28 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sovyet Hariciye Komiseri, İngiliz ve Fransız sefirleri ile uzun müddet görüştü Amerika, Japonyaya karşı azimkâr vaziyet alıyor. 911 tcaret muahedesini feshetti CUMA 28 Temmuz 1939 -— Dün İstanbula gelen Romanya Vellahdi Prens Michael babası Kral Karolun bindiği yata gitmek Üzere Tophane rıhtımında, Prens yata dürbünle bakarken ve motörle yata piderken Kral Karol dün hususi Milli Şef Maarif şürasının yatile limanımıza şeref verdi çalışmalarını takdir ettiler Reisiçümhurla Bayan Inönü, Maarif şürası âzası ve Veliahd prenses Michael de yata /refikaları şerefine birresmi kabul tertip buyurdular geçti, yat Akdenize hareket etti (| “Zivak Teri milletini lay oldağu yüce Boğaziçi halkı dost ve müttefik devlet kralını mendilir sallıyarak solâmladı onun kültür ve teknik kuvvetidir.,, Akdenizde yatile bir gezintiye çi- Maarif $ Ankara 27 (A.A.) — Mi Şef ve Res isicümhur İsmet İnönü ve bayan İn- | önü bugün saat 17 de Çankayadaki | Riyaseticimhur. köşkünde Maarif Şü- | Tası Âzasile refikaları şerefine bir res- mi kabul tertip buyurmuşlardır. Bu resmi kabulde B. M. M. Reisi Ab. dülhalik Renda ile diğer Vekiller de refikalarile birlikte hazır bulunmuş- | lardır. kan Romanya krali Karol, dün sâat on ikide İstanbulu şereflendirmiştir. Kralın bindiği Luccafarul yatı saab önü çöyrek geçe Boğüziçine girmiştir. Yatı, Rumen bandıralı Marest torpi- do mubribi takip ediyordu Yatın grandi direğinde kralın forsu bulu. Duyordu Romanya kralı hususi surette seya. hat ettiğinden, kendisine İstikbal res- mi yapılmamıştır. Maamafih yat ve torpido muhribi geçerken, Boğaz! de eki yalılardan halk mendille; müttefik mu eketin rmı selâmlamnıştı Yat Dolmabahçe önünde demirle. miş, Vali ve Belediye Reisi B, Lütfi Kirdar yata giderek kralı şehir namı- na selâmlamıştır. Kral kazretleri, Valimize, İstanbu. lu çok beğendiklerini, her vesile ile Bo. ini görmek istediklerini, Akdeniz üşünde, mümkün otursa şehrimiz. de bir müddet kalmak arzusunda bu- lunduğunu beyan etmiştir. Prens Michael yatta Dün sübah-şehrimize geldiğini yaz- ya veliahtı prens Mi. nde sefaret erkânı ol. in Rumeli sa. ba rinde bir gezinti yapmıştır. gezinti esnasır mekte olduğunu görmü; (Devamı 10 uncu Başvekil Düm lm ziyaret etti Mektehe kız talebeye mahsus bir kısım ilâvesi için hazırlıklar yapılıyor ehrimizde bulu i Baik Saydam, dün evvel | fakayı ziyaret et | lik Saydam, D: ıfakanın i İstanbul mebusu muailimleri v kil bir müddet ii lâborstuvar €ylemiş ve mektep binası, etrafında- (Devamı 10 ncu sahifede) ? Kral Karolun Lüceafarul yatı ve yata refakat eden Marest torpido »m mubhribi 30 yaşında bir kadın erkek oluyor | Akhisar (Ak- | şam) — Akhi- | sarda bayan Fir- Heme adında bir EDilkkntilex: iJklimimize göre asfalt olduğu, fakat son unun fazl bulduğu nisa memleket hastanesine gönderi- | 14 otuz yaşındaki bu kadın küçük bir amı erkek #klimimize göre nasıl olması icab ettiğini öğrenelim; bundan sonrakileri öyle yapa- um. Maarif Şürası âzası, Maarif Vekili Hasan Âli - Yücel tarafından Mini Şef ve bayan İnönüne birer birer takdim edilmişlerdir. Resmi kabulün sonun» da Reislelimhür İnönü ve bayan İnö- nü köşkün merasim salonuna teşrif buyurarak toplu bir halde bulunan Şüra üzasına İltifatta bulunmuşlar ve Reisicümhur İnönü aşağıdaki yüksek (Devamı 10 uncu sahifede) Karikatüristimiz CEMAL Bugünden itibaren senelik tatilini türlerini ve «Bay Amcassını ir kaç NADİR Arkadaşımızın karika» sonra tekrar (AKŞAM) sütunlarında göreceksiniz. Yalnız | HAFTANIN MİZAHI | sahifemiz Salı günleri gene sanatkârın resim ve yazılarile, muntazamatı neşredilecektir, — Nankör!.., Bize teşekkür edeceğine öldürüyor!... Biz olmasak gelen misafirler bir gün yerine on gün kalacaklar!...