16 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

16 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

AKŞAM Bahife 11 İstanbul Belediyesi ilânları 11,120,00 Darülâceze için almacak 8 kalem erzak 5,258,50 Köprüler tamiratında kullanılmak üzere almacak kereste © * Tahmin bedelleri ile ilk teminat miktarları yukarıda yazılı işler ayrı ayrı kapalı zarf eksiltmesine konulmuştur. İhale 28/8/939 Pazartesi günü saat 15 te Daimi encümende yapılacaktır. Şartnameler Zabıt ve Muamelât müdür Tüğü kaleminde görülebilir. Taliplerin ilk teminat makbuz veya mektupları ile 2490 numaralı kanuna göre hazırlıyacakları kapalı zarflarını ihale günü sa- at 14 e kadar Daimi encümene vermeleri. (6165) * Kadık iy, İçerenköy otobüs hattınn üç otobüs ilâvesine lüzum görülmüş- tür, Belediye otobüs imtiyazını istimal edinciye kadar devam etmek ve Bele- diye tebligat yaptığı andan itibaren otobüslerini servisten çekmek kayıt ve şartile mezkör hattta otobüs işletmeye talip olanların nihayet 22/8/939 tari- hine müsadif #alı günü akşamına kadar tasarruf vesikalarını raâpletmek sure- tile bir istida ile Belediye Riyasetine müracaat etmeleri, gününde istida ile müracaat etmiyenlerin talep ve iddialarının nazarı itibara almmıyacağı ilân olunur, (6334) Izmir Telefon Müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı için dokuz kâlem telefon'bat inşaat malzemesi açık ek- İ #iltme ile satın alınacaktır, Bunların miktar ve evsafı şartnamelerinde yâzı- bdır, — Muhammen bedeli (1643) bin altı yüz kırk üç lira, muvakkat temi- natı 123,23 Jira olup eksiltmesi 4 ilk teşrin 1939 Çarşamba günü saat Il de İz mir Telefon müdürlüğü binasında müteşekkil satınalma komisyonunda yapı. Jacaktır. 3 — İstekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ve diğer kanuni vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona müracaat edeceklerdir. 4 — Şartnameler her gün İzmir ve İstanbul Telefon müdürlüklerinde pâ- rasız verilecektir, (6297) Izmir Telefon Müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı için alınacak «Nifes si 1,5 tipindeki 60 adet akimülü- tör açık eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Muhammen bedeli (600) altı yüz lira, muvakkat leminatı 45,— Wira olup eksiltmesi 4 ilk teşrin 1939 Çarşamba günü saat 15 te İzmir Telefon mü- dürlüğü binasında müteşekkil satınalma komisyonunda yapılacaktır. 2 — istekliler, muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ve diğer kanuni vesaikl3 mezkür gün ve saatte komisyona müracant edeceklerdir. 4 — Şartnameler her gün İzmir ve İstanbul Telefon müdürlüklerinde pa rasız verilecektir. (6298) |... ya Mühim ilân Pendik ve civarı, Büyükada ve Hey- beliada elektrik abonelerine 15/8/939 tarihinde Pendik ve civarının ve 22/8/939 günü de Bü- yükada ve Heybeliada elektrik cere yanlarının kesileceği hakkında evvel. işarlar hükümsüz olup Büyükadada yeni te- MN) ce yapılmış olan hususi sis edilen su tulumbalarına cereyan temini dolayısile yukarıda zikre- dilen Pendik ve civarı, Büyükada ve Heybeliada cereyanlarının 18/8/9390 Cuma günü sabah saat 7 ile 16 arasında kesileceği ilân olunur. (6290) İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri Umum Müdürlüğü İskilip Belediyesinden : İskilip kasabasının Nafia Vekâletince tasdikli Hidro elektrik tesisatının bent, direk, su kulesi, cebri boru, kanal, santral ve transformatör binalarının (37760) Vira 8u Kuruş bedeli keşifli kısmı 11 Ağustos 939 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. Tesisata ait proje ve eksiltme fenni mukavele, şartnâmeler hülâsası ile keşif cetvelleri beş )ira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü olan 25 Eylül 939 Pazartesi gününe kadar alınır. İstekli olanlara posta ile adresine gönderilir. » Mezküz isin muvakkat teminat akçesi olan «yüzde yedi buçuk» kuruştan (2832) lira 6 kuruştur. ' Taliplerin ihaleye iştirak edebilmesi için yüksek Nafia Vekâletinden tas- dikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer bir veya bir kaç iş başardığına ait bon- servisi ile ve 939 yılına ait Ticaret odasından âlınmış vesika ibraz eylemesi. Teklif mektuplarını kanuni tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı ola- Tâk 25 Eylül 930 Pazartesi günü saat on üçe kadar İskilip Belediye encüme- nine posta ile veya elden verilmesi, İhale 25 Eylül 930 Pazartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye encümeninde saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin usulü dairesinde 2490 sayılı kanunun tarifatına göre ihaleye iştirak etmeleri ilân olunur. (6183) İstanbul Valiliğinden: 3 Atölye Ustası alınacaktır. Çocukları Kurtarma Yurdu Marangozluk, Demircilik ve Terzilik atölye- leri için kırkar lira ücretle ustabaşı alınacaktır. Marangoz ve demireinin San- At mektehinden, terzinin Terzilik okulundan mezun olmaları lâzımdır. İstek- Milevin her gün saat 15 ten sonra 25 Ağustos 939 tarihine kadar Darülâcezede Yurt müdürlüğüne müracaat etmeleri. (6208) İskilip Belediyesinden: İskilip elektrik tesisatının makine kısmı alçak ve yüksek tevettür şebekesi- Min 45115 lira 54 kuruş bedel keşifli kısmı İl Ağustos 939 tarihinden itibaren “© gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Elektrik tesisatına git proje ve eksiltme fenni mukavele şartnameleri hü- Msası keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü “lan 25 Eylüi 939 Pazartesi gününe kadar alınır. İstekli olanlara posta ile adresi- PE gönderilir. Mezkür işin muvakkat teminat akçesi olan 3383 lira 66 kuruş- tur, Taliplerin ihaseye iştirak edebilmeleri için yüksek Nafia Vekâletinden tas- dikli ehliyet vesikası ve bu işe benzer veya bir kaç iş muvaffakıyetle başardı- #sirak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye encümenine pos- ta ile veya elden verilmesi. Teklif yektuplarının kanunun tarifleri dairesinde noksansız ve kapalı Olarsk 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadâr Belediye posta ile veya el. den verilmesi, İhale 25 Eylül 939 Pozartesi günü İskilip Belediye binasında ve Belediye ENeümeninde saat 14 te yapılacaktır, Taliplerin usulü dalresinde ve 2490 sayı! | Ye iştirakleri ilân olunur. (6104), ÇA sayin li kanunun tarifatına göre ihale- pü Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 <2 3 Brenska ÖOrlent Linlen Gothenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dantsig, Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- ta lmanları arasında 15 günde bir arlmet ve avdet için muntazam postalar, Odynla - Dantzig - Gothenburg ve Os- lodan beklenen vapurlar: İnger Ellaabeth vapuru 16 Ağustosa doğru. Monark vapuru 12 Ağustosa doğru. Bardaland vapuru 25 Ağustosa doğru, Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, Dantzig - Stokholm ve Oslo llmanları için hareket edecek vapurlar. Brageland vapuru 16 Ağstora doğru. Meger Bilsabeth vapüru 16 Ağustosa doğru. Monark vapuru 22 Ağustosa doğru. Parla tafsilit için Galata'da Tahir han Süncü katta khin acentalığına müracast, Tel: 44061 - 2-3 .. : Mübaşir alınacaktır İst. C. müddeiumumiliğin- den: İstanbul Adliyesinin açık bulunan, maaşlı ve ücretli mübaşirliklerine, en az orta mektep mezunları arasın da imtihanla münasipleri alınaca- ğından isteklilerin memurin kam, Dunda oyazılı belgeleri hamilen 22/8/939 günü saat 10,50 de yapıla. tak imtihandan bir gün evveline ka- dar bir dilekçe ile Adliye encümeni rTelsliğine müracaatları ilân olunur. Kaput bezi ve iplik Malatya bez ve iplik Fabrikaları T. A. Şirketinden: Yeni tesisati faaliyete geçen Ada- na fabrikamızın Silindirli 75 ve 90 santim B, (Tip 2 çifçi) kaput bezi, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18 numara vater iplikleri imalâtı pi- yasaya Sipariş için Adana fabrikamıza ve- ya Ankara Atatürk bulvan And apar- tıman No, 4 daireye müracaat edil- Zayi — 332 yılında Rehberi Saadet meğtebi rüşdiyesinden alrmş olduğum $€- hadetnameyi Yenisini alaca» BiR MOBİLYA MEŞHERİ Beyoğlunda, san'at zevklerini tatmin eden bütün stilleri ihtiva edecek bir mo- bilya meşheri açılacaktır. Mobilya merak- ları bu meşherde Avrupanın en büyük ve en mükemmel mobilya fabrikalarının modellerinde modern mobllyalar bulacak- lardır, Meşhur, bugün BAKER, ticaretha- nesi tarafından Beyoğlunda İstiklâl cad- desinde Lebon karşısındaki 451 No. h yeni mağazalarında açılacaktır, Dokumacı Aranıyor. Yedikule Kazlıçeşme Mensucat Santral (o Fabrikasına acele müracaat edilmesi, Akşamın neşriyatı Meşhur Arsen Lüpen Serisi resimli & büyük cild her cildin fiatı 80 kuruş Tevzi yeri: Akşam gazetesi Ankara caddesi Acımusluk sokak 13 numara Yüzde yirmi iskonto kuponu: Bu kuponu kesip «Akşam matba- Ası kitap servisine» getirir veya gönderirseniz fiatleri üzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. Zayi — İstanbul İthalât gümrüğünün 22072 sayılı 18/10/98 günlü beyannme- sile muamelesini yaptığımız porselen 0$- yaya ald 531873 sayılı 634 lim 65 kuruş muhteviyatı makbuzu zayi ettik. Yenişi- ni çıkaracağımızdan eskisinin hükmü o)- muıyacağı ilân olunur. Leon H. Karako, Slâmon Y. Levi ve şü, Zayi — Sirkeci İthalât gümrüğünden 298 sayılı 31/7/39 günlü beyannamesile mu- âmelesini yaptığımız cam eşyaya ald 70170 | * İşin nevi vecinsi miktarı muhammen <B, | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | 1 — İdaremizin Cibali tütün fabrikasında o hazirandan Sonteşrin 939 tarihine kadar çıkacağı tahmin olunan 150,000 kutu fabrikasında çıka« cağı tahmin olunan 25,000 ve halen Kabataş şarap imalâthanesinde mew cut 5000 kilo ki xeman:180,000 kilo tahta parçası açık eksiltme usulile sa“ tılacaktır. II — Muhammen bedeli 4500 lira “ 15 muvakkat teminatı 675 liradır. MI — Arttırma 18/V111/939 cuma günü saat 16,30 da Kabataşta leva sım ve mübayaat şubesindeki alım satım komsiyonunda yapılacaktır. IV — Nümuneler hergün Cibali tütün #abrikasile kutu fabrikasında ve Kabataş şarap imalâthanesinde görülebilir, V — İsteklilerin arttırma için “tayin olunan gün ve saatte “e 15 mik. tarındaki teminat paralarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri. (5845). 5x 1,5 teminat eksilimenin. Lira Kuruş Lira Kuruş şekli saati Müsveddelik o3000top 1167 90 kâğıt sı 59 açık ek. 4 Şemsipaşa bakım 60 — evinin yangın te- sisatınm ve elek- trik kablolarının tepdili öl 75 pararlık 15 Karaağaç barut de- 1158 85 posu yangın tesi- satı ve dekovil fer- şiyatı işi, 86 90 açık ek. 16 1 — Şartname ve keşifnameleri mucibince yukarıda yazılı her iki inşaat ile yine nümünesi mucibince üç bin top müsveddelik kâğıt hizalarında göste- rilen usullerle eksiltmeye konmuştur. II — Muhümmen ve keşif bedelleri, muvakkat teminatları, eksiltme şe- kil ve saatleri hizalarımda gösterilmiştir. IN — Eksiltme 1/1X/939 Cuma günü Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Karaağaç barut deposu ferşiyalına ait şartnameler Levazım şubesi vermesinden & kuruş mukabilinde alınabileceği gibi, diğer işlere ait şartname ve nümune parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin olunan gün ve sâatlerde “& 7,5 güven- © me parâlarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri. (6314) Yüksek deniz ticareti mektebi müdürlüğünden Mektebimize 939 yil zarlında salebe kayıt ve kabulü şeraiti: 1 — Mektebin tahsil müddeti lise ve yüksek sınıflı olmak üzere altı sr- nedir. Yatıh ve parasızdır. Gayesi ticaret gemilerimize kaptan ve makinist ve deniz mesleği için fen adami yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan talebenin giyimi, yiyimi ve sair hususatı mektep tarafından temin edilir. 2 — Mektebin bu sene bem ;ise ve hem de yüksek sınıfına talebe abna- caktır, A — Lise sınıfına alınacak talebelerin orta mektebi bitirmiş ve yaşları ön beşten küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şarttır. B — Yüksek sınıfa alınacak talebelerin de lise mezunu olmaları lâzım- dır. 3 — Yazılmak içir. Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri mektebe mü- racaat edilmelidir. 4 — İsteklilerin mektep müdürlüğüne karşı yazacakları aşağıdaki vesikaları rapteylemeleri lâzımdır. A —- Hüviyet cüzdanı, B. — Aşı kâğıdı, C — Mektep şâhadetnamesi, veya tasdiknamesi ve yahut bunların mu. saddak suretleri, D — Polisçe tasdik edilmiş iyi hal kâğıdı, E — Velilerinin izahlı adresleri ve tatbik imzaları, F — Altı adet kartonsuz fotoğrafları (9X6 eb'adında), 5 — Yazılma işi 26 Ağustos 939 Cumartesi gününe kadardır. Kayıt olan. ların 28 Ağustos 939 Pazartesi günü sıhhi muayeneleri için sabah saat 8 de mektepi» bulunmaları lâzımdır. 6 — Fazla tafsilât için Ortaköyde mektep müdürlüğüne müracaat olun- malıdır. İstanbuldan gayri mahsllerden yapılacak müracaatlara matbu mektebe dühul bilgisinden gönderilir. Müracaat için posta pulu gönderilmesi lâzım- dır. (5272) sarsan snanaasaas BANA BABA AAA ANAAAAAN saasanesanasananaseaasssasarea ren, Devlet Denizyolları Işletme umum müdürlüğü ilânları MOR EBESURUABAAAASABABOBUABUBUAUSEEUUUEBAEBUUSUDUSEBASBUUABUBUNAAERENABAA SENSE ANN lâve Bandırma sür'at postası İzmir Fuarı.münasebetile 15 Ağustos tarihinden 26 Eylül tarihine kadar İstanbuldan Salı günleri 8,15 te Bandırma huttına birer ilâve sür'at postası kaldırılacaktır. (6238) istidalarına * İzmir sür'at postası İstanbuldan 20 Ağustos Pazar günü kalkması icab eden İzmir sür'at postası, İzmir Entermmasyonal Fuarının açılış merasiminde bulunmak İstiyen- lerin bu merasime yetişmelerini teminen yalnız bu haftaya mahsus olmak üzere 19 Ağustos Cumartesi günü saat 11 de kalkacaktır, (6239) * İlâve İzmir Sür'at Postası İzmir Fuarı münasebetile (Cümhuriyet) vapuru ilâve sür'at postası ola» rak 18 Ağustos Cuma günü saat 10 da Galata rıhtımından doğru İzmire kal kacaktır, İzmire 19 Ağustos Cumartesi saat 11 de varacak bu gemi İzmirden 21 Ağustos Pazartesi saat 16 da hartketle 22 Ağustos Salı saat 17 de İstanbu- Ja dönecektir. NOT: Fuar için alınacak kamara ve güverte gidiş - dönüş biletlerinde yüz- de elli tenzilât yapılır. (6336) © İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Eksiltme Komisyonundan: 1 — Merkezimize at Galata motörünün tekne ve makine aksamı açık eksiltme ile tarvir ettirilecektir. 2 — Keşif bedeli (857) liradır. 3 — Bu işe ai: şartnameler şunlardır: Fenni şartname, idari şartname. 4 — İstekliler bu şartnameleri (5) kuruş mukabilinde merkezimiz leva sımından alabilirler. 5 —- Eksiltme 22 Ağustos 1939 Salı günü saat 14 te Galatada Kara Mus tevi ..| tafa paşa sokağında mezkür merkez eksiltme komisyonunda yapılacaktır, a e ML DER v3 we 6 — Muvakkat teminat parası 64 lira 28 kuruştur. i eskisinin Bükmü olamıyacağı Mn olunur, | | 7 — EX e E k 2490 kanunda göslerilen vesikalarla | Heon il Karako, Suna Keribar ve şü | &n aşağı 1000 liralık bu gibi işleri yaptıklarına dair vesika m