14 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

14 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Yazan: Arnold Galopen Maamafih üstadın bildirdiği eşkâli memurlara taril ettiğini ve pek yakında bu adamın tevkifine Intizar etmek — lâzım Beldiğini söyledi ve biraz bek: Tememizi rlca etti. Dikson taharriyata gönderi: len memurların dönüşüne ka: dar polls müdürlüğünde bek: Temek taraftarı idi. Benim fçin de yapacak bir iş olmadığından üstada refakat mecburiyetinde kaldım, Tramp'ı aramağa giden me: murların dönüşü bir bayli ge: tikmişti. Nihayot bir memur ter içinde oduya girdi. Genç Müfettiş yeni gelen adama hi- taben: — Tramp'ı takibe siz me- Mür edilmiştiniz. değli mi? — Evat.. — Sötseriyi — yakalıyabildi- Tiz mif — Müalesef yakalıyamadık. — Sebebi? — Sörseriyi takib — ediyor- dük, Birdenbire bir eve daldı. Bütün gayretimize rağınön evi Aüyamadık. Memurun müvef fakıyetsizliği # veren bu tafallâı; yüre- klme soğuk su serpmek kader ferablık yermişti. Demek ki Zabıtanın kendisini tevkif için strlettiği bütün gayrete rağenen derberi filezof yakayı — kuttar- Değa muvaffak olmuştu. Biaa- Mafih hayretimi mucib olan diğer nokta daha vardı. O da Zabıtanın giremeyip te Trampın Birip saklandığı evin kime âld “Sldoğu — noktam İdi. Bü ev Kimin evi Idi? Ben ba — eneli kendime - sorarken — mü- e memura frad ettiği sual ladıma yetişti. Genç mü- fettiş: ü & —.—'II tafdllât veriniz ba Dedi. Bünun üzerine adımın Olftfor olduğünü — öğrendiğimiz Memur vak'ayı * anlatmağa — Tramp'in Şov - meyhane- K Olduğunu haber almıştık. Öprü altına baskın verdikten *onra - doğruca meyhaneyo git- Him, Dükkân eahibi Tramp'ın :ı.. Sara dışarı çıktığını söy- a ı"lııı'ıu hangi istikamet- & Bİttiğini bilmiyordum. Soka- Sıktıktan sonra tabmisi bir Kalkamet attardam, (Bü-bare- _': tatım, meğer kablelvaku bt hlstin sevki ile olmuş İmiş. ı; Müddet yürüdükten sonra *na sokağının köşe başında öüümde yürüyen bir — serseri gördüm. — Herif nk adımlarla İlerliyorda. Hemen ürkastıniden yetişerek — öracıkta — kendisini —— Günlük Siyasal Gazete Sahip ve qu:ı,ıı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumt neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Kemal Talüt KARACA Tdarehanesi: İzmir İkinci ler sokağı C. Halk Pııı'-nı'ı'ylıı'ı içinde Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE - ŞERAİTİ: Yıllağa 1200, Altı aylığı 700; Üç aylığı 5i uruşlur. $00 ki Yabancı memleketler i; #böne ücreti 27 senelik dır. v« |(06 w — M Küâsunusaci 934 tevkif etmek te kabil olur idise de blir müddet peşinden git meyi ve temus ettiği adamları öğrenmeyi daha faideli buldum. Bu suretle önde serseri, arkada ben olduğum halde — Rodolf caddesine kadar geldik. Cad deye gelir gelmez, Tramp takib edilib — edilmediğini anlamak için dönüb arkasma — baktı, Sonra da 24 numaralı köçkün kapısını çaldı. Tam bu sırada herifin üzerine atılacaktım ki birdenbire kapı açıldı ve tekrar Ani olarak gene kapandı. Ser. seri açılması kapanmasile bera ber olan kapıdan İçeri girmiş: td. Böyle bir manevraya hiç Intizar etmediğim için olduğum yerde dona kaldım. Herhalde kabahat bende değildi. — Demek ki Tramp şimdi Rodolf caddesinte 24 numaralı evinde bulünüyor. — Çok muhtemeldir. “Eğer bir arama müzekkeresi çıkar- tacak — olursanız- derbal — igider, evi ararım. Bunun üzerine Mr. Dikson müdabale etti: — Araştırma müzekkeresine lüzüm yok. İşin ötesini takib etmeği sla lötfen bana bırakın, Dikson'un bu — müdabhalesi karşısında müfettiş — susmuştu. M. Oliyler de söze karışan bu püjmerde kıyafetli adamın cür'etine ve âmirine emir ve- rircesine hareket etmesi karşı: sında hayrete düşmüştü. Alon Diksoo; şimdiye kadar büyük bir ihtimamla saklamıya çalış tığım Miralay Broks'un adre- Aydın'da Fakir Çöcuklar Soma'da Yeni Menfeatine Deve Güreş Güreşte başı alan deve, Aydın, — (Busasi) — Aydın Halkevi içtimai yardım şubesi bayramın — ikincl ve üçüncü günleri, — orta İlk okullardak! (okula) yoksul ve kimsesiz ço cukları giydirmek üzere deve güreşi yaptırmıştır. Güreşe sekiz çift töln gir miştir. Ayağa Aydınlı Ahbmet çavaşun tülüsü, Osmanbüklü ve sepetçi tölülerini yenerek kazanmıştır. Ortaya turşuca tülüsünü ye- nen köşklü Hamza'nın tülüsü ile yorgancı tülüsünü yenen Aydınlı bay Eyübün tülüsü ile güreşmiş, İkisl de berabere kal: mışlardır. Başa Köşk fırka veisi bay Mehmedin oğluuun önlü tülüsü çıknış, fakat bu tülü ile güre- şecek denk tülü bulunmadı fandan galib sayılmış ve başa konan halıyı almıştır. Bu tülü ila Yenipazardan Âlim ağanın tülüsü güreşecekti. . Mabgalbaşsı Geçen gene Alimağa tülüsü e Köşklü tülü güreşmişler, Alimağa tülüsü kazanmıştı. Bu yıl Idt çok Iyi bakılan Köşklü tülüsünün küzenacağı mangalbaşı güreşlerinde — söy lenmektedir. Deve güreş'nin en tatlı yanı güreşleridir. Gece deveciler han, kahvesinde top Janır, develer dişarı takılır, davol zarnalar, çalar, Mangal: başında ceki deveciler ünlü tülü güreşlerini anlatırlar. Dove güreşinin modamı geçti diyenlere karşı, — deveciler şu yerinde karşılığı veriyorlar: — Deva güreşliden müksat deve neslini — iyileştirmektir. Deve hem - barışta ve - hemide savaşta çok yararlığı — görülen bir hayvandır. At elosini . iyileştirmek için at koşuları yapıldığı gibi deve cinsini iyileştirmek için de deve göreşleri yapıyorur. Güreşin — terilp — heyetlnden bay Talât, bay Muharrem, baş- muallim Şükrü - çok — çalışmış Köprü Yapıldı. , ——— .. — 25 Fakir Çocuğa Ye- mek Veriliyor. Somu, (Husvasi) — Şehrimize 5 kilo ietro mesafedekl Akca- avlı deresi üzerinde 39 metre tzwklağutda ve 4 mötre genlş. , Tiğinde yenl bir köprü yapıl. Yörştr. Kışın Bbu dere Müna kaleyi boszoyorda. Firka kötig- röletinde zaman saman müce kaüşa ödilmmiş ve Wmümi inee He de 200 “lira tabsisat “üyür Bü'köprü Üle ” alüküdar 22 köy Hülki'teş, kümn, kireç, uğuç ve diğer levazımı tederik etmişler O ve — kaymakam 'bay Hamdi Nafi'nin — delületite ni hayet Köprü yapılmıştır. — Köp- TÜ yapılmıştır.. Köprüye eeki tuıştı. WHado ve tarada bir kit'a yazl mmşsa da bay kaymakam'ın bu nü tensib etmemesi üzetide şu şekilde yenilemmiştir: (8u köprü kaymükam Ham di Nafi Beyin delâleti We yir- mllki “köyün yardımi Ve ya- pılmıştır | Soma, (Hususi) — Borada fakir çocukları yidirmek, bun. Tarın sibbatlerini kömtrol al- Doda bulündürmük — İçin Betle diye relsi bay Âhmed Hilmi, Müddelumumi bay Bami, Fırka relsl bey Talât, hükümet tabibi bay Sadık, maarif memuro bay Bezmi'den mürekkeb yeni bir himaye heyeti — kurulmuştar. Yetmiş çocuğa öğle yemeği ve rilmiye — başlanmıştır. — Geçen şene 45 çocuğa — bakılıyordu. Yavruların muayene ve teda vilerini doktor bay Sadık de rühde etmiştir. Halkımız bu -—————————— ——— ——— — ——— toşma, 7. yanma, Titikat (otmek) — I. dermek dirmek, 2. devşirmok, 3. topla mak. Dtima Çetmek) — 1. parılda: mak, 2. parlamak. İkimas — 1. arka (hami mu zahlr man.) 2. el gölgesl. İltimas etmek — 1. arkalamak, 2. arka çıkmak, arka almak, 3. inlemek, İltisak (etmek) — 1. birleşmek 2. bitişmek, 3. kaynaşmak, 4. kavuşmak, 5. nlaşmak, 6. yapış: mak. İltisak moktasmı — 1. kavşak, kavuaşak, İltiva — I. burgaç, 2. burguç. 3. burulma, 4. bükülme, bükülüş, | 5. kıvrılma, 6. sarılma, sarılış. İhtiya etmek — 1. bargaçlar mak, 2. burulmak, 3. bükülmek, 4. kat kat olmak, 5. kıvrılmak, 8. sarılmak. Tltiyam (bulmak) — 1 bitmek, 2. iyileşmek, 3. kapanmak (Yara için) 4. onalmak, 5. ondmak, — 6. onulmak, 7.-sağalmak. İltisam — 1. kesene (mukataa man.) totma, 3. üstüne alma (De- Toühle etmek man.) 4. yan çıkma, yana çıkma. Hlülmas etmek — 1. tutmak, 2. üstüne almak, 3. yan çıkmak, yana çıkmak, 4. yan tutmak, 0. yolunu tutmak. İizam (etmek) — 1. alt etmek, 2. — baylamak, 3. — bütürmek, 4. kısmak, 5. susturmak, 6. yen- mek. Tn (etmek) — 1, göz kakmak Türkçe karşılıklar (göz işaretile Tona man.) 2. imle- mek, 3. salmak, 4. sezdirmek. İmal (etmek) — 1. işlemek, 2. kallanmak, 3. sokmak, 4. unmak, 5. uvarmak, 6. yapmak. (İnşa, ta- mir, tesis man.) 7. yasamak, İmalâtbane — 1. İş evi, 2, İş lek, 8. İşlik. İmale (etmek) — 1. eğmek, 2. kışkırmak — (şikürı tozağa - doğru sürmek man.) 3. uzatmak (nazım- da), 4. yatırmak, &. yaymak (Mey- lettirmek men.) 6. yeltemek, İmam — 1. başçı; 2. öndin başlağlı, 3. uylası; 4. uyulan, 5.uyu- lur, G. teyın, tüyün . Çislâmdan önce dini rela man.) İmav — 1. inan, 2. inanç, 3. inanma İman etmek — : inanmak, 2. kanmak İmanlı — 1. İnanan, İnanır, 2. ioanlı İmansız. — . iİnanmaz, 2. İnansız İmar etmek — 1. baymak, 2. diriltmek, 3. onarmak, 4. ondar- mak, 5. şeblendirmek, 6, , gen: ketmek, 7. yaratmak İmar olunmamış — kıraç Imdad — 1. buluşlamık, 2. | erişmek, 3. koldamak, 4. yardım etmek, 5. yetişmek İmha — 1. basımcık, 2. bitir: me, 3, busu, d. buzuğluk, 5. ezme, 6. kırık, 7. kırgın, kırgan 8. ortadan kaldırma, 9. yok etme İmha etmek — 1. alkmak, 2. batırmak, 3. bitirmek, 4, ezmek, 5. ortadan kaldırmak, 6. tepoele: mek, 7. yok etmak sini öğrenmişti. Fakat, Âlimağanın —çök hasta | lardır. Ve iyi metjce alınmasına | İşle yakından — alâkadar — ol — Sonu var — olmasından tülüsü gelmemiştir. ! âmil olmuşlardır. maktadır. 136 Türkçe kargılıklar Sahife — 8 Ayd'mğda Kanlı Bir Hâdise.. —. a— Bir Memur, Diğer Bir Memutüu Vürduü Aydın, (Hususi) — Dös ak. şamı Aydın'da bir oinayet ölda, Bir memur — San'atlar mektebi kâtibi Bay Zühtü'yü — ağırca yataladı. Vak'a şöyle olmuştur: San'atlar mektebi kâtibi Bay Zübtü'nün beldızını basusi mu. hasebe masraf — kâtip muavini Bay Necmi almak istiyor. Kız, Pda Bay Necat'ye varmak tati- yormuş. Fakat, Buy Zühtü buna Dengel olmuş, baldımü Bay Necmi He evlenmesine — razı olmamş. Düön akçama Bay Zühtü orta mekteb katibi Bay Narl'nin evtiüde rakı çiyormuş, Bay Necini de gelimiş ve aralurnüda AMi münakaşanı olmuş Bay ZGhtü Necmt'yi tehkir etmiş. Bandan Müteesit olan Bay Necoil ta- Butcasını çekerek üç &l Wteş etmiş, çıkan kürşunlardani birfel Tübtü'ye rastlıyarak Afirca ya- ralenmasına tebep — olmuştör. Bay Zühtü hastaneya kadırilmmiş, Bay Necmi do yaâkalanarak içeri trkılenıştır. İkinci mMmüntehipler: Vilâyetimizde Ikinecl müdle- hip seçimi ZL son Kâcunda baylıyacak ve ay sonunda biti. rilecektir. Kazaların hepilinde de fırka yöklamiaları yapılmıştır. Yoksul Çocuklar: Halkevi içtimai yardım şubesi orta ve ilk okalalardaki yoksul çocuklar monfestime büyük bir pebliven güreşi tortip etmiştir, Güreş kurban bayramıma ikinel günü başlıyacaktır. Güreşe ünlü pehliyanların — gelceleri temin edilmiştir. nıklık (teyakkuz man,) İhtiyat (yedek), bulundurmak, koşlanmak. İhtiyatkâr, — 1. ölçülü 2. ve: kizli, 3. uyamık, İhtiyatlı davranmak, — 1. gözünü açmak, 2. kulağı kirişte almak, 3, sakınmak, d. gerilmek serinmek, 5. tetik davranmak İhtiyata bırakmak, — aşlık- lanmak, salıktanınak. İhtizar, halinde, — ölüm, döşe ginde. İhtizar halinde bulunmak, — X, can çekişmek, 2. ölüm — döşe- ğine düşmek. İhtizaz, — ütreme Vitreylş. İhtizaz etmek, — 1. depren mek, 2, iranmak, 3. İrganmak, 4. titromek, 5. yayılmak, İhya (etmek) — 1, canlandır: | mak, 2. can vermek (bir şeye) 3. diri eylamek, 4- diriltmek, 5, se- vindirmek İhzar (etmek) — 1. anıklamak, 2. anak kılmak, 3. anaklamak, 4. anutmak, 5. düzüp koşmak, 6. epitmek, 7, erişmek, 8. getiri- mek (celb man.) 9, harmanlamak 10, âplemek, 11. kayırmak (ye- mek hakkında) 12. kutarmak (yemek hakkında) İkame (etmek) — 1. dikmek 2. dinelimek (ayakta durdurmak man.) 3. dingelmek, 4. durdar- mak, ayakra tatmak, 5. kaldır- mak, ayoğa kaldırmak, 6. ornat. mak, 7. ortaya koymak, 8. oturt- mak, 9. şalmak, 10. yerine ge- girmek, yerine getirmek, yerine kaymak. » İkamet, — 1. kon, 2. konu, 8. otaruş, oturma, İkamet etmek, — 1. durmak, 2. eğlenmek, 3, otraklamak. lkıııııglh. — 1 dem, 2. du- rak, 3. ev, 4. kon, 5. konek, 6. konaklık, 7, konut, 8- konuş, kuşun. İkaz (etmek), — ). oyandır: mak, uyarmak, 3. uyatmak. İkaz (etmek), — 1. alıştırmak, (yakmak man.), 2. tutuşturmak, 3. uyandırımak, 4. uyarmak, &. yakmak, İkan, — 1. kirtü bilme (kirtâ >hakikat ve yemin), 2. kidü İnsnmak. İkbal — 1. kut, 2. olesy, ül- Cay, 3. sur, 4. Bür, Ö, wraz İkdem — 1. banm, 2. çaba, çabalıma, 3. çalışma, &. didinme, 5. emek, 6. uğraşma İkdam etmek — 1. ayak bas mak, 2. çabalamak, 3. çalışmak, 4. dinmek, 5. düşürmek, 6. uğ: zaşmak İklil — 1. didim. (gelinin giy- diği taç man.) 2. otağa (laç ve muharebe canesında başa takılan tüy man,) İkmsl — 1. bitirme, durma, 3. sona erdirme İkmal etmek — 1. alıkmak, 2. ardını almak, arkasını almak, 3. başarmak, 4, bitirmek, 5, bü- tönlemek, 6, doldurmak, 7, ekal- ğini doldurmak, 8. pekiştirmek (tamir, takviye man.) 9, tükel kılmak, . 10. tükellemek (muht.) 1L tüketmek, 12. yetirlemek, 13. yetirmek, 2. dol-