2 Aralık 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

2 Aralık 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 2 Kânunuevvet 1939 Şeker hastalıklarına ve diyabetlere ve zayıflamak isteyenlere 960 altın madalya ve nişanlarla dünyada eşine tesadüf edilmiyen büyük mevkiler kazanan, birinciliği diplomalarla tasdik olunan Tazeliği ve nefaseti ve san'at sahasındaki mevkiini bilhassa gluten miktarının fazlalığı sebebile bütün piyasada ne kadar ecnebi gluten mamulâtı varsa silip süpürmüştür. Meşhur Fransız ve Yunan marka gluten mamulâtı Türkiyeye gelemez olmuşlar, Hasan gluten makarnası, şehriyesi, bisküvit, un ve sair bütün müşteriler seve seve kullanmakta ve her şeye rağmen mutlaka Hasan markasını tercih etmekteğirler, HASAN Deposu: Yeni adresi, Bahçekapı Beyoğlu tramvay durağı karşısında Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa Daima RADYOLIN ile dişlerinizi fırçalayınız. RADYOLIN Müstesna bir formülle ve azami itina ile yapıldığı ve rekabet kabul etmez bir fi satıldığı için yurtta ecnebi'mamulâtının hâkimiyetini or- tadan kaldırmıştır Kazandığı bu rağbet sebebiyle elde hiç stok bulün- madığından dâ mütemadiyen taze ihzar olunarak piyasaya çıkarılır, Radyolin kullanınız; sade dişleri- nizi temizle korumak ve gü- zelleştirme ıazsınız, verdiğiniz para da kendi cebinizde kalmış olur, Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa WANT SEZER e Karyola ve Madeni Eşya Fabrikası Muhtelif cins karyola ve divanlarla madeni möbleler fabrikanın salonla» rında teşhir edilmekte olup evvelce olduğu gibi hiçbir yerde satış yeri yoktur, Sirkeci Salkımsöğüt, Demirkâpı caddesi No, 7. Tel: 21632 Böbreklerden idrar torbasına kadar yollardaki hastalıkların mikroplarını kökünden temizlemek için HELMOBLÖ kullanınız. Böbreklerin çalışmak kudretini arttırır. Kadın, erkek idrar zorluklarını, eski ve yeni belsoğukluğunu, mesane iltihabını, bel ağrısını, &ik sik idrar bozmak ve bozarken yanmak hallerini giderir. Rol idrar temin eder. Idrarda kumla. rın, mesanede taşların teşskkülüne mâni olur, DİKKAT: HELMOBL Ö idrarınızı temizliyerek mavileştirir. Sıhhat Vekâletinin ruhsatını haizdir. HER ECZANEDE BULUNUR. EKZAMIN Ekzemanın tldcıdır. Yara ve çıbanlarda kullanılır, Her eczanede kutusu 50 kuruştur. Sinir ağrıları, Baygınlık, Çarpıntı, Baş dönmesi, Uykusuzluk ve sinirden ileri gelen bütün rahatsızlıkları dindirir. Asipin Kenan Sizi; Soğuktan, Nezleden, Gripten, Baş, Diş ve bütün ağrılardan ve kırıklıklardan koruyacak ilâçtır. Istanbul Valiliğinden: Bu ders yılı başındanberi gönderdikleri raporlar Maarif Sağlık kurulu tarafından, kabul edilmemesinden dolayı vazifelerine avdetleri kendilerine tebliğ olunduğu halde elân ödevlerine başlamıyan: Silivri merkez Birinci okul öğretmenlerinden Leman İlter Üsküdar 19 uncu okul öğretmenlerinden Limla Saraçoğlu ve Bakırköy S üncü okul öğretmenlerinden Fikret Berkin 6 gün zarfında ilimizdeki ödevlerine başlamadıkları takdirde istifa etmiş sayılacakları ilân olunuz. (0988) Keman Sadi i ve arkadaşları (eski eserlerle) AYANLAR KOROSU # 3- Memleketin en kıy metli musikişinasla-€ rından bestekâr Salâ- haddin Pınarın iştira- kile büyük fasıl saz heyeti Nazarı Dikkate: 0 HOLANTSE BANK UNİ NV Dr. Şükrü Ertan (Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. Ne. 5 doktor Osman Şerafeddin apartımanı) Telefon: 22568 ZAYİ -- 327 senesinde Üsküdar Ravzi Terakki rüşdiyesinden aldığım şehadetna- meyi kaybettim, yenisini alacağımdan hükmü yoktur 448 numarada mukayyed geterâl Hamdi oğlu Yusuf Ziya Sahibi: Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü: Şevket Rado Akşam Matbaası Her Me ; Beyoğlunda salonunda Program 2 - Tarihi kostümlü varyete Programı : 43776 Türk Yüksek Mühendisleri Birliğinden: Birliğin senelik kogresi 3/12/939 ta i Pazar günü saat 10 da Anka- rada Birlik binasında toplanacaktır. Sayın âzaların bu kongreye şeref vermeleri ve ruznameden almamış olan arkadaşların keyfiyeti bildir. meleri rica olunur. Zıraat Vekâletinden Pulluk, Diskharo ve mibzer alınacak Ziral Kombinalar ihtiyacı için kapalı zarf u#ullle $0'adet mibzer, 15 adet 5 Diskli 15 adet 6 Diskli pullukla 30 adet Diskharo satın alınacaktır. 1 —- Mibzerin behetine 675, 5 Diski: pulluğun beherine 600, 8 Diekli polluğun beh3- rına 750 ve Diskharonun beherine 450 lira kıymet tahmir edilmiştir. 2 — İhale 14 tarincikânun perşembe günü suat 15 de Ziraat Vekâleti binasında mü. teşekki! satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — 30 adet 15 adet 5 Diskli pulluk için 675, 15 adet 6 Diskli pulluk için 844 ve 30 adet Diskharç için 788 lira muvakkat teminat verilecektir. 4 — Bu makinelere ald idari ve fenni şartnameler zirai kombinalar müdürlüğünden Parasız olarak verilir, 5 — İsteklilerin kapa zarfların 14 yöna vermeleri ve saat 15 de hazır bulunmaları. rincikânun perşembe saat ite kadar komiş- 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla birlikte komisyonda «7908» Herkes kaşık yapar amma, sapını ortaya getiremez! Herkes Baklava, Sarı burma, Dilber dudâğı ve Tahan helvası yapar..... Fakat, bunların biç biri adını taşıyan tatlılara benzemez!.... ALi MUHİDDİN HAGI BEKİR i; Bahçekapı, Şubeleri; Beyoğlu, Kadıköy. istanbul Defterdarlığından: Salacak gayri menkulân Muhammen sataş bedeli Muvakkat teminat Mevki ve 'nav'i Lira Kuruş (o Lira Kuruş Eminönü Ahi 1 mahallesinin eski Çoban Çeşme 1260-00 HH w yeni: Çoban suyu #okağında kâin eski 8-10 yeni 12 mu- maralı üstünde üç oda bir helâ bir ocaklı altında ma- azası olan gayri menkulün 1/4 hissesi Galatada Kara Mustafa mahallesinde Kemeraltı cadde- 5inde eski 42 yeni 80 ve Beyzade sokağında eski ve yeni 1 numaralı münhedim hane ve dükkânın yangın duvarı da dahil olduğu halde 27,5 metre murabbaımdaki arsa- sının 1/2 hissesi. Yukarda vasıfları yanlı gayrimenkuller üzerindeki hazine hissesinin mülkiyeti hi- zalarında gösterilön muhammen bedeller ü: l tış bedeli peşin olup nakden veya muadl ikinci tertip tasfiye bonosile ödenel ma 11/12/980 pazartesi günü saat iide Milli Emlâk müdürlüğünde müteşekkil komiz- yonda yapilacaktır. İsteklilerin yukarıda yazıl muvakkat teminatla muayyen gün ve Saatte kumiysona, müracaatları (9842) © © Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti Tef iş heyeti müdürlüğü imtihanı Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti teftiş heyeti kalemi müdürlüğü için 14/12/839 per- şembe günü swat 14 de Ankârada müsabaka İmtihanı açılacaktır. Aranan şartlar şunlardır: A — Memurin kanununun 4 üncü maddesinde yazılı evsafı haiz olmak, B — 2 nelkânun 1930 da yaşı 26 dan asağı 32 den fazla olmamak. GC Mülkiye mektebinden (Siyasal Bilgiler okulu) Hukuk fakültesinden Yüksek ticaret ve iktisat mektebinden veya buna muadil derecedeki ecnebi mekteplerden mezun olmak, D — İki müfettiş tarafından Yapılacak tahkikat neticesinde karakter itibarile teltiş beyeti kalemi müdürü olabilecek yasıfları haiz bulunduğu ani E — Askerliğini yapmış olmak, F — Ecnebi lisanı (Bilmek (Pransızca, Almanca ve İngilizce'den biri). İmtihana talip olanlar 8/12/9349 tarihine kadar Ankarada Gümrük ve İnhisarlar Ve- kületi #at ve sicil işleri müdürlüğüne bir arzuhalle müracaal, edeceklerdir. Arzuhale şu evrakın rapli lâzımdır! AA — Nüfus cüzdanı aslı veya tasdikli sureti, B — Kendi el yazısı ile tereiimeihal hulâsası (Memuriyette bulunanlar müddet veya sureti hizmetlerine dair resmi vesika, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları Bon- gervisleri yapt edeceklerdir.) C — Mektep şahadetnamesi veya tasdiknamesi, D — Sağlam olduğuna dair resmi rapor. E — Askeri yaptığına dair terhis tezkeresi aslı veya tasdikli sureti, İmtihan programı: 1 — Medeni hukuk, Borçlar hukuku. Ticaret hukuku, ceza hukuku, ceza ve hukuk mus bakemeleri usulleri hukuku, Hususi kanunlar, bukuzu hususiyel düvel hukuku umumi- yel m. idare hukuku, iktisad. — Eenebi lisanı (Fransızca, İngilizce ve Almancadan biri). ; — imtihan programı hakkında fazla izahat alınmak istediği takdirde Vekâlet zat ve siçil işleri müdürlüğüne müracaat edilebilir. dili) (9050)