23 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

23 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Çocuk Dünyası Temmuz bilmecesinde hediye kazananlar Zafen Özdemir; Şeltemini 60 nel Sk okul sınıf IV. Beş lira kazanan Fahreddin “Çimentepe: Eyüp O. © Mo. Vi. Kotra kazanan Recep Gülgüner: İst. 54 üncü ik okul | Mo. 932 Fotoğraf makin&si kazanan Güzin Çöne: İnönü Irz Misesi, Dolma kalem kazanan İnet Ayberk: Kolaj sınıf 7/4. Kravat kazananlar Nusret Akdemir: Vefa Hsesi o, 686 — Periha Sönmez; Kizilloprak — Muzaffer Sun: Haydarpaşa lisesi — Haydar: Sirke- «i Yelkenci han No. 8 — Dilefser Ertuğ- buy: Kasımpaşa orta okul No. 157 — Ey tan Aykut: Maltepe Çiflik cad. No. 49 — P. Sungar: Anadoluhisar Gazar yokuşu No. 39 — İzzet Berkej: Celâl Berkel oğlu T. Kömür MAŞ Yüdız Dumlu: 64 üncü okul No. 841 Ereğli — Halise: Selimiye Beylik çeşmesi No, 47. Kolonya kazananlar Remin Gerçel: Divanyolu Hoca Rüstem sok. No, 5 — Ümid: Aravutköy 25 İnel | Uk okul — Necdet Uzum: Umhane Apostolidis apt. No. 3 — Samay Onurkan: Akaretler Spor cad. No. 71/8 — Muzaffer Gökaşan: Davulpaşa O. O. No. 38 — Yüksel Öcal: Kadıköy Yeldeğir- meni Kahve sok. No, 8 —Salim Ertüner; aşa Hamam cad. No. 15 — O. Hakırar: Yilmaz Türk cad. No, 13/2 Bü- yükada — Mehmed Yalçın: Ayvansaray Toklu Dede No. 26. Bir düzüne kurşun kalem kazananlar Nusrot Mavitan: Eyüp Tabakhane cad. No. 16 — Nezahat Balı; Fatih Ömer efendi sok. No. 85 — Şerife Özütçen: Beykoz 40 ıncı okul No. 419 — Ayhan Timurdi: Beşiktaş Ihlamur cad. No, 76 — Şükran Akad: Beyoğlu 31 inci okul No 418 — Perihan Altinul: Balat Dökmeci İbrahim sok. No. 8 — Halid Meriç: Gelenbevi O. O. I — Selma Atabay: Pendik Dok. AL Vasfi kın — Nezahat Sezginer: İst. kız sesi No. 297 — Muallâ Akay: Üsküdar Al- Sunizade Koşuyolu 78/1. Defter kazananlar Mihri Ertan: Çatalca Belediye reisi kı- a Gönül Kuran; Ankara Atatürk Mek- tebi karşın No. 9 — M. İlhan Dilmaç: H. , lisesi No, 2512 — Selâmi Ünlümü: An- kara İsmet İnönü cad. Barlas apart No. 73 — Celâl Yürkü: Bezzaz Yusuf Yü- rük oğlu Lüleburgaz — Nezihe Altıner: Alman lisesi — Fatma Kürn: Beyoğlu Tuksim apt, No, 3 — Nurdoğan Önder; Taksim Antep apt, No. 1 — Lâmla De- miray: Çapa kız enstitüsü — Turan Ti- gez: Kasımpaşa birinci O: O. direktörü oğlu. Mendil kazananlar Güzin Esin: Samsun, Nüfla B. Y; me- muru kırı — Fahri Başhekimoğlu: B. Çam- Uca Alemdağ cad. B. Çamlıcasıkak No8 — Naciye Yalçın: Malmüdürü kım Uşak — Ahmed. Tunçkol: Turhal — Hüdaverdi Cinal: Düzce Üskülü Akçakoca cad. No. 182 — Doğan Akbaş: Yenikapı Albo- yacılar sok. No. 34 — Balim Ertilmer: Ge- dikpaşa Hamam cad. No.15—.Cemile Or- han: Sultanahmed, Akbıyık cad. No, 73 — Mediha Gökçen: Kadırga Pertevpaşa sok. mta Var: Falih Fevzipaşa cad- Muhtelif hediye kazananlar Üstün: Ermenik muhakeme başkâtibi torunu — Türkân Arık; Ankara M. M. V. 3 üncü ŞP. Yb. kızı — Semiha Özerden: İstanbul Kâtip Çelebi end. No, 24 — Oğuz Şenler: Samsiya tramvay cad. No. 144 — Handan Hünler: Kandilli kız lisesi &.A — Hüsniye Gül Oalata Necatibey cad. No. 34 —Cevad Saatçi: Çekirge cad. No.39 Burm — Lütfiye: Adapazar Orta mahal- We Çeşme Meydan cad. No. 101 — Meliha Gösen: Niğde Ziraat bankası muhasebeci si kısı — Salim Ertümen: Hukuk fakfi- tesi No. 6037 — Feriha Tapan: İnönü end. Aralık sok. No. 17 Manis — Cansever; Mecidiyeköy Büyükdere cad. No. 44 Şiş- U — Handan Aktay: Erzurum kolordu baştabibi kızı — Fasi Tekin: Adana Hü- kümet cad. No. 298 — Rahmi Önen: Ça- nakkaja O. O. No. 34 — Nihad Temuçin; Gönen Belediye kKAtlbi — Lütfi Demir; Ereğli Karadeniz gümrük muhafaza M. oğlu — Melih Araymay: Ankara Hacı- bayram mah. Aksay sok. No. 13 — Sıdkı Başaran: Ankara 8. M. Sağlık işyarı oğ- ba — Meliha Çayırlı; Çapa kız orta okul No. 301 — Sergi Karakurt: Ankata Yeni- göhir Demir Tepe Emek api, No. 8 — Melih Başhekimoğlu: B. Çamlıca Alem- dağı cad. No, 26 — Gökalp Kimlateş: Bur- şa Sodbaşı Armağan sok. No, 7 — Kemal Telli: Çengelköy Kuleli No. 12. İç ve dış BASUR MEMELERİNDE, Basur memelerinin her türlü iltihaplarında, cerahatlenmiş fistüllerde, kanâ- yan basur memelerinin tedavisinde id Şifayı temin eder KIZILAY HASTABAKICI HEMŞİRELER Okulu Direktörlüğünden: Yeni ders yılına . Okul geceli ve parasızdır, Okul, genç bayanların Hastabakıcı ve Ziyaretçi hemşire yetiştirmek, hastanelerde ve umumi sıhhatle alâkadar olan müesseselerde çalışma- Jarma mahsustur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Ders- ler hususi doktor profesörler © ve muallimler tarafından verilir. İs- teklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve'en az orta tahsili bitirmiş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazı ile veya bizzat İstan- bulda Aksarayda Haseki caddesinde okul direktörlüğüne müracaat edilmesi, PATI Kadıköy: Sen Jozef Lisesi “Tam devreli Fransız Erkek Lisesi talebe kayıt ve kabulüne başlamıştır. Ye- ni sene derslerine 12 Eylül Salı günü başlanacağından yatılı talebenin 11 Eylül akşamı mektepte hazır bulunmaları lâzımdır. "Talebe kayıt ve kabulü hakkında izahat almak için (Pazar ve Salıdan başka her gün 9 dan 11,5 ve 2 den 5 e kadar müracaat edilmelidir. Hakki- le Usan öğrenmek için ilk okulu bitiren talebeler ihzari sınıfa kabul edi- lerek orta sınıflara hazırlanır. İnhisarlar Umum Müdürlüğünden : İnhisarlar idaresinin Dizel elektrik santralı için imtihanla bir şef alına- caktır, Taliplerin dizel motörlerinin işletmesine elektrik müvellitleri ile yüksek tevettür tesisatına vukufları ve bu gibi tesisatta çalışmış olmaları ve memu- rin kanunununda musarrah şartlar; haiz bulunmaları lâzımdır. Müracaatların cvrakı müsbite le umum müdürlük tuz fen şubesine ya” pılması, (6218) Boğaziçi lisesi müdürlüğünden: Lise ve Orta okul bütünleme imtihanlarına | Eylül Cuma günü ve olgun- luk imtihanlarına 9 Eylül Cumartesi günü başlanacağı gil talebeye bildirilir. Relöve Bürosu eksiltme komisyonundan: Muvakkat teminatı İhal günü İhale saati i& 110 — 98 31/8/9039 16 Sultan Mahmut türbesi müştemilâtından bir dairenin tamiratı açık ek- silmeye konulmuştur, Keşif bedeli ile muvakkat teminatı, hale gün ve sa ati yukarıda yazılıdır. Taliplerin mimar veya kalfa olması, vesika fle beraber ruhsat ve ünvan tezkeresi göstermesi şarttır. İsteklilerin keşifnameyi ve tamir yerini görmek için mezkür türbedeki büroya müracaat ve eksiltme için de istenilen evrak ve teminat ile beraber mezkür günde ihale saatinden evvel Yüksek mektepler muhasebeciliğinde teşekkül edecek komisyona müracaatları ilân olunur, (6215) TÜRKİYE CÜMHURİYETİ ZİRAAT BANKASI Ana vatana kavuşan HATAYDA açtığı ANTAKYA Şubesile İSKENDERUN KIRIKHAN Ajânslarının her türlü zirai ve ticari muamelelerde diğer Banka hizmet- lerini ifa etmek üzere faaliyete başladıklarını değerli müşterilerine ilân eder, (6590) Nişantaşında: Eski Feyziye Yatılı yatısız IŞIK LİSESİ... Memleketimizin en eski hususi Tsesidir. Ana, İlk, Orta ve Lise kısımları vardır. Kayıt için her gün mektebe müracaat edilebilir, İstiyonlere mektep tarifnamesi gönderilir, Telefon: 44039 Türk Maarif Gemiyeti Okulları Gündüz va yatılı talebe kaydına başlanmıştır. Ücretler aşağı- da gösterilmiştir. Fazla malümat almak istiyenlerin Okul direktör- Tüklerine baş vurmaları. Ankara kız ve erkek kollejleri İk Orta Gündüz (60 100 120 lira Yatılı 225 260 285 lira Bursa kız lisesi İk Orta Lise Gündüz — 40 50 lira Yatılı — 185 185 lira İzmir ege lisesi İlk Orta Lise Gündüz 50 60 75 lira Yatılı 160 200 200 lira Asli maaşı 55 liraya kadar olan memür ve tekaüt çocukların- dan ve kardeşlerden yüzde on tenzilât yapılır. (6495) Lise Ankara Devlet Konservatuvarının muzik ve temsil kısımlarının muhtelif şubelerine imtihanla parasız yatılı ve paralı yatısız kız ve erkek talebe alınıyor İstenen vesikalar: 1 — Hangi şubeye girmek İstediğini bildirir bir dilekçe, 2 — Tahsil derecesini gösterir vesika, 3 — Nüfus tezkeresi, yahut tasdikli sureti «Parası zyalılılar için Türk ta- biüyetinde olmak şarttır.» 4 — Aşı kâğıdı ve sıhhat raporu, 5 — Hüsnühal vesikası, 6 — 4,5 X 6 boyunda 6 fotoğraf, 7 — Noterlikten tasdikli taahhütname ve kefaletname «Yalısız talebe. den istenilmez.» «Kefalelname ve taahhütname suretleri Konservatuvar direktörlüğün- den istenilecektir.» Muhtelif şubelerin kabul şartları: Muzik kısmı: Piyano ve bütün orkestra sazları için: 1 — En az ilk mektep mezunu olmak «Yatısız talebe İlk tahsilini bitir. meden de kabul edilir.» 2 — Müzikal bir kulağa sahip olmak, 3 — Çalacağı sazın icab ettirdiği uzvi hususiyellere malik olmak, 4 — İlk sınıf yaş hadleri: Piyano ve yaylı sazlardan en az 9, en çok 14, Kontrabas için, nefesli ve vurma sazlar için e naz on İki, en çok 18, Korapozisyon: Armoni sınıfı; 1 — En az ort aokul mezunu olmak, 2 — Müzik nazariyatı ve pratik armonide kâfi derecede bilgisi olmak, 3 — Her hangi bir müzik enstrümanını, tercihan piyanoyu yeter derece de çalmak, 4 -- Kompeozisyona kabiliyeti olduğunu isbat etmek, Şaı kısmı: «Opera muganniliği, koro muganniliği, konser muganniliği «Sonuncu yatısızdır.»; 1 — En az orta okulu bitirmiş olmak, NOT: Doğrudan doğruya koro muagnniliği mesleğine talip olanların ilk mek tep mezunu olmaları kâfidir. 2 — Müzikal bir kulağa sahip olmak, 3 — Sesi güzel olmak, 4 — Yaş haddi: Kızlar için en az 16, en çok 20, erkekler için en az 17, en çok 21. NOT: Fevkalâde bir ses ve müzik istidadına sahip olanın en çok yaş haddinin üstünde, yahut en küçük yaş baddinin bir altında olması caiz ve enaz İlk mektep mezunu olması kâfi görülebilir. 5 — Konuşma, işitme, görme uzuvlarında ve vücutlarının teşkilâtında 2 — Yaş haddi: En ez 16, en çok 21 dir. «Fevkalâde bir temsil kabiliye- tine malik bulunanlar en çok yaş haddinin üstünde de olsalar kabul edilebi. irler.» 3 — Konuşma, işitne, görme uzuvlarında ve vücut teşkilâtında bir ârıza olmamak. 4 — Seçim amavı: Arapılan belli başlı vasıflar: pi A» Düzgün ve serbes konuşma, gördüğü veya okuduğu bir şeyi anlatma kudreti, B» Okuduğu veya gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir ro- Tü yapabilmek; OC» Sınav komisyonunca verilecek bir rolü yapabilmek. UMUMİ NOT:, Ankara Devlet konservatuvarı, lise yüksek ve ihtisas devrelerine aynl- mıştır. Mezunlar devlet artisti olarak Bareme dahil olacaklardır. Devlet Konservatuvarına girmek istiyenlerden yukarıdaki şartları haiz olanlar, 1 Eylül 1939 tarihine kadar bütün vesikalarını noksansız olarak Kon. servatuvar direktörlüğüne vermelidirler. Kabul imtihanları, 1 Eylül 1939 tarihinden 8 Eylül 1939 tarihine kadar Ankarada Devlet Konservatuvarında ve 15 Eyitl 1939 dan 23 Eyiüi 1939 tari. hine kadar İstanbulda Galatasaray lisesinde yapılacaktır. Taliplerin verecekleri dilekçede bu iki yerden hangisinde imtihana gir- mek istediklerini açıkça yazmaları lâzımdır, Konservatuvarın bütün şubelerinin ibzari birinci sınıf talebeleri Şubat ve Haziran aylarının ilk haftalarında eleme imtihanına tabi tutulurlar. Bu im. tihanların ber hangi birinde muvaffak olmayanların Konservatuvarlaris derhal alâkaları kesilir. (3261) (5548) Selçuk Kız enstitüsü müdürlüğünden; Enstitümüze ilk ve orta okul mezunları kabul edilir. Kayıtlar 1/9/1939 tarihinden 15/9/1939 tarihine kadar devam edecektir, İsteklilerin her gün sabah 9 dan 16 ya kadar okula baş vurmaları, (653), ,