23 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

23 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

23 Mart 1940 Dolar Liret İsviçre Pr, Yiorin Rayşmark Bolga Drahmi Lera Çokoslorak Mig Perota Zioti Pango Ley Dinar Yen Kaveç Pr. Rüble ESHAM ve TAHYİLAT EV ARANIYOR (Satılık veya kirahk) Nişantaşı, Hüriyet tepesi, . Meci- diyeköy, Bomonti veya civarlarda, 5 - 6 odalı genişçe bahçesi veya bahçelik arsas bulunan ev aranı yor. Tafsilâtn tahriren Beyoğlunda Saray sinemasında kontrol Bay Şabana bildirilmesi. mcllere Müjde! Büyük bir itina ve tam bir ehik yotle imaline başlanılan (DEM) sezi iLE. 1940 Martm 24 tincü Pazar günü sabah sat 10 da Beyoğlunda, Talimhanede Şe- hit Muhtar caddesinde 8 numaralı Gür apartmanın 4 üncü dairesinde mevcut ve Bay Yorgi Harisiadise ait modem ve gök şik aşyalar açık artırma suretile sa” tlacaktır. 1940 model ve ceviz ağacından yapıl. | muş maroken sandalyal: nadide yemek oda takımı; gri kaplamalı ve direktunr weli zarif komple yatak oda takımı; Dugias koltukları; kübik salon ve radyo | masaları; biblolar; Japon vazolar; Krlstofle ve Seramik çay takımları; bomple tabak takımı; Likör ve şarap | takımları; perde ve fileler; Elektirk avi- | meleri; elektrikli garantili saat; müşara- bi koltuk ve etajerler; Beyaz maden şampanyalıklar; Halil paşanın hakiki tabloları; halis İngiliz kesme bronz kar- yola; Rozental biblolar; salona alt oş- yalar; yeni halde apartman muşamba- “ mutfak vesmire o vestire. takımları "ebrir, Hamedan halı ve seceadeleri. Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gala tahlilleri ve (İdrar vasıtasile gebeli- Hin ilk günlerinde kali teşhisi) yapı" ır. Beyoğlu: Taksime giderken Meşe- Mk sokağı Ferah apartımanı. Tel: 40534 Bayanlar için Yeni mevsimin yaklaşması münâ. sebetile şık bayanlar, en son moda KOSTÜM TAYYÖR ve MANTOLUK Yerli verasn İngiliz En son ve yeni renklerde fazla rağbet bulan kumaşların fevkal- Ade zengin çeşitlerini Galatada, Karaköyde SATILIK YALI Amavutköyünde Kuruçeşme caddesinde kâin 1 numaralı, bir tarafı tramvay enddesi ve iki ta- Tatı denizle mahdut, fevkalâde Manzaralı, hava gazı, elektrik ve Türkiye Gümhuriyet Merkez Bankasından: terkos mevcut, yalı satılıktir. Ta- Miplerin Türkiye İş Bankası İstan- bul şubesine müracaatlar; PERAKENDE SATIŞ YERİ: Bey-;lu İstiklâl caddesi No. 48/1 ODEON MW: jazası iflâs satışı Müflis Mehmed Evrim Masası İflâs idaresinden: Müflise sid Marftoluk, Spor Mantoluk, 'Tayyörlük, Yünlü fantezi, Fantazi yünlü Topluk, Krep birman, Krep Maruken, Krep Muz, Krep Saten, Muhtelif fantazi kumaşlar perâkende suretile satılacaktır, Satış 33.040 Pazartesi günü saat 9 da başlıyarak 18 de nihayet verilecektir. Bu satiş mallar bitinceye kadar müteakip günlerde devam edecektir. İsteyenlerin Yeni Postane caddesinde 43 numaralı mağazaya müracaat- lan Sin olunur. İflâs İdâre azaları; Avukat Alkivyadix ve Reşad Atabek ve Marko İşmil İstanbul Vali ve Belediye reisliğinden ISTANBUL Umumi meclis azasına! Umumi Meçlisi 3 üneti intihap devresinin 2 nci yılı Nisan içilmamın ik | in'ikadını 1/4/940 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de akdedeceğinden muhte- rem Âzanın © çün muayyen saatte Umumi Meelis salonunu teşrifleri rica olunur. Rumname, 1 — M0 Bütçeleri, $ — Zabıtat Belediye Tallmatnamesir Semti Üsküdar Mah Selimiye Ju kahvenin üst Arma OL. Er. 16 metre sm İN Üsküdar Bullaniye Dükkân 3 60 Urküdar Aşçıbaşı Mektep 7 Arsa 7 00 Benevi Yukarda cinsi ve mevkileri gösterilen yerler 31/8/941 sonuna kadar müddetle kira- ya verilmek Üzere müzayedeye çıkarılmıştır İhaleleri 3/4/840 günü anat 15 dedir. İsteklilerin Kadiköy Vakt'lar müdürlüğü akar- lar kalemine müracaatları (2215) İnhisarlar U. Müdürlüğün Miktarı Eksiltmenin şekli 6000 Ke Açık eksiltme Htapon 3400 > > » Kıyım bıçağı 100 Adet > , 1140 1 — 18/111/940 #çrihinde yukarda cins ve miktarı yazılı $ kalem egyaya teklif olunan e haddi lâyık görülmediğinden eksiltmeleri şerniti sabıka dairesinde on gün tem- İhsaniye den: Cinsi Vakum yağı TI — Eksiltmeleri 28/111/M0 perşembe günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaut şubesindeki alım komisyonunda yapılacağı ilân olunur. (2242) Türkiye Cümhuriyet Merkez Bankası İdare Meclisi, hissedarlar umumi heyetini 20 Nisan 1940 perşembe günü saati 14 de Ankarada Banka İdare Merkezinde alelide iç- timaa düve: etmeğe karar vermiştir. Eisseda Bünkadan gönderilmekde sastinden #rvei Bankaya gelmeleri rica olun Alelâde umumi heyetin müzakere ruznamesi 1 — Bankanın 1939 yıli İdare Meclisi raporunun tetkiki 8 — Mürakabe İsyonu raporu üzerine bilânçanun tasdiki ve temettüaln telktif veçhile tevzlinin tas 3 — İdsıc Meclis 1brasi, 4 — Müddetleri biten İdare Meclisi âzasından 1 —B ve C #nıfıı hisselerine sahip bunkular ile çiri 4 — D sınıfı hisselerine sahip hissedarlar tarafından 5 — Müddetleri biten mürskiplerden 1 — B ve C hisselerine sahip bankalar ve şirketler tarafından bir mürakip intihabı, 4 — D sınıfı hisselerine sahip hissedarlar tarafından bir mürakip intihabı. © (2287) m dâvet varakalnrile birlikde toplanma ler tarafından iki âza intihabı, ir Aza intihabi, Ankara polis koleji avan proje müsabakası 1 — Ankarada polis enstitüsü yanında İnşa edilecek polis koleji için bir avan proje müsabakası açılmıştır. 3 — Bu müsabakaya her 'Türk yüksek mimari ie 'Türk yüksek inşaat mühendisleri r. 3 — Müsabaka müddeti 25 Mart 1940 dan başlamak ve 25 Nisan 1940 da bitmek tisere Mir aydır. 4 — Müsabaka talimatnamesi ve arsa vasiyet plânı ile program İstanbul İzmir Ne- Ba müdürlüklerinden Ankarada yapı ve imar işleri relsliğinden bedelsiz olarak alınır. (1528) (8342) Ekzemanın tlâcıdır. Yara ve çıbanlarda kullanılır. Her eczanede kutusu 50 kuruştur, Dr. İHSAN SAMİ Gonokok şşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu Sultan Mahmud türbesi Ne. 112. Göz Mütehassısi Dr. Şükrü Ertan (Oağmloğim Nuruosmaniye end. Ma, © doktor Osman Şerafeddin apartımanı) Telefon: 22508 Bnhite 11 Türkiye Otümhuriyoti ZIRAAT BANKASI Kuruluş ; Sermayesi: 100. 000.000 Türk lirası Şube ve ajans adedi: 268 Eirsi ve ticari her (o nevi banka mutmeleleri zai a? Mi — G a e Para biriktirenlere 28,300 lira veriyor Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarınüa en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramıyo dağıtılacaktır; 4 Adet 1,000 Liralık 4,000 Lira 4» 500 » 2,000 » 4 250 1,000 46 100 4,000 100 50 120 40 160 20 DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir düşmiyenlere ikramiye çıktığı takdirde 96 20 fa: Kur'âlat senede 4'defa, 1 Eylâl, İ Birtacikânun, tarihlerinde çekilecektir. sene İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan 142025 ira keşifli ikinci girürji ve kulak, boğ Kliniği telefor 26/3/1940 salı günü saai 15 de rektörlükle açık eksilir tır İstekliler en & Sralık bu işe benzer iş yaptıkları , ekslitme tarihinden sekiz gün evvel alınmış ehiiyte ve 940 si Vel kalarile 107 Mralık muvakkat teminat makbuzlarile müesseseye gelmeleri şarlnam. keşif her gün rektörlükte görülür TEN Nafıa Vekâletinden: 24/4/9840 tarihinde çarşamba günü saat 11 de Arikarada Nafia Vekâleti binası $ malseme müdürlüğü odasinda toplanan malzeme eksiltme komisyonunda 3680 İr Hrası muhammen bedelli İstanbulda Cl£ teslim şartile 29 adat bitüm teshin kazasmua kapal sarf usulile ekelitmesi yapılacaktır. Eksiltme şarinamesi ve teferruatı bedelsiz olarak malzeme tesisatı burün wüdürlüğünden İ nabilir Muvakkat teminat eksiltme günündeki kur üzerinden Türk parasına tahvil edilmiş olarak 2460 sayılı kamunun 16 ici maddesine göre hesip edilerek verilecektir n teklif mektuplarını muvakkat teminat ve şartnamesinde yazılı vesika- 10 a kadar'meskür kömisyaha makbuz mukâbilinde ver ETİ B AN K mmm, Garp Linyitleri İşletmesinden : Müessesenin Soma, Tavşanlı, Değirmisaz işletmelerinde çalışmak üzere Bir Maden Mühendisi ve Bir Makine Mühendisi aranmaktsidır. Talip olanların Balıkesir Posta kutusu 5 numaralı adresine tahriren müracaatları İlân olunur. Kapalı zarf asulile eksiltme ilânı Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletinden 1 — Ankara tıp fakültesi müştemilâtından (300,304,52) üç yüz seksen bin-üç yüz dört Ura elli iki kuruş bedeli keşif! doğum ve nisalye Kliniği umum fenni tesisat k: ile eksiltmeye konulmuştur. 8 Nisan pazartesi günü saat on beğ buçukta (1530) da Ankarada &- bat ve İçtimai Muavenet Vekâletinde seşekkül eden hususi komisyonen yapılacaktır. $ — Eksiitme'şartnamesi mukavele projesi fenni şartnameler keşif cetveli ve d4 pilin 19 lira beş kuruş bedel mukabilinde Ankarada Sıhhat ve İçtimai Münvenet Vekâleti İç- timal Muavenet işleri dairesi riyasetinden ve İstanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüğünden alınabilir. 4 — Muvakkat teminat miktarı (18063) on sekiz bin dokuz yüz altanış tüç Jirudır. $ — Talipler aşağıdaki vesikalari teminat zarfından başka ayrıca bir garf içine ko yacaklardır. Gerek teminat ve gerekse vesikalara sit her Iki zarf diğer bir dış zarfa ko- Bulacaktır A — Taliple” şirket olursa 2490 sayılı kanunun üçüncü maddesinin (A ve B) fıkrala- rında yazılı vesaik B — Cari seneye sit ticaret odası vesikası, C — 300000 fiç yüz bin liradan aşağı olmamak üzere yaptığı fenni tesisat işlerini iyi başardığına dair vesikalar, $ — Kanunun tarif ettiği şekilde hazirlanmiş olması Jâsım gelen zarflar 8 nisan pazartesi günü saat on dört (1430) kadar makbuz mukabilinde Ankarada 8ıh- hat ve İçtimai Muavenet Vekâleti Munvenet işleri dairesi relsliğine tevdi edilm Bdir, Posta le ve teahhüdiü olarak gönderilecek zarflar da aynı saatte Vekâlette bulun- malidir. Muayyen vakitten sonra verilmek istenilen zarflar kabul edilmiyeceği gibi pos- tada vaki olacak teahhürler de nazara alınmaz. ) (1989) Eti Bank GARP LİNYİTLERİ İŞLETMESİNDEN Balıkesirdeki İdare Merkezinde Muhasebe kalem Amirliği yapabilecek “Bir Muhasip Aranmaktadır Talip olanların Balikesir Posta kutusu 5 numara ndresine tahriren mtracantları Hin olunur.