15 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

15 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

(Yazı ve resimler: Cemal Nadir'in) Raşid Rıza şerefine!.. Benelerdenberiğ tiyatro hayatından uzukta yaşıyan aktör Raşid Rıza tekrağ sahne hayatına dönmüştür. Bu sanat hadise- sinden fevkallde memnun olan Şehir tiyatrosu ertistleri evvelki gec» Tarabyada yeni grup şerefine büyük bir ziyafet ver- mişlerdir! Ziyafet çok X 1. Reğmi Riza, Bağla, Naşld, Şevkiye, Talât, Halide, #4 Bay Nadir Nadinin «Celâl Muh- ların serveti> başlığı altında bir baş- İ makale hazırladığını gören bay Yu- İnhisarlar idaresi rakiların dozunu indirdikten sonra: Bir çakar keyif!. AMCA İng 3E A Sıcak, bunaltıcı bir öğle sonu. He- pimiz matbaanın muharrirler od&- sında kanapelere serilmiş, hamam soğukluğunda keyiflenir gibi yarı baygın oturuyoruz. Odamız her ne kadar Boğaza karşı ve binanın en hoş manzaralı, hava- Gar yerinde ise de gene arasıra, kâ- panık, İzbe odalarda çalışan meslek- daşlari düşünerek ferahlamak, hali- mize şükretmek ihtiyacını düyu- yoruz!... Herkesin - battâ siyasi muharri- rin - aklında deniz, kotra, köy, ağaç gölgesi, dere!... Kalem, gözlerimize, Dikiiltaş ka- dar ağır; kâğıd, çöl gibi kupkuru, kövrük görünüyor!...... Odanın'tom bu bezgin dakiküsın- da kapı açıldı. Bay Amca ceketi ko- Tunda, bir elinde şemsiye ile şapka- sı, öbür elinde geniş bir mendil, çıp- lak başını kuruyarak içeri girdi. nus Nadi; «Zenginni malı züğürdün çenesini yorar? diyerek oğlunu azar- lamıştır!... € Canı sıkılmışa benziyor, hiç gülmü. | yordu. Merhaba bile demeden eşya- sını askıya aslı: — Allah lâyığını versin böyle İs- tanbulun Bu ne berbad hava yahu?... diye söylenerek kurulanma- sına devam etti. Biz onun pek sey- rek görülen hiddetine cevap ararken o kendi sözünü kendi tamamladı: —Hoş, dedi, İstanbuldan iyi yet de yok al... Şu dakikada meselâ Berlin. de olsaydım bu göbekle vatan baini sayılırdım!... Sülüştük ve sorduk. — Bu yaz nereye Amca?... — Vallahi bilmiyorum çocuklar, dedi, başım ağmmıyor ki bahane edip bir Avrupa seyahatine çıkayımi!.. Sporcu değilim ki... | Sözünü kestim: l — En İyisi bu işi talihe bırak bay | Ames!... Bu sene de böyle olsunl..: | | teşrit bay — İyi amma masıl?... — Meselâ giy şu ceketini, çık bal- . Rüzgâr ceketinin kuyruklar rını ne târafa uçurursa al başını, o tarafa Bu fi Bay Amcaya balkona çıkardık. Bir de baktık ki cenuptan esen rüz- gür" bay Amcanın eteklerini şimale, Karadenize doğru uçuruyor!... Bay Amca hiç itiraz etmeden ka- rarım verdik: . Ne yapalım, talihimize Karâde- Ya bir muhalif rüzgâr ip te ceketimizin ibresi Okyanusu gösterseydi?. .. Koskoca bay Amcanın hazırlığı pek küçük oldu. Ve «anca beraber, kanca beraber!» deyip 1 ağustos 1939 salı günü Gala- ta nhlımından kâlkan Tar vap runda buluştuk!... herkese hoş göründü. ceketini giydirdik, (Arkası haftaya) * Senelerdenberi insanlarla bera- ber ayni vapurlarda seyahat eden ko- yunlar, yeni Tırhan vapurunun Ka- radeniz hattmda yalnız insan taşı- yacağı haberi üzerine fevkalâde mü- teessir olmuşlar ve bu hakaretten do- layı Denizyolları idaresini protestd etmişlerdir!... X Rasadhane müdürlüğü, Beledi- yeye bir tezkere göndererek yıldırım denilen hadisenin korkunç, yakıp yı- kıci bir Afet olduğunu izah etmiş ve esnafa verilen 5 Iralık yıldırım cezar larının ya 5,000 liraya çıkarılmasını, yahut bü cezaya başka bir isim bu- lunmasım istemiştiri... €Çekyalı yahudiler İ: — Mendi verelim mendil!... © çıkmak neşeli geçmiş, rejisör Ertuğrul Muhsin ve arkadalşarı, Raşid Rama ve arkadaşlari şerefine kadeh kal- de arkası dönük oturan ve yeni grup şeflerinden bulunan Ertuğrul Sadi Tek'den itibaren sola doğru 1. Galip görünmektedir. Ayaktakiler de bay Muammerie bay 4 Şişli, Maçka ve Taksim tarafla- rnda yerleşmiş olan sivrisineklerin ileri gelenlerinden bir grup dün Be- lediyeye gitmiş ve mücadelede güs- terilen yavaşlıktan dolayı teşekkür etmiştir!... X Kadın öğretmenler beş y salı bri mektupla Mâarif Vekâletine müracaat ederek 25 kuruşluk rujla 25 kuruşluk pudranın yüzlere ği sıhhat rengini ancak yüz gıda ile temin edebileceklerini, bir enaelyh makyajın terbiye değil, bir sıhhat ve iktisad meselesi olduğunu bildirmişirdir! X Aktör Raşid Rızanın tekrar tiyatroya başalması piyango bileti satanlar arasında telâş uyandım mıştır!... istediler)