26 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Yeni fatbol ajanının beyanatı B. Kemal Halim İstanbul futbolünün gerileme sebeblerini izah ediyor Ankara takımları Istanbuldan yüksek mi? İstanbul futbol ajanlığından vazi- fesinin fazlalığını ileri sürerek istifa eden bay Orhanın yerine bölge baş- bünün senelerce kaptanlığını yapan ve bilfiil solaçık oynayarak takımı. nın muvaffakiyetlerinde âmil olan bay Kemal Halim spor muhitinin çok yakından tanıdığı bir şahsiyettir. İyi bir futbolcu olduğu kadar fut. bolü terkettikten sonra yüksek bir hakem olarak Türk sporuna hizmet etmiş olan bu arkadaş futbol federaş. yonunun uzun müddet azalıklarında bulunmuş dolayısile bütün memleket gençliğile yakından temas imkânla- rını elde etmiştir. İstanbul gibi sporun en mütekâsif bulunduğu bir muhitte futbol ajan. ğına getirilen bay Kemal Halimin şehrimizin futbol faaliyeti ile ona ve- düşünceleriniz ve ilerlemesi hakkın- daki mütalealarınız? — İstanbul futbolünün geçmiş se- nelere nazaran bir gerileme devresi takip ederek düşmekte olduğunu mü- şahede ediyor ve bunn sebeplerini topluyorum. B — Yabancı takımlarla temasın C — Yeni elemanların yetiştirile. mediği. A — Saydığım bu noktaların fiilen İzahı uzun sürer. Şu kadar ki; arkadaş sevgisinin ve herhalde bu sevgiden fazla klüp aşkı. nın idmancılar üzerindeki tesirlerini ve dolayısile takımlarının galibiyet İbrelerini elde etmek için katlandık- ları binbir mahrumiyeti, spor sahala- nında sarfettikleri sonsuz enerjiyi ya- kından tatmış, görmüş ve bundan bü- yük zevk almış eski bir futbolcu ol. maklığım itibarile bu nöktaya lâyık olduğu kıymet ve ehemmiyeti veren» lerdenim. Kazanılmış bir maçın neşesi, kay- bedilmiş bir oyunun elemi mütevazi Klüp salonlarımızın aylarca süren münakaşa mevzuu olur ve önümüz- deki maça daha iyi hazırlanmamız çâreleri aranırdı. Bugün teessürle itiraf etmeliyim ki klüp idare heyetleri tarafından kıskanılarak yetiştirilen &idmancılar elzem olan bu noktaya pek de aldırış etmiyorlar ve kazanılan bir galibiye- tin sevinci ne kadar az sürüyorsa kay- bedilen bir maçın teessürü de o nis- bette bir dudak büküşü ile geçiştirili- yor, B — Yabancı temasların futbolü- müz Üzerindeki müsbet neticelerini kimse inkâr edemez. Yedi sekiz sene larına inhisar Ben, bundan hiçbir istifade urmu- yorum. Ortağın durulacağı yakın bir zamanda klüplerimizin kıymetli ve klâm yüksek takımlar getirtmek suretile işe lâyik oldukları ehemmiye- ti vertceklerine ve futbolümüzün yük- selmesine yardım edeceklerine kani- im, Temenni ederim ki Fenerbahçenin senel devriyesi münasebetle getirtil. mesi kararlaştırılan İngiliz üstadlar, Slavyalılar gibi futbolümüz için bir dönüm noktasi teşkil etsin ve hasret- İstanbul futbol ajanı B, Kemal Halim ie çektiğimiz futbol zevkini tattırmış olsun. miyte ve ahenk çerçevesi içinde bu mahzurların önüne geçmek için eli mizden geldiği kadar çalışacağız ve mutlaka muvaffak olacağız. 2 — Mili kümede takımların ala- cağı netice ne olabilir? — Mi kümenin Ankara ve İstan- bul klüpleri üzerindeki memnuniyet verici neticelerini görüyoruz. Bu maç, ) ları tertip etmekle elde edilmesi dü- şünülen gayenin daha elbetteki baş- langıcındayız. Buna daha ziyade hız vermek için İzmirin de kalkınmasını temin etmek. ittihazı icap eden teda- biri süratle kararlaştırmak lâzımdır. Galatasaray ve Beşiktaşın Anka- radaki neticelerile Ankaragücünün İstanbul, Ankara ve İzmirdeki neti- celeri göz önünde bulundurulursa şampiyon çıkacak takımın çok çalış. mağa muhtaç ve eğer Fenerbahçe Ankara ve İzmirde iyi neticeler alır. sa şampiyonluğa en kuvvetli namzed olduğunu söyliyebilirim. Velhasıl milli küme puantajı ne netice verirse versin Ankara futbolü eskiden bildiğimiz derecenin çok fev- kine çıkmıştır. Bu yükselişten mem. leket futbolü namına hepimiz sevinç ve iftihar duyuyoruz. $ — Hakemlerimiz hakkında ne düşünüyorsunuz? — Vazifeye başladığım zaman ha- kem arkadaşlarımın birleşerek üçer, üçer bir takım gruplar teşkil ettik. lerini ve maçları bu suretle idare ot- tiklerini gördüm. Bans verilen listeye nazaran bölgemizde lisansiye (31) hakem vardır. Haftada oynanan maçların yekü- nu dördü geçmediğine ve bunların da 12 kişi ile idare edilebileceğine naza» ran 19 arkadaşın muattal bir vaziyet. te kalmasını doğru bulmadım. Futbol federasyonu tarafından in. tihap edilen milli küme maçlarının orta hakeminden başkasını münave- be ile vazifedar kılmak ve by suretle bütün arkadaşları anform bir vazi- yette'bulundurmak yolunu tercih et. tim, Maçları müteakip hakem arkadaş- lar arasında evvelce yapılan münaka- şalı konferansların yeniden tesisini, antrenmanlara muntazaman devam Şild maçları Fenerbahçe - Süleymaniye 1 mayıs pazartesi günü karşılaşacak Halk Partisi tarafından ihdas edi- len on senelik şild maçlarının onuncu ve son senesi bu sene yapılacak müsa- bakalarla nihayetlenecektir. Bu sene- nin birincisini tayin etmek üzere iki ay avvel başlayan müsabakalar mill küme karşılaşmaları dolayısiyle mun- tazam yapılamadığından dömifinale kalan Vefa - Hâl, Fenerbahçe - Sü- leymaniye takımları boş bir hafta beklemekte idiler. Haber aldığımıza göre Fenerbahçe - takımları resmi tatil günü olan önümüzdeki 1 mayıs pa zartesi günü karşılaşacaklardır. On sene zarfında şilde en fazla ismini yazdırmağa muvaffak olan Fenerbah- çelilerin bu sene de şampiyonluğu alacağı tahmin edilmektedir, Bu haftaki r milli küme maç- larının hakemleri Mili küme fikstürü mucibince bu hafta Ankara Demirspor takımı şeh- rimize gelerek Galatasaray ve Fener- bahçe ile karşılaşacaktır. Diğer ta- raftan şehrimizden Vefa klübü İzmire yeme ve Doğanspor takımla- rile oynıyacaktır, Ankara Demirspor klübünün şeh- rimizde yapacağı maçların hakemleri Futbol federasyonu tarafından bölge başkanlığına bildirilmişti. Gelen teb- liğe göre cumartesi günü yapılacak olan Galatasaray - Demirspor maçı- nı Şazi Tezcan, pazar günü yapılar cak olan Fenerbahçe - Demirspor ma- çın Halit Galip idare edeceklerdir. Ankara şampiyonu olan Demirspor takımı şehrimize ilk defa geldiğinden yapacağı maçlar alâka ile beklenmek- tedir, Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Futbol Ajanlığından: Cumartesi, pazar ve pazartesi gün- leri muhtelif stadlarda yapılıcak maçların Saha ve ötadlarile hakemleri aşağıda tes- bit edilmiştir. Oyunların muayyen zaman- Hard âmade bulunmaları lüzumu ehemmiyetle tebii olunur. Taksim sahası (29-46-1939 cumartesi); Istanbulspor, Beyoğluspor - Beykoz - Kurtuluş: Saat 1430. Hakem Tarık Özer- engin, yan hakemleri Nocdet Gezen ve Fe- idun Kılıç. Demirspor - Galatasaray: Sant 1630. Hakem Şazi Tezcan, yan hakemleri Nuri Bosut ve Adnan Akın. Fenerbahçe siadı (30 - 4 - 1939 pazar): Anadoluhisar - Kadıköyspor: Saat 1230. Hakem Feridun Kılıç, yan hakemleri Rıf- ki Aksay ve Bahaaddin Uluöz. Topkapı, Arnavutköy - HWâl, pen muhtelitleri: Saat 1430: Hakem A v9 Bu hususta bütün eski ve yeni ar. kadaşlarımın bana müzaheret ede- ceklerine ve bu işi elbirliğile kökün- den halledeceğimize tamamile emi. ŞAZİ Tezcan ni grupu 26 Nisan 1939 ve Vekiller Heyetinin dünkü içtima Başvekil, umumi sulh gayesi ve Türk âli menfaati bakımından hükümetimizin büyük devletler ve komşularile temasta bulunduğuna dair malümat verdi Ankara 25 (A.A.) — C. H. Partisi Meclis grupu bugün (25/4/939) saat on beşte reis vekili Hasan Sakanın relsliğinde toplandı. İlk defa söz alan muhterem Başve- kilimiz Dr. Refik Saydam, umumi si- yasi vaziyeti izah etti, Umumi sulh gayesi ve Türk âli menfaati bakımın. dan Türkiye hükümetinin büyük devletlerle ve komşularile temasta bulunduğuna dair malümat verdi. 'Başvekilden sonra söz alan birçok hatiplerin mütaleaları dinlendi ve sordukları suallere Hariciye Vekilimiz Şükrü Saracoğlu lârımgelen cevapları verdi. Nihayet Parti umunü heyeti hükümetin siyasetini ve takip ettiği bareket hattını ittifakla tasvip etil Ankara 25 (Telefonla) — Vekiller Heyeti bugün öğleden sonra Meclis Parti grupu içtimaını müteakip Baş- vekâlet binasında bir toplantı yap- mıştır. Bu toplantıda harici mesele- lerin görüşüldüğü anlaşılmaktadır. Maarif Vekâleti, orta tedrisat muallimliği için imtihan açıyor İmtihanlara dört, beş ve altı sınıflı muallim mektepleri mezunları da girebilecekler nin orta tedrisat mnallimliği için bir im- tihan açmağa karar vermiştir. İmtihanlara dört, beş ve altı sınıflı mu- mezunları . lerin üç yıllık müsbet mesailerinin neti- celerini bildireceklerdir. Yüksek tahsile devam etmek ve başka gördüklerini, va eden ayn bir cedvel yapılarak Vekili- ge gönderilecektir. İmtihana gireceklerin adları, müracaat edenlere ait cedvellerin tedkikinden sonra Maarif Vekâletince tesbit olunacak ve Ma- arif müdürlüklerine bildirilecektir. İmtihanlar, her defasında olduğu gibi bu defn da yazılı ve sözlü olarak yapıla- caktır. Türkçe grupu munliimliği yazılı imtihanı 19 haziranda, tarih ve coğrafya grupu muallimliği imtihanı 20 haziranda, matematik gurupu muallimliği 21 hazi- Tanda, fizik, kimya ve tabii ilimler grupu muallimliği imtihanı 22 haziranda yapıla- caktır. Yazılı imtihanda muvaffak olanlar, söz- lü imtihana alınacaklardır. Sözlü imti- banlara 17 ağustasta Gazi Terbiye ensti- — Sözlü imtihan neticesinde ortaokullarda öğretmenlik edebilecek bir iktidar göste- #enlere doğrudan doğruya orta öğretmen ebliyetnamesi verilecek, bu derece muvaf- fakıyet göslermeyip te Enstitüde üç sö- mestelik bir tahsilden sonra yetişebilecek» lerine kanaat hasıl olanlar yaşları(35) İ geçmemiş olmak şartile, Gazi Terbiye Enstitüsüne leyli meccani almarak ken- dilerine üç sömestr içinde ders gösterile- cek ve bunlardan üç sömesirlik tahsil sonunda muvaffakıyeti sabit olanlara orta öğretmen okulu şehadetnamesi verilecek- tir. Orta öğretmen ehliyetnamesi alanlar- dan, istiyenler de bu üç sömesirlik tahsi- Je devam edebileceklerdir. Yanlı ve sözlü imtihanlarda hangi mev- zulara ait sualler sorulacağı Vekâletçe teş- bit olunarak alâkalılara bildirilecek, yanlı imtihanların ne şekilde yapılacağı da ay- Pen tebliğ olunacaktır. Yazılı imtihanlar, Muallimlerin bulundukları vilâyet merkez- lerinde yapılacaktır. Yalnız &skerlikleri dolayısile kıtalarında bulunan muallim- ler, kıtalarının bulunduğu vilâyet merke- sindeki muallimlerle bir arada imtihana girebileceklerdir. Şişli takımı Ankaraya gidiyor) Denizbank tekaüt sandığı Şehrimizin en kuvvetli gayri fede- re klüplerinden olan Şişli, vâki olan davet üzerine bu hafta Ankaraya gi- decektir. Ankaragücü ve Gençlerbir- Uiği ile iki müsabaka yapacak olan Şişli kendisinden evvel Ankaraya gi- den Pera ve Beykoz Kurtuluş muhte- Mitinin âkibetine uğramamak için ta- kımında esaslı bir tadilât yapmış ve futbolcularını bu karşılaşmalar için komitesi toplandı Denizbankın tekaüd sandığı komi- tesi dün umum müdür muavini B., Suphinin riyasetinde toplanmıştır. Denizbankın lâğvi dolayısile bankaya bağlı deniz teşekkülleri muhtelif mü- esseselere raptedileceğinden tekaüd sandığının tasfiyesi icab ettiği anlar şılıyor, Dün bu hususta görüşülmüş- tür. Seyhan mebusları Adanada Adana (Akşam) — Seyhan mebus. gli Fransız Şimendiler ve Yollar şir. 'keti, inşaat hazırlıklarını yapmaktar dır. İlk olarak İzmir - Karşıyaka tu- ristik yolu inşa ettirilecektir. İstişare heyetine yeni bir aza Beden terbiyesi İstanbul bölgesi istişare heyetine belediyeyi temsil et- mek üzere eski sporculardan Galatar saraylı bay Selâmi Sedes intihap edil. miş ve keyfiyet spor bölgesi başkan ağına bildirilmiştir. -