2 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

2 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

e 2 Ağustos 1939 Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletinden Bu yıl, Leyli Tip Talebe yurduna alınacak talebenin kabul şartları şun- lardır: «Evrakı tam ve şartları haiz olanların kayıt muameleleri, dilekçelerin Alındığı tarih sırasına göre derhal yapılacağından, isteklilerin zamanında mü racaatları lâzımdır.» 1 — As P, C. B. sınıfı için: 'Tam devreli liselerden veya lise derecesinde olduğu Maarif Vekâletince tasdik edilmiş mekteplerden pek iyi ve iyi derece de mezun olmuş, olgunluk imtihanlarını vermiş olmak, B» Diğer sınıflar için: Bulunduğu sınıfı iyi derece ile geçmiş, yabanci dil ve askerlik imtihanlarını vermiş olmak, 2 — İsteklilerin bütün evrakını tamamlamış olduğu halde, 30 Eylöl -939 tarihine kadar'doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletine müracaat etmeleri lâzımdır. Noksan evrak ile gelen dilekçeler numameleye konulmıyacaktır. Gönderilecek evrak şunlardır: A — Türkiye Cümhuviyeti tebaasından olduğunu bildiren nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B — Mektep şehadelnamesinin aslı «İmtihânlarını tamemen bitirdikle- Tİ halde şehadetnamelerinin tasdik muamelesi gecikmiş olanlar mektep mü- dürlüğünün ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğrafla ve res mi mühürlü bir vesikasını göndereceklerdir.» C — Okudukları mekteplerden alınmış hüsnühal varakası, D — Mütehassısları tem bir hastahane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. «Bu raporu hastane baştabiplikleri zarflıyarak Üstünü mühürliyecek ve istekli tarafın. dan mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sivas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa Nü- mune hâstaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adaha, Bamsun memleket hastanelerinde yapılacak ve buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vilâyetin Sıhhat ve İçtimai Muavenet mü- dürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E — Örneği aşağıda gösterilen, Noterlikçe tasdikli bir taahhüt senedi «Bu senet istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı, örneğin. de görüldüğü veçhile, kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak im- zalanacaktar.» Y— 4,5 X 6 boyunda altı tane fotoğrafı «Cepheden alınmış ve ince kâ ğıda basılmış olacak.» 3 — Yaşları 22 yi geçkin bulunanlar, yurtta okumaya ve ileride mecburi hizmetlerini yapmaya engel olacak bir hastalığı veya arizâsı olanlar kabul edilmezler. 4 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların Vekâletçe alındığı ad- reslerine bildirildiği gibi, kabul edilip edilmedikleri de yine adreslerine ayrı- ca bildirilecektir. Taahhüt senedi örneği Leyli Tıp Talebe yurduna kabul edilerek her hangi bir tip fakültesinden tabip olarak çıktığımda, 2000 sayılı kanun mucibince, yurtta geçirdiğim za- manın «tatiller de dahil üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimai Mu- avenet Vekâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet ifasını kabul etmedi. ğim veya muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terkeylediğim tâkdirde yurt. ta benim için sarfolunan paranın iki katını. ödemeği ve Tıp tahsilini terket- tiğim veya sıhhi sebepler dışında Fakülteden daimi olarak çıkanıldığım, ya- hut yurtta bir seneden az bir müddet kalarak yurdu terkeylediğim takdirde “benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüt senedi mucibince benden istenilecek paralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren © 9 fâiz yürütülmesini ve 2000 sayılı kanunun diğer cezai hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüt eylerim. Sarih ikametgâh adresi Yukarıda adres vehüviyetiyanlıolan.....,.... mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tahsili müddeti için ceman 1800 liraya ve iki katını öde- mek mecburiyeti hasıl olduğu takdirde 3600 liraya kadar, parayı faizle beraber, borçlu . « . . İle birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borçlu sfatile ödeyeceğim, Kefilin adresi Sıhhat va içlimai muavenet vekâleti Yalova kaplıcaları işletme müdürlüğünden İşletme ve inkişafı işleri 3853 numaralı kanunla Sıhhat ve İçtimai Mua- İ venet Vekâletine devredilen Yalova Kaplıcalarının 29/7/1939 tarihinden iti | baren tatbik edilecek olan tenzilâtlı tarifeler. Otel Termal Bir kişilik odalar 275 kuruştan 885 kuruşa kadar, İki kişilik odalar 340 kuruştan 405 kuruşa kadar, Bir kişilik hususi daireler 425, 475 kuruştur. İki kişilik hususi daireler 600, 770 ve 950 kuruştur. Büyük Otel Bir kişilik odalar 165 kuruştan 275 kuruşa kadar, İki kişilik odalar 250 kuruştan 230 kuruşa" kadar, İki kişilik hususi odalar 495, 550 vö 660 kuruştur. , Banyolara Küçük otel ve Çinar otelinde bir kişi için 55 kuruştan 220 kuruşa kadör. İki kişi için 90 kuruştan 330 kuruşa kadar odalar vardır. 1 — Bu flatlar oda fiatı olub otel termal ile büyük otelde pansiyon Mecburidir. Bunların fiatları şöyledir. Termal otelde: . Kahvealtı , öğle ve akşam yemekleri bir kişi için 276 kuruş. Büyük otelde: Kahyealtı, öğle ve akşam yemekleri bir kişi için 200 kuruş . 2 — Bu fiatlar otel hesabile tesviye olunur, * $ — Hariçten gelenler veya diğer otellerde oturanlar bu lokantalarda Yemek istedikleri takdirde beher yemek için termal otelde 125, büyük otelde 85 kuruş tediye edilir. 4 — 15 günlük kürğ için kalacaklara otel, banyo ve alelumum te davi ücretlerinden ayrıca 5 25, 15 günden fazla kalacaklara 15 günlük için X 26, 15 günden fazlası için 96 30 tenzilât yapılır. 5 — Alâkart yemek yiyecekler müstesna olmak Üzere otel, banyo ve Yemek ve tedavi ücretleri için aynca 6 10 alınmaz. (5708) Kiralık Mahal Ayvansarayda Fabrika veya Depoya ELVERİŞLİ BINA Bin metre murabba, bir tarafı deniz ve iskelesi diğer tarafı cadde Tahtakale caddesinde No, 48 ya mürucaat. Tel: 21051 | | AKŞAM TÜRK TİCARET BANKASI A. TESİS TARİHİ: 1919 Merkezi: ANKARA Sahife 15. | senmi BANKA muameirzen Dahilde ve hariçte muhabirleri vardır Telgraf adresi: Umum Müdürlük : TÜREBANE — Şubeler : TİCARET | Bankamızın istanbul şubesinde tesis edilen N “GECE KASASI, Çok: müsald şartlarla sayın müşterilerimizin emrine amade bulundurulmaktadır. izahat alınmak üzere gişelerimize müracaat olunması Scandinavian Near East Agency İ Gulata Tahir han 3 üncü kat Tel: #4991 - 7 3 Bvenska Orient Linlen Gothenburg Sıhhat ve içtimai muavenet Vekâletinden: Çorum Leyli, ve İstanbul nehari Küçük Snhat Memurları mekteplerine Gothenbur, Stokholm, Oslo, Danizig, | &lınma şartları şunlardır: | Baltık Ilmanları şark ve Karedeniz başiı- ca Ilmanları arasında 19 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Danteig - Göthenburg ve Os- lodan beklenen vapurlar; Brageland vapuru 9 Ağustos doğru İnger Rilsabeth vapuru 14 Ağustosa doğru Monark vapuru 19 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Dantzig - Stokholm ve Öso limanları Için hareket edecek vapurlar. Brageland vapuru 13 Ağustosa doğru. İnger Küsabeth vapuru 14 Ağustasa doğru Monark vapuru 19 Ağustosa doğru, Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han 3 üncü katta kâln acentelığına müracasi, Tel: 44991 - 2-3 Kaput bezi ve iplik Malatya bez ve iplik Fabrikaları T. A. Şirketinden: Yeni tesisatla faaliyete geçen Ada- na fabrikamızın Silindirli 76 ve 90 sanlim B. (Tip 2 çifçi) kaput bezi, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18 numara vater iplikleri imalâtı pi- yasaya arzediimiştir. Sipariş için Adana fabrikamıza ve- ya Ankara Atatürk bulvarı And apaf- tuman No. 4 daireye müracaat edi- mesi, T cüresi; elgraf Adana Çeşit - Çeşit - Nadide Zümrüd 17 kırat 20 sarffim sikletinde koyu renkli tek taş bir zümrüd Sandal bedesteninde teşhir edil. mektedir. 10 ağustos 1989 per. şembe günü saat 14 de müzaye. de ile satılacaktır, Bedestence takdir olunan kıymet 6000 Hira- dır. Satılık rontken cihazı Komple bir Rontken teşhis makinesi gayet ucuz flatie satılıktır. Müracaat: Amerikan hastanesi, Nişantaşı, Pa- zartesi, çarşamba ve cumn günleri 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 26 “ dan yukarı bulunmamak «Yirmiden yukarı olanların askerlikle tlişişiği kak mamış olacaktır.» ğ 2 — Orta mektepten pek iyi ve iyi derecede mezun olmak «Lise sınıflarında bir veya iki sene fazla okumuş olanlar tercih edilecektir. Bunlarla kadro dol. madığı takdire orta dereceliler de alınır.» 3 — İstekliler, bütün evrakını tamamlamış olduğu halde, dilekçelerini 15 Eylül 1949 tarihine kadar Çorum mektebi için Bıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletine, İstanbul mektebi için İstanbul Sıhhat ve İçtimai Muavenet mü- dürlüğü vasıtasile mektep müdürlüğüne gönderileceklerdir. ğ «Noksan evrak ile gelen dilekçeler muameleye konulmıyacaklır.» Gönderilecek evrak şunlardır: A — Nüfus hüviyet cüzdam aslı, B — Orta mektep şehadetnamesi aslı, «Daha fazla okumuş olanların şe- hadetname ile birlikte tahsii müddetlerini tasdik eden resmi vesika», a C —. Mütehassısları tara bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uy- gun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. «Bu raporu has. tane baştabiplikleri zarflıyarak üstünü mühürliyecek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa nü | Mmüne hastaneleri; İstanbul Çocuk hastanesi; İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastanelerinde yapılacak ve istekliler bu hastanelerin bu Junduğu Vüâyetlerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüklerine bizzat mü. rTacaat edeceklerdir. öğ D — Çıktıkları mektepten veya mahalli polisinden alınmış hüsnühal kâ- E — 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf «Cepheden alınmış ve ince kâğıda 7 basılmış olacak», 4 — Çorumdaki Leyli mektebe girmek istiyenler bu vesikalardan başka bir de aşağıda örneği yazılı, Noterlikten tasdikli taahhüt senedi vereceklerdir. Taahhüt senedi örneği Çorumdaki Leyli Küçük Sıhhat Memurları mektebine alınarak tahsil edip mezun olduğumda, Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinin tayin ede- ceği vazifede beş yıl hizmet etmeği ve bu hizmeti kabul etmediğim veya kabul edip muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sihhi sebepler dışında mektepten daimi olarak çıkarıldığım takdirde benim için sarfedilmiş olan pa- rayı tamamen ödemeği ve bu taahhüt senedi mucibince benden istenilecek para için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren $ 9 faiz yürü. tülmesini kabul ve tashhüt eylerim. Barih ikametgâh adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazıl olan mm bu taahhüt. name mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için iki yüz ira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 400 raya kadar parayı, İnizile beraber, borçlu müteselsil borçlu sıfatile ödeyeceğim. Me birilikte müteselsil kefil ve müşterek