27 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

| | | — Kalbimi kırdı diye üzülmüyo- Tüm, ona asıl öfkem beni bekletti de nezle oldum diye... — Sizi seviyorum, işte kendimi diz- ze, (oz toprak içine atıyorum. — Affedersiniz, bizim yerler ve ha- Ular her gün süprülür! hatıra kalsın diye istediği kanapeyi dayanamadım, verdim! İçeri; — Çok şükür bir doğru hesap çi- kardınız. niz bir bakayım mu- — Unutma, sofrada bizmet eder- ken tabakları sağdan ahp yemeği soldan vereceksin. — Sizin de mi batıl itikadlarmız var?.. i ee — Büyüdüğü zaman muhakkak politikacı olacak, keyif için müşkül | vaziyetlere giriyor, sonra gene kolaylıkla , — Sütçüye artık kendisinden süt almıyacağımızı söyledin mi?. — Hayır, bugün beni — Aman dekter kımıldamayınız... giren alacaklımdır! — Kocanız çalışmamalı, istirahat — Evlenecektim amma, mesleğim etmelidir. engel oldu. — Faydası olacağını sanmıyorum — Ne gibi? doktor, çünkü yirmi senedir yaptı — Ben kasabım, Halbuki kızın ğı bu beyni yek. — Otomobil kullanmasını bilir misiniz? — Maalesef bilmem. — Memnun oldum. Beş on dakika otomobilime gözcülük eder misiniz?. İzmir (Akşam) — Şehir meclisi Azası, başlarında belediye reisi B, Dr. Behçet Uz olduğu halde İzmir itfai- ye merkezini ziyaret etmişlerdir. Bu tedkikler ansızın yapılmış ve belediye reisi, merkezdeki alarm İşa- retine basınca kocaman itfaiye bina- sının içinde bir anda şiddetli bir zil sesi duyulmuş, saniye geçmeden it- #aiye erlerinin işleri başıma koşuş- tukları ve başta klavuz makinesi ol- İ duğu halde yangın söndürme cihaz | ve makinelerinin bir buçuk dakika- İ da büyük gürültü içinde itfaiye ge- rajndan hareket ettikleri görül. müştür. Binanın üst katındaki salonlarda | bulunan itfaiye erlerinin direklerden sıyrılarak bir anda aşağı inip yan- İ gn miğlerlerini giymek ve itfalye- nin dokuz makinesindeki yerlerine yerleşmek için yarım dakika kâfi gel miştir. Zaten bu süratli iş görme ne- ticesidir ki İzmirin her hangi bir) semtinde çıkan yangının mevzii veya ba gıç halinde ki memesini temin etmektedir, İlfalyenin başında çalışan müdür B. İbrahim Günay, iki sene zarfında İ itfaiyeyi otomatik bir hale sokmuş tur. Açılan kurslarda itfaiye eri İzmir mektupları İzmir şehir meclisi azasının tedkikleri en tehlikeli yangınları kolayca sön- | İsdürecek usulleri, gaz tatbikatını, her nevi gaz maskesini kolayca kul- lanmayı, gazlı mintakaları süratle temizlemeyi öğrenmişlerdir. Hattâ içlerinde İngilizce, Fransızca kurs- | darını takib ederek yabancı dil öğre- nenler de çoktur. Belediye reisi, İzmir itfaiyesinin eski zayıf şeklile şimdiki modem ci ; haz ve makinelerle kuvvet şekli hakkında meclis âzasına izahat vermiş, bu sene de yeni klavuz ve moto-pomplar satın almacağını söy- lemiştir. | Müessesenin fotograf atelyesi, ipe- İ rit gazına karşı kullanılmak üzere İ yeni alınan elbise ve maskeler, ye- mekhane, yatakhane, banyo daireleri gezilmiş, her şeyin ini olduğu, temizliğe fev edildiği takdirle gü: Belediye relsinin em rine itfai- ye erleri gaz maskeleri ile de bir ta- im yapmışlardır. İtfaiye erleri, tek- kol halinde sıralandıktan sonra itfai- ye komutanı: — Maske tak! emrini vermiş, bü- tün erler, otuz saniyede maskelerini takarak harekete hazır vaziyete geç- mişlerdir. İzmiri yangından korumak için dalma hazır vaziyette bekleyen, ha- yatları tehlike içinde geçen itfaiye erlerini takdir eden şehrin mümes- silleri, gönülleri huzur içinde itfai- ye merkezini terk etmişler ve şehir garajı binasına giderek tedkiklerde bulunmuşlardır. Şehir garajı 80,000 liraya inşa edilmektedir. Civardaki geniş yollar asfalt döşenmektedir Mülhakata işliyen otobüsler, kam yonlar şimdi garajdan kalkmakta, yük ve yolcularını hep buradan al maktadırlar. Şehir garajının ikinci kısmı, gele- cek sene ikmal edilecektir. itina | İtfaiye, şehir garajı, çocuk hastanesi, Kültürpark ziyaret edildi İzmir itfaiye erleri gaz maskesile İperit gazına karşı elbise ve maskeli bir itfaiye eri Yeni çocuk hastanesi Belediyenin Kültürpark civarında inşa ettirmekte olduğu (150) yataklı çocuk hastanesi binası, 1940 senesi cümhuriyet bayramında büyük tö- renle halkın istifadesine açılacaktır. Belediye, şimdiye kadar 110,000 tira sarfile hastane binasının iki katını inşa ettirmiştir. Bir kat daha çıkıla- caktır. Yalnız Türkiyede değil, Bal Kanlarda bile eşi bulunma; bu eser, Türkiyenin ftihar him ve büyük sağlık müesses den biri olacaktır. Plân dair ilerlemekte olan inşaat gelecek yıl mayıs sonlarında tamamlanacaktır. Hastanenin “polikinik, röntgen, lâboratuvar daireleri hesaplı bir plân- ia çok güzel tanzim edilmiştir. Bina- nın üst katında müteadâid bokslar, güneş banyosu için geniş balkonlar vardır. Bina, iki kısımdan (mürekkeptir. Kalorifer ve soğukhava daireleri, bi. nadan ayrı olarak yer altında inşa edilecektir. Bu mühim müessese, İs- tikbalde yalnız İzmirin deği, Ege mıntakası vilâyetleri çocuklarının sıhhatlerini koruyacak mükemmeli- yettedir. Mefrüşat ve idare işi için Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinin ya dımı istenecektir. İzmir belediyesi, yalnız belediyeye fazla varidat temin edecek eserleri inşa ettirmekle kalmı- yor. Halkın, istikbalin büyüklerinin sağlığını koruyacak böyle sihhat mü- esseselerini de yaptırıyor. Belediye reisi doktor Behçet Uz'un davetini kabul ederek şehirdeki be- lediye müesseselerini ziyaret eden ve tedkikler yapan şehir meclisi bu büyük ve mühim sesinde fazla kalmış, r a verilen izahatı büyük bir dikkatle lerdir, Bina, ileride ihtiyaç nisbetinde genişletilecek bir tarzda inşa edildiği için geniş bahçesinde elli yataklı bir de doğum evi yaptın» labilecektir.