radyormuzum garb we “Türk musi- | toflu, ye'tik ilenite asihması menedile- kileri, “neşriyat ve temsil grapleri | “cektir. Beleğiye imniler için belediye vardır, eni istasyon açilalı pek az | Önimi encümeninden “karar slardk saman giduğu halde bir varlık gös terildi. Fakat bunlarm #ekemmülü için mütemadiyen çalışıyoruz. Bir gazele, radyo şeflerinden B. Ekrem Reşidin mezun addedildiğini yazıyor- | du. Kendisi rahatsız olduğundan he- Şişlide oturm B. İsmsilin on bir kim raporile 'tebdilihava almıştır. | aylik Ayhan iserindeki çocuğu “man- Yeni spikerler “için gazetölere ilân | gülün kaynamakta “len “cezveye do- verdik, Bunlarda aradığımız ilk vasıf, | Kunarak devirmiş, “bir kolu yandığı Türkçede telâffuz dürüstlüğü ve s0s- Cihetie polis tarafından tedavi altına derinin senfonik olmasıdır. Bunun ii alârimıştır. bir imtihan açacağız. Evvelâ İstan- | bulda yapılacak bu imtihanda amu- | Bu İususta biribelektrikle, diğeri pil- vaffak olanlar Ankarada tekrar im- | Je'işleyen iki nümune'kabul edilecek- tihan edileceklerdir. tir, Henüz kati olarak bir şey söyl- i ucuz Tad r hakkında | vermezsem Ge halk rayolarının 20 - e vap ileti sevkede- | 30 ra arasmda satilacağım tahmin ceğiz. Dünyamn tanınmış firmalan- | ediyorum» na müracaat ettik. Bunların gönde- Umum müdür, “Türkiyede altmış recekleri nümunelerden birini seçe- | bin radyo makinesi olduğunu ilâve ceğiz ve köylere kadar dağıtacağız. ! Bir çocuk mangaldaki cezve- yi devirdi, kolu yandı a yapmalı amma zevkle yemeli, zevkle 18 Nisan 1939 Rayhştag 28 nisanda toplanmağa çağırıldı (Baştarafı 1 nci sahifede) || Berlin 17 (AA) — Rayhıştağ 28 nisanda içtimaa davet edilmiştir. B. Hitler bu münasebetle 28 nisanda B. Roosevelte cevap verecektir. B. Hitler Avusturyada Lonüra 17 (Radâyu) — B. Hitler Mü- nihten Avusturyaya gitmiştir. Avus- turyanın başlıca şehirlerini gezecektir. Dün Münihte B, Hitler Hariciye Nazırı fan Ribbentropla beraber, B. Roosevel- | amareşsi Göringle uzun bir telefon mu- haveresi yapmıştır. B. Hitlerin bu haf- ta cevap vermesi muhtemeldir. Fon Ribbentrop Münihten doğruca Berline dönmüştür, Roma 17 (A.A) — Dün #kşam Mussolini ile mareşal Göring arasın- dn yeniden bir buçuk saatlik bir mü- zakere olmuş ve bununla Göringin resmi ziyareti bitmiştir. Bu akşam Göring Almanyaya dönecektir, Berlin 17 (A.A) — Salâhiyettar bir kaynaktan verilen malümata gö- re, B. Hitler, memleketin vaziyeti hakkında malümat almak üzere bu gün Avusturyada kalacak yarın Ber- dinde bulunacaktır. Esasen Ramanya Hariciye Nazırı B. Gafenco da salı günü Berlinde olacaktır. Berlin 17 (A.A.) — Hitler Münih- ten Avusturyaya Paltene gelmiş ve kara ordusu kumandanı general von Berauchitach tarafından O karşilan- mıştır. Hitler oradaki askeri kttaatı teftiş etmiştir. Berlin 17 (A.A) Diplomatische Correspondenz, B. Ro- oseveitin mesajma hücum ve bu vesi- kayı «bütün dünyaya yayılmış zek- lâm» diye tavsif ederek teşebbüsünün Bu gazete, B. Roosövelt'i, Sovyet Rusya ile Filistini tehdide maruz dev- letler arasına ithal etmesinden dola- yı tarefgirlikle itham etmekle ve Ame Tika reisicümhurunu Hitlerizmin düş- manları ile tesanüdünden dolayı mua. e eylemektedir. Bu gazete, diyor gz > ayındaki buhran esnasında B. Roosevelt, müraiyane bir surette Hitlerde Bohemya meselesi için bir hal sureti bulunacağı ümidini uyan- dırmıştır. Müteakiben İngiltere ve Fransa tarafından Almanyayı ihata etmek için açıkça yapılan harekâtı İeşçi için herşeyi yapmıştır, Amerika reisicümhurunun şimdiki hareketi de bu çerçeveye dahildir.» Der Montag, mesajı, tahrikâtı art- ırmağa matul çirkin bir ihata manev- rası, iktisadi menafii gözlerde büyüt. meğe matuf küstahane bir tuzak.. di- ye tavsif etmektedir. Bu gazete diyor ki: Sulh, ancak Avrupada hakiki bir hukuk müsavatı temin ettiği ve bü- tün dünya bolşevizme karşı mücade. | de için birleştiği zaman Hükümrean ola. bilir. Berlin 17 (A.A.) — Matbunt, Roo- seveltin tekliflerini sinsi ve gülünç olarak tavsif etmektedir. Gazeteler, Hitlerin Almanyanın Sovyetler Birli. Ği ile ayni masaya oturmak istemeği- Hitler, büyük bir ihtimelle Sovyetler Birliği ile demokrasileri halihazırda- ki beynelmilel vaziyetten mesul tuta- caktır. İtalyan gazeteleri ne diyor? Lonrüa 17 — Romadan 'bildirii. yor: İtalyan gazeteleri Rooseveltin mesajı hakkında mütalea beyan gi- meğe başlamıştır. Mesajero gazetesi diyor ki: «Mesaj, bir harp “hareketi- dir, İtalya hükümeti, Berlinle anla- şarak şiddetli ve kati bir cevap vere- cektir.» “Popolo d'İtalia gazetesi de şöyle di- yor: «İtalya ve Alman efkârnumumi. yesi, bu taarruz manevrasını reddedi- yor! İtalyan matbuatı vaziyet aldı Roma 11 (AA) — İtalyan mat buatı bugün Rooseveltin tekliflerine karşı vaziyet almıştır. Bu teklifler, kaba bir iddia, gülünç bir küstahlik ve müthiş bir cehalet tezahürü suretinde tavsif olunmak- şahsına da hücum eylemekite ve me- sajını dahili mülâhazalardan mülhem, bir tahrik ve harpcilik olarak telâlk- KI eylemektedir. Rooseveltin teklifini istihdafla red için İleri sürülen diğer bir delil de Ave rupanm “kendi işlerine Wilsondan sonra Amerikanın bir daha karışma- sına müsaade edemiyeceğidir. Nihayet gazeteler gerek Mussolini- nin gerek Hitlerin aynı mihver zihni. İ yetile hareket edeceklerini yazmıyor. dar, Roma 17 (AA) — Havas ajansi bildiriyor: B. Rooseveitin mesajı hak- kındaki resmi hattı hareketin menfi olduğu arlaşilıyor. Faşist mahfiller mesajı totaliter devletleri son sözleri. ni mutlaka söylemek vaziyetine dü- şürmek için bir manevra olarak tav. sif etmekte ve mihver hiçbir kimse. Yi tehdit etmediği halde mesajda bu mihverin barışı tehlikeye koyduğu- nun ihsas edilmesinden dolayı hiddet göstermektedirler. Bu mahfelier barışın demokrasile- rin totaliterlere karşı hasmane mak- satlardan vazgeçmelerile temin edile. bileceğini ilâve eyiemektedir. Bundan başka ayni mahfiller kon- feransa ve müzakere usullerine mü- haliftirler ve meselelerin çok mütead- âit ve karışık olduğunu ve ancak bi. rer birer ele alınabileceğini teyid edi. yorlar, Almanya - Amerika terbiye cemiyeti mesajı tasvip etti Nevyork 17 (A.A.) — Almanya - Amerika terbiye cemiyeti B. Roose- velte bir telgraf göndererek mesuji tasvip ettiğini bildirmiş ve demek- Tasiye karşı olan bağlılık ve halisane hattı hareketini teyid eylemiştir. Ce- miyet bir kongre aküederek, iş isti- yen Amerikalı Almanların İarklı mü» &meleye tübi tutuldukları hâkkmde. ki iddiaları protesto etmiş ve bu mü- nasebetle kabul ettiği bir karar su- retinde Nazi rejimine ve Hitlerin ya- yilme politikasına muhalif olduğunu bildirmiştir. Amerikanın Berlin sefiri Vaşington 17 (AA) — Amerikanm Moskova maslâhatgüzarı “Comstock Kirk, ölen Gilbert'in yerine Berline tayin edilmiştir. Denizyolları ve limanlar)! umum müdürlükleri Ankara 17 — Deniğbank umum müdürü B, Yusuf Ziya Erzin'in Zi- rast barikası meclisi idare reisliğine tayini üzerine, Üsküdar ve havalisi tramvaylar müdürü B. İbrahim Ke- mal Denizbank umum müdürlüğüne tanbula hareket edecektir. Denizbankı lâğveden yeni deniz iş dürü B. Raufi Manyas da müstakbej Hmanlar umum müdürlüğüne tayia edilecektir. Yeni teşkilât kamu “hasıflıkları bitmiş ve kanun Başvekâlete arzedi- miştir, Bu kanunun tatbikine başla- nınca Denizyolları umum müdünğüğü 'Tophaneğeki eski binasında, liman- lar umum müdürlüğü de Merkez rıh- tım Hanınğa faaliyete geçecektir. Kumaş sahtekârlığı tahkikati ilerliyor Yerli kumaşları yabancı malı dam» gasile piyasaya sürenler hakkında tahkikata ehemmiyetle devam olun- kadar yapılan hayli geniş tutulduğu ve yalnız bir fabrikanın değil, daha birkaç kumaş imalâthanesinin aynı sahtekârliği yaptığı duyulmuştur. Alâkadarlaf bu bakımdan tahkikatın -tamikine lüzum görmüşlerdir. Kumaş sahtekârlığı bilhassa #00 bir kaç aydanberi alıp yürümüştür. Yapılan tahminlere göre şimdiye kar dar İstanbul halkının bu sahtekâr lıktan mütevellid zararları, yani yer” U malını yabancı kumaş olarak ar mağa mukabil verdikleri fazla para” tadıf, Gazeteler Rooseveltin bizzat | nın yekünu 100,000 lirayı geçmiştir.