16 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

16 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat Veteriner fakültesine kız ve erkek, orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yas tisız talebe alınacaktır, Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. I — Türk tabiiyetinde bulunmak, lise mezunu olmak ve olgunluk imtiha- nmı vermiş bulunmak, (Türk liselerine muadllliği Maarif Vekâletince tanın- mış ecnobi Tiselerin şahadetnameleri kabul olunur.) veya üniversite veya yük- Sek bir mektep mezunu bulunmak şarttır. II — Üniversite ve yüksek mekteplerden naklen geleceklerin tahsillerine göre hançi sınıflara kabul edilecekleri hakkında rektörlük karar verir. 1It — Enstitüye girecek yatılı talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yu- karı olâmaz. Nehari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. IV — Parasız yatılı talebeden beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tamı teşekküllü bir hastahane raporu"lâzımdır. Rapor nümunesi Enstitüden veya Ziraat, Orman, Veteriner müdürlüklerinden tedarik olunur. Bu nümu- neden başka alınacak raporlar kabul edilmez. V — Enstitüye yazılan parasiz yatılı talebe iki ay içinde yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek mesleklerinin istediği beden kabiliyetini gösteremiyenlerin enstitüden ilişiği kesilir, VI — Ziraat fakültesine girecek yatılı talebe bir devlet çiftliğinde Staj görmeye mecburdur. Bu staj nihayetinde talebe imtihana tabi tutulur. Stajdan sonra talebenin enstitüde nazari derslere devam edebilmesi için bu imtihanda muvaffak olması şarttır. Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir, Yatacak yer. parasız olarak çiftlikte gösterilir. Stajyer talebenin yeme- si ve içmesi de Enstitüce temin edildiği takdirde kendilerine bu 30 lira veril mez. VII — Parasız yatılı talebeden staj veya okuma devresi içinde her ne suretle ölürsa olsun, kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıkorılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında, verilecek nümuneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. Enstitü- ye girmek isteyenler, yukarıda yazılı sağlık raporundan başka lise ve olgunluk diplomasını veya tasdikli örneklerinin ve nüfus tezkerelerini, polis ve belediye- den alacakları hüsnühal kâğıdını, aşı raporunu orta ve liselerde görmüş olduk- ları askeri dersler hakkındaki ehliyetnamellerini iliştirerek el yazılarile yaza- cakları pullu bir di © İle ve 6 tane fotoğrafla birlikte doğruca Ankarada Yük- sek Zirant Enstitüsü rektörlüğüne müracaat ederler. Talipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayı$ olmak istediklerini bildirmelidir. IX — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamiış olan ve yukarıdaki mad. azilı evrak ğinde olmuyan dilekçeler muteber değildir. yatın talebe almmakta birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalara vaktinde baş vuranlar arasında pek iyi veya iyi dereceli ve fen ko- landan olanlar tercih olunur. Xi — Veteriner fakültesi tahsil müddeti bu seneden itibaf'en yeni kabul | edilecek talebsye şamil olmak üzere beş senedir. | Xi — Cevap isteyenler aynca pul göndermelidir. XII — Baş vurma zamanı 15 Ağustos 939 tarihinden Eylülün 30 uncu gü- | nü ak dardır. Bundan sonraki mürücaatlar kabul edilmez. (3705) (6167) dedi Mü Beden Terbiyesi genel direktörlüğü satın alma komisyonundan: Genel direktörlük federasyonlar ihtiyacı için madalya, şilt ve rozet alına- caktır. Ti görüşmek üzere ilân tarihinden itibaren nihayet bir hafta zarfında komisyona müracaat etmeleri. (8712) (6249) ip olanların şeraiti anlamak ve şekil hakkında TESİS TARİHİ: 1919 Merkezi: ANKA AKŞAM BULMACAM Nea 1 — Bir çift kişi - Talik et, 3 — İçinde maydanoz var. 3 — Bir Musevi erkek ismi - Tersi fır- latir demektir. 4 — Eski bir tarihçimiz - Tembel, 5 — Tersini kasap satar - Aşağı gel 6 — Zatülhareke baskı makinesi - Nida, 7 — Üyeler - Yanmış kömürden. bakiye kalan, 8 — 'Tersi insana Alışkın hayvan de- mektir - İlçe, 9 — Göbekli, 10 — Fasıla - Tütün kutusu, Yukardan aşağı: 1 — İnanç - Bir kadın ismi 3 — Cumdan mamul turşu kapinrı $ — Doğru değil - Dişli budama bıçağı 4 — Insan - Sonuna cİs gelirse âşikâr olu Başına «K> gelire Mikâp, - Büyük taş bir madenden yapılmış parmak halkası. — Sorgu - İlgi, Gecen bulmacamızın halli Soldan sağa: Kireçburnu, 4 — Asa, Yafa, 5 — Vok, Ah, Ham, 6 — An, Kira, 7 — Alıkamak, 8 — Lotm, Ai, 9 — Islah, Ayak, 10 — Esiryeri Yukardan aşağı: | — Kakavanlık, 2 — Edison, Bs, 3 — Çırak, Alle, 4 — İse, Elmas, 5 Hi, 6 — Kbbah, Ka, 7 — Rauf, Kolay, 8 — İbrahim, Ye, 9 — San, Aralar, 10 — Uymak, Ki. Dr. HORHORUNİ mm hastalarını akşama kadar Sirkeci Viyana Oteli yanındaki mu- ayenshanesinde tedavi eder. Telefon: 24131! RA senmi BANKA muameıcını Dahilde ve hariçte muhabirleri vardır Telgraf adresi : Umum Müdürlük : TÜREBANE — Şubeler : TİGARET Bankamızın istanbul şubesinde tesis edilen “GECE KASASI , Çok müsald şartlarla sayın müşterilerimizin emrine amade bulundurulmaktadır. izahat alınmak üzere gişelerimize müracaat olunması - Daçya, | Bu akşam SUADİYE Plajında Bayan MUALLA semai SADİ erinin Memurluk Müsabaka imtihanı T. C. Ziraat Bankasından: Bankamızın şube ve ajanları için lüzumu kadar memur alınmak üzere müsabaka imtihanı yapılacaktır. Müsabakâya girebilmek için en az orta mektep mezunu olmak ve yaşı 18 den aşağı, 30 dan yukarı bulunmamak şarttır. 13 den aşağı yaşta olanlar imtihana girebilirlerse de 18 yaşından evvel memurluk sınıfına geçemezler. Ankara, İzmir ve İstanbuldaki imtihanlara orta mektep mezunları alın» muyacaktır. Orta mektep mezunları için 6 ay, lise mezunları için âzami bir sene devam edecek staj müddeti zarfında orta mektep mezunlarına 40 » 50, lise mezunlarına 60 - 75 liraya kadar ve imtihandaki muvaifakıyet derecesile mü- tenasip surette ücret verilir, Bunların Barem kânunile muayyen derece hak- ları staj devresinde mahtuz tutulmakla beraber staj devresini takiben yapıla. cak mesleki imtihanda muvaffak olanlara tekaüde tabi daimi aylıklı memur kadrosu dahilinde derece maaşı tediyesine başlanır. Bir yabancı dile (Fransızca, İngilizce, Almancaya) bihakkın vakıf oldu- ğü usulen sabit olacaklara bir üstün derecede maaş verilir, Henüz askerliğini yapmamış. olanların daimi kadroya alınmaları asker- liğini ifa edinceye kadar tehir olunur, Yabancı dil bilen ve asgari lise tahsili olanlar - talimatnamesindeki şartlar dairesinde - beş senelik muvaffakıyetli bir memuriyet devresinden sonra bir sene için Avrupadaki bankalar nezdinde staja gönderileceklerdir. Müsabaka imtihanlarına Adana, Afyon, Ankara, Antaiya, Balıkesir, Bur- sa, Çanakkale, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Erzincan, Eskişehir G.; Antep, Gireson. İstanbul, İzmir, Kars, Kastamonu, Kayseri, Konya, Kü 5, -abzon, Tokat, Van, Yoz; Zongul- tep mezunları için 25, 26 Ağustosta, lise mezuo- dokuzda başlanacaktır. en ne gibi vesikalar arandığı ve nelerden imti. han yapılacağı yukarıda isimleri yazılı şubelerimizden elde edilebilcek izahat- namelerde görülebilir, İsteklilerin müsabakaya iştirak ede ekleri haldeki banka şubesi müdürlüğüne ve Ankarada Bankanın Personel işleri müdürlüğüne 24/8/93$ tarihine kadar müracaat etmeleri lâzımdır (6159) KIZILAY Hastabakıcı hemşireler Okulu direktörlüğünden Yeni ders yıbna hazırlanmaktadır. Okul geceli ve. parasızdır. bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşire yetişerek umumi sıhhatle alâkadar olan müesseselerde çalışmal Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir, Dersler b profesörler ve muallimler Larafından veril, İsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta ları şa tlarımı ızla izahat İç bulda Aksarayda Haseki caddesinde Oi mesi. 15 Eylül 1930 dan sonra müracaatlar kabul edilmiyecektir. Okul, hastane e ve rektörülüğüne müra, Ecnebi Memleketlere talebe gönderiliyor. Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel z Direktörlüğünden: I — Madendilikle alâkadar muhtelif ihtisaslar için yüksek tahsilde bu- lunmak üzere ecnebi memleketlere müsabaka ile 12 talebe seçilecektir. 2 — İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz olması lâzımdır; A — Türk olmak, B — Madenlerde veya saha üzerinde çalışabilecek kabiliyette ve samhakı tam olmak «Sıhhi muayene Ankarada yapılacaktır». C — Lâakal lise veya kollej mezunu olup, olgunluk vasikasını almış bu. lunmak, D — Yaşı 18 den aşağı ve 25 ten yukarı olmamak, 3 — Müsabaka şu derslerden yapılacaktır: A — Nazari hesap, B — Cebir, C — Hendese, D — Müsellesat, E — Fizik, F — Kimya, G — Jeoloji, İ — Ecnebi bir dil. 4 — Açılacak müsabakada üssü mizanı kazanmış olmakla beraber, gön- derilecek talebelerin, ihraz ettikleri derece itibarile, kâzananların ilk 12 si arasında bulunmaları şarttır. Kazananların yapacağı ihtisas ve gönderileceği memleket, müsabakada» ki derslerden ihraz edilen notlara göre tesbit edilecek, ve alâkadarlar kendi. lerine bu hususta verilecek direktifleri, müsabakaya iştirak etmiş olmakla peşinen kabul etmiş sayılacaklardır. 5 — Tahsile gönderilecek olanlar ileride tahsil müddetlerinin bir misli kadar devlet emrinde hizmete tabi olduklarından bu hususta mükellefiyetie- rini tevsik etmek üzere bir taahhüdname verecekler ve bunun için de mut& ber kefil göstereceklerdir. : a — Müsabaka imtihanları Ankarada yapılacaktır. Tarih ve mühlet şım- A — ML. A. Enstitüsüne son müracaat tarihi: 4 Eylül 1939 B — Sıhhi muayene tarihi: 6 Eylül 1939 C — Müsabaka imtihanı: 8 ve 9 Eylül 1939. 7 — Taliplerin; nüfus hüviyet cüzdanını, hüsnühal varakasını, mektep şahadetnamesini ve olgupluk vesikasını veya bunların tasdikli birer suret lerini, 4 adet fotoğraf ve dilekçelerini son müracaat tarihine kadar Ankara» da M. T. A. Enstitüsü Genel direktörlüğüne göndermeleri ve sıhhi muayene. leri için de tayin edilmiş olan günde öğleden evvel Bay Hasan aparlımanın. daki Enstitü merkezinde bulunmaları ilân olunur. (3804) (5994) EKZAMIN Ekzemanın ilâcıdır. Yara ve çıbanlarda kullanılır, Her Eczanede kutusu 50 Kuruştur.