2 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

2 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

Rİ mk a eee 1909 keyi AKŞAM Bahife 1$ - ER Gayri menkul satış ilânı İstanbul Emniyet sandığı müdürlüğünden Bay Kostantinin 13532 hesap No. sile Şandığımızdan aldığı 5500 liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkın. da yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 45 inci maddesinin matufu 40 mcı maddesine göre satılması icab eden Beyoğlunda eski Kazancıbaşı, ye- ni Cihangir mahallesinin eski Saatçi ve Somuncu, yeni Aslanyatağı sokağın. da eski 20, 20 M. yeni 26, en yeni 14 No. lı kâgir bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık artlırmaya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Artlırmaya girmek iste- yenler (1250) lira pey akçası verecektir. Milli bankalarımızdar birinin temi. nat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergiler, Belediye resimleri, tellâliye, Vakıf icaresi ve taviz tutarı borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 10/8/939 tarihinden itibaren tedkik etmek isteyenlere Sandık Hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaklır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnâmede ve taki pdosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar bunları tedkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur, Birinci arttırma 18/8/939 Pazartesi günü Cağaloğlunda kâ- in Sandığımızda sâat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır, Muvakkat ihale yapı- Jabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gâyrimenkul mükelefiyetile Sandık alacağını tamamen geçmiş olması şartlır. Aksi tak- dirde son arttıranın taahhüdü bâki kalmak şartile 3/10/939 Salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gâyrimen- kul en çok arltıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları Tapu sicillerile sabit olmıyan alacaklar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile fa- iz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle hakla- rı Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç ka- lırlar. Daha fazla malümat almak. isteyenlerin 938/1456 dosya numarasile San- dığım': Hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. ve Emniyet Sandığı, Sandıktan alman gayrimenkulü ipotek göstermek is- teyenlere muharmminlerimizin koymuş olduğu kıymetin 96 40 ını tecavüz et- memek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermektedir. (5792) Deniz Levazım Satın Alma Komisyonu ilânları | M, M. V. Deniz fabrikaları umum müdürlüğünden: Deniz fabrikaları sıhhiye kadrosuna bir eczacı alınacağından istekli ola. cakların Gölcükte bulunan Deniz fabrikaları umüm müdürlüğüne müracaat- ları, (5719) istanbul P. T. T. müdürlüğünden 1 — Müdürlük teşkilâtımızda Buda, Kelvin ve Gkekifer marka dizel ve- ya benzin motörlerile müteharrik deniz motorbatlarile Karada işleyen muh. telif marka otomobil, kamyon ve kamyonetler için bir makina mütehassısı alınacaktır. Bilgisine göre 200 liraya kadar şehri ücret verilecektir. 2 — Talip olanların ihtisas vesikalarını hâmilen P. T. T. Müdürlüğüne müracaatları (612) Kuruluş tarihi: 1888 PARA çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır: 4 Adet 1.000 Liralık 4 » 500 » 4 » 250 » 40 » 100 » 100 » 50 » 120 » 40 » 160 » 20 » DİKKAT; Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 Jiradan dirde S 20 fazlasile verilecektir. T.C. ZiRAAT BANKASI Sermayesi: 100.000.000 Türk Ilrası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri BİRİKTİRENLERE 28.800 LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbarslı ve ihbarsız tasarruf besablarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa aşağı düşmeyenlere ikramiye çıktığı tak. » Kur'alar senede 4 defa, 1 Eyldl, 1 Birinci kânun, 1 Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. YENİ NEŞRİYAT: Izahlı Basın Birliği Kanunu Basın Birliğinin faaliyete geçmesi Üze- rine İstanbul mınlakası reisi Hakkı Tank Us, Birlik kanununu geniş ölçüde izahla- rile birlikte bastırmıştır. Hasılâu Basın kütüphanesine terkolunan kitabın Tiati (18) kuruştur. Her kltapçıdi bulunur. Birer tane edinilmesini tavsiye ederiz. Beykoz As. şubesinden: 988 - 939 ders yılında lise vaya muadili okullarla daha yüksek okullardan mezun olup tam ehliyetnameli olanlardan tahsii- lerine devam etmiyecek olanlar 1 Eyiti 508 da hazırlık kıtasına gevkedileceklerdir. Bü şeralti haiz ve şubemize mensup olan- ların 1 Eylül 939 da hasırlık kıtasında bu- Junabilmeleri “için 15 Ağustos 939 gününe kadar Beşiktaş As. şubesinde son yokla- maları yapılacaktır. 'Alâkadarların nüfus cüzdanlarile şube- ye müracaatları, P. Teğmen Nesim Oğ. Moris 312 (Kakıd: 21122), P. Teğmen Tevfik Oğ. Namık 313 (Kayıd: 18167), P. Asteğmen İsa Oğ. Nail 312 (Kamd: 70, P. Asteğmen Kirkor Oğ. Ermenak309 (Kayıd: 1551), P, Asteğmen Kurban Oğ. Azat 319 (Kayd: 927 -2), Hava 'Teğ. Ahmed Şermi OR. Hüseyin Hüs- nü (12 8. 8. Muamele Me, Salıh Halit 422-7 2 Yukarıda isimleri yazılı yedek bayların acele şubeye müracaatları. 2 — Hariçte bulunanların bulundukla- ri mahallerdeki As. Şubeleri vastasile sö ikamet adreslerinin şubeye bildirilmesi, Taşra gazete bayilerinin nazarı dikkatine Bazı taşra bayilerinden aldığı- mız mektuplardan «AKŞAMsı mutlaka şu veya bu mutavassıt- lardan tedarik etmek hususunda kendilerini mecbur addettikleri anlaşılmaktadır. Bu zehab hakikate uygun de- ğildir. Binaenaleyh taşra bayile- rinden arzu edenler her zaman «AKŞAM; idarehanesine müra- caatla doğrudan doğruya mua- meleye girişebilirler. Bu hususta «AKŞAM» idaresine mektup ya- zarak bayi şartlarını öğrenebi- lirler. 4,000 Lira 2,000 1,000 4,000 5,000 4,800 3,200 VU ww ül Devlet Kömüdünliireil muzik ve temsil kısımlarının muhtelif şubelerine imtihanla parasız yatılı ve paralı yatısız kız ve eri-ek talebe alınıyor İstenen vesikalar: 1 — Hangi şubeye girmek istediğini bildirir bir dilekçö, 2 — Tahsil derecesini gösterir vesika, 3 — Nüfus tezkeresi, yahut tasdikli sureti «Parası zyatılılar için Türk tas bilyetinde olmak şarttır.» 4 — Aşı küğıdi: ve sıhhat raporu, 5 — Hüsnühal vesikası, 6 — 4,5 X 6 boyunda 6 fotoğraf, 7 — Noterlikten tasdikli taahhütname ve kefaletname «Yatısız talebe. den istenilmez.» «Kefaletname ve taahhütname suretleti Konservatuvar direktörlüğün- den istenilecektir.» Muhtelif şubelerin kabul şartları; Muzik kısmı: Piyano ve bütün orkestra sazları için: 1 — En az İlk mektep mezunu olmak «Yatısiz talebe ilk tahsilini bitir. meden de kabul edilir.» 2 — Müzikal bir kulağa sahip olmak, i 3 — Çülacağı sazın icab ettirdiği uzvi hususiyetlere malik olmak, 4 — Tik sınıf yaş hadleri: Piyane ve yaylı sazlardan en az 9, en çok 14, Kontrabas için, nefesli ve vurma sazlar için e naz on iki, en çok 18, Korapozisyon: Armoni sınıfı; 1 — En az ort aokul mezunu olmak, is 2 — Müzik nazariyatı ve pratik armonlide kâfi derecede bilgisi olmak, 3 — Her hangi bir müzik enstrümanını, tercihan piyanoyu yeter derece» de çalmak, 4 -- Kompozisyona kabiliyeti olduğunu isbat etmek, Şar kısmı: «Opera muganniliği, koro muganniliği, konser muganniliği «Sonuncu yatısızdır.ı: “ 1 — En az orla okulu bitirmiş olmak, i NOT: Doğrudan doğruya koro muâagnniliği mesleğine talip olanların ilk mek» j tep mezunu olmaları kâfidir. ı 2 — Müzikal bir kulağa sahip olmak, 3 — Sesi güzel olmak, 4 — Yaş haddi: Kızlar için en az 16, en çok 20, erkekler için en az 17,en çok 21. NOT: Fevkalâde bir ses ve müzik istidadına sahip olanın en çok yaş haddinin üstünde, yahut en küçük yaş haddinin bir altında olmasi calz ve enaz ilik mektep mezunu olması kâfi görülebilir. 5 — Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücutlarının teşkilâtında hiç bir ârıza olmamak. Temsil şubesi: 1 — En az orta kul mezunu olmak, 2 — Yaş haddi: En sz 16, en çok 21 dir. «Fevkalâde bir temsil kabiliye- tine malik bulunanlar en çok yaş haddinin üstünde de olsalar kabul edilebi- lirler.» 3 — Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücut teşkilâtında bir ârıza olmamak. 4 — Seçim sınavı: md Aranılan belli başlı vasıflar: * A» Düzgün ve serbes konuşma, gördüğü veya okuduğu bir şeyi anlatma kudreti, - B: Okuduğu veya gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir ro- Tü yapabilmek, C» Sınav komisyonunca verilecek bir rolü yapabilmek, , UMUMİ NOT: . Ankara Devlet konservatuvarı, lise yüksek ve ihtisas devrelerine aynl- muştur. Mezunlar devlet artisti olarak Bareme dahil olacaklardır. 3 Devlet Kanservatuvarma girmek istiyenlerden yukarıdaki şartları haiş olanlar, 1 Eylül 1939 tarihine kadar bütün vesikalarını noksansız olarak Kon- servâtuvar direktörlüğüne vermelidirler, Kabul imtihanları, 1 Eylül 1939 tarihinden 8 Eylül 1939 tarihine kadar * Ankarada Devlet Konseryatuvarında ve 15 Eylül 1939 dan 23 Eylül 1939 tari. hine kadör İstanbulda Galatasaray lisesinde yapılacaktır. Taliplerin verecekleri dilekçede bu iki yerden hangisinde imtihana mek istediklerini açıkça yazmaları lâzımdır, Konservatuvarın bütün şubelerinin ihzari birinci sırif talebeleri Şubat ve Haziran aylarının jlk haftalarında eleme imtihanına tâbi tutulurlar. Bu im- tihanların her hangi birinde muvaffak olmayanların o Konservatuvarlarla derhal alâkaları kesilir. (3261) (5546) gir. ee İRİ ERE. İLİ a Mahdud mesuliyetli İstanbul Liman kooperatif şirketi idare meclisi reisliğinden: , RUZNAME 1 — Denizyolları Kooperatif şirketine iltihakı temin için şirketin feshile tasfiyesine karar itası, 2 — Şirket esas mukavelenamesinin (40) ıncı maddesi mucibince en âğ Üç ortaktan mürekkep olmak üzere tasfiye heyetinin Leşkil. ve ücretlerinin tayini. Şirketimizin 12 Temmuz 939 tarihine tesadüf eden Çarşamba günü top- lanan fevkalâde hissedarlar heyeti umumiyesinde Ticaret kanununun 386 nci maddesinde yazılı sülüs ekseriyet te hasıl olamamış ve bu sebeple zikri geçen fevkalâde umumi heyeti toplantısı 18 Ağustos 939 Cuma günü saat ön alti bu” çuğa talik edilmiş olduğundan, yukarıdaki Tüznümede yazılı iki maddenin müzakeresile karar ittihazı için zikri geçen gün Ye saatte hissedarlarımızın Galatada eski Denizbank, yeni Liman Hanının zemin katındaki salanumuz- da yapılacak toplantıya gelmeleri ilân olunur, Edirne vllâyetinden Edime Memleket hastahanesinin 1939 yılı ihtiydecı olan 1138 lira 13 ku- Tuş kıymetindeki 94 kalem muhtelif cins ilâç açık eksiltmeye konulmuştur. 'Taşradaki isteklilerin şartname ve İlâç listelerini görmek üzere İstanbul Sıhhat ve İ, M. Müdürlüğüne ve açık eksiltmeye iğtirak etmek için de & 76 teminat makbuzlarile 15/8/939 Salı günü saat 15 te Edirne vilâyeti Daimi encümenine müracaatları. (5785) Türk Dağcılık Klübünden; Yazlık suvaremiz 4/8/939 Cuma akşamı saat (22) de Klüp lokantasın- da verilecektir. Sayın âzalarımız ve arkadaşlarının davetiyelerini Klüp- ten aldırmaları rica olunur,