7 Mayıs 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

7 Mayıs 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

'" : Sayfa 6 Numara — 10 ğ - “ANADOLU Vaun M. Ayhın ŞİParlâmento reisi Kamutay yaı'a, sizinle birleşip; korsanların — ıpeşisıira mı koşacağım yüzbaşı! diye bağıı'dı. Akşama kadar bekliyecekti. | Helecanlarla, üzüntülerle, ev- hamlar, endişelerle bekliye- yeekti. Acaba gelecekmiydi?. — Evet - diyordu- kalbim aldatmıyor beni, muühakkak -gelecek. Ona öyle inanıyordu ki, *ölüm bile karşısına çıksa, Moç- hul Korsan gene çıkıp gele- «<ekti. Onun aşkına da inan- anıştı, her şeyine de.. Kimbilir neler söyliyecekti? Ona nasıl anlatacaktı? Kahra- manlardaki büyük kalblerin aşkı da, elbette büyük ola- caktı.. Kiyara düşündükçe, başdön- mesini andıran bir saadet da- marlarını, dimağını kaynatı- yordu. Rozita, birkaç dela gelmiş, onu ziyaret etmişti. Sırtında çok zarif, vücudu- nun bütün güzelliğini ve ahen- ğini gösteren bir elbise vardı. Kolları, omuzları çıplaktı.. Ya- ka, göğsünün kabardığı yere kadar açıktı. Öğle vakti olu- yordu.. Saray kapısının açıl- dığını ve yüzbaşı Ventoriyo- nun girdiğini gördü, sapsarı kesildi. Bu ne uğursuz, aynı zaman- da ne manidar gelişti?. Yüzbaşı, seri adımlarla mer- divenleri tırmanırken, Kiyara birdenbire kendini toplamağa çalıştı. Onu her halde Doka göndermiş olacaktı, Fakat ni- çin?.. Yüzbaşıyı, evvelâ kabul et- meği düşündü. Sonradan vaz- geçti. Belki bir şey anlıya- bilirdi.. Rozita içeriye girdi. O da, bu gelişe sıkılmış gibi idi: — Sinorina, Doka hazretle- rinin başyaveri gelmiş.. Kiyara. — Ya -dedi- demek, başya- ver olmuş.. Ne mebzul - terfi- ler ve iltifatlar?. Şu halde yeni vazifeler almış veya muvalfa- kıyetler göstermiş.. Peki çağı- rın gelsin.. Vaziyeti iyi kolla! — Anladım Sinorinal. Bir dakika sonra yüzbası, Kiyaranın karşısında idi. Genç yüzbaşı, yaver kordonlarını takınmıştı.. Kiyara elini uzatmadı: — Tebrik ederim yüzbaşı Ventoriyo, yaver olmuşsunuz! Dedi, yüzbaşı, onu bir daha selâmladı.. — Doka hazretleri bende- nizi ihya ettiler. Tebriklerinize nail olmakla da ayrıca bahti- yarım.. — Ziyaretinizin sebebini öğ- renmek isterdim yüzbaşı! Dokanın yaveri odaya şöyle bir göz gezdirdi.. Kiyara bu- nun farkına vararak hafifçe kaşlarını çattı: — Doka hazretlerinin emir- leri ile geldim.. — Doka hazretleri bir şey mi emrediyorlar? — Hürmetlerini iblâğ et- mekliğimi ve bir emriniz olup olmadığını soruyorlar.. — Saniyen şu mahut ser- seri hakkında bazı tahkikat yapmaklığımı emir buyurdular. — O serseri de kim yüz-: başı?. Yüzbaşı hafifçe güldü: — Mahut Meçhul Korsan! — Anlıtmadım.. Onun be- nimle 'münasebeti nedir?. Yüzbaşı bu defa daha ma- nidar şekilde güldü: — Zatı asilânenizin müna- sebeti olmadığına şüphemiz yoktur.. Fakat onun size karşı küstahane bir takım hisler ta- şıdığını tesbit ettik de.. Kiyara kıpkırmızı oldu ve ken- di kendine; — İhanet! Diye mınldülidı. çattı: — Yüzbaşı -dedi- huzurum- da gizli kapaklı konuşmanıza izin vermedim.. Ne söylemek istiyorsanız açıkça söyleyiniz! Yüzbaşı, bu sözler içinde yüzüne inen şamara aldırmadı: — Bendeniz sadece bir emri ifaya geldim.. Müsaadenize de güvendim. Bazı şeyler sormakla iktifa edecektim. — Sorunuz bakalım, bek- Tiyorum.. — Bu korsandan şüphesiz, zatıasilâneleri de rahatsızsınız. Doka hazretleri, her neye mal olursa olsun, gerek Venedik Dokalığının menafiini, gerekse kendi ailesi efradının haysiye- tini kurtarmak için onun hak- kından gelmeği kararlaştırmış bulunuyorlar. Bu hususta yük- sek yardımlarınıza güveniyor- lar.. Kiyara: — Muzaheret mi -diye ba- ğırdı - siz ne söylüyorsunuz yüzbaşı?. Yani, sizinle mesai teşrik edip, korsanların peşi sıra mı koşacağım? — Yok Sinorinamız, Yok.. Sadece — suallerimize cevap Tütfetmekliğinizi yalvaracağız.. — Ne soracaksanız sorun yüzbaşı!. Uzun lâkırdıya lüzum yok.. Çok müteheyyiç oldu- ğumu görüyorsunuz.. Aksi tak- dirde sözünüzü kesip yalnız kalmağı tercih edeceğim.. — Peki Sinorina, peki.. İşte sualimiz: Korsanın, pencerenize bırak- tığı çiçek ve mektuptan başka.. Kiyara, — Yeter -diye bağırdı- ye- ter artık bu iğrenç tecessüs- ler, yeter!. — Fakat mühterem Sino- rina!. Zatıâliniz gibi Dokalığın en mühim simalarından biri- nin, böyle umumi vazifelere karşı... Kiyara, yüzbaşının kesti: — Sus yüzbaşı, sus!. Siz vazife ile bu şekilde bir casus- luğu yanyana telâkki ettikçe sizi kendime muhatap — tutm- yacağım. Yüzbaşı eğildi: — Bu kelimelerin, başkala- rının huzurunda sarfedilmeme- ini yalvarmaklığ müıııde Kaşlarını sesini Kiyara, yüzbaşıya doğru yü- rüdü:. — Yüzbaşı, kulağınızı bana çevirin ve şu sözümü iyi işitin: Ben, kimseden korkmam.. Beni korkutacak tek kuvvet, vicdanımdır.. Yüzbaşı eğildi, bir reverans yaptı. — Bunu daima hatırlayınız!. Her ne yaparsanız yapabilir- siniz. Fakat benim hayatıma, sükünuma karışmayınız. Benim muhitimden usaklaşınız. Kim- seyi görmek istemiyorum.. Bu, bu kadardır yüzbaşı! Dokanın yaveri, tekrar eği- di ve odadan çıktı.. — Kız değil, dişi kaplan! Diye mırildanı. İçinde hafif bir şüphe vardı. Fakat hayır, böyle bir şey olamazdı. Ancak, çok hassas, çok gurürlü ve asil olan Sinorina Kiyara, bu çapraşık işlerden iğrenmiş ol- malıydı. — Sonu var — Pancar Ekim mıntakaların- da tetkikat ya. pacaklar Edirne, $ (A.A.) — Bugün Avrupadan şehrimize profesör Romer, Blom ve Husman adında üç mütehassıs gelmiş- tir. Mütehassıslar memleketi- mizde 20 gün kadar kalacak ve bu müddet zarfında AL- pulludan başlıyarak Eskişehir, Turhal ve Uşak pancar ekim mıntakalarını gezeceklerdir. Profesörler buralarda ziraat ve tohum işlerini ve köylü- müzün pancar tarlasındaki faaliyetini yakından görecek ve şeker fabrikaları ziraat fen ve mücadele — memurlarının köylü ile müşterek olan çalış- malarını ve pancar mahsulü- nün istibsal şartlarını tetkik edeceklerdir. Mali ve iktisadi Müzakereler asılsızdır İstanbul, 5 (A.A.) — Baş- vekilin Londrada mali ve iktı- sadi işler yapacağı hakkındaki havadisler asılsız ve yersizdir. Malüm olduğu üzere Başve- kil İnönü yalnız Büyük Britan- ya hükümdarının taç giyme merasiminde Türkiye cumhu:- riyetini resmen temsil etmek üzere hareket etmektedir. Fransız - Alman Ticaret muahedesi ne za- man imzalanacak? Paris, 6 (Radyo) — Fransız Alman — ticaret — mukavelesi, Dr. B. Şaht tarafından Parise geldiği vakit imzalanacaktır. Fransanın Berlin sefiri B. Fran- sova Ponso Parise gelmiştir. B. Leon Blum İtimat reyi istiyecek Paris, 6 (Radyo) — Fransa Mebusan Maclisi, yarınki mü- zakeresinde siyasi umumi va- ziyeti görüşecektir. Bu müza- kerelerin sonunda bükümete hııun nyı veri leeeğı tahmin Yügoslavya riyasetine cevap verdi Ankara, 6 (A.A. ) — Ka- mutayıt “dünkü - toplantısında Başbakân İsmet İnönünün re- fakâtinde Dışişleri Bakanı T. Rüştü Aras olduğu halde Yu- “göslavyaya yaptıkları son se- yahatleri esnasında haklarında gösterilmiş olan dostluk teza- hüratı dolayısile Kamutay ta- rafındân Yugoslav mebusan meclisine teşekkürü mutazam- mın gönderilmiş olan telgrala Yugoslav meclisi reisi Stefan Ciriç tarafından gönderilen aşağıdaki — karşılık — telgrafıi okunmuştur: Son Ekselâns Renda. B. M. Meclisi Reisi Ankara Türkiye B. M. Meclisince ittifakı âra ile kabul edilmiş olan takrirden fevkalâde mü- tehassis oldum. Bu güzel dostluk gösterisini mebusan meclisine ilk celsesinde bildi- receğim. Ve şimdiden eminim ki milletlerimiz arasındaki sar- sılmaz dostluğun yeni bir ni- şanesi olan bu sıcak ve sami- mi sempati duygularından do- layı mebusan azası candan se- vineceklerdir. Teşekkürlerimle birlikte say- gili bağlılık teminatımı lütfen kabul buyurmanızı rica ede- rim Bay Başkan. Yugoslav meelisi başkanı Stefan Ciriç Japonyada amele gündeliklerine zam yapıldı.. Tokyo, 6 (Radyo) — Şi- mendiferler Nazırı şimendifer amele ve müstahdemine yüzde üç zam yapılmıştır. Büyük ip- lik fabrikalarında da ameleye yüzde ona kadar zam yapıl- miştır. Tokyoda 200 lokantacı grev ilân etmiştir. Teofil Gotye 20 sene sonra ilk defa Odesaya uğruyor Odesa, 6 (Radyo) — Fran- sız Teofil Gotye vapuru 20 senedenberi ilk defa olarak Odesa limanına uğramıştır. Çacuaklarımız bakılıyor.. Ankara, 6 (A.A.) — Çocuk esirgeme kurumu genel mer- kezi tarafından 13/4/937 tari- hinden 1/5/937 tarihine kadar 2950 çocuğa yardım edilmiştir. Breslav Panayırındaki paviyonu- muz açıldı. Breslav, 6 (A.A.) — Ana- dolu Ajansının hususi muha- biri bildiriyor: Balkan ve Doğu Avrupa devletlerinin de iştirak ettik- leri Arstulusal Breslav pana- yırında Berlin Ticaret oda- mızca kurulan Türkiye pavi- yonu merasimle açıldı. Mera- simde Berlin büyük elçimizle Ticaret odası erkâm hazır bulunmuştur. İkiyüz metre murabbaından büyük ve cidden güzel tan- zim edilmiş olan paviyonu- muz emsali arasında bilhassa beğenilmiştir. Hollanda tayyaresi Atina civarında düştü Atina, 6 (Radyo) — Hol- landadan gelen yolcu tayyaresi, Atina civarında kazaya uğr- rak düşmüş, yedi kişi halif Abdülhalik T Mayıs 9397 Ç Lort Plimutun sözleri İki komü;i:t gazete tarafından resmi beyanat şeklinde telâkki edildi Londra, 6 (Radyo) — Lord Plimutun, İspanyadaki harbin insanileştirilmesi — hakkındaki beyanatı, komünist iki gazete tarafından resmi beyanat şek- linde telâkki ve ilân edil- miştir. Lord Plimut, bu iki gazete hakkında tedbirler ittihaz edi- leceğini söylemiştir. Londra, 6 (A.A.) — Tali ademi müdahale komitesinde açık şehirlerin bombardıman edilmemesinin İspanyadaki iki muharib tarafa telkin edilmesi hususunda Lord Plimut tara- fından yapılan teklif hakkında hiçbir itilâf elde edememiştir. Teklif Fransız murahbası B. Corbin ile Sovyet murahhası B. Maiski tarafından derhal tasvib edilmiştir. B. Maiski beyazların yaptık- ları mezalimden bahsederek yapılan teklifi kabul — ettiğini bildirmiştir. Almau, İtalyan ve Portekiz murahhasları da kızılların yap- Yeni neşriyat: Aydın tarihi Aydın Halkevinin yardımı ile, Neşriyat şubesi başkanı Bay Asaf Gökbel ve üyeden öğretmen Bay Hikmet Şölen tarafından yazılan (Aydın ta- Tihi) İstanbulda çok iyi bir surette bastırılmış ve — satışa çıkarılmıştır. Bu eser, Aydın ilinin tarihini bugünkü tarih cereyanlarına tam uygun bir şekilde aydınlatmaktadır. Kültür dergisi Edebi, terbiyevi, sosyal bir dergi olan (Kültür) ün 63 ncü sayısı zengin yazılarla dolu olarak çıkmıştır. Okurlarımıza tavsiye ederiz. Alman paviyonu Az daha yanıyordu Paris, 6 (Radyo) — 1937 Paris sergisi Alman paviyo- nunda çıkan yangın hakkında tahkikat yapılmaktadır. Yanygının, yere atılan yan- mış bir sigaradan çıktığı söy- lenmektedir. Maamafih sağ cenah mehafili, bu yangının sosyalist veya komünistlerin eseri olduğu kanaatindedir. Yangın hâdisesi, Berlinde suitesir husule getirmiştir. B. Miklas Viyanaya avdet etti Budapeşte, 6 (AA) Avusturya - reisicumhuru Bay Miklas mebusan meclisinin toplantısında hazır bulunmuş- tur. Bu celsede bulunmaktan istinkâf eden soşyalistler hariç olmak üzere bütün mebuslar Avusturya reisicumhurunu se- lâmlamışlardır. Reisicumhur Miklas saat 17 de hususi trenle hareket et- miş ve trenin hareketi top ateşile selâmlanmıştır. Teşyide Naip Horti ile bütün hükümet azası da hazır bulunmuşlardır. Sofyada Hıdrellez münasebetile din? âyin yapmışlar Solya, 6 (Radyo) — Sofya- da Hidireller — münasebetile dini âyin yapılmış, kral Boris ve hükümet erkânı merasimde hazır bulunmuştur. EDiYE ga câOa d Bükerler da mış oldukları mezalimden bah' sederek teklifi reddetmişlerdir. Fon Ribentrap telkin edileti teşeobüsün komitenin salâhi' yetini tecavüz ettiğini ve süretle hareket edilmekle İs- panyanın dahili işlerine mü' dahale edilmiş olacağını bı etmiştir. Murahhas açık - şehirle! bombardımanı için bir askeri sebepler mevcut — ola" bileceğini iddia etmiştir. Fon Ribbentropun tarzı ha" reketi Belçika ve İsveç m rahhasları - tarafından — tasvib edilmemiştir. Alman, hılyan ve Sovye murahhasları arasında - başli' yan münakaşa dolayısile mi zakereler Cuma gününe bır$ kılmıştır. İngiliz murahhas heyeti yap tığı teklif hakkında bir muül tıra hazırlıyacak ve — bütüt murahhaslar bu hususta me sub oldukları hükümetleri? reylerini alacaklardır. DORSA Üzüm satışları Ç. Alıcı K. S.. Ki 118 M. ). Taran. 11 13 145 Alyoti bira. 9 10 15 35/$. Ergin — 10 — 13 22 K. Taner 1325 14 320 Yekün 432384 Eski satış 432704 U, satış Zahire satışları Çu. Ginsi K. S. 331 Buğday — 6 17 Arpa 15 100 Fasulye 9 9 24 M. darı 425 d 31 B. Pamuk 53 50 43 360 Ken. Pala. 250 — 410 Evvelâ Londrayi gidecek Belgrad, 6 (Radyo) — manya Harbiye Nazırı Get ral Blomberg, Londrada y& lacak taç giyme merasimif hazır bulunduktan sonra F mayı ziyaret edecektir. Bulgaristanda **« İdari ıslâhat yapılacı Belgrad, 6 (Radyo) —P garistan Başbakanı B. İvanof, yakında Bulgaristi idari mühim ıslâhata teşeb edileceğini söylemiştir. Akhisar Sulh Hukuk kimliğinden: Akhisarın Beyoba köyü Haydar oğlu Şerif Uysal t fından davalı bey oba köl! den Raşit oğlu Nazif ve ” oğlu İsmail aleyhlerine tedbir tasdiki talebi hakt davanın cari mahkeme: ğııı_lılııdın İsmailin — ikal gâhı meçhul bulunduğul” gazete ile ilânen vaki teb” üzerine mabkemeye gel ğinden hakkında gıyap * ittihaz edilerek gelecek © de tetkik ve müttehiz © kararının ilânen - tebliğ mek üzere emrü muh 25/5/937 Salı günü za talik kılınmış olmılsl. mezkürde Akhisar Sulb kuk mahkemesinde - haz!' | lunması aksi takdirde kemenin gıyabında bakil ı Nip