28 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

, 28 Nisan 1939 AKŞAM KESKİN KAŞELERİ; Kıriklik; “Nezle, Grip, aye baş ve — ağrılarına birebirdir. SALİM NECATİ Scandinavian Near | East ey Galata Tahir ha Tel: 4991 - Svenska Orient Linien Gethenburr Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dantsig, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- da 15 günde bir azimet âm postalar, Gothenburg ve Os- Gdynia - Dantsig Modan beklenen vapurlar Vingaland vapuru 28 Nisana doğru. Vasaland vapuru 7 Mayısa doğru. Bragrland vapuru 25 Mayısa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Dantzig - Stokholm, ve Oso limanları için hareket edecek vapurlar. Aasne vapuru 1 Mayısa doğru Vingaland vapuru 29 Mayısa doğru. Vasaland vapuru 8 Mayısa doğru fsilât için Galata'da Ti ı acentalığına m Tel: 44991 - 2-3 UGUR gişesi UGUR gişesi Daima piyango biletlerinizi Uğur gişesinden alınız Galatada: Karaköy postane karşısı No. 33 Tel: 40021 DIABOLO Süt Makinaları ir ban cat, Merkez Mümessilliği B. N. KAZANC.YAN Tarım makinalari evi 74 Tünel Levazım ilânları yıkama makinesi par n ve hesabına 15 Mayıs 939 tesi günü saat 15 de Tophanede k satımalma komisyonunda açık i yapılacaktır. Tahmin be- deli 964 lirailk teminatı 72 lira 30 | kuruştur. Şartnamesi - komisyonda görülebilir, İsteklilerin kanuni vesi- kalarile beraber belli saatte komisyo- ni neleri, (646) (2918) * 3196 metre yastık yüzü ve nevre- simlik bez müteahhid nam ve hesa- bına alınacaktır. Açık eksiltmesi 15 Mayıs 939 Pazartesi günü saat 15,30 da Tophanede âmirlik satınalma ko- misyonunda yapılacaktır. Tahmin bo- deli 910 lira 86 kuruş, ilk teminatı 68 Hira 33 kuruştur. Şartname ve nümü- nesi komisyonda görülebilir, İsteklile- rin kanuni vesikalarile beraber belli saatte komisyona gelmeleri, (647) (2919) Halk ziraati Meyva, çiçek, bağ, sebze kümes ve kuşlara dair faydalı malö- mat - Aylık mevsim ziraat bilgileri, Yazan: «Akşam» zirdat muhâvriri Profesör Şükrü Aker Bahçe meraklılarına ve âlelu- mum ziraat işlerile uğraşanlara çok lüzumlu bir eserdir, Güzel resimlerle süslenmiş ve nefis bir şekilde basılmıştır. Fiati (100) kuruş, Tevzi yeri: Hilmi Kitapevi. ; Ticaret Vekâleti iç ticaret umum müdürlüğünden tada Tahir Hanında Hayri Arapoğlu, Dimitre G. ÇOCUK HEKİMİ Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim - Talimhane Palas No, 4 Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları leri ihata duvarı in- ye çıkarılmıştır. Sivas Mağaza binasının bir kısmı ile Sivas cer şanlı kapalı zarf usulile ve vahidi fiat üzerinden € 1 — Bu işin muhammen bedeli 186,000 liradır. 2 — İstekliler bu işe ait şartname vesaif evrakı Devlet Demiryolları, Sir- keci ve Ankara veznelerile Sivas istasyon veznesinden 675 kuruş mukabilinde alabilirle; 3 — Ekslitme 10/5,/939 tarihinde çarşamb D. D. Yolları Yol Dairsinde toplanacak merk caktır, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektuplarile aşağıda yazılı teminat ve vesaiki aynı gün saat 14 e kadar Komisyon Reisliğine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun ahkâmına uygun olarak 8000 liralık muvakkat teminat, B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Muhabere ve Münekale Vekâletinden musaddak (Ehliyet vesikası için ihale gi nden en âz lâzımdır.) (1441) (2744) günü saat 15 de Ankarada irinci komisyonunca yapıla» ehliyet vesikası sekiz gün evvel müracaat etmek * Beherinin muhamnıen bedeli 675 kuruş olan 200 adet normal hat köprü meşe traversi ve beherinin muhammen bedeli 182 kuruş olan 4000 adet dar hat meşe traversi 15/Mayıs/939 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada idare binasında satın #lınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerir. 647,25 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14 e kadar komisyon reis- liğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parssız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Haydarpa- şâde Tesellüm ve Sevk Şefliğinden, Eskişehir, İzmirde idare mağazalarında Mudanyada işletme âmiriiğinden dağıtılacaktır. (2875) Denizbank Şehir Hatları İLKBAHAR TARiFESi: Adalar - Anadolu - Yalova hattı ilkbahar tarifesi 30 Nisandan itibaren tatbik olunacaktır. Yeni tarife iskelelere asılmıştır. Esas mukavelenamesi mahalli kanumlarma göre tanzim ve tesçil edilmiş olan ve 30 İkinciteşrin 1330 tarihli Ecnebi Anonim ve sermayesi eshame münkasim Şirketler kanunu hükümlerine göre tesçili istenen ve merkezi Polonya Cümhuriyetinin o Gdynla şehrinde teşekkül eden R,300,006 Zleti sermayeli «Zezluga Polska» ünvanlı Vapur şir- ketinin Vekâlete verilen evrakı tedkik edilerek muvafık görülmüştür. Bu evrak arasındaki vekâletnameye göre girketin Türkiye vekilliğine, şirket namına ya- pacağı işlerden doğacak davalarda bütün mahkmelerde dava eden, edilen ve üçüncü ça- bıs sıfatlarile hazır bulunmağı salâhiyetter olmak Üzere tayin olunan İstanbulda Gala- Arapoğlu ve Siefan D. Efremidiv'ten mürekkep bulunan «Skandinavian Near East. acenteliğidir. Keyfiyet tedkik edilerek kanuni hükümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur. Dahiliye Vekâletinden: İskilip kazası su projesi tanzimi işi eksiltmesi İskilip kasabası içme su tesisatı etüd ve projeleri tanzimi işi pazarlıkla eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — İşin muhammen bedeli 1500 liradır 2 — İstekliler bu işe ait şartname, proje ve sair evrakı bilâbedel Ankarada Dahiliye Vekâleti Belediyeler imar heyeti fen şefliğinden veya İskilip belediye- sinden alabilirler. 3 — Eksiltme 20/Mayıs/939 tarihine rastlayan cumartesi günü saat 11 de İskilip belediyesinde toplanacak eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve ve- saiki ayni gün saat !0 kadar komisyon reisliğine teslim etmiş olmaları lâ- zımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 112 lira 05 ku- ruşluk muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. Ç — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeğe bir manjli bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Münakasaya iştirak edeceklerin su işlerinde sahibi ihtisas yüksek mühendis veya mühendis olmaları şarıt olduğundan isteklilerin bu hususu tevsik eden vesikalarını teklif zarflarile beraber vermeleri lâzımdır. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler imar he. yeti fen şefliğine ve İskilip belediyesine müracaat etmeleri. (2869) (1526) AKŞAM MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı adedi yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven şeraitle basar. * Devamlı işler Için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsllât için matbaa Idare- sine müracaat. Telefon :20497 aaa Mahdud mes'uliyetli istanbul Liman Kooperatif şirketi İdare Meclisi reisliğinden Şirketimir 24 Nisan 939 Pazartesi günü saat on altı beçukts toplanacak olan fev- kalâde hissedarlar heyeti umumiyesinde, Ticaret kanununun (306) mes ma: ddesinde ya- nl ekseriyet misabı hasıl olmadığı ve esasen keyfiyet on beşer gün fasa Me iki defz Min olunmadığı cihetle, işbu fevkalâde hissedarlar umumi. heyetinin 2 Muziran 839 Cuma yünü saat on altı buçuğa talikine karar verilmiş ve müsâkere edilecek madüciere aid vemame aşağıya yazılmış olduğundan zikri geçen çün ve saatte hissedarlarımım”, İstanbulda Yolcu Salonu binasının ikinci katında -65» No. h odada yapılaenik tepina- taya gelmeleri Hân olunur. RUZNAME 1 — Denizbank Kooperatif Şirketine Mtihakı temin içim Şirketin feshile tasfiyesim$ ? Şirketin esas mukavelenamesinin 46. ıncı maddesi mucibince en an Üç eriah- tan mürekkep olmak üzere tasfiye heyetinin teşkil ve ücretlerinin tayini, Beher metre murabbama 4 lira bedel tahmin edilen Beyazıt - Aksaray yangın yerinde Balaban ağa mahallesinde Büyük Reşidpaşa sokağında 9 un. cu adada 373-374 harita numaralı arsanın arkasında yüzsüz 30 metre murab- bal arsa alâkadarları arsında satılmak üzere açık artırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 9 liralık ilk temi. nat makbuz veya mektubile berabez 4/5/939 perşembe günü saat 14 buçukta Daimi Encümende bulunmalıdırlar. (B.) (2628) * Belediye zabıta talimatnamesinin sirkelere ait 439 ve 440 ıncı maddeleri umumi meclisten 18/4/939 tarihli toplantısında aşağıda gösterilen şekilde tadil edilmiş olduğundan slâkadarların malümu olmak üzere ilân olunur. Madde 439 — Ayrıca bir vasıf iâve edilmeksizin satışa çıkarılacak sirke. ler ancak ihtimari tamam olmuş tabii üzüm sirkeleridir. İhtimari tamam ol. mamış üzüm sirkelerinin satışına müsaade edilmez ve bunlar ihtimar tamam. lanıncaya kadar mühür altında saklanır. İhtimari tamam olduğu halde sulandırılmış sirkeler «sulu sirkelerdir.» etiketi altında bulunmak şartile satılabilir. Madde 440 — İhtiva ettiği asit miktarı “e 4 den âşağı olmamak ve yalnfs saf sirke ruhu «kesif asit, asetik, essence ve Vinaiğre» ile yapılmış olmak şar- tile suni sirke satılması ve bu sirkelerle turşu imali serbesttir. Ancak bu sirkele. rin üzerinde suni sirkedir» ve bu sirkelerle yapılmış turşuların üzerinde de suni sirkeden yapılmıştır» yazılarını gayet açık ve göze çarpacak şekilde ih- tiva eden daimi birer etiket bulundurulması mecburidir, Suni sirke yapmak için sirke ruhu «asit asetik. den başka uzvi veyahut madeni herhangi bir asidin kullanılması ve gerek tabii ve gerek suni sirkele. . rin ne suretle olursa olsun boyanması ve birbirine karıştırılması yasaktır. KENAN Basımevi ve Klişe Fabrikası Sahip ve müdürü : Kenan Dinçman Son sistem makinelerle mücehhez klişe atölyesi - En mükemmel tabı makine- leri ve mücellidhane- takımları Alelümum klişe ve tabı işlerinde en titiz müşterileri bile memnun bırakacak vaziyette bir müessesedir. Mecmua, Broşür, Kitap, Defter, Nefis renkli baskı işlerini en ehven fiatle deruhte eder, Babuâli civarında Narlıbahçe sokağında No. 15 Telefon: 20113” Istanbul Ziraat Bankasından: 1 — Bankamızın Çal şubesine olan borçlarından dolayı Üsküdar maliye Şubesi tahsil şefliği elile haczedilen Kuzguncukta Nakkaş mevkiindeki Ürya- ni zade Cemil Molla ve evlâtlarının köşkünde bulunan yer halısı, oda takımla- rı, portmnato, avize, ayna vesaire muhtelif cins ev eşyaları 2/5/939 salı günü saat onda mahallinde açık artırma suretile satılacağından taliplerin yevmi mezkürda mahallinde hazır bulunacak memura müracaatı. 2 — Mahcuz eşyanın satış fiyatı muhammen bedelinin yüzde yetmiş be- şini bulmadığı takdirde ikinci açık arlırmasının 9,5/939 sal günü saat on. da mahallinde açık artırma suretile satılacağı ilân olunur, Toprak Mahsülleri Ofisi İstanbul Şubesinden: Depo Aranıyor Afyon koymağa elverişli ve ebed asgari 500 metre murabbaında olmak kaydile ellerinde mevcut boş deposu bulunanların Kiralamak Üzere Liman hanındaki şubemize müracaatları. (2907) Spam aa ees e