14 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

14 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

,.m=mMı Bir Günde Kütüğe (600)| Türkofis Soyadı Yazdırıldı. Soyadlarını nüfos kütüğüne yazdıranların çokluğa dün de nüfus müdürlüğünde göze çar: Yalmz dün kütüğe soyadları 600 dan Bayan ve kütükten yazmağa devam ediyoruz: B Toraman mahallesinde kirpi sokağında 26 numarada hamdi bayraktar, Selâtin oğlu mahal lesinde selâtln sokağında 8 nu- marada - Ragid bargıt, Taopçu alayında Sadreddin başlar, posta telgraf — başmüdürlüğünde muamelât memuru M., Kemal bodur, Seferihisarda mülâzim Süleyman bıçkın, Toraman ma- hallesinde kirpi - sokağında 10 numarada Ali bağde, Burnava: da Küzımpaşa mahallesinde 19 oumarada İbrahim behçet behen, Geri tütün kumpanyasında Me- diha baykay, Müstahkem mevki kumandanlığında Mustafa Remzi bilsen, Adliye müfettişi Abidin Binkaya, pyorda. yazdırılan fazladır. sayadlarım ve ç Mekkeyokaşu'nda 12 numa- rada ÂHi çetindağ, Müddefumu- milik kalemi kâtiplerinden NI- yazl çerloğlu, Askerf butta ba- “ yrün çoruh, Codid mahallesi beş- yüz elli sokağınde 207 numa- _ndı Hasan Rüşdü çınarlı, polis 218 Hüzun çentik, Şark — balı kumpanyasında Ali Şerif “çelik. men, Tamirhanede —hesap me- muru Mehmed Nazif çıdal, Yüz. başı basanağa tokağında 78 nu- marada Eşref çavaş, Bayraklı'da Menemen caddesinde gaz fabri. kasında Yasuf çafavul, Ziraat bankasında kavas Receb Çezik. D Ziya gökalp sokağında 11 numarada Şevki doy, Kardiça'lı hanında mütcahhid Hayri diri, Hacı ibrahim 'mahallesinde Kır- ,hasan durmaz, — Karantina'da Sabrayıcedid sokağında 2 nu- marada Kâmil dölük, Üçüncü Karataş Enveriye - sokağında 4 numarada Şemi diriker, Mubar- “remağa sokağında İzzet Mehmed dinesalman, — Alaybey dündar sokağında 12 namarada Remzi demirgür, Orbaniye mahallesin- de kurşani sokağında 65 nu: marada Salih davras, Pazaryeri mahallesinde 293 numarada İb- rzehim Cevdet demirağcı, Devlet demiryollarında yol dalresinde FAvni -dorsay, Kahramanlar'da 7 numarada Hamdi dalan, Bin- bapı Basan basri ve kardeşi AlI Kemal demirpençe, Muhasebel hususiye tahsil memuru Hüsnü darcan, polis memura 38 Sü- leyman deneri, Basmahane İa- tasyonunda gişe memuru Meh med demirli, Hacıhüseyinler'de hüseyin oğla Mehmed dere, Emniyet memurlağa depo me- murluğundan — mütekald — Aziz Duüter. E Köy bürostu memurlarından Ösman Taceddin ecer, İcrm da- iresinde yazgan İbrahim erkuş, gümrük mühafaza memurların- dan 2066 Esad Tolayer, Tütün fabrikasında makinist — Hayri erşev, Şoyh mahallesinde bah- Çevan sokoğında 97 numarada İbrahim erbil, polls 63 Ali erkek, polla 188 hayrallah er- baz, —Devlet demiryollarında memur Raşid etyemez, Hasta- mesçit mahallesi Mollu sokağın- ——..—— - Aydın demiryollarında gardöfren Ekberşah eerüt, Burnuva sarı- ahmed sokağında 7 numarada Yaşar erip; Karantina trümvay caddesinde 583 numazada Şerif etözer, Devlet demiryollarında maneyracı Âdil Ali erder, Kah: ramanlar'da Aziziye sokağında 27 numarada Faruk ertübey, Bayraklı'da Muradiye — cadde: sinde 924 numarada M, — Arif eldemir, İthalât gümrüğünde Raşid eslek, Masrif kâtiplerin: den İzzet erçen, Eşrefpaşa'da dere sokağında 36 numarada Hüseyin erbilgiç. G 1 Numaralı belediye memura büseyin güz, Karşıyaka'da ban: ku sokağında Osman — görşen, muamele vergisi memurlarından Küâmll güngörtire, Zitaat ban: kasında Mitat güldü, cczacı Mehmed Ali gürsel, Askerf has: tanesiade kâtib Ahmed gökcül, Karşıyaka'da monallim S. Zeki gökmen, Muhasebel — hususiye Ikinci — şube — memurlarından Muttafa gönül, gümrük başmü dürlüğü — kâtiplerinden — Salih gülen, Tilkilik maliye şubesin- de kazanç kâtibi Saffet göç- beyli, polls 231 Ali günelan, Turna çıkmazında 26 numarada Balid ginlik, Güzelyalı'da 4 numarada Mubharrem — gingök, İcra memurlarından Keramed. din güda, Aras sokağında 36 numarada Ali UÜlvi gerçek, İn- hisar idaresinde içkiler memu- ru Nazif günkut, Avnkat kü. üplerinden Mebmed güray, Ke- merultı'nda berber Sald gülnar, Yusüfdede caddesinde 281 nu- marada Mustâfa — gelecek, İrfa- İye çavaşu Ramazan gümüştekin, İsmetpaşa mahallesinde 9 nu- marada basan ve Mebmed gök- sel, Halkapınar'da celep hancısı Osman, gelenbevi belediye dos- ya memuru Ekrem gemici, Bu. ca belediye bBaytarı Azliz Gençay. Y Liman — idaresinde Burhan yedekci, başçavaş Nezir yaylım- ateş, Bodurali sokağında 14 numarada Abmed oğlu — Ali yağcıoğlu, M. M, mimar Kâzüm yayger, Alirele sokağında 26 numarada Ali Ziya yeşilekinci. T İkiçeşmelik'te 775 numarada hüseyin tilâv, Telefon şirketin- de Hakkı tanış, Devlet demir- yollarında Sâlim tepegöz, İbra- bim oğlu mahallesinde 189 nu- maralı polis ML Ali tankut, Tamirhanede hesab memuru İsmsil Hakkı taşöz, İthalât gümrüğü ambar memurlarından Arif tosya, İkiçeşmelik Turna sokağında 60 numarada Rasime tlmurel, Merkez posta memur- larından Mehmed Şükrü temelli, Merkez bankası kasadarlarından sayıcı Ahımed Koemal tayzman, Ziraat mektebi müuhasebe me- murlarından — Müstafa — tolus, Karantina tramvay caddesinde 639 numarada Refik Şevket toyer, Tayyareci yüzbaşı Nusret taşkıner, Devlet demiryolları veznedarı Ceovad ve kardeşi Cevdet tokgöz oğla, Emrası e- riye hastanesinde hademe Ce- mile tamkeskio, Dibekbaşı ma- hallesinde 2 İncl yüksek soka- ğenda 19 numarada Osman tu- fanday, Karşıyaka'da Müağribi sokağında Cıva madeni müdürü Mahmüd tarban, Üzüm borsa- sanda üzüm şefi Tevfik türk- Iç ve Dış Piyasa Duyumlarını Bildiriyor.. Ankara ( Telgraf ) 11 1935 günlemecinde Londra borsasında üzüm İncir yumurta, Han.burg boraasında üzüm tütün ve zey- tinyağı Berlin borsasında yu- murta Nevyork borsasında bir gün Önceye göre değişiklik ol mamıştır. Pamuk Liverpol bor: sası Amerikan pemuğu mürt teslimi 6.900 mayıs 6.87 tem muz 6.84 teşrinlevel 6.72 ayni borsada Mısır pamukları saka laridis — cinslori mart — teslimi 8.59 mayıs 8.60 temmuz 8.62 teşrinlevel 8.58 npper cineleri mart teslimi 7.71 mayıs 7.68B temmuz 7.56 teşrinlevel 7.53 penidir. Fiatler libre başınadır. Nevyork borsasında mart tesli mi 1249 may, 1251 tem- muüz — İ2.57 teştinlevel 12.57 venttir. Flatler bir libre beşi padır. — İskenderiye borsasında Mizir - pamuklarının fg £ saka laridis cinsl mart teslimi 15.94 temmuz 16.06 eylül 16.12 f g f sshmoni şubat 13.89 nlsan 13.89 temmüz - 13.85 — eylül 13.78 tallaristir. Fiatler 99,05 libre içindir. Buğday Şikago borsasında mart teslimi 93 88 mayıs 93 38 temmüz 89 1-4 Vinnipeg bor- sasında maert teslimi 103 18 103 5-8 mayıs 106-106 18 temmüz teslimi 111 1-4 fü ler busel başına senttir. Şikago borsasında yulaf mart teslimi Si mayıs 56 38 temmuz 62 1d Fiatler 32 libre içindir. Çavdar mart teslimi 88 54 mayıt 88 3:8 temmüz 82 58 Tiatler 56 İlbre içindir. Arpa mart teslimi 82 1-4 mayie 79 senttir fiatler 48 libre içindir. Fındık Marsilya borâssnda sif Marsilya toslimi kabuksuz şark 680 Gireson 840 Napoli 640 Roma'ya 670 Tarragona 610 kabukla — Napoll krible 260 karışık 240 sicilya krible 275 karışık 235 Taragona - krible 240 franktır. Mersin, (Telgraf) — 1241. 935 bugün mersin borsasında 15,100 kilo pamuk fane birinci 49,50 kurvuştan 200,000 — kilo yerli — cigit 2,625 — kuruştan 200,000 kilo buğday anadolu sert 4,754 ilâ 4,875 kuruştan 80,000 kilo çokureva sert 2,50 kuruştan — 200,000 — kilo arpa anadolu 3,59— 8,625 kuruştan 16,000 kilo yulaf çakurova 3 kuruştan, 15,000 - kilo nohut 4,8375 kuruştan, 15,000 kilo mercimek 8 kuruştan 15,000 kilo pirinç sarı çeltik 15 ku- ruştan 6,009 kilo badem tatlı malatya 45 kuruştan 45,060 kilo Ççavdar 2,876 kuruştan 40,000 kilo susam 10,75 —11 kuruştan satılmıştır. Ayni gün- de Adana borsasında 694 iane ikinci 45 kuruştan 57,36 kilo parlak 40,75—48,5 kuruştan 19,621 kuruştan satılmıştır. Türkofis men oğlu, polls 192 Mehmed tedik, Devlet demiryollarında cer kısmında marangöz Emin tok, Tayyareci Ahmed tezuçan, polis 288 Ali tetik, Karşıya- ka'da dolar sokağında 58 nu- marada Usameddin tanç, Dev- let demiryollarında — tesviyeci AM Fothl tanşa, Basmabane e- tasyon memurlarından İbrahim femör, Buca'da Dutlu sokağın- da 22 numarada yüzbaşı Hamdi türkdoğan, Sölimiye — mahalle- sİnde 2 numarada Rıfkı teksöz, Nafıa ser makinisti hüseyin Gazetemizde ( Eski bir Al- | tay'lı ) imzaslla çıkan yazı üzerlae dün aşağıdakl! mektu bu aldık: Eski bir Altaylıya! Spor yazılarını yakından ve bugünün — ket'iyyetle istediği mülli ve ateşli bir daygu İle ATATÜRK'âön gösterdiği ölçü İle taroyorum. Oaun için yazımda dokünaklı — noktalar varsa bunu benim içimde kay nıyan ve günden güne hızlaşan fakılâbcı hamurumda atıyabi lirsiniz. — Bunları yazmaktaki maksadıim. beni — tanımadığınız içindir. Kı, vereceğiniz cevab ve tenkitlerde kolaylık olsun. Benim amacım, herkesin bir. leştiği şa noktayı, çu fikri ortadan — kaldırmâktır. — (Spor teşkilâtı iyi çalışmıyor) çünkü bu pürüzlü nokta ortadan kalk madan hiçbir iş olamaz. Bunu ortadan kaldırmak için de bu teşkilâtların kopuk ve zikzak yapan yerlerini düzeltmek zencirin halkalarını birbirine sağlam kenetlemek lâzımdır. Bunları yapabilmek için yal mız neştiyat kâfi değildir. Her. şeyden evvel spor teşekküllerini bundan evvel çirkio hâdiselerin önüne geçmek için İleri sürdü güm beş maddeyi — tatbik — et mektir. Bayrem maçları için yaptığı- mız teokit ne kadar cana yakın. Fakat onun bu cana yakınlı: ğımı ve doğruluğunu göstermek için her şeyden evel ileri sür- ve bana ve düğüm beşç madde duahilinde kulüplerde ve fudbol heyetinde didiklenmeli ve yapıcı kararlar abamalıdır. Ba — yapılmadığı takdirde bütün bu yazılanlar faldesiz kalır. Ve ehemmiyetini kaybeder. Çünkü gazete yaz- mış, fadbol beyetl kendi ken- dine konuşmuş; bepsi kendi kabından dışarı çıkamaz. Kendi kabından çıkması için kitle konuşmalı, — kitle araştırmalı, kitle karar vermeli ve kitle yapmalıdır. Çünkü bütün idare heyetleri kitleden kuvvet alı: yorlar. Kitleden kuvvet ulmı- yan İdare, İş götmez ve karar. ları tatbik sahasına geçemez. Bu mnoktaya temas ederken Atatörk firkasının ve Atatür. kün yüksek gösterişlerini, öğ. rettiklerini hatırlatayım, Atatürk diyorki herşeyden evel Türk ulüsudur. - Bü iİnkı- Tâbı yapan ve dünyayı hayrette bırakan ve bütün dünya mil- letlerinin şimdiye kadar böyle bir. Önder nasib olmamışken, bu Böyük Yaratıcı eteşli deha- nn neden öğrettiklerini tatbik etmiyelim. — Bizde spor — teşekkülleri demeliyiz. - Her şeyden spor — kitlesi ! . Ve bu gıarla yürümeliyiz ve kuüvveti ondan almalıyız. İşte tayfan, gümrük mühasebe me- murlarından Mümin teker, Hâ- kimiyeti milliye mektebi odacısı Muharrem — tünçerik, — Yakab oğlu Süleyman talan, Karşıya: ka'da Alaybeyi'nde Şehid Muh: Ha sokağında Ömer tığ, Mora- hane sokağında 318 numarada Akif tın, Birinci yüksek soka: ğında 5 namarada İsmall tunç- damar, İkiçeşmelik caddesinde 168 numarada Raşid tingeaz, Tütün fabrikasında tefrik me- müru Ksad; Türgüd soyadlarımı almışlardır. evel İzmir'de Spor IşlerıEtra " fındaki Münakaşalar. o zaman aykırı İşler olmaz. Ve verilen kararlar geri alınmaz değli mi? Faldeli birkaç madde daha: 1 — Spot teşkilâtları İnkı kılâbçı, sosyal, ökonamik, teş kilâtçı ve kütleyi bir karekteri olduğunu göstermelidir. 2 — Bunu yazı ile, konuşma ile ve okutma yollarile etrafına topladığı gerek kendi — azasına ve gerekse beveskârlara benim: setmelidir. B — Spor teşekkülleri bu. günün iltiyacı olan güzel san- atlara da yer vermelidir. Ba süretle Yökstek Türk - Önderin Kemalist Törkiye'nin bu yoldu açtığı mücadelede yar dımci olur, 4 — Gene bugünün ihtiyacı olan vöcud terbiyesini de ver. mek hususunda tedbir. almak, Esasen bu #por - kulüblerinin kendi işleri dahilindedir. Banu filiyata geçizmek İçin jimnastik kursları açılmalıdır. 5 — Bütün bunlara kuvvet vermek için en — birinci şart milli birliği ve — vatanseverliği dimağlara hekketmek kazımak Tâzımdir. Bunut içla de sık, sık konleranslar vermek lâzım- d, Bu yupıldığı takdirde ulua evlerine de bir yardım olmuş olur, Ve semtleri uzak — olan ve ulüs evlerindeki — (anliyete İştirak etmiyen vatandaşlar bu spor teşkildilari vasıtasile hamu- lelerini ve milliyet duygularını çoğaltırlar, Eski Bir Altay'lı arkadaş: Bi raz da Vahab ile münakaşanıza dokunayım. Bon ne seninle ve ne de onunla yakından konuüş: muş bir kimse değilim. Her ikinizi de uzaktan tanırım. Onun Için taraf girlik yaptığıma hük.- metmeyiniz, Sizin her İkinize diyebilirim ki, yazılarınız biraz yerinde değildir. Çönkü çu münakaşalı yazılarınız biraz da şahlandırılmış. Ben düşündüm ve şu karara geldim, Ne Vahab senl Hügo Mayzel yapabilir ve ne de sen önu çarmıha gere- bilirsta. Çünkü yakışık almaz. Esasen faldeli yazılarınızın bu şekle dökülmesi ve Vahab İle münakaşaya girişilmemesi Va. babın seni anlıyamaması veya. hut omuzlarında taşıdığı mes- liyetli İşe kıymet vermemesi. dir. Çönkü Vahab anlamamış: tır ki sizin yazılarınızda onun faminla — geçmesi onun şahsına değil: Bir teşkilâtın ona ver. miş olduğu içtimal vazife do- layfelledir. Ve o anlamamıştır: ki tenkit edilen onun çahsı değil, Iİdaresidir. Eğer Vahab bunu anlamış — olsaydı Bursa: dün geldiği zaman gazetelere verdiği Izahı o kadar büyütmez. di. Ve tenkitten kaçmazdı. Bebi tatmin eden taraf her halde yakında elele verecek ve bu gzorla spor İşleri ortadan kaldırılmış olacaktır. Hele aynt kulübe mensup olmanız ba yolda — sarfedeceğiniz emekler daba mücesir olur. Türk spor- cuları sevin birbirinizi! Sevelim bilbirimizi; tenkitten korkmı- yahm. Samimi olulum. Gayemiz birdir. Çünkü ayni milletteniz. Atatörk yurdundayız. Yüksek saygılarımı sunarım sporcü ar- kadaş. ve A. Demiralan Bay A, l)eıı.ıl;ılıı’ı: Cevap yazınız hakkındaki fi. —— .— Borsada dünkü üzüm ve za- hire satışları aşağıdaki — çekil. dedir. üzüm Satışları Ç. Alıdi 598 S. Süleymm. 385 Müaklrat İn, 801 M j. Taran 228 Kooperatif YİĞ Ş. Rıza halef, 198 K. A. Küzım 189 jiro ve şüre, 156 $Ş. Remzi 145 Alyoti bira, 132 F. Solari 28 B.z. Ahmet 128 H. Alyotl 119 Y. L Talât 69 D. Arditi £0 Vitel 33 Şalom bira, 15 81 S. Emin ve 15 31 Kaptan Hüse. 15 29 Febmi Sabit 10 75 28 Len Reciyo 16 25 $. z.İsmall 13 22 Beşikçi z. M. 15 17 G. Abdullah 10 16 M. Salt 16 8 F, z. Abdul, 15 2 E. Krlıpia — 13 3260 Afyon Satışları Kilo gr. 886,900 N, z. Ali 550 — 550 Zahire Satışları Ç. Cinst K. S. 1461 Buğday TI Arpa 4 4 Nohüt 63 Kumdarı 348 Susum 50 Kendir to. —4 25 970 Palamat — 210 1251 Pamuk p. OL 28 ae e 150 P. çekirdek 2 55 Kırkağaç Duyumları. ö dlükğ gözüümlllüi. Kırkağaç, (Husust) — Kırk- oğuç'ta C. H F. üin yöl gör termesi ile ayakkabıcılar birtiği teşekkül etmiştir. Diğer esnaf birlikleri gibi iktısadi ve içti. mai yollarda çalışacaktır. 18 10 uH 4 W 13 5 13 13 14 15 4 15 £ 12 14 16 4 75 11 $Ş— Kırkağaç'ta avcılar birliği İ tık sık sürekâvı yaparak eplce zararlı hayvan — telef etmiştir. Bu birlik mahallelere dağıtılan domuz öldürme İşini do üzerint alacaktır. $ — Manlisa vilâyetinde dur- dürülmüş olan firka — köngre- lerinla ba defa gene başlaması üzerine Kırkağaç'ta da muhalle köy, ocak köngreleri yapılımış bitmiştir. Kongtelere kaza idar re heyeti üyeleri İştirak etmiş tir. — Kongreler çok — alâkalı, biraz da münakaşalı olmuştur. Birkaç gün içinde kaza kon: gtesi de toplanacaktır. $ — Kırkaç'ta ikinel müz: tehib yoklaması yep Imıştır. Sİ müntehipten L1 1 bayandır. Bay ve bayanlar fırka ve halkıb teveccühünü ve itimadımı ka: zanmış kimselerdir. —————— kirlerimi bildireceğim. Kulüp: ler varidatı ve antrenör getirt: mek hakkındaki fikirlerinizi dinlemeğe hazırım. Hergün saat ondörtten onsekise kadar Anar dolu idarehanesindeyim. — Mas- mafih ben mes'al olmıyan bir şahsiyetim. Alâkam sadece mes- leğlim dolayısiledir. Bo fikirle- rinizi merkez ve fatbol heyet: lerine de bildirmeniz muvafık olür samırım arkadaş. Eski bir Altaylı j | ! l s