27 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

27 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

| Sahife 16 AKŞAM ber AAA mmm m amm mmm am Bir çift kâra sinek bir yazda bir buçuk milyon olur. Malarya, Sıtma, trahom, çiçek, dizanteri, kara 27 Nisan 1v89 Ee humma, verem, şarbon, kolera gibi bir çok salgın hastalıklar taşıyan Kara, sivri “sinek; “tahta kurusu, pire ve bütün ha- garatı uyanmadan milyon- larcâ haşerat olmadan yumurtalarile birlikte ne: Pariste uzun senelerdenberi yapılmakta olan maki- Yaj tetkikleri neticesinde gelişi güzel krem ve pudra- larla makiye olan kadınların cildlerinde zamanla çok buruşuklukların ve çirkin lekelerin husule geldiği anlaşılmıştır. Gerek formülleri ve gerek istihzar usullerinde sıhhi kaidelerin bâkinı olmadığı anlaşılan birçok kremlerin bunda en mühim âmil olduğu tesbit edilerek çalışma- lara devam edilmiştir. Pariste kâin ve bütün dünyaca tanınmış Doktor Debat lâboratuarlarında mütehassıs kimyagerlerin yaptıkları ciddi tetebbüler sayesinde bu mahzurun ta- mamen ortadan kaldırılması mümkün olmuştur. Artık her kadın bilâ tereddüt makiyaj yapabilir; yeter ki akşam yatmadan evvel yüzünüİNNOXA SÜTÜ'«ile güzelce temizlemiş bulunsun. İNNOXA SÜTÜ cild mesamatını açar, derinliklere kadar nüfuz ederek te- mizler, beşereyi besler, istirahatini temin ederek teneffüs etmesine yardım eder, cildi yumuşatarak tazeler. Akşam yatarken ve sabahleyin kalkınca İNNOXA SÜTÜ ile güzelce silinen yüzde çiller ve lekeler tamamen zail olur, buruşukluklar kalmaz, cild mesamatı açılır ve taze bir çocuk teni'haline inkılâp eder, bu suretle temin edilecek cazibe herhangi bir yüksek makiyajdan daha üstün ve fevkalâdedir. Doktor Debat lâbotatuarları bu hakikati muhterem bayanların nazarı dikkatlerine arzetmekle şeref duyar. İNNOXA SÜTÜ bütün tanmmış Parfümörlerle büyük Eczanelerde normal fiatlarla satılmaktadır. Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı direktörlüğünden Bay Ahmed Zekriyanın 6999 hesap numarâsile sandığımızdan aldığı | Bayanların nazarı dikkati KURU SİSTEM (4100) liraya kârşi birinci derecide İpotek edip vadesinde borcunu vermedi- ğinden $202 numaralı kanunun 46 cı maddesinin matufu olan 40 cı maddesi- ne göre satılması icap eden Tavukpazarında Molla fenari ve Hüseyin ağa ma- hallesinin medrese ve cajmi sokağında eski 2, 2 Mü. 4,3,5,4, Mü. yeni 3,4,6 kapı 250 ada 49 parsel numdralı bühçeli üç bap ahşap evin tamamı bir buçuk a ymüddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapıl. maktadır. Artırmaya girmek istiyen (200) lira pey akçesi verecektir. Milli bânkalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 3/5/8939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenle- Te sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır Tapu sicil kaydı ve Sair lüzumlu izahatta şârtnâmede ve takip dosyasında (vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayri menkul hakkın- da her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 12/6,939 tarihine müsadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale ya- Pılabilmesi için teklif edilen bedelin tercihan alınması icap eden gayri men- Kul mükellefiyeti ile sândık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır, Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü bakı kalmak şartile 29/6/939 tarihine mü- sadif petşembe günü ayhı mahalde ve'ayni saatte Son arttırması yapılacak- tar. Bu arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmayan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklânnı ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden İtibasrn yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almek istiyenlerin 38/1386 dosya numarasile sandığımız hukük iş- leri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. * DIKKAT Emniyet sardığı, Sandıktan alnan gayri menkulü İpolek göstermek İs- tiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin nısfını tecavüz etme- mek üzere ihale bedelinin yatısıma kadar borç vermek suretile kolaylık göster- mektedir. (2884) Kuru Sistemle yaplan KELEBEK marin KONTRA - PLAKLAR | Çarpılma, çatlama, kabartma ve saire gibi hiç bir ârıza gönlermez. Kontr - Plâklar bu gibi ârızalara karşı gâranti ile satılır. İ Kızı!, kayın, karaağaçtan Mamul Kontr-Plâklar stok olarak her zaman mevcuddur. Her yerde sipariş yerleri vardır. Yazıhane adresi: Sirkeci Mühürdar- zade Han: No. 5 Dökülen saçların en iyi ilâcı Gür Sac saç suyudur. Baker Ayakkahları Rahat ve sağlamdır. Bu ayakkabları almakla iktisad etmiş olacaksınız. Hali hazırda yerli ve ecnebi mali zengin çeşid- lerimiz vardır. Geliniz, görünüz ve intihab ediniz. istanbulda Havagazı ye Elektrik ve TEŞEBBÜSATI SINAİYE Türk Anonim şirketinden: Şirketimizin Beyazıtta Elektrik evinde bulunan “İstanbul aboneman şubemizin 209/4/939 tarihinden itibaren Cağaloğlunda Nuruosmaniye caddesinde kapalı fırın karşısında 30 numaralı binanın alt katına nak- Jeyeceği ilân olunur. Nafıa vekâletinden : 10/5/939 çarşamba günü saat 15 de Ankarada Nafia Vekâleti binası için de malzeme müdürlüğü odasında toplanan malzeme eksiltme komisyonunda 3700 lira muhammen bedelli 264 adet kilometre 324 adet meyil ve 429 adet münhani levhalarının açık eksiltme usulü ile eksiltmesi yapılacaktır, Eksili me şartnamesi ve teferrüali bedelsiz olarak malzeme müdürlüğünden &lına- bilir. Muvakkat teminat 277 lira 50 kuruştur. İsteklilerin muvakkat teminat ve şartnamesinde yazılı vesaik ile birlikte ayni gün sdat 15 de mezkür komisyonda hazır bulunmaları lâzımdır. (1437) KOELE SATILIK KAPTI KAÇI — Henüz $ bin kilometre yapmış 38 model Şevrole 15 Kaptı kaçtı acele ve satılıktır. Ali Tek: 49194 Kâğıdhane köyü idare heyetinden: Köyümüzün - Çağlayandaki Taş ocağı üç sene müddetle icara verileceği Akşam gazetesinin 18 Nisan 839 tarihinde 8304 No. u nüshasile 28 Nisan 939 tarihinde saat 12 - 25 kadar müzayedede müşte- riler araşında arttırma suretile müzaye- döye vazedilmiş 299 lirada müşteri uh- desinde kalmış ise de heyetimizce tekrar ilânıma karar verilerek bedeli müzayede- den. fazlasına talib olanların 29 Nisan 889 tarihine müsadif cumartesi günü ze- vali saat 11 de ihalel katiyesi icra kılı- nadağı ilân olunur. 1 Mayıs Bahar bayramı günü göğüslerinizi Türk Maarif Fayda ile Tahrip Ediniz. Fayda bütün Haşarat öldürücü mayilerin en iyisi ve en müessiridir. Katiyen leke yapmaz. Kokusu lâtif ve sıhhidir. Deposu: Sirkeci Liman Hanı altında Hasan deposudur. i Toptan ve perakende satış yeri: İstanbul Sultanhamam Hamdi bey geçidi No. 48 - 56 Tel: 21995 SUMER BANK Umumü müdürlüğünden İzmit Fabrikalarımız ihtiyacı için Cif Sous plan İzmit teslim şartile 500 METRE KABLO ve bundan başka beş kalem ELEKTRİK MALZEMESİ satın alınacaktır Teknik sariname Umunı Müdürlük Ticaret şubesi İstanbul şubesi tarafından bilâbedel verilmektedir. Tekliflerin 22/Mayıs193y tarihine kadar “Ankarada * Umumi Mü- dürlüğümüze gönderilmiş olması lâzımdır. ve bankamızın ZiLE -BELEDİYESİNDEN : Zile kasabası içme suyu tesisatına ait etüd ve projelerin tanzimi işi pazar- Lığa bırakılmıştır. 1 — İşin muhammen bedeli 2000 liradır. İstekliler bu işe ait şartname proje ve sair evrakı bilâ bedel Ankarâda belediyeler imar heyeti fen şefliğinden veya belediyeden alabilirler. 2 — Pazarlık 17/5/939 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 11 de Bele- İ diyede toplanacak encümence yapılacaktır. 3 — Pazarlığa girebilmek için isteklilerin aşağıdaki yazılı teminat ve ve- saiki aynı gün ve sasle kadar encümene teslim etmiş olacaktır, A — 2490 sayılı kanunun 16-17 inci maddeleri mucibince 150 liralık mu- vakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar ve 4 üncü madde mucibince pazarlı- ğa girmeye bir mani bulunmadığını dair imzalı bir mektup ve pazarlığa işti. râk edeceklerin su işlerinde ihtisas yüksek mühendis veya mühendis olmaları şart olduğundan isteklilerin bu hususu tevsik eden vesaiki lâzımdır. 4 — 'Teklif mektuplarının ihale günü olan 17/5/939 tarihine kadar mak- buz mukabilinde belediyeye verilmesi ve teklif mektuplarında iadeli ve teah- hütlü oolması lâzımdır. Fazla izahat almak isteyenlerin belediyeye ve Anka- ra fen şefliğine müracaat etmeleri. (2713) Siird Belediyesinden : 1 — Usulü dairesinde ilân edilmiş ve Siird belediye encümeninde ihalesi yapılacaktır. Tesbit edilmiş olan Siird şehrine İsale edilecek suya ait eksilt meye Nisan 20 inci günü saat 11 e kadar talip zuhur etmediğinden ihale bir ay sonraya tehir edilmiştir. 2 — Keşif bedeli (120,000) lira olup 2490 sayılı kanunun 18/17 ci mad- delerine uygun 705 liralık muvakkat teminat. 3 — Bu müddet zarlında teklif edilecek bedeller haddi lâyik bulunduğu takdirde ihale 20/5/939 gününe raslıyan cumartesi günü saat 11 de Siird Be- lediye encümeninde yapılacaktır, Şartnameler altı lira mukabilinde verilir, 4 — Bu husus hakkında fazla izahat almak isteyenlerin belediyeler imar heyeti fen şefliğine ve Siird Belediyesine müracaat etmeleri ilân olunur. (2776) ŞOKOLAKSIN 1 ADEDİ TABİİ, 2 ADEDİ MÜSHİLDİR. ÇOCUKLARA NISIF VERİLİR. En muânnid kabızlarda bile tesiri kati, lezzeti gayet lâtif rakipsiz müleyyin müsbil çikolasıdır. Çocuklar seve seve yer. Eczanelerde 8 adedi 20 kuruş. P. T. T. Umum müdürlüğünden: 1 — Ankara radyosu için biri (200) diğeri (125) lira ücretle alınacaktır. 2 — Taliplerin lise mezunu olması ve teleffuzlarının düzgün seslerinin mikrofona müsait bulunması bilhassa dilimizi çok iyi bilmeleri ve konuşma» ları lâzımdır. 3 — Ayni evsafta olanlar arasında yabancı dili bilenler ve yüksek mektep mezunlârı tercih edilecektir. 4 — Taliplerin 1 Mayıs 939 tarihine kadar istida ile P, T. T. umumi mü- .dürlüğüne müracaatları, o (1406) (2651) iki spiker ik la lk e ww ve 3