15 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

15 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

i a i i > Ez # : E ŞERBETLER Soğuk kahve, soğuk süt, vişne suyu, meyvalı dondurma misafirlere İkram etmeli, Soğuk süt: Soğuk süt sevenler için bir bardak içerisine bir çorba kaşığı şeker, bir likör kadehi konyak iki çor- ba kaşığı kınlmış buz parçaları koy. malı, üzerini sütle doldurmalı, Çiçek suyunun kokusunu sevenler konyak ve rhum yerine bir kahve ka- şığı halis çiçek suyu koyabilirler. Bu sütün üzerine makineden geçmiş Şam fıstığı veya badem konulabilir. Vişne suyu: Geniş ağızlı bir sürahi içine üç likör kadehi konyak, üç bar- dak dolusu vişne suyu koymalı, Bir sYimonu kabukları ile Ince yuvarlakla. ra taksim etmeli, arzu edilen tatlılık. ta olması için toz şeker ilâve etmeli. Bir iki acı bademi havanda döverek bir tülbentle bağlamalı, sürahideki suyun içine koyarak yarım saat birak. malı, sonra tülbendi almalı. Bardak- Yarın içine yarım olarak vişms suyu (ve ya tatlıca şerbeti) üzerine soğuk soda, birer yuvarlak limon koyarak ikram etmeli, Meyvah dondurma: Mevsimin bü- tün meyvalarını, kavun dahil olarak, Küçük praçalara taksim etmeli, 'Toz şeker serperek buzda tutmalı, Misa- firlere ikram edilirken dondurma bar- daklarınm içine soğumuş meyvadan yansına kadar koymalı, üzerini Hi. monlu dondurma ile örtmeli, Bütün bu şerbetler için konulan 1i- körler lezzeti ve kokuyu arttirmak içindir. Arpacığa karşı Bazı kimselerin sık sık göz kapak. larında arpacık çıkar ve buyüzden göz kapakları kızarır ve şişer, Göz kapağında kaşıntı hissedilince mürver çiçeği kaynatıp süzdükten sonra ılık olarak göze günde birkaç defa banyo yapılırsa arpacık dağılır. Tefrika No. 39 SEVİLEN KADIN Bir aralık bu kadını mağlüp edip hükmü altına alabilmek için şöyle söylemeği düşündü: «— Çocuklarını öldü sanıyorsun amma, onlar sağdır. Şayed bana itaat edersen onların yerlerini bile sana ha- ber veririm.» Pakat korkarak sustu, Ya genç kadın ondan büsbütün nef, ret ederse?... Üstelik hanımefendinin de gazabına uğrıyacaktı. Halbuki bu o gekilde Mihrinur hanımefendi ne olsa «onun taraflısı kalıyordu. Öfkesini yenmeğe çalışarak, titrek A Aleyhimde kuru. lan bir tuzağa kurban gidiyorum. Maamafih, bence ne kadar &ci olursa olsun, size itaat edeceğim. Elbette gü- nün birinde bu haksızlığımzı anlar, merhamet edersiniz. — Zannetmem. Mb ecel ve İSİN — Her zaman. Nakleden . Renkli keten, yahut organdi üzeri ns sap İşl olarak işlenen bu çiçekler çok zarif bir modeldir. 4 — 2 numarada çiçekler tabii btü- Renkli sicimlerden istifade Eve gelen paketleri bağlıyan renkli sicimleri atmamalı. Bunları birbirine ekliyerek sarıp bir yumak yapmalı. dır, Sicimi örecek kalınlıkta bir tığ iğ- nesi ile yuvarlak, yahut dört köşe kü- çük örtüler örülerek sürahi veya va- 20 altlarına konulabilir. Bu örtülerin zarafeti, örülmeden tahmin adilemez. Sıcak havalarda serinlemek için bir çare Çok sıcak havalarda vücutta yor- gunluk ve takalsizlik hissedilince uzanmalı, sıcak suya sokulup sıkılan bir küçük havluyu alın üzerine koy- malıdır. Havlu sıcaklığını kaybedince tekrar sıcak suya sokup sıkınalı, fa- kat bu defa havluyu enseye koymalı- âır. Yorgunluğu hafiflediği ve serinlik hissedildiği hayretle görülür. Vâ -Nü — Pekâlâ... Size eskiden verdiğim sözü tekrarlıyorum. Fakat bu sefer caymamak azmile, Kapıya doğru ilerledi: — Allah rahatlık versin, hammefen- di. Necile, uzaklaşan ayak seslerini din- ledi, Sonra kapıları kilidlemek üzere yerinden kalktı. Fakat tam büyükanhesile kendi da- iresindeki perdeyi kaldıracaktı ki, gö- riledi. Karşısında balmumu gibi sap- | sarı kesilmiş, büyükannesi duruyor. du. i Genç kadın: l — Siz mi?.. Burada mısınız?... - diye kekeledi. — Evet... Ses işittim... Hızlı konu- şuyordunuz... Dinledim. — Bütün muhavereyi işittiniz mi? — Hepsini. mıdır, nedir versene bana... Necile mektubu büyükanmesine uzat. yi İhtiyar kadın kâğıda göz gezdirdik. | | —1 — Bahsettiğin delii midir, vesika me | i recek değilsin... yüklüktedir; biri açmış, diğet gonca halindedir. Bu iki çiçeği arzu edilen şekilde kumaş üzerine çizip işlemek mümkündür. Çiçekler renkli, yap- Traklar ve saplar yeşil, çiçeğin göbeği Çıkolatalı gato |Süneste 200 gram çikolata, 100 gram ince pudra şekeri, 120 ba ene 200 gram un, $ Gayet az su içerisinde Mn par- çalara taksim edilen çikolatayı pişire- rek eritmeli. Sonra şekeri ilâve ede- rek eriyinciye kadar çevirmeli. 'Tere- yağını ateşte ılık olarak sulandırarak çikolataya karıştırmalı ve unu ilâve etmeli. Hamur krema gibi düzgün olmalı- dır. Yumurtaların sarılarını birer bi. rer İlâve ederek karıştırmalı ve hiha- yet sertleştirilmiş yumurta aklarını karıştırarak yağlanmış tepsiye dök- meli, orta sıcaklıkta fırında bir saat pişirmeli, Gato tepsiden çıkınca Üzerine ince toz şeker serpilmelidir, Bu gato çay ve şerbet gibi meşrubatla ikram edil. diği gibi, kremalı dondurma ilede gayet nefistir. — Onun yazısı olduğunda şüphe yok. Herif, alçağın biri... İstikbalini mah- vettim! — Üzülme büyükanne... — Benden herhalde nefret ediyor. sundur, yavrum. — Estağfurullah... O ne biçim söz? — Ben öldükten sora senin halin ne olacak? — Allah uzun ömür versin... Merak etmeyin... Ben kendimi müdafaa etme, sini bilirim. — Hayatta öyle yalnızsın ki, yav. Tüm... — Hayır.. Yalnız değilim... ram var ve ümidim sönmüyor. İhtiyar kadın, nefretle: — Hâlâ onu nu düşünüyorsun? - dedi, — Evet, — O sana lâyık değildir. — Herhalde bu münasib gördüğü. | nüz adamdan yüz bin kere daha lâyık.., — Aklından sil.. Onu bir daha gö- Hati- — Ben bekliyorum, hissediyorum... Yarın değilse öbürgün, obürgün değil se Üerde, ne bileyim, yirmi sene geçse de gene onu görceğim. Mihrinur hanımefndi ses çıkartma- dı, Torununun kalbindeki aşkı boğ- duğuna kail olmuştu, Fakat şimdi onun gene eski alevle parladığını gö- rüyordu. işte inadcılığının ilk cezası kendi. 3 — Masa örtüsü, 4 — Tepsi örtü- sü, 5 — Yastık, 6 — Bardak altı 7 — Çocuk elbisesi, yanan yerlere karşı en iyi ilâç Güneşten yüzü ve kolları lekelenen kimseler vardır, Buna karşı en iyi glhç şudur: Bir yumurtanın akını iyice köpürt- tükten sonra içine bir kahve kaşığı gliserin, üç kahve kaşığı gül suyu, bir kahve kaşığı hiyar suyu, bir çorba ka- şığı pirinç ununu güzelce karıştırdık- tan sonra ağzı sıkı kapanan bir şişeye doldurmalıdır. Sabah, akşam bunu bir pamukla yüze sürmeli, Kullanmaz- dan evvel şişeyi çalkalamalıdı. Balıkların iskaraya yapışma- ması için Iagarâ balık pişirileceği zaman ba- lıkları dizmeden evvel ızgara kızdırı- ursa balıklar pişerken katiyyen yapış- ni gösteriyordu. Mağlüp bir halde, ken- di kendine: «— Aman yarabbi! Acaba hasıl bir usul takip etmeliydim de bu meşum muhabbeti şu kızın kalbinden söküp atmalıydım?» dedi. Teselli edecek bir söz bulamadan, kızı vicdan #zabı ve üzüntü ile dolu olan göğsüne bastırdı. Biran içinde büsbütün ihtiyarlamış, göçmüş gibi iki büklüm çıkıp gitti, Gelin olduğu gece böyle odasında yapayalnız kalan biçare genç kız, ka. pisını Kileledikiei #noee, DÖNÜK bir coşkunlukla: «— Cemil! Cemilciğim!.. - diye in- ledi.- Ya senin olurum, yahud da kim- senin olmam demiştim... Senin ola- madım, fakat kimsenin de olmiyüca- ğım,., Asla...» sx Para İşlerile uğraşmağa alışmadı. ğı, halde hesabım da bilmez değildi. Esasen büyük hanım izdivaçtan evvel düşünmüş, taşınmış, avukatlarla gö- rüşmüş, serveti Vehbinin elinde oyuri- cak etmemenin mükemmel surette çarelerini bulmuştu. Münakaşa esnasında Necilenin Veh. biye bu hususta söyledikleri doğruy- du. Bütün tedbirler alınmıştı. Fakat heyhat bu sıkılığın neticesinden de bir facia zuhur edecekti, Vehbi karısının odasından Çıktığı zaman pek hiddetliydi. Kendine sahip Moda haberleri # Dandelden veya açık renk #pekliden volanlı güneş için şem- siye kullanmak modadır. A Elbiseleri ince nervürle süsle- mek modası yeniden başlamıştır. X Çiçek şeklinde elmastan ya- pılmış küpeler vardır. * Şiş veya tığ He örülmüş elbise için yaka, jile çok kullanılıyor, X Organdi ve muslin elbiselere ensiz renkli kurdeleler dikilerek çizgi hissi verilmektedir. X Beyaz pikeden garnitür gene kullanılmağa başlamıştır. * Çizgili alpaktan tayör moda- dir. Mürdüm eriği reçeli Kurtuluşta FP. C.; reçeli şöyle yapılır: Mürdüm eriğinin kabuğu ince cinsin- den bir kilo alınız. Bir buçuk kilo şekeri 1 — Mürdüm eriği bir bardak sü ile ateşe koyunuz. Şeker kaynamağa başlayınen yıkanmış erikleri gekirdekleri ie beraber içerisine alınız ve kaynatınız. Piştiğini anlamak için bir ta- Besini uz suyu ile tabağa köyup soğuyun- ca tane ile su birbirinden ateşten indirmeli, 4 — Kızılcık reçeli, mürdüm eriği reçeli gibi ayni surette pişirilir. Bir kilo kızıl- cık için iki kilo şeker lâzımdır. Her iki reçelin pişerken hasi olan köpüğü delilini kepçe ile dalma alınmalıdır. 3 — Kavun kabuğu farşusu için topa- tandan manada bütün kavunlardan palır, Kabukların diş kısmını keskin bir çakı ile soymalı, İnco uzun parçalara taksim ettikten sonra soğuk tuzlu suya atrpalı. Ateşe koyarak beş dakika fıkırdalarak kaynatmalı. Kefgire boşaltarak süzel, "Toprak çömlek içine dizmeli, Ateşte kay- mıyan keskin sirkeyi Üzerine dökmeli, So- Zuduğu zaman kepçe ile kabukları ak malı, sırça kavanoza dizmeli, Arasına par- ça parça kesilmiş kırmızı biber, bir kaç tane karabirer, sarmısak karıştırdıktan #wnrâ süzülen sirkeyi tekrar kaynatmal, ateşten indirerek içerisine üçte biri ka- dar soğuk sirke ilâve ederek karun ka- buklamın üzerine dökmeli, ağın sıkı sıkı kapamalı, Bu turşu, hiyar turşusüna çok benzer. ayrılmazsa ya- Tırsakları sertleştirmek İçim me yapmalı? Cağaloğlu, Güzin A. : Tırnaklarınızı sert- Jeştirmek için her akşam beş on dakika kadar limon suyu içinde tutunuz. Sonra her tarafına bol vazelin sürünüz. Uzun müddet bu tedaviye devam ediniz, tirnak» larınız sertleşir. Buna rağmen gene kırılmakta devam ederse vücudünüzün bir kuvvet ilâcına Mhtiyacı olduğu anlaşılır. O zamsn dokto- ra müracaat ediniz. ölamıyacak derecede asabiydi. Evet, sultan Mahımudun torununun torunu zenginlerin zengini Necile ha- nımefendinin herkesce hased edilen kocasıydı. Fakat karısına da, serveti- ne de hâkim olmak cihetinde eli kolu bağlanmış bulunuyordu. Ailenin dostu olduğunu söyliyen İakat hakikatte Mihrinur harımefen- dinin avukatı olan bir kalantor zat ni- kâh kıyılmadan evvel onu bir köşeye Digi aşağı yukarı şu sözleri söyle- mişti: — Servetinizin ne olduğu tesbit edik miştir, Bunların listesini yaptık. Hep- si de merhun. İnşallah kayınvalideniz. sayesinde borçlarınızı ceste ceste öder, mallarınızı rehinden kurtarırsınız. Demek bütün vaziyetini olduğu gi- bi biliyorlar; şahidlerle, isbatlarla, tese bit, tevsik etmişler. Hem bu avukat, Vehbiye karşı bariz bir düşmanlık bes- Jememekle beraber, izdivacı münasip görmediğini de her sözü ve her hareke til ihsas ediyordu. O gece Vehbi bütün bunları düşün. dü. Nasıl çıkmazlara girdiğini anlıya. Tak hiddetlendi, ofladı, poflağı, Sağa sola döndü. Hülâsa uyuyamadı. Sa bahleyin de erkenden kalkarak çiflik binasından çıktı. Yüzü abus, kaşları çatık, bir müddet bahçede dolaştı. O sırada doktorla karşılaştı. Kadri Ahmed: (Arkası var),