15 Ocak 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

15 Ocak 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

5 g Izmır’de! |Spor Işlerı. Altaylı Arkadaşımız, Dünkü Maka- leye Cevab Veriyor. Bay A, Demlralan. Bana hitaben yazılmış maka tenizi okudum. Daha - evel de Yeni Asır gazetesinde bir ya- zınız vardı. Heriki yazı, mev- zavn teknik ve sosyal “cebhesl ile alâkadar olmaktan ziyade tamimi bir epor edebiyatım batırlatıyor. Bay Vahab'la olan münaka- şamız hakkında; — Ne o seni Hügo Mayzel ya- pabilir, ne de sen onu çarmı- ba gerebilirsin. Çünkü yakışık almaz. Demişsiniz.. Bu münakaşaya harleden karışdığınız halde, hâ- kim mevktfine - oturarak, “Ya- O kıpık,, yani muayebat () kıs andı not etmekliğiniz doğra olmamıştır. Bünü kıbaca — İşa- retle geçiyorum. Siz, yazınızda: — Yalaız neşriyat |Bittabi benim neşriyatım da dahll) pa- ra etmez. Bunu ancak şu be- nim İleri sürdüğüm 65 madde- nin tatbiki Ile temin edebi. liriz, Bu yapılmazsa hepsl fay- dasızdır. Diyorsunuz. O kadar — kat'i bir Hsanla kesip atmışsınız ki bunü okuyunca ben bile da- / galadım: < ; Şu halde -dedim. biç mü- pakaşa etmemeli. Mademki Bay A, Demiralan bu beş maddelik . fikirlerini tatbik edince herşey bitecekmiş ve mademki bir baş- ka türlüsü faydasızmış. Bize ne düşer? Görüyorsunuz ki — arkadaş, bunda da hata etmişsiniz. Aca- >barelain o beş maddeoiz, spor “geşekkülleridin — kurtarılmasını temla edebilir mi, davanın ana: hâtlarını, menşeinl — taşıyormu mwebunların — tatbik — kabiliyeti <ne kadardir, buürada nasıl bir Doktrin vardır? Evvelâ bunlara kısaca teinas ödeyim: Siz diyoramuz ki: 1 — Spor teşkilâtı inkılâber, «osyal, ökonomik İlh.... olma- hıdır? f A — Ba mudde ile mevru: dan çok ayrılmışsınız. Cemiyeti organize eden bir rejim İçinde sizin bahsettikleriniz; Asıl şey- lerdiz. Spor İşini, teknik ve cemiyet bakımından halletmek için “İse' daha bazı unsarlara Ahtiyaç vardır.. Siz bu maddeyi şöyle yazmalıydınız: Spor, bir cemiyet işidir. Onun inkişaf ve terakklel için de bu rejimin doktrinlerine müracaat lâzımdır.. Ve bunu yazerken cemiyetin bogünkü umumi prensiplerini, edebiyat şeklinde değil, müsbet olarak izah etmelidiniz.. Bu ise ne kadar çetindir. arkadaş? İkinci ve üçüncü maddelerde de yukarıdaki düşüncenizin epor heveskârları arasında mühtelif çalışmalar ârasında muhtelif ça- Dışmalarla — yapılmasını, — güzel sah'atlar yer verilmesini Istl- yorsunuz, benim (A) fıkramdaki Jeevab; bunlara da şamlldir. Dördüncü maddede spor ku- lüplerinde bu Işleri başarmakla beraber jimnastik kursları açıl. ması ve milli birlikle vatanse. verliğin — dünağlara yerleştiril. mesi, bunun için de wk sık konferanslar verilmesi mütalca- ada balunuyorsunuz.. Takdir etmelisiniz ki, siz bunları yazmakla spor İşinden tamamille uzaklaşmış ve ceml- yetin amumi teşkilâtım — ole almışsınız.. Bu teşkilâr, Halk. evleri gibi kültür mücsseselerine DALETRE Ve VARKAŞ PT V e meza ae ö U Türkofis |Yirmi dört Saat Içinde Soyadlarını Yazdıranlar. Iç ve Dış Piyasa Duyumlarını Bildiriyor.. Ankara, (Telgraf) — 12.1935 gönlemecinde Londra borsasın.- da üzüm İncir yumurta Ham- burg borsasında üzüm, tütün vo zoytinyağı Berlin borsasında yumurta Nevyork — borsusunda focir Marsllya borsasında xey- tinyağı, yamurta, üzüm ve fin: dık flatlerinde bir gün önceye göre değişiklik olmamıştır. Pamuk Liverpol borsası Ame- rikan pamuğu mart teslimi 6.84 mayıs 6.84 temmoz 6.81 ayni ald bir İştir. Siz, epor teşekkül-| borsada Mısır pamukları - saka- lerinl bu şekle sokuyar ve aporu; ancak (jimnastik kuruları açmalıdır) diyerek beşinci plân balinde konuşuyorsunuz, eğer ııııkııllııııı gençlik teşkilâtı ise, bu da ıpor baricinde ayrı bir mevzu, ayrı bir tezdir. Yani sizin fikirleriniz üç cebhe üze- rinde dağılmıştır. 1 — Kültür İşleri, 2 — Gençlik teşkilâtı, 8 — Spor. Ve bu dağılma yözündendir ki, izahınız ve fikirleriniz. bl- ribirine karışmıştır.. Yalnız be- gendiğim, gençliğe ait umumt fazlletler ve bugünkü iakılâp terbiyesine karşı olan samimi arzularınızdır. Sizi bu cihetten takdir ettim. Çünkü ben de bunun lüzumuna kani olanlar: danım. Fakat #por İşi, muasır mem- leketlerde göründüğü — şekilde ve cemiyetin diğer bir hâdise ve vükiam olarak konuşmak fcabeder. Sizin bahsettikleriniz, Halkevine — aittir. - Ve bugün Halkevi — içindede bir #por şubesi, bir epor mefbumu vardır. İçi umami mütalealar. dan sıyırarak bir hastalığın teşhbisi — ve todavisi — şeklinde konuşmak icab ottiği dakikada, doğrudan doğruya bünyeyi ele almak lâzımdır. Ben bu ciheti henüz konuşmıya vakit bula- madıim. Çünkü bugünkü vasi- yete nazaran bir çare bulmakla #por işlel yeniden — tetkik et- mek ve onu bir başka düzene sokmak arasında çok farklar vardır. Ben ikincisine tarafta- rzım ve bu şekil şimdiki halde tetkik safhasındadır. O vakite kadar da spor hâdiselerini bu- günkü gekli ile konuşmak İcab eder, Bunun bir başka çeşidi hem mavsimsiz, bem de tatbikat noktasından zaiftir. Görüyor: sunuz ya, spor İşi, deyib geçe- meyiz. Fudbol oynamakla, ya- hud herhangi bir heyette aza olmakla hoaoları tekniğe, bil. Eİye, metoda göre kavrayıb münakaşa etmek arasında çok fark vardır. ve bizim — #porcu- larında en zayıf noktası bura- dadır. Sağol arkadaş! Eski bir Altaylı Letonya'dan Alacaklı Olanlar Kambiyo müdürlüğünden şeh- rimiz Ticaret odasına gelen bir yazıda: * Riga'da bloke — kalmış ticart matlübatın mikdarlarile ihracat- çı ve muhatap firmaların isim ve adreslerinin ve matlübatın ne kadar müddettenberi bloke bulunduklarının — bildirilmesi İstenilmiştir. Letonya'dan bu gibi alacakları — olanlar |isimle- rini Ticaret odasına bildirecek- Çer, © süretle teşebbüsat yapı- lacaktır. larldis cinsleri mart teslimi 8.60 mayıs 8.57 temmuz 8.58 teşri- mnevvel 8.58 upper cinleleri mart teslimi 7.7A mayıs 7.66 temmuz 7.62 teşrinevvel teslimi 7.50 penldir, fiatler Hibre başınadır. Nevyork borsasında kânunusani teslimi 12.38 mart 12.45 mayıs 12.53 temmuz 12.52 teşrinev- vel 12,67 senttir, Fiatler bir libre başınadır. İskenderiye borsasında Mısır pamuklarının f g f sakalaridin einsi mart teslimi 16.08 muyıa 16.0d temmuz 16.02 — eylül 16.07 fıg ıf sshmoni şubat teslimi 13.85 nlsan — teslimi 13,85 temmuz 13.84 eylül tes Himi 13.74 — talarlstir. — Fiatler 99.05 libre içindir. Buğday Liverpol borsası mart teslimi 411 1-2 mayıs 5.01 3-8 temmuz 5.03 Mısır Liver. pol borsasında mart 31.06 ma: y 31.09 temmuz 32.0 elf plata 480 Hbre için - şilindir: Mersin Borsasında: Mertlt, (Telgraf) — 13.1-935 bugün Mersin borsasında buğ.- day Anadolu — sert 15000 kilo 5 kuruştan, 240.000 kilo Çu- kurova sert 29375,3,50 kuruş- tan arpa Anadolu 30.,000 kile 8,50 kuruştan arpa Çukurova 45,000 kilo 3,125-3,225 kuruş- tan musir darıtı 15.000 kilo 2,40 kuruştan 7500 kilo sarı çeltik 14,75 kuruştan 7500 acı çekirdek 33 kuruştan 45 bin kilo burçak 4,25 kuruştan satılmıştır. Ayni günde Adana borsatında 4424 kilo isne bi rincisi Ö0 kuruştan 8.136 kilo Jane ikiaci 4080 kuruştan 25000 kilo kapı malı 50 ku: ruştan 55.153 kilo parlak ha. zırmal 47,50,6 kuruştan 8000 kilo parlak vadeli 49 kuruştan 27600 kilo koza 9:9,25 kuruş- tan 6000 kilo susam 11 kuruş- tan satılmıştır. Türkofis Adana'da Pamuk Piyasası Nasıldır? Adana, 14 (A.A) — Borsa: muzda pamak alış-verişleri bu- günlerde çok İyi gidiyor. Yıl. başı ve bayramdan sonra açılan işler üzerine yerli plyasa par- ladı pamuklarımızın kilosu dün 48-49 kuruşa ve kozanın kilo- su da 9-9,25 kuruşa satılmıştır. Ankara apartmamı 2 inci kat TM-AIS;ANBU.L Telefon : 40250 Soyadlarını nüfas kütüğüne yazdıranlar dün de nüfus mü- dürlüğünde kalabalık teşkil edi. yordu. Dün akşama kadar kü töğe kaydedilen soyadları beş- yüze yakındır. Bayan ve Bay- lardan — soyadı almış - olanları kütükten çıkararak — yazmakta devam ediyorur: Karşıyaka'da Colülbey soka- gında 110 numarada — Sâlth baygın, Asliyeceza mabkemesi zabıt kâtiblerinden Vüs'at vor. maz, Buşçavuş Kenan vurgun. T Eşrofpaşa maliya şubesi vez. mnedarı Emin tulum, Devlet de- miryollarında Fethl — turktan, Orhaniye mahallesinde Osman oğlu tünçbilek, -Abbazağa tar. lasında — çemberellerde — Salih Halim topça, Arif türkmut, Karantina'da Mitatpaşa cadde- sinde 44 numarada bulunanlar tiyanban, Dolaplıkoyu'da 16 numarada Cemal tüken, Hatı- ali camli 753 numarada Kerim Nusret toğuşlu, Misirli cadde: sinde 326 numarada Mustafa tırpancı, Şark halı kompanya- snda Cemal tüner, İnhisarlar muhaşebesinde — Cemil topuz, Abdullahefendi mahallesinde Ra- na sokağında 85 numarada Bed- reddin tokat, Karşıyaka'da Mü- savat sokuğında 17 - 8 numaralı evde Ömer taşkesen, Burnava: da İsmetpaşa caddesinde Kadri Ahmed tomur, İnhisarlarda sevk memuru Cemil toprak, Paket postanesi seyyar memuru Tevfik tüysüz, — Karşıyaka'da — dilsiz möktebi kâtibi Reimzl türkmas, Devlet demiryollarında yol da- İresinde tessam Abmed Ref ik türk kam, İcra muhasebesinde Fethi tinç, Maliye memurların- dan Ali Mitat tekgül, Karşıya- ka'da Meşrutiyet sokağında $1 numarada — Mitat tekbaşaran, Devlet demiryollarında Halka- pınar atölye müdürü Mustafa Arif tansal, İcra mübaşiri İs- mail tan Argun, Karşıyaka'da Müsavat sokağında 3 naumarada İhsan topaç, Kahramanlar mek- tebl karşısında Ömer toğuk, Tilkilik maliye memurlarından Rüstem top, Fettah maballesin: de 29 numarada Ömer Hulüsi tayman, Karşıyaka Reşadiye 60- kağında 6 numarada Fadıl ta- yanç, Ziraat bankası memurla- rından Ziya tıyan, Karşıyaka'da Osmanzade'de yalı'da 174 nu: marada — Mehmed temizocak, Kavaflar çarşısında Mehmed Şaban tayşi, su şirketinde ka. yas İsmail tur, Aydın demir- y_blıı tren kontrol müdürü Tev- fik tağulga, Karşıyaka Süley- maniye caddesinde 10 numarada Hasan turgay, Selâtivoğlu ma- hallesinde — Tamaşalık'ta 144 numarada Mustafa Macid ve oğulları tamak, İkinci bukuk mahkemesinde —aza — Mustafa Mekin törün, Bozyaka'da Meh: med Ali oğlu Ali tavas, İsmet- paşa maballesinde Dizdar soka: ğında 6 numarada Faik tuncen, Gazemir'de bizinci — mülâzüm Ahmed Kemal türkeş Kakmal, Şehid Nusret sokağında 20 nu- marada Hamdi tayan, İstiklâl mektebi başmualllımi S. — Sırrı tekil, Aydın demiryollarında maneyra çefi İbrahim Talan. Ş Alay imami — Şaban şimşek, İhracat gümrüğü hamalbaşısı Halli çallı, Allefendi sokağında 22 mumarada Osman şardağı, Tütün fabrikasında makinlist Nüzhet şenkan, Ziraat bankası boğday eksperi Kâzım — şenal, Kemer caddesi 127 numarada Sabri şeker karan, polis 27 nu- maralı Mehmed Cevdet çenyüz, polis 51 Zekeriya şinik, Devlet demiryollarında hademe Meh- med şankaynağı, İzmir su gir- keti müdürü Etem çahinoğlu, polis 203 Şovki şendündar, Kestelli caddesinde Meclidiye kahvesinde Kasım oğlu Hüseyin gık, piliç sokağında 4 numârada hafız Yuzuf şenses, Kaymakam Kâmil şaröz, Kestelli caddesin- de 1810 mumarada İbrahim şenyuva, 29 nomarada polis memuru Selih şanlıgenç, Tınaz tepe mektebi - muallimlerinden Abidin ve Hüseyin şentürk, Karşıyaka belediye — elektirik memuru Şahin ( Şahinduyar ), Pazaryerinde 21 numarada sa- raçdoğan, Tepecik Yavra soka- ğrnda 30 numarada Şaban çar- balkan, Güzelyalı'da orman me- muru Nurl şahar, Taslıçeşme'de yeni sokakta 17 namarada Ali şaz, Güzelyalı'da 1068 numa- rada Hüseyin Galib şerbetçi, Şamlı sokağında 52 anumarada Mehmed Hilmi şenocak, Karçı- yaka bulvar caddesi 28 numa- rada mübendis Kâzım şarman, Posta ve telgref beşmüdürlüğü muhasebestinde — Halil şendur, İsmetpaşa — bulvarında 27 nu- marada Süleyman ve babası Şa- ban şenkal, Topçu — yüzbaşı Hasan şensü, Topaltı Makara sokağında 77 numarada — Ali Yazan: Eczacı K. K. Aktaş Bay Ile Bey Bizim tarihe karışan (Beyi- mis!) demokrat Bayin yanında gün geçtikçe bir tuhaf olu: yor. bey ile bay — ortadaki (E) — ile (A) dan ibaret bir fark ile birbirine pek yakın olmasına — rüğmen, bey bilmem neden ise (Bay) ın yanında pek ciliz — kaldı. Ben (Bey) de bir aris: tokrasi kokusu — duyuyorum. — (Bey) eli bastonlu, mümtuz rablu ve üstün — kılıklı birlel: dir. Bey, ağaların, efendilerin karşısında böbürlenir de — paşa- nın, beyefendinin önünde ta- basbustan iki büklüm - olur. Bu tip beyi bugünün demok- rat (Bay) İle karşılaştırın, ken: dinizi, duygalarımzı maziden sıyırıb da - öyle bakın. (Bey) dediğim gibidir. (Bay) da de- — mokratlık, imtiyazsızlık, saml- miyet ve halkcılık var. Bayans gelince: (Hanım) dan çok, hem de pek çok uzakta bir dişi bay: dir. (Hanım) tipi — kapalılık, çarşaf, peçe ifade ederdi. Ha- nim, hanım — kalsaydı, çarşafa — da, poçeye de bağlı kalmak- tan kurtulamıyacaktı. (Bayan), demokrat bayin demokrat ka: dınıdır. Neden ise bilmem, ben matmazele de bir ad İstiyo- rum, bir aralık (Bayın) filâa — dendi idi amma çu günlerde — bir lâf yok, matmazele bir ad, bir sıfat bulanması — taraf- tarıyım, Kadın ile kızı ayıre- hu, diyorum... Fehmi şaroluğ, Karşıyaka'da (Ş Halkın Dilekleri bahariye sokağında 25 numa- rada Kemal oğla Ali şeylansoy, Fettah mahallesinde 15 numu- rada muallim Ziya şükün, Bi- rinci hukuk mahkemesinde zabıt Otobüsler ve Kaptıkaçtılar kâtibi Kadri şendil, Uzunyol'da Tepeeık Halkından 4 numarada Selâmi Şahar. M Fazla Para Alıyor Topecik'teki — karilerimizden Seydiköy —moktebi müallimi | bir mektüb aldık. — Bunda, Esma müştü, Kemer caddosinde 80 numarada Nuüri — mataracı, Şeyh mahallesinde 66 numarada İbrahim menemenoğlu, Misırlı eaddesinde 24 numarada Azmi manas, Asmahmeeçid'de 154 nu- marada Ramiz makascılar, Dev. let demiryollarında biletci Ha sen man, Alaybey 133 numa.- rada Rıza Molay — soyadlarını almışlardır. $ — Şehrimlz sağlık ve soy- sal yardım ( Sıhhat ve içtimat muavenet ) müdürü Bay doktor Cevdet; — Denizli'de Saracoğlu Kükabile anıldığından bu soy- adını almıştır. Aile Evleri Yoluna Konacak.. Şöhrimizdeki bazı semtlerde ve bilhassa Keçeciler semtin- deki bazı alla evlerinin mhhi evsaftan mahram bulundağu, burada oturanların daima ıztı. rab ve sıkıntı çekmekte olduk. ları gazetemize şikâyet edil. mişti. Ba hususta belediyenin ma- lâmatına müracaat ettik. Aldı- giumz cevaba göre, belediye bekimliği, şebir — dahilindekt bu gibi aile evlerini tetkik ile baklarında bir zabit varakası tütmüş ve evrakı, İcap eden muamele yapılmak üzere vilâyet hıfzissihha meclisine vermiştir. yakında böyle bakımsız, pls alle evleri hakkında tedbirler alınacaktır. vaktile — Tepeciğe aymı - kaptı kaçlı ve otobüs işletildiği haldo bilâhare bu hakkın - Gene bet kuruş csas olmak Üzere - Buca otobüslerine verildiği, halbukl Buca otobüslerinin yarım saatte bir kalkmaktan sarfınazar, ekse" riya dolu geçtikleri ve ayni — zamanda 10 kuruş İstedikleri — bildirilmekte ve misal olarak 425 ve 406 numaralı — otobüs- lerla mektab sahibinden 10 kuruş aldıkları iddia olunmak- tadır. Aynl zamanda Tepecik sem:- — tinin bakımsızlığına da İşaretle, Tepeciğin çok ihmal edildiği, Meydan sokağımda yapılan 80 metrelik yol kaldırımıın bir- denbire bozuldufu — yazılmak- tadır. Nazarı dikketi celbederiz. 1036 1 5 1936 SAL[ Arabt 1353 Rumi 1350 10 Şevval — 2 el Kânun 1