28 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Romanya - Türkiye yelken mi müsabakası Rumen yelkencileri şehrimize geliyor. Pazar günü Moda koyunda müsabakalar yapılacak Moda Deniz klübü tarafından yel- ken müsabakası yapmak üzere davet edilen Rumen yelkencileri yarın ak- şam şehrimize geleceklerdir. Rumenler bu müsabakalara büyük ehemmiyet verdiklerinden şehrimize gelmek üzere hususi bir vapur kira- lamışlardır, Bu vapurda Romanyanın tanınmış simaları da bulunacağı ha- ber alınmışır. Rumen o yelkencilerile yapılı olan beynelmilel denizcilik temasının İntizam içinde geçmesi için Deniz klübü tarafından her türlü.tertibat aldırılmıştır. Rumenler yarışların o(Starbot) (12 M Şarpi) yelkenlerile yâpılmasını istemişlerdir. Starbot tekneler yalnız yarış için kullanıldığından bizde re- vaç görmeiniş ve bu cihetle resmi ya- nş programlarına İlhal edilmemiş bulunmaktadır. Bizde en fazla Şarpi * yarışlarına ehemmiyet verilmektedir ki buna da sebep tekne sahibi bu vasıta İle ge- zerek hem deniz zevkini tatmin et mekte ve hem de sırası geldiği zaman yarışlara iştirak edebilmektedir. Bu cihetle Rumenlere yarışabilecek Star- bot teknesi mevcud olmadığı bildirti- diğinden Rümenler hususi olarak ki. raladıkları vapurla şehrimize dört tane de Starbot getireceklerdir. Ve bu teknelerden ikisini Rumenler, İki. sini Türk yelkencileri idare ederek yarışlar icra edilecektir. Buna mu- kabil bizim yelkenciler de Rumenlere Şarpi sınıfı tekne vererek onların Şarpi yarışına girmelerini temin ede- Geklerdir, Müsabakalar Moda koyunda iki tur yapmak üzere yedi mil mesafede icra edilecektir. Aynı gün Moda ko- yunda İstanbul su sporları ajanlığı tarafından tertip edilen senenin ilk yelken teşvik müsabakaları yapıla” caktır, Sant 14 le ajanlığın teşvik müsa- bakaları, saat 15 te de Romanya ile Türkiye arasındaki yelken yarışları. nın yapılması tekarrür etmiştir. Moda Deniz klübündem: 30/1/939 pazar günü Sayın Harloiye Va- kilimiz Şükrü Saracoğlunun yüksek himâr yelerinde Türkiye ve Romanya Yat klüp- leri arasında STAAR BOT ve sınıf“ ları arasında yelken yarışları yapılacaktır. A — Yarışlara anat 15 de başlanacaktır. B — Yarış seyir hattı Moda iskelesi me şamandıra, Külamış İskelesi ündeki şamandıra ve Moda burnu açı- biz müseilestir. Bu iKi tür olmek Üzere T aki Yarışm mesafesi midir. C — Yarışlara Moda iskelesi önündeki şamandıradan başlanacak ve ayni yerde hitam bulacaktır. D — Yarışlar beynelmilel şetnit ve ni- zamname dahilinde olacağından yarıştan evvel yarışçıların hakem heyetinden tali- mat almaları şarttır. E — Nizami şarpisi ve yelkeni olan yel- kencilerin 20/7/099 cumartesi günü saat 16 da Deniz klübünde teknelerile hasır bü- lunmaları rica olunuf, Hakem heyeti: Ahmed Fetgeri, Hamdi Kaptan, Rıza Bueri, Şazi Tezean, Cemil Cem, Mühendis Hüsameddin, Mühendis Naolden müteşekkildir. (Bu hakem heye- tine Römanyalılardan dâ iki zat iştirak edecektir. NOT: Hakemlerin yarış #abahı saat 10 da Moda Deniz klübünde bulunmaları rica olunur. 3 Yunan aletinin İngilteredeki muvaffakiyati İngiliz atletizm federasyonu (a rafından her seng aynı tarihte tek- rarlanan ve dün- yanın en yüksek atlellerini bir ara ya topluyan bey- nelmilel atle- tizm müsabaka, ları Waytt stadın. da © yapılmıştır. Havanın yağmur Yu olması dolayı sile pist çamur haline gelmiş ve bu sebepten at letlerin bu seneki dereleri geçen senelere nazaran düşük olmuştur. Şehrimize gelen İngiliz gazeteleri bu müsabakalar hakkındaki yazılarında Yunan atlek- lerinden sitayişle bahsetmektedirler, Bu müsabakalara iştirak için giden 3 Yunan atleti Sillos, Mandikas, Pa- lamiyolis büyük muvaffakıyellerle avdet etmişlerdir. 3 kişilik Yunan ta- kımı fki birincilik bir ikincilik almak suretile puan tasnifinde 17 puanla İngilizleri takib öderek ikinci olmuş- lardır, Bu; suretle Hollanda, Belçika, Ir- landa ve Rumen atletleri arasındaki millet tasnifinde de birinci olmuşlar. leri sırasile bildiriyoruz. DISKE 4 1 Sillos (Yunan) 4955 2 Dekrun (Hollanda) 48.10 3 Neskit (İngiliz) 48.58 ÜÇ ADIM: 1 — Palomiyotis (Yunan) 15.15 2 — Peters (Hollanda) 1460 3 — Valston (İngiliz) 14,90 400 MANİALI ; 1 Bosman (Belçika) 65, Atletizm müsabakalari Beden terbiyesi İstanbul bölgesi atletizm ajanlığından: 30/7/939 pa- gar saat 10 da: Kategori 4 ve 3, 50 100 - 200 - 400 seçmeleri, Saat 14 te 3 üncü ve 4 üncü kategoriler bütün finaller, Kategori 1, 100 metre seçme ve finali, Cirit, 1500, 400 mania, sırık, 10,000, 4X200 finalleri. 5/8/939 cumartesi saat 18 da: Ka- tegori 150, 200 ve 400 seçmeleri. 200 mania final, 4X100 final, 3 adım ve gülle atma final, 6/8/939 pazar saat 16 da: 50, 200, 400, 110, 800, 5000, 4X400, Yunan diski, disk atma, yüksek atlama ve uzun atlama finalleri, Kayıd 28 Temmuz 1939 Cuma ak- $amı kaparır. Yabancı futbol meselesi Dünkü sabah refiklerimizden birisi Beden terbiyesi umu müdürlüğünün erdiği bir kararla memleketimize e hebi futbolcu getirilerek klüp takıni- larında oynatılmasına müsaade odi- leceği yolunda bir ea bahset- mekte İdi, Yaptığımız tahktrata göre amatör olan futbol takımlarımız arasına profesyonel ecnebi oyuncuların katıl. masına nhizâmen imkân görüleme- mektedir, Yukarıdaki resim, fransa atletizm birinciliklerinde uzun atlamada 7.35 metre atlıyarak şampiyon olan Ba lezzo'yu göstermektedir, Atletin hari- kulâde güzel olan seliline bakarak sevk duymamak kabil mi?... Susığırlıkta pehlivan güreşleri Türkiye Çocuk Esirgeme Kurumu Susığırlık kolu kazadaki fakir çocuk. lara yardım ve ihtiyaçlarını temin maksadile 25 ağustosta açılacak pa- nayırda pehlivanlar arasında bir gü. teş tertib edecektir, Güreşlere girecek pehlivanların bu tarihe kadar Çocuk Esirgeme kurumu Sısığırlık kolu baş- kanlığına müracaat etmeleri lâzım. dır. kA Serbes güreş birincilikleri Beden terbiyesi İstanbul bölgesi güreş ajanlığından: 30/7/939 tarihi- ns müsadif pazar günü Veznecilerde kâin Süleymaniye Spor klübü salo- nunda yapılacak olan serbes güreş seçme müsabakaları için: 1 — Tartı saat 12-15 srasında ya- pilacaktır. — Güreşlere saat tam 14 te baş- lanacaktır, 3 — Evvelce de bildirildiği gibi sık- letlerde iki kilo tolerans vardır, 4 — Hakemliğe Ahmed Gürkan, Vefik Gürkanlar, Salim Arıkan, Yu. 8uf Aslan ve Reşad Beykozlu seçilmiş- lerdir. 5 — Yukarıda adları yanlı hakem- lerin mezkür gün ve saatte müsaba- ka yerine gelmeleri rica olunur, Avtıların toplantısı İstanbul avcılar ve atıcılar birliğinden: Birliğimiz heyeti umumiyesi, avcılar ku- rumu heyeti umumiyesi, ile birlikte ve bir- leşme Osasları hakkında mümkerede bu- lunmak Üzere 22 Temmuz 1990 cumartesi günü Alay köşkünde toplanmış ise do ni- saki ekseriyet temin edilemediğinden top- lantı 29 Temmux 1680 cumartesi günü sat 140 bırakılmıştır. Bu m movcutla iktifa edileceğinden da, 9 icine Ser ekme babamız. beheme- 28 Temmuz 1939 Erzincan mektupları Erzincanda mektep mikdarı çoğaldı Erzincan ile Gümüşhane arasında Kelkit üzerinden bir yol yapıldı Erzincan (Akşam) — Evvelce Br. zincün ve mülhakatında mektep adedi pek azdı. Son seneler zarfında mek- tepler çoğalmıştır. Bundan başka eğit- kursları da açılmaktadır, 938 s0- nesinde 30, 939 da 50 eğitmen kursu açılmıştır. Bunlar için icap eden pa- raları köy sandıkları vermiştir. Vilâyette 49 ilkokul Bunlara devam eden talebenin yekünu 5760 dır, İlk- mektep öğretmenlerinin sayısı 106 dir, Eğitmen kurslarına devam eden- lerin sayısı ikinci yılda 1709 erkek, 599 kız, üçüncü yılda 541 erkek, 289 kız talebedir, Gece okullarına devam edenler 623 kadın ve 1377 erkek ki ce- man 2000 kişidir. Yeni bir yol Erzincanla Gümtüşane arasında Kel- kit üzerinden yeni bir yol yapılmakta- dır. Bu yolun Erzincana âit kısmının 30 kilometrelik bir mahallinde toprak tesviyesi ve kırk parçadan ibaret bü- tün köprü ve menfezleri betonarme ve kâgir olarak inşa ettirilmiştir. Bu yol- dan geçit verildiği zaman Kelkit ve Şiran kazalarını da Erzincan istasyo- nuna bağlamış olacaktır ki, bü iki ka- zamız ÖR demiryolundan istifade ede- tek ve bir çok kolaylıklara kavuşacak- tır. Yolun geçeceği yerde yola tesadüf eden Ahmediye köyündeki beş adet bi- nanın İstimlâki ve bu yol üzerindeki bazı noksanların ikmali için vali bay Osman Nuri Tekeli mahalline giderek tedkikatta bulunmuştur. Bu yolun ey. lâl ayı içinde açılması için Nafıa müdürlüğüne emir verilmiştir. Yolun Gümüşaneye ait kısmı da ikmal edilin se Erzincan kasabası en kısa ve en müsalt bir yolla Trabzon iskelesine bağlanmış olacaktır. İşte bu yüzden dolayı bu yolun çok ehemmiyeti var- dır, Ümit ederiz ki, Gümüşanede ken- disine ait kısmı pek yakında ikmal edecektir, Hapishane tamir ve ıslah edildi Bundan bir müddet evvel oturulmi- yacak bir halde olduğunu bahsettiğim memleket hapishanesi bugün medhe şayan bir şekilde ıslah ve tamir edil- miştir. Bunda da âmil yeni gelen genç müddelumumi Yusuf İzzet Akçaldır. Hapishane avlusunu genişleterek ha, pislerin güneş almalarına çok büyük yardım etmiştir. Genişleyen avluda biç de bahçe vücude getirilmiştir. Muvak- kat olan bu hapishane binası şimdi. lik ihtiyacı karşılamaktadır. #u işler. de büyük yardım ve çalışması görülen Cezaevi direktörü hapishanede halk dersanesi açmıştır. Burada okuma ve yazma bilmiyen mahkümlara 'Türk harflerile ders göstermekte ve bunla. ra öğretmen temin ederek bu işi yü- rütmekteğir. Geçenlerde buraya gelen Adliye Ve- kâleti inşaat cezaevi müdürü bay Ka- dir Ulusoy Erzincanda yapılacak olan yeni ve kârgir hapishane binasının mâ. hallini müddeiumumile birlikte tes- bit etmiş ve yapılmasına başlanacak olan bu binanın malzeme fiatlerini rayica göre alarak Ankaraya dönmüş. tür. Bu sene inşasına başlanacak olan bu binanın tesbit edilen yeri hükü. met ve adliyeye yakındır. Ayancıkta spor hareketleri Ayancık (Akşam) — Ayancık spor kurumunun futbol, voleybol ve tenis kolları program dahilinde muntaza- man ekzersiz ve maçlara devam et- mekteğirler, Mektep tatili dolayısile sporcular çoğalmış olduğundan voleybol takı- mi ona baliğ olmuşlur, Mevcut Vo leybol sahasının çalışmalara kifayet. #izliği dolayısile pek az bir masrafla eski sahanın itlisalinde ikinci bir sahanın deli takarrür etmiştir. Ayancık sporcuları il6 mektepliler SELEN Sinek, Sivri sinek, Güveler arasmda kalabalık bir seyirci önünde yapılan futbol ve voleybol maçları pek hararetli olmuş ve pek çok al- kışlanmıştır. Futbolda 1-1 berabere kalınmış, voleybol ise mekteplilerin galibiyeti ile neticelenmiştir. Pek yakında tenis düsabakalarına da başlanacak ve kazananlara hedi- yeler verilecektir. Resim mektepliler ile Ayancıkspor kurumu a takımını bir arada gös- TABLETİ Yemek salonlarına, yatak ve ban- yo odalarına, mutfaklara, aptesa- nelere, kahvelere, gazinolara, İo- kantalara, eşya depolarına asmakla ve diğer haşaratı uzaklaştır. mak kabil olur. Temas suretile mücadele ve imhası lâzım gelen GÜVELERİN SÜRFE- LERİ, KARINCALARI ve HAMAM BÖCEKLERİNİN İMHASI İÇİN ve kürklere, elbiselere, çamaşırlara, halılara, dolap çekmelerine ve sandık. vw KUTU KRİSTALİZE ASEPTAYI