23 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

23 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

ila kır koşusu yarın yapılıyor Yunan ve Yugoslav atletleri dün geldiler Sehrimize gelen Balkanlı koşucular Türk aticizm federasyonu tarafından organize edilen birinci Balkan kır koş su şampiyonası yarın öğleden sonra Hey“ belindada yapılacaktır. Türk © atletizminin o kuvvetlenmesi memleket içinde yayılması ve sevilmesi için büyük propaganda vamtas olacak bu koşunun memleketimizde ilk defa yapılmasına sevinmemek ve bu hayırlı işe önayak olanlara müteşekkir kalma sızlık olur. biraz meşgul olanlar; bilirler nleket sporunun gelişmesinde, n büyük âmil beynelmilel »spor temaslarıdır. Sık, beynelmilel müsabakalar yapan milletlerin sporcu- kuvvetli, tecrübeli, igili, Mmane- lan, nelicelera göre çalışma progran tanzim — edilir. Sporda ilerlemiş büyük, küçük memle- kekleri in esaslı şalışma tarz! budur. de sporu canlandırmak ve beynel- pınak için çalışıyoruz. olimpiyatlara, Balkan Oyunlarına Sidiyoruz. Balkan güreşleri ni organize ediyoruz, Ecnebi futbolcu- larla temaslar yapıyoruz. o Yine bu s€- beple Balkan kır koşusunu yapmak için çalışıyoruz. Bir gün gelecek, sporcularımızın e mebilerle yaptıklan bu gibi seyrek te- maslar programlaşacak, çoğalacak ve sk sk olacaktır Bu noktadan Balkan kır koşusunun İstanbulda organize edilmesini çok mu Yafık ve yerinde bir hareket buluyoruz. Balkan kır koşusu organizasyonu do- layısile izm federasyonunun çalış- Bir program ve sistem ile © çalışıyor; Türk atletleri de bu çalışmanın “ayda rını görüyorlar İki senedir memleketin het köşesinde atletizme karşı bir sevgi uyanmağa baş- İadı. Atletizm müsabakaları sıklaştı, ce bir senede bütün Türkiyede yapı- lan kır koşularının sayısı beşi, altıyı geç- mezken bu sene yalnız İstanbulda yapı müsabakaların sayısı elliye yaklaş maktadır. ni Yarın yapılacak Balkan kır koşu rma Yunan, Yugoslav, Bulgar ve Rumen atletleri iştirak edeceklerini ay- İnca evvel bildirmişlerdi. Fakat son hafta içinde Bulgar ve Rumen federas- yonları verdikleri söz hilâfına gelemiye- ceklerini telgrafla bildirmişlerdir. Bulgar federasyonu Balkan kır koşu- Suna iştirak edecek Bulgar koşucular İçin martın (14) ünde seçme müsaba- kaları yapacağını son mektubunda bik dirmişti, Rumen federasyonu ise koşuların 14 nisana tehirini istemiş, fakat aylarca ev- vel tesbit edilen bu tarihin değişmesine İmkân olmayınca, atletlerin hiç çalışma- dıklarını bildirmek suretile müsabakaya bildirmiştir. Bulgar ve Rumen atletleri bu suretle müsabakalara gelemeyince Balkan şara- Piyona Yunan, Yugoslav ve Türk atlet- leri arannda carayan edecektir. Birinci Balkan kır koşusunu birzat Vali açacak ve meri e şehrimizde bulunan Balkan siyasi mümessilleri ve #por erkânı ve diğer iki yüze yakın da- vetli hazır bulunacaktır. 'üsabakaların muntazam cereyan et» mesi için hakem, kontrol ve izcilerden mürekkep yüzden fazla sporcuya vazi- fe verilmiytir , Balkan koşuları için şehrimize gelecek Yunanlı atletlerin başında idareci olarak (. Kripandis) bulunmaktadır. Yunanlılar bu koşuya en maruf atletlerinden Raga» 205, Mavrapostolos, Kripkidis, Rallis, Niças, Vaztosakin ile iştirak edeceklerdir. Yuğorlav atletlerinin başında kafile reisi olarak (Miroçerne) gelecek ve at- letler Kotnik, Brucan, Kvas, Glonar'dan mürekkep olacaktır. Türk takımı! Rıza Maksud, Hüseyin, Mustafa ve Galip olarak tesbit edilmiştir? Balkanlıların senelerdenberi yonluğu paylaşan Yunan ve Yugoslav şampiyonlarınâ karşı bizim henüz daha az tecrübeli atletlerimizin iyi bir derece almalarını dileriz. Z Yarın Heybelindada yapılacak olan birinci Balkan kır koşusuna iştirak ede- cek Yunan ve Yuğoslar atletleri dün sa- bah konvansiyonelle şehrimize gelmiş- ler ve istasyonda Beden terbiyesi teşki- İât erkân ile büyük bir sporcu kalaba lığı tarafından karşılanarak kendilerine tahsis edilen Tokatlıyan oteline misafir edilmişlerdir. Atletizm federasyonu reisi dekter Adnan Hün tarafından hadutta o karşı- İanan misafirlerimiz seyahatlerinin nor- mal şekilde geçtiğinden bahisle koşuda iyi bir derece almağa çalışacaklarını söy- İemektedirler, Her iki kafile beşer kişi olmak üzere on kişidir. Yunan takımında meşhur mu kavemetçi Ragozos gelmiş, fakat Bal- kanların en kıymetli maratoncularından Kiryakidiz hasta olduğundan gelememiş- akıtlerini akşama kadar otelde İs- atle geçiren atletler saat 16,30 da Taksim âbidesine giderek merasimle çe- lenk koymuşlardır. Bugün saat 11,30 da Vali ve Belediye reisi doktor Lütfi Kırdarı makamında ziyaret edecek olan Balkanlı koşucular öğleden sonra Heybeliadaya giderek ya» rış sahasını tedkik edecekler ve geceyi adada geçireceklerdir. Misafirlerimiz şerefine yarn akşam Vali tarafından Tokatliyan otelinde bir ziyafet verilecektir, Pazartesi günü de Beden terbiyesi müdürlüğü tarafından hazırlanan öğle yemeğini mütezkib ka- zanan atletlere merasimle rmükâfatları dağıtılacaktır. Aynı akşam İstanbul böl gesi tarafından da bir çay ziyafeti veri şampi | Lig maçları - Fener yarın Şeref nda karşılaşiyor son müsabakalarına pir birden devam edilecek SE küme, dört ikinel karşılaşması yapılacak ve bu suretle rinçi küme maçları nihayet bulacaktır. Evvelce senenin en mühim maşı ola- rak gösterilen © Beşiktaş - Fenerbahçe karşdaşman Fenerlilerin Beykorla bera- bere kalması üzerine eski kaybetmiştir. Bu maçta (o Beşiktaşklar mağlüp olsalar dahi bir puan farkin İs- tanbul şampiyonu olacaklardır. Bu ci- hetten müsabakayı yalnız Fener - Beşik- taş takımlarının herhangi hususi bir kar- şılaşması şeklinde telâkki etmek lâzım- dır. Yalnız Fenerlilerin ikinciliği ellerin- den kaçırmamak için hiç olmazım Ta“ kiplerile berabere kalmağı o çalışmaları lig maçlarının hasılat baremi noktasin- dan elzemdir. Haftanın diğer enteresan karşılaşma ları Vefa ile Kasımpaşa ve Beykozla Sti- İaymaniye arasında olacaktır. Bugün için nuan cedvelinde Beykoza hâkim olan Vefnlılar, Kasımpaşaya takıldıkları ve diğer taraftan da Beykozun Süley- maniyeye galebesi mill kümenin dör- düneü mevkiini derhal Beykoz klübü lehine çevirecek mahiyettedir. Diğer maçlar arasında puan cedvelin- de mühim değişiklik yapacak kudrette bir karşılaşma yoktur. Beden Terbiyesi genel direktörü ehrimizde Beden terbiyesi genel direktörü gene- ral Cemil Taner, Balkanlararam kır ko- şasunda o bulunmak üzere o Ankaradan şehrimize gelmiştir. General kır koşu- sundan manda yarın sabah Topkapı yo- lunda yapılacak bisiklet müsabakala- rında da hazır bulunacaktır Vol leybal - Basketbol müsabakaları Beden terbiyesi İstanbul bölgesi Vo- leybol - Basketbol ajanlığından: 24/37 940 pazar günü yapılacak maçlar, Sarı küme: Topkapı - Eyüp saat 12, Davudpaşa - Süleymeniye saat 13, Bo- ğnziçi - B. Halkevi saat 14. Beyaz küme: Fenerbahçe - Doğuspor saat 15, Alemdar - Altntuğ saat 16, Beyoğluspor - Beylerbeyi saat 17. zı küme: Kurtuluş - Galatasa- ray smat 18, Akınspor - İstanbulepor sa- at 19, Vefa - İstiklal sant 20, , Müsabakalara saat tam on ikide baş- lanacaktır. Geçen hafta resim ve İste getiremiyen takımların bu haftaki maç- İsra istenilen fotoğraf ve oyuncu İistele- rini getirmeleri lüzumu tebliğ olunur, Bisiklet müsabakaları İstanbul bisiklet ajanlığı | tarafından tertip edilen bisiklet o müsabakalarının i ve sonuncusu yarın sabah saat 8,30 da Topkapı - Silivri yolu üzerinde ve 100 kilometrelik bir mesafe dahilin- de yapılacaktır. iniaabakalara iştirak etmek üzere Bursa, Eskişehir, Kocaeli ve Balikesir binikletçileri de şehrimize gelmişlerdir. Bu müsabakada derece kazanan koşu" cular Ankarada açılacak kampa ayrla- caklar ve on boş günlük pı müteakip Ankaradaki büyük koşuya girerek ni- san ortasında Bükreşte yapılması tekar- rür eden Balkan bisiklet birinciliğine iş- trak hakkını kazanacaklardır. Edirnede maçlar Edime (Akşam) — 23 ve 24 mert günlerinde şehrimizde futbol, voleybol, basketbol ve güreş müsabakaları yap- mak üzere Tekirdağ gençlerinden 25 ki. şilik bir sporcu kafilesinin yarın Edirne- ye gelmesi beklenmektedir. Hazırlanan programa göre voleybol, basketbol maçları cumartesi günü, fut- bol da pazar günü yapılacaktır. A Galatasaray kulübünden: Galatasaray klübü kendi lokalinde beşer kişilik takımlağ arasında Ping-Pong turnuvası tertip edil- miştir. Müsabakaya 30/3/940 cumartesi gü- nü saat 14 de başlanacak ve turnuva geli- bine bir kupa verilecektir. Kayıt mukmelesi T/8/MD çarşambâ akşamı sant 21 kadar yapılacaktır. Kayıt için klübümür kâtipli- gine müracaat ederek müsabakaya iştirak edeceklerin iki resim ve bir de esami lste- vasıtadır. Alım satım, kira işlerin. de İş ve işçi bulmak için istifade ediniz! ahemmiyetini | Halkımız yurd müdafaasına ka sporlara teşvik ediliyor e m e NANE ; Cümhariyet Halk Partisi Trakya ve garbi » Anadolu Halkevleri ve köylerine icap | '- eden spor malzemesini gönderdi ; Bunlar arasında atış tüfek, tabanca ve mermileri, £ süngü mübareze tüfekleri, kılıç, kayak gr vE Beden terbiyesi kanunu Büyük Millet Meclisince kabul edilerek vpor ve beden te işleri yeni kurulan Beden ter- esi genel direktörlüğü uhdesine ve- rildikten sonra kanunun 14 öneli mad- pa göre spor ve Beden terbiyesi için alkevlerine bırakılan işler için Parti derhal harekete geçmiştir. Kanunun 14 Üncü maddesi şöyledir: «Halkevleri kendi mensüplarına ve arru edenlere kapalı vaya aşık salon arzu edenlere kapalı veya açık salonla” tile müşterek olarak tertip edilecek programlara göre jimnastik, eskrim, gü- hin Be , salon oyunları ve millt lar gibi beden terbiyesi bareketle- rini yaptırabilirler.» İşte kanunun bu maddesinden mülhem olan Parti bu hususta faaliyete geşmiş bulunmaktadır. Parti bu faaliyeti için avlusu ve sa- onu müşait bulunan Halkevlerinden, «por ve beden terbiyesinden ve bilhas- sa milli sporlardan hangi mahallerde, hangi nevilerinin tutunması ve inkişafı mümkünse onlardan işe başlamayı ve halki icabında yurd müdefsasna yara- yacak sporlara doğru teşviki esas olarak göz önüne almıştır. İşte bu osaslara gö- re salâhiyetli ve mütehassıs zevatın ve Beden terbiyesi genel direktörlüğü ele- manlarının yardımından istifade eyle- mek suretile ilk olarak Trakyada ve Garbi Anadoluda bizzat mahallerinde incelemeler yaptırılarak aşağıda göste- rilen merkezlerde faaliyete başlanmış” tr. Bu faaliyet içinde müsait görülen yerlerdeki Halkevlerine bağlı köylerde de spor yuvaları açılmıştır. Trakyada ve Garbi Anado- luda faaliyete geçildi Trakya mıntakasında Uzunköprü, Ke- p- İpsala, Babaeski, Lüleburgaz, Çor- Tekirdağ, Malkara, Havza, Kırklar- eli, Vize, Edirnede olmak üzere 12 Hal- kevinde faaliyet başlamıştır. Bu Halk- evleri gerek bina gerek spor alanları ve gerekse “muhitlerinin heves ve arzusu bakımından ileride sayılan yerlerdir. Bundan başka bu 12 Halkevine bağlı olan köylerden 35 köyde de aynca bir Ter «por yuvası açılmıştır. İstanbul ve Garbi Anadoluda: Bey- oğlu, Kadıköy, Beşiktaş, Üsküdar, Ba- kırköy, Kütahya, İzmit, Hereke, Gök eük, Karamürsel, Adapazan, Eskişehir, Balıkesir ve Bandırma Halkevlerinde fanliyete geçilmiş ve bu Halkevlerine bağlı köylerden 21 köyde de yuvalar açılmıştır, Bu mıntakada ayrıca Dumlu- pınarda bir kayak merkezi ve Kütahya ile Balıkesir mıntakasında da atlı bir ça- sm merkezleri rm imaliyeilerim-imkiymi iyim yeke we Bamblardaki Halkevlerine: Güreş min- derleri, voleybol, basketbol teshizatı, salonlar için ufki parmaklık, şakuli çer- çeve, atlama kasa ve sehpaları gibi jirn- mastik âletleri talim, lobut ve bastonla rı, süngü mübareze kleri ve teshi- zatı; wklet atma gülleli Avlular için; Barfiks, tırmanma halatları, portik gibi Jimnastik vasıtaları ye bazı, Halkevleri- na de alyş tüfekleri eskrim malzemesi ve denir rlarmdaki Halkevleri için kürek talim salları temin edilmiş ve yol- lanmıştır. Köy yavalarına gelince: Bu yuvalar» da milli sporun yanında Beden ye si de sürülmek Geünlleiüniki De sadla güreş talimleri malzemesi zeki Şile (Akşam) — Halkevlerinin se kizinci yıldönümü, geçen sene açıl miş olan kazamız Halkevinde hararet- le kutlanmıştır. Saat tam onbeşte İs- tiklâl marşile merasime başlanmış, Halkevinde mevcud radyo ile Başvekil Dr. Refik Saydamın nutukları dinlen» miş, mütegkiben Halkevi reisi taratın- | dan Halkevleri ve-Halkodalnrı Şile Halkevi bak» | ie rl portik Terme ve ER mi Dağıtılan spor malzemesi Bu varetle Gk olazak; bu sene vas ediz len bu sper merkezlerine ve yuvalarına Cümhuriyet Halk Partisince temin edi * len vesait ve malzemenin miktarı şudur, 67 güreş minderi ve brandası, 27 güreş pırpıtı ve donu, 8 atış tüfek va tabancası, 4500 atış hedefi, 72000 | mermisi, 5 seasa tenisi, 6 takım voley' basketbol techizat, 15 şakuli çerçeve ve atlama vesaiti, 228 talim lobut ve bastonu, 56 barfiks ve portik, 60 tir manma ve çekme halatı, 230 siklet at ma güllesi, 90 süngü mübareze tüfeği maskesi ve lüğü, 8 takım cirit, 3A Gİ eskrim için ve epe ve yedek name bular, 24 çift kayak ve techizatı, 7 ta kım kılıç kalkanı. Yakında faaliyete geçirile- cek mıntakalar Bunlardan başka Garbi Anadoluda, Manisa, Bergama, Sındırgı, Gönen, Ay» valık, Edremit, Akhisar, Bursa, Karaca, # bey, M. Kemalpaşa, İnegöl ve Denizli- de olmak üzere 1? Halkevi ve bunlara bağlı 60 köyde incelemeler bitirilmiş ve yakında buralarda da faaliyete o geçik mek üzere tertibat alınmış malzeme ve vesaik teminine başlanmışttır Köylülerimiz ekim, hasat ve harman mevsimlerinde kâfi derecede bedeni fa- aliyette o bulunduklarından bunlar için tatbik edilen program daha ziyade bu mevsimler haricinde sonbaharda ve ki şın kahvelerde ve evlerde kapalı kak mayıp spor hareketleri ile meşgul olmas İarını temin esasına göredir. Tertip edilen müsabakalar Bu yıl için bir başlangıç ve bir teşvik mahiyetinde olmak üzere bir de müsa dr tertip edilmiş ve tatbika geçilmişe . Bu müsabakalar kır koşuları, sıklet bali halata tırmanma ve halat çekme atış, süngü mübarezesi müsabakalarıdır. / Parti genel sekreterliğince bu .- hbakalarda iyi derece alan Halkevi # cularına kendileri için faydalı olarak münasip parti hediyeleri verileceği gibi aynca müsabakalara iyi ve çok sporcu ile iştirak etmiş olan Halkevi gahsiyeti maneviyelerine de keza mükâfat ve he- diyeler verilecektir, Beden terbiyesi genel direktörlüğünün kanunun tahmil ettiği esaslar içinde in kişaf etmekte halen nemi ri yarım da Partisi de Hin —— İeri yolu rogranı şe erse © va a Be aleriğı” YölAAK ra EMEK reketleri ile milli sporların köylere ka- dar teşmili suretile inkişafını ve vatan maddi, manevi yardım ve teşviklerle temine şalışmaktadır. Samsunda fazla fiatle şeker satan bir tacir muhakeme ediliyor Bamsun 21 (Akşam) — Şehrimiş tüccarlarından B. Mustafa fazla fiutle şeker satmak süçile tevkif edilmiş ve mevkufen muhakeme edilmesine biş kımda nutuk veriimiş ve bilâhare gerç ler giirler okumuşlardır. Evin caz takı» mı tarafından güzel parçalar çalınarak nihayet verilmiştir. Gece dş bütün halka temsil! kolu tarafından tertip edilen zengin bir programlı mü- samere verilmiş, (Mah şayan ölü) muvaffak miştir. Müsamrey den fazla halk