15 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Salzburg mülâkatının akisleri Almanya ile Italya bütün meselelerde hemfikir imiş Alman ve İtalyan Hariciye Nazırları görüşülen meselelerin halledilebileceğine kanaat getirmişler Von Ribbentrop ile kont Ciano Salzburg istasyonunda Berlin 14 (AA) —D.N. B. ajansı Balzburgdan aşağıdaki haberi neşret- mektedir: İtalyan « Alman konuşmaları vazi- fe zihniyeti içinde ve iki memleket arasında mevcud kati anlaşmalara ve dostluğa dayanan karşılıklı istişare hakkı mucibince vukubulmuştur. İki nazır, bugün mevzuubâhis olan bütün siyasi meseleleri tetkik etmiş ve İtalyan - Alman siyasetinin tama- mile beraber olduğunu müşahede ey- lemiş ve bu meselelerin halledilmesi Jâzımgeldiğine ve halledilebileceğine katiyen kani bulunmuştur. Bitlabi tetkik olunan meseleler arasında bu- gün en hâd bir mahiyet arzeden Dan- | zig meselesi mühim bir Yol oynamış. tır, Demokrasilerin birleşme paktları Polonyanın hatlı hareketinde artan bir dürüştlük intaç etmektedir, Bun- dan da yalnız Almanyanın şerefi en ağır bir tarzda ihlâl edilmiş olmuyor ayni zamanda Polonyadaki Alman te- basına da fena muamele doğuyor. Bu konuşma bütün meselelerde yüz- Ğ€ yüz bir mutabakat bulunduğunu göstermiştir. Hiç bir mesele munllikta bırakılmamıştır. Kont Cianonun bu ziyaretini diğer mülâkatların takib edeceğine dâir ec. nebi mahafilde dolaşan şayialara ge- Mince, iyi malâmat alan mahafilde be- yan ediliyor ki, Salzburg konuşmala- rwhâd bir mahiyet arzeden bütün me- Seleleri tamamile intaç eylemiştir, bi maenaleyh başkaca müzakereler ya- pılmasına Jüzüm yoktur. Yarı resmi Alman mahafilinde, iki | nazır mülâkatını tebarüz ettiren fev- kalâde dostluk ve samimiyet ehem- miyetle kaydediimektedir, Bu da, mih- ver devletleri arasında totaliterin yal. | nız dostluğunu değil, ayni zamanda kararlarındaki sürati de isbat eyler. Roma 14 (A.A.) — Siyasi mabafi), » Salzburg konuşmaları hakkında D. N. B. ajansının verdiği haberi iyi kar. şılamakta ve iki memleket dostluğu- mun bir kere daha teyid edilmiş olma. | sından dolayı büyük bir memnuniyet göstermekte ve iki memleket harici si. yasetlerinde mutabaketin bir vakıa olduğunu bütün dünyanın gördüğü. © Dü ilâve eylemektedir. Mezkür telgrafın Danzig de dahil olmak üzere bütün meselelerin halle- dilebilir olduğunu tasrih eylemesine hususi bir mâna atfeden siyasi maha- fil, yeni bir mülâkatın derpiş edilme- iş olmasının iki devletin ideallerine doğru katiyetle yürüdüklerinin bir de- Ai olduğunu söylüyor. Figaronun bir ihtarı Paris 14 — Figaro gazetesi yazıyor: ” O «Ne bizdenne de müttefiklerimizden “tehdid, hile ve pazarlık ile bir © Parılamsz. Totaliter devletler — setlerini realiteye uydurmalarını yani dövüşmelerini bekliyeceğiz. Bundan başka bir şık yoktur.» Macar matbuati ne diyor? Budapeşte 14 (A.A.) — Macar mat- buatı Ciano - Von Ribbentrop mülâ. | katı hakkında yaptığı neşriyatta Dan-| gigin umumi bir tadil siyasetinde an- Cak bir başlangıç olduğunu yazıyor ve cenubu şarki Avrupâsimin tensikin. den bahsediyor. Maamafih resmi ma- hafil, Macaristani alâkadar eden bü- tün meseleler hakkında sıkı bir ihti- raa göstermektedir. . Liberal «Heftoreggel» güzetesi, Mus- | solini ile Hitler arasında bir mülâkat yapılmasının muhtemel olduğunu kay- detmektedir. Berlin ile Roma arasında müzakereye devam edilecek mi? Paris 14 — Salzburgtan alınan mü- temmim bazı haberlere göre önü- müzdeki günler zarfında Berlin ile Roma arasında diplomasi yolile fikir teatisine devam edilecektir. Berlin ecnebi mahafili, yalnız vakayiin Salz- | burg mülâkatının kıymet ve şümulü hakkında bir fikir verebileceği fikrin- dedir. Diyarbakır Hinlkevinin bir teşebbüsü Diyarbakır (Akşam) — Halkevi halkın açık havadan istifade ederek oturma ihtiyacını karşılamak üzere yeni Halkevi bahçesine on beş kadar demir kanape yaptırmağa teşebbüs etmiştir. Bu demir kanapeler kısa bir zamanda yaptırılarak bahçeye konacaktır. Birinci umumi müfettiş tedkik! seyahatinden döndü Diyarbakır (Akşam) Birinci umumi müfettiş B. Abidin Özmen bir aydanberi tetkik ve teftişlerde bulunduğu Muş, Bitlis, Van vilâyet- lerile Kazalarından şehrimize avdet etmiştir. 'Türk borcu I ve II peşin Türk borcu III peşin 19326 Ergani 1039 Mi ve ÇEKLER (Kapanış fiatleri) 1 Sterlin 100 Dolar 100 Prank 100 Liret 100 İsviçra Pr, 100 Florin 100 Rayşmark 100 Belge, 100 Drahmı 100 Teva 100 Çokosiorak Kr 100 Pezrta 100 Zioti 100 Pengo 100 Ley 100 Dinar Mix Paris Milâno Cenevre Amstordam Berlin Brüksel Atinn Stokholm © Akli selime avdet etmelerini veyahud | Moskova AKŞAM Elektrik, telefon ve su şebekeleri Yapılacak yeni yollarda yaya kaldırımlarına nakledilecek Ağustosun $1. inde ihale eğilecek olan bir milyon elli bin liralık yol in- şaatı münasebetile bu yollarda bulu- nan elektrik, su, telefon, havagazı şebekelerinin yerlerini değiştirmek lâzım gelecektir. Ankara ve Babıâli eaddelerindeki müesseselere aid şebe- kelerin nakli epey uzun zaman sür- müş ve bu itibarla yolun inşası da uzun müddet gecikmişti. Vali ve Be- lediye Reisi B. Lütfi Kırdar, bu inşaat- tan aldığı tecrübelere istinaden dün bütün müesseselerin müdürlerini Be- lediyeye davet etmiş, yol münasebeti- le bu müesseselere ald şebekelerin biran evvel ve hep birden yapılması kararlaştırılmıştır. - Bu oşebekeler, mümkün olduğu kadar kısa bir za manda yaya kaklırımların altına alı- nacaktır, İçerenköye otobüs Kadıköy ile İçerenköy arasında üç otobüs işletilmesi kararlaştırılmıştır. Cihangir ile Edirnekapı arasında işli» yecek otobüslerin son muüyenesi y pılmıştır. Bu hatta işliyecek otobüs- ler, bugünden itibaren faaliyete baş- Yyacaklardır, Kamyonla tramvay çarpıştı İnhisralar idaresine ald ve şoför Saffetin kullandığı kârıyon ile, vat- man Tevfiğin idaresindeki Kurtuluş - | Beyazıt tramvayı Beyoğlu Cümhuri- | yet caddesinde çarpışmışlar, kamyon, hasara uğradığı cihetle şoför yakala- narak hakkında kanuni takibata gi- | rişilmiştir. Vitrinin camlarile yaralananlar Galatasarayda oturan Apostol ve Frangıl isimlerinde iki kişi kavga et- mişler, Frangıl, Apostolü iterek bir dükkânın camına çarptırmış ve yara- lanmasına sebeb olmuştur. Aksarayda oturan Rüştü adında biri de Halil isminde birile kavga et- miş, Halil Rüştüyü eliyle ittiği gibi bir dükkân vitrinine rasgelmiş ve Rüştü yaralanmıştır. Polis yaralıları tedavi altına aldır- mış, suçlular yakalanarak mahkeme. ye verilmiştir. Ka imalâthanesinde infilâktan iki işçi yaralandı Dün öğle üzeri Galatada bir kar- yola imalâthanesinde feci bir kaza olmuş ve iki işçi tehlikeli surette ya- ralanmıştır. Karaoğlan sokağındaki karyola fabrikasında çalışan Dimitri ile Os- man sabahleyin iş başına gelmişler | tahkikata d | siktaş İ Akıncı (Beykoz), Birkaç gün evvel Beyoğlunda Ye- nlçarşıda Şöhret adında bir kadın gayri meşru olarak doğurduğu er- kek çocuğunu bir aylık iken ağzına | yastık kapamak süretile boğup öl dürmüştü, Zabıtaya yapılan ihbarda Şöhretin bu cinayette Keriman adında bir ar. kadaşı daha bulunduğu bildirilmişti Şöhret hakkında mevkufen, Kerim? hakkında da gayri mevkuf am edilmektedir. Dün zabıta tarafından idare edil mekte olan bu tahkikat devam eder ken gayri mevkuf bulunan Keri dün bu vakayı zabıtaya ihbar eden İbrahimi Sirkecide bir kahvede otu- Türken yakalamış ve: — Sen bizi ihbar ettin. Diye cadde ortasında bağırıp ğırarak hakaret etmiştir. İb; müracaatı üzerine zabıta me; Kerimanı yakalayarak Ibrah karet suçundan dolayı evrakile bir- Mkte adliyeye teslim etmişlerdir. Öğleden sonra adliyeye getirilen Keriman isticvap edilmek üzere müd- detumumilik dairesinin bulunduğu koridora çıkarılınca birdenbi: po Mislerin önünden fırlayarak ( İbruhi- min üzerine hücum etmeğe kalkış. miş vet — Bu adamı öldürmeğe gü öldüreceğim, eğer im yetn ğ Serbest güreş birinci- likleri programı Beden Terbiyesi İstanbul ajanlığından: 1 -- 18 ve 18/8/1838 tarihlerinde yapı" lacak olan İstanbul serbes güreş birin- cilikleri dakul bölgesi güreş Kasımpaşallan Kerim Akyar, Be- ve Beykozdan Re- şad T ürekkep bir komite teşkli edilmişti 3 — Müsabakalara aşuğıda adları ya- ılı güreşçiler girebileceklerdir 55 kilo; Mehmed Oktav, Ahmed Yener, Mehmed Adalı (Kasımpaşa), Vahdeddin Ahmed Çakır, Kenan Olcay (Galntasaray), Hakkı Akpınar (Be- şiktaş) ve Hüseyin Erkmen. 81 kilo: Ma ve karpit kazanını hazırlıyarak faa- | İ diyete geçmişlerdir. Az sonra birdenbire Kazan patla- mış ve bu infilâk neticesi İki işçi de yüzlerinden ve vücutlarının muhtelif yerlerinden tehlikeli surette yaralan. | mışlardır. Hadiseden haberdar edilen zabıta, iki yaralıyı da Beyoğlu hasta. nesine kaldırmıştır. Karpit kazanının nasıl patladığı tahkik edilmektedir. Asmadan düşerek öldü İnebolu (Akşam) — Musa köyü halkından Arap oğlu Mehmed karı- sı 30 yaşlarında Zehra üzüm topla- | mak için çıktığı asmada bastığı çü- rük dal kınlarak 10 metre ten düşüp ölmüştür, yüksek. Abone ücretleri Türkiye Ecnebi 6 AYLIK $ AYLIK 1 AYLIK Posta Jtihadına dahil olmıyan cen ecnebi memleketler: Beneliği 8600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuru; Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Cemaztyelâhir 29 — Hazır 102 8. İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı E 807 98 509 8590 1200 142 Va, SİT BOB 1219 1000 1009 3051 İarehane; Babtâli civarı Acımunluk sokak No. 19 Beşiktaş), por), Ahmed Arkan ve Hüseyin o Karaca Kuloğlu (Kasımpaşa), Halil Yüzer Servet, İzzet Kılıç ( rfa Çakır (Beşiktaş ) ve Hasan Karadeniz. 0: Faik Göken (Galatasara Ahmed Kandemir (Kasımpaşa), Hal Özenk (Beykoz) ve Mehmed Pekdemir. 19 kilo: Ali Ahmed (Demirspor), Adnan Besim Bican ve Hasan Ahmed pa , Ali Yener #7 kilo: Şevki Akalın (Beşiktaş), Fer- had (Kasımpaşa), Salih (Beykoz) ve Mus- tafa Çakmak. Ağır: Mehmed Çoban Ahmed Yener (Beşiktaş). 3 — Müsabakalar Taksim stadyomunda yapılacaktır. 4 — Müsabakalara süat tam 20 de baş- Janacaktır. 5 — Tartı saat 18 - 19 dn yapılacaktır. 8 — "Tartıda tolerans yoktur. 7 — Minder 6x6 Gir. 8 — Ahmed Fetgeri Aşeni, Bürhan Fe- lek, Seyfi Berksoy, İsmali Hakkı Vefa, Sadullah Çifçloğlu yüksek hakem heyeti olarak seçilmişlerdir. 9 — Doktor Salp, Ahmed Gürkan, Ve- fik Gürkanlar, Reşad Tunçel, Yusuf As- lan Yener, Salm Arıkan müsabakm bake- (Galatasaray), için Galatamıraydan Adil Yur- | MARE 15 Ağustos 1939 Hem suçlu, hem güçlü Kerlman, ibrahime hücum etmekle kalmıyarak ayrıca hakaret te etti na kezzap döküp yakacağı sağ oldukça bu adam yaşam tar. Diye tehdide başlamışlır. Zabıta memurları kendisini teskin etmek is- teyince Keriman bu defada kuri- dorda yerlere yatıp tepinr bağı- np çağırarak koridorları altüst et miştir. Zorlukla y kında bu d dolayı evrak tar rek hakaret gerek tehdit suçların dan muhakeme & üzere Sul tanahmed üçüncü sulh ceza muhko Ben yacak» anan Keriman hak- Rüşvet alan mahkeme mübaşiri Bir icra ilâmın dolayı Emin lira rüşvet alırken y iye mübaşirleri asliye dördünc! zi üç buçuk ay h mahküm olmuş- tu. Temyiz mahkemesi maznunun aleyhine olarak bu kararı nakzetti- ğinden dün asliye dördüncü ceza mahkemesi yeniden davayı rüyet et- miştir, adında Mahkeme, teriyiz mahkemesinin nakz kararına ittiba ederek yeniden muhakeme yapmış ve Hasan Bi ian dört a RR ye ee e ven Büyükadada | eğlenceli bir gece| Evvelce de Kızılayın aa haber verdiğimiz. gibi! lu bü sene de Bü-l| tesi akşamı verile Balonun mükemmel olması ve davet- Ylerin âzami derecede eğlenmelerini te- min için haftala, çalışan güzlde bir heyet bu 5 el bir yenilik düşürmüşler run köme. esseseye yardım etmek ve ce geçirmek halük göstere- TİYATROLAR: RAŞİD RIZA — ERTUĞRUL SADİ TEK Bu gece: Tepsbaşi bahçesinde SAÇLARINDAN UTAN Vodril 4 perde TÜRK REYÜ OPERETİ Bu akşam Taksim Allintepede GÜL FATMA Yarın akşam Maltepe KAMERİ ZADE EGE TİYATROSU Nuredin :Gençdur ve arkadaşları Bu gece Kasımpaşa KOKAİN MENE mi olarak seçilmişlerdir. 10 — Müsabakalara tam snatinde baş- Janacaklır. Cağaloğlu: Çifte Saraylar sinema bahçesinde Bu Akşam Kıymetli Sant'akâr im” o ve MÜNİR NUREDDİN ......... uu Kapı Cümhuriyet Matbaası karşısındadır. İlân vermek isteyenlere: Mühim ve eşsiz bir fırsat İSTANBUL'da MELEK ANKARA'da YENİ - İZMİR'de O ELHAMRA BURSA'da Önümüzdeki Sinema me BALK - SARAY - İPEK ULUS - YENİ TAYYARE Sinemaları inde gösterecekleri yeni füimlerin isim- lerini ve en seçme resimlerini ihtiva edecek 70 sahifalık bir kataloğ neş- edeceklerdir, Bu Mecmua ilân sahiplerinin de kontrol edebilecekle İstanbulda 20,000 nüsha olarak tabedilecek ve yukarıda $ halka meccanen dağıtılacaktır. İlân vermek isteyenlerin bir şekilde i şehirlerde nbulda An- kara caddesinde İlâncılık Kollektif Şirketine ve Beyoğlunda İpek Sine- masi Müdüriyetine acele müracaatları