28 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

8 Temmuz 1939 BU GÜN KUMBARASINA PARA ATAN * ÇEK DEFTERİNE İMZA AN BÜYÜK EL OLACAKTIR Darüşşefaka direktörlüğünden 1940 Mayıs sonuna kadar mektebe lüzumu olan 10000 kilo beyaz karu- man, 3600 kilo kuzu, 2000 kilo sığır eti kapalı zarf usulile alınacaktır. Talip- Mer her gün Nurtosmaniyede 'Türk Okutma Kurumundan şeraiti görebilirler. 1 Ağustos 989 Salı günü saat 11 de münakasası Kurum merkezinde yapıla. caktır. (5971) zı MUha3808 Memuru aranıyor Karadeniz sahilinde büyük bir müessese bir muhasebe memuru ariyor. Franssen bilenler tercih olunur. Taliplerin mufassal malümatia (M. F.) rümuzile İst, 176 Posta kutusu adresine yazı ile müracaatları, Gayri menkul satış ilânı İstanbul Emniyet sandiğı müdürlüğünden Bayrı Seniha ve Şadiye ve Kâmuran ve bay Necdet ve Bebçet ve Ahmet Rüştünün 12298 hesap No. sile Sandığımızdan aldıkları (9200) liraya karşı birinci derecede ipotek edilen ve vadesinde borçlarını vermeğdiklerinden hak- kında yapılan takip Üzerine 3202 No. lı kanunun 46 ncı maddesinin matufu 40 ıncı maddesine göre satılması icab eden Beyoğlunda Feriköy Birinci kısım mahallesinin Fransız mezarlığı Tatavla sokağında (hâlen Kurtuluş tramvay ve Ergenekon caddesi) eski 20, 22, 24, 24/1, yeni 117, 119, 121, 121/1:3 . Mâ 13 kapı | harita No. lı kayden müstakil ittihaz olunan Fransız mezarlığı cadde- #inde yeni 117 ilâ 121/1 No. hı dört bap ve Tatavla caddesinde yeni i No. bir bap ki ceman beş dükkân ile yine Tatavla caddesinde yeni 3 ilâ 13 No,lı bir kıta arsa hâlen kâgir on beş dükkün ile ayni mahalde Rus sokağında eski 1 yeni 195 kapı ve 3 harita No. lu müstakil ittihaz olunan bir kıta arsanın ta- mamları bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen 15 kâgir dükkâna 1875 lira ve Rus sokağındaki arsaya 72 lira pey akçası verilecektir. Milli bânka- larımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergi- lerle Belediye resimleri, Vakıf icaresi, tellâliye ve taviz tutarı borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 3/8/939 tarihinden itibaren tedkik etmek isteyenlere Sandık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulaçaktır. Tapu sicil kaydı ve sair iâzunılu izahat ta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya gir- miş olanlar, bunları tedkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında ber şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci artırma 11/9/939 Pazartesi günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda sanat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkül mükellefiyetile Sandık alacağını tamamen geçmiş ol- ması şarttır. Aksi takdirde son artlıranın taahhüdü baki kalmak şartile 26/9/939 Salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada güyrimenkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır, Hakla. n Tapu sicillerile sabit olmıyan alâkaderlar ve irtifak hakki suhiplerinin bu haklarının ve hususile faiz ve masarife dair iddiâlarını ilân tarihinden itiba- ren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâ- sımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlâr, Daha fazla malümat almak. istiyenlerin 938/184 dosya No, sile Sandığımız Hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. “s5 Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek is- ymetin © 40 ını tecavüz — 8 memakita ünlemi Emniyet Sandığı; teyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı- mız mektuplardan «AKŞAMsı mutlaka şu veya bu mutavasst- Yardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur oaddettikleri anlaşılmaktadır. Bu 2ehab hakikate uygun de. ğildir. Binaenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM» idarebanesine müra- caatla doğrudan doğruya mur- meleye girişebilirler. Bu hususta «AKŞAM» idaresine mektup ya. zarak bayi şartlarını öğrenebi- lirler, İstanbul müskirat amilleri cemiyetin 1l Mart 1937 tarihinde mizamnamesi hükümete tevdi olunan cemiyetimiz 410 sayı ve 20/7/839 tarihli ilmühaberle bes- çil edilmiştir. Esnaf cemiyetleri talimat- mamesine tevfikan İsaliyette bulunmak üzere kuruları iye! n halen ida- re merkezi, İstanbul Belediyo civarında Babıüli caddesindeki 10 numaralı esnaf cemiyetleri müşterek bi dahilinde- dir. Nizamname bastırılmıştır. Taleb vu- kuunda alâkadarlara verileceği İlân olu- ZAYİ — İstanbul Liman riyasetinden aldığım liman vesikamı zayi ettim. Yeni- sini alacağımdan kıymeti yoktur. Serdümen Niyazi Pırlant Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassıs Türbe, Bozkurd kıraathanesi karşı sında eski Klod Farer sokak No.8-10. Öğleden sonra $ten Tye kadar ZAYİ İstanbul H. 947 numaralı otomobil plâ- kam yayi ettim. Yenisini alacağımdan hükmü kalmamıştır. Taksim Lamartin cad. Şen ap, No, 4 Alber Mason Apartıman sahipleri Boş dairelerinize hemen iyi kiracı bulmak için «Akşam» ın KÜÇÜK İLÂNLARINndan bt fade ediniz. | de getirilmiş ve şeh Sahife 11 Şirketi Hayriyeden: SAZLI TENEZZÜH 'SEFERİ Yarınki Cumartesi günü memleketimizin en güzide sanatkârle- rından $ zatın iştirak ettiği müstema saz heyetine: Kıymetli okuyucumuz Bayan MUALLA' da iştirak edecektir. İtina ile hazırlanmış büfeyi bâmil (74) numaralı yapurumuz Köprüden saat 14,30 da kalkarak tafifede yazılı iskelelere uğrıyacaktır. Münakalât Vekâleti İstanbul mıntaka liman riyaseti Denizcilere ilân İstanbul Belediyesi, İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel işletme- leri Umum müdürlüğünün, Arnavutköy Akıntıburnu İle Kandilli ara- sında, konmuş olan yüksek tevettürlü denizaltı kablosunun tamir edil mek üzere kaldırılacağı alâkadarlara bildirilir. 31/7/939 da başlıyacak ve 10 gün kadar sürecek olan tamir işi için kullamlacak dubada arsıulusal işaretler gece ve gündüz bulunacaktır. Bu yerden geçecek gemilerin dubanın yakınından geçmemeleri denizci- lere ilân olunur, (5670) Harp okulu komutanlığından Har et bulan kayıt ve kabul muü- melesi « ) İhayetine kadar uzatıi Askerlik şubelerine ve An- karada bulunanların Harp okuluna müracaatları ilân olunur. o (179) (551) | * İstanbul Belediyesi ilânları * | Bir çok külfetler 1 ar edilerek Belediyece İstanbul şehrinin bütün ka- za, nahiye ve mahallelerini yollarını göst mufassal haritalarla aynca bir çwk malümalı bir araya toplyarak Şehir re namı altında bir eser vüc .akinlerile hariçten gelenlerin istedikleri yerleri kolay- hkla bulabilmeleri ve binnetice istifade edebilmeleri için satışa çıkarılmıştır. Evvelce 250 kuruş bedel mukabilinde satılan bu eserin herkesin kolay lıkla istifade edebilmesini teminen bu kerre flatı perakende olarak 100 kuru- şa. tenzil edilmiştir. On taneden fazla alındığı takdirde aynca “© 20 iskonto yapılacaktır. Bedeli mukabilinde her zaman Belediyeden alınabileceği olunur (5674) Temmuz 939 günü ni İSTANBUL BELEDİYESİNDEN: ç Hâlen çıkarılmakta olan ikinci nevi ekmeğin çıkarılmamasına Daimi Encümenin 20/7/939 terihli içtimaımda karar verildiği alâkadarların mâlü- mu olmak üzere ilân olunur. (5675) Maarif Vekilliğinden inşaat usta ve bölge sanat okullarına talebe alınacaktır 1 — Parasız yatılı olarak girmek istiyenler bulundukları vilâyet merkez. lerinde açılarak müsabaka imtihanında kazanacaklar arasındn seçilecektir 2 — Paralı yatılı veya yatısız girmek istiyenler için imtihan yoktur. Parasız yatılı girmek istiyenlerin en çok 17 ağustos 939 akşamına kadar bulundukları yerlerin Kültür direktörlüklerine müracaat etmeleri lâzımdir Paralı yatılı veya yatısız girecekler doğrudan doğruya Ankara inşaat usta okulu İle Ankarâ, Avdın. Bursa, Diyarbakır, Edirne, İstanbul. İzmir, Kast. monu, Konya ve Sıvas bölge Sanat okulu direktörlükirrine 2 Teşrinievvel ta- rihine kadar müracaat edebilirler, (3102) (5296) Adalar malmüdürlüğünden K'içükpazar Maliye Şubesine kazanç ve istihlâk vergilerinden 4888 lirn 10 kuruş borçlu bulunan İlya Kanazanın Büyükadada Çınar caddesinde 25 - 27 kapı numaralı ve altında dükkânı bulunan ve birinci katta bir oda bir mut fak ve ikinci katta 3 oda, bir sofa, 3 üncü katla 3 oda, bir sofa ve her katta birer helâ ve miktarı kâfi bahçesi ile kuyu ve sarnıcı bulunan evin 7/8/939 Pazartesi günü saat 14 (e birinci müzayedesi yapılacaktır. İsteklilerin Kaze idare heyetine gelmeleri ilân olunur. (5634) Vazifeye davet İstanbul vakıflar başmüdürlüğünden Yıllardanberi tevliyet vazifesine alâka göstermeyen ve adresi İdaremizce belli olmayan (NAZİKİ HATUN BİNTİ ABDULLAH'ın FATİH CAMİİNDE DERSİYYESİ) vakfının mütevellisi Mehmed Kâmil'in İdaremize mürâcaat- la vakfına ait muameleyi takip ve hayır şartlarını ifa etmesi için ilânen vaki tebligata icabet etmediğinden kendisine ilân tarihinden İtibâren 15 gün daha mehil verilmiştir. Bu müddet zarfında gelmediği takdirde hakkında kanuni wuamele ya- pılacağı ihtar ve tebliğ olunur. (5629) İnşaat işçiliği münakasası Eti Bank Genel direktörlüğünden: Bankamızın Artvin Vilâyeti dahilinde Murgul bakır madenlerinde yapılacak 700.000 lira kıymetindeki inşaatın 150,000 lira kıymetindeki işçiliği münakasaya çıkarılmıştır, Talipler . evrakı 19/7/939 tarihinden itibaren Ankarada Banka- mızın İnşaat şubesinden, 247/939 tarihinden itibaren Murgulda İşlet. me müdürlüğünden ve Hopada Eti Bank Sevk memurluğundan alabi- lirler, Teklifler 9 ağustos 939 Çarşamba günü saat 15 e kadar Ankarada Eti Bank genel direktörlüğüne verilmiş olmalıdır. inşaat ilânı Eti Bank genel direktörlüğünden Divrik civarında bankamızın demir mâdenlerinde yapılacak 300.000 ra kıymetinde bina inşaatı münakasaya çıkarılmıştır. Talipler, evraki Ankarada Bankamız İnşaat şubesinden, Divrikte demir madeni işletmesi müdürlüğünden alabilirlet. Teklifler 7 ağustos 939 Pazartesi günü saat 15 e kadar kabul edile-