23 Kasım 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

23 Kasım 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

— Enbifa 6 ANADOLU İhtiyarlamamanın üç esusı eee oe ee e e eee ee eee ea Voronof gudde aşısı müspet neticeler veriyor esee - Bu aşı vücudü ü 6 sene için gençliğe iade ediyor. Bunu söyliyen bizzat Voronoftur Diğer bir doktor da çok rahat yaşamanın sırlarını anlatıyor. Hiddetten, kin ve hasetten sakınınız! Bir aşı tatbik edilirken Beş defa 20 yaş görmek için, asırdideler diyorlar ki: » Her akşam yatmazdan evel, bağırsakların faaliyetini kolaylaş- tırmak üzere taze bir bardak su iÇİnİZ. « Her sabah, ince devran ci- hazında faaliyet uyandırmak için küçük bir fırça ile masaj yapı- nız; «Yemeği her zaman gayet ağır ve iyi çiğniyerek yimelisiniz ki, midenizin — faaliyeti muntazam olsun. « Sinirlerinize hâkim olunuz. Vakıa hafif bir teheyyüçte zarar yoktur; fakat şiddetli bir tehey- yüç ölümü mucip olabilir. ,Temiz hava içinde yaşayınız, mutedil bedent idman yapınız. Ve... Eğer bir falcı size şi- mendifer kazası neticesinde öle- ceğinizi haber. verirse, hiç dur- mayınız, vakliye vasıtasını değiş- tiriniz. Maymun güddeleri aşısının in- sanlara kâfi derecede tatbik edilmiş olması, bu ve buna benziyen meseler üzrerinde fizyo- loji noktai nazardan tatkikatta bulunmak fırsatını vermiştir. Bu tetkikler aşıdan - iki, üç, dört buçuk ve hatta altı sene sonra yapılmıştır. Paris tıb fa- kültesi profesörlerinden müte- veffa Rotterin ve Bükreş İstoloji Ka elinden alacağım. Yamanları ğını pamuk gibi atacağım. Yü- züme bakınız, hiddetimden nasıl kızardı?. İbrahim — Ne hiddeti yahu?. Rakıdan başının saçsız tarafı ” Bile kıpkızıl olmuş. İrfan — Kan beynime - çıktı. Yamanlardağına doğru yükseli- yor. Ey mükevvenatın muhteşem manzarasıl. Ey Afroditin sol memesil.. Orhan Rahmi — Saçmala be.. İn artık aşağıya.. İrfan — Sen ölmedin, öldürdüler. Ben inmedim, indirdiler.. Bay İrfanı altı okka edip ma- sadan indirirler. İşte, mirim, Bay Ruşen Meh- medi Bütün bu gibi ahvale ma- ni olmak ve adalet namına ke- şif yapmak için mahkeme heyeti masa başında tetkikat mecbu- riyetindedir. Ne dersin?. Bay Ruşen — Çok muvalıktır derim. Karagöz— Mesele hitam bul- muştur. Dağılabiliriz. Şeyh Küşteri seni beni enstitüsünden doktor Corç Alek- sandreskonun tetkikterine göre, bu aşılanmış maymun guüddele- rinin çok iyi ve müsbet netice- ler verdiği ve aşı ile aşıdan son- raki fiziyolojik hâdiseler arasın- da tam bir mutabakat olduğu anlaşılmıştır. Hayvanlardan sonra insanlara yapılan aşıların neticeleri daha müsbet olmuş ve bu sayede, bir çok uzuvlar ve şiryani tazyik, sinirler üzerinde mühim neticeler elde edilmiştir. Yaş ilerledikce intizam ve ro- Yünü kâfi derecede kaybeden idrar yolları ve - karışıklıkları, mesane, pros'at üzerinde de lehde değişiklikler busule geti- rebilmiştir. Meselâ az ve güç veya çok işemek hâdiselerinde bazan tam bir salâh temin ede- bilmiştir. Hissi uzuvları ve kuvvetleri üze- rinde de iyi tesirler göstermiştir. Bilhassa, uzaktan görmemeğe müptelâ olanlarda görme his ve kuvvetini takviye etmiştir. Şeker hasta'ığına müptelâ olanlarda bile müspet ve mülit tesirler görülmüştür. Hasılı Voronof aşısı sayesinde birinci aydan başla- mak ve beş, altı sene hükmü cari olmak üzere bir çok hayati bozukluklar nde iyi ve müs- pet tesirler elde edilmektedir. Bütün tecrübeler, bu aşının ak tıncı seneden sonra azalmağa başladığını, yedinci seneden son- ra hükümden düştüğünü ve bun dan sonra da yenilenmek lâzım- geldiğini göslermiştr. Yalnız, aşılar şimdilik ancak - erkeklere tatbik edilmektedir. Hüceyrelerin yaşama. sı, hayatın uzaması demektir Maruf Fizisyen G. Lakovs- ki diyor ki: Fen ve saadet işine, çok ve rahat yaşamak için üç prensibi nazarı dikkate almak İüzumunu hissederek başladım. Birinci prensip: Uzun ömüre iman! Yani çok yaşamak ve ihtiyar olmak müm- kün olduğuna inanmak! İkinci prensip: Kendimizi kıskanç, muhteris ve kinci olmaktan kurtarmak, maddi ve manevi sıhhatimizin tevazünü için mut'ak surette lâ- zım olan iyiliği hüsnü istimal etmek. Üçüncü prensip: Ölümden korkmamak; - ölü- mün ancak tabii birşey olduğu- nu kabul etmek, çünkü ölüm korkusu, hayatı en ziyade yıp- ratan bir endişedir. * .. Bir çok müellifler, müverrih- ler ve viyolojistler, bir çok uzun ömürlerden bahsetmişlerdir. (Fi- not) (çok yaşamanın felsefesi) nam eserinde 200 yaşını geçmiş bazı ihtiyarlardan — bahseder. Strabon da, Pencapta 200 sene yaşamış bir Hindli gördüğünü yazar. Plin ise Nesposin zama- nında Gol diyarında üç milyon nüfus üzerinde 170 — asırdide kaydetmiştir ki, 20,000 de bir asırdide demektir. MAT | Maymunlar Voronof aşılarında en müsaid tecrübe zemini olmuşlardır Eski zamanlarda çok yaşıyan- ların şimdikilere nisbetle fazla olduğunu iddia edenler vardır. Bunlar içinden Meryemden ya- kın zamanlara kadar devam etmek üzere 100-150 sene- yaşamış ruhaniler daha çoktur. Bunun da sebebi, bir ruhaninin yuka- rıdaki üç prensibe daha fazla inanabilmesidir. 1897 de neşrolunan bir ista- tiğe göre Boenes - Ayreste 150 yaşında bir zenci, ğııbiııındı 135 - 140 arasında 3, 126 - 135 yaş arasında 18, 125 - 115 yaş arasında 123, 105 - 115 arasında 290 aded ihtiyar, Birleşik Ame- rikada da 3891 yüz yaşını geçen insan olduğu — anlaşılmaktadır. 1709 da Rusya Poltavada - 168 yaşında bir ihtiyar harb et- miştir. Geçen asırlarda çok tesbit edilen asırdidelerin bu asırda daha az göze çarptığı muhak- kaktır. Bu sebepledir ki Türki- yenin Zaro ağası bir buçuk asır yaşadığı için bir harika gibi telâkki edilmiştir. » Devam edecek - Trakyada hafriyat Edirne, 422 (A.A.) — Sinanın eserlerinden Selimiye camii bi- tişiğindeki 15 odalı Etnoğrafya müzesi tamamile bitmiştir. Ya- kında İstanbul ve Ankaradan kıymetli parçalar getirilecek ve müze açılacaktır. Türk tarih kurumunun önü- müzdeki yıl içinde Trakyada yaptıracağı hafriyat için umumi müfettişlik hazırlık ve tetkikle- rini şimdiden yapmıştır. Gelecek yıl hafriyatın bu yıldan zengin olacağı umulmaktadır. İtalya Rusyadaki bazı konso- Tosluklarını kapıyor Moskova, 21 (A.A.)— Sovyet hükümeti ile İtalya hükümeti arasında bir müddettenberi de- vam edip dün biten müzakere- ler neticesinde İtalya hükümeti nihayet 20 Sonkânun 1938 tari- bine kadar Kiefdeki baş konso- losluğunu, Tiflisdeki konsolos- luklarım ve — Növorossisk - ile Batumdaki vis konsolosluklarını kapıyacaktır. Yunanistanda y —— Milli Müdafaa Şürası toplandı Atina, 22 ( Radyo ) — Milli Müdafaa Şürası bugün Veliahd Prens Pavlonun riyasetinde top- lanmış ve uzun müzakerelerde bulunmuştur. Ihtilâlciler Alikanteyi bombardı- man ettiler Paris, 22 (Radyo) — İhtilâlci- ler, bugün Alikante şehrini bom- bardıman etmişlerdr. Bombar- diman neticesinde, 16 sı çocuk olmak üzere 36 kişinin öldüğü ve seksen kişinin yaralandığı anlaşılmıştır. Emir Abdullah Mevkuf Arapların affını diledi Kudüs, 22 (Radyo) — Mave- rayişeria Emiri Abdullah, Filis- tinde tevkif olunan Arapların, bayram münasebetile affa maz- har olmasını İngiltereden rica eylemiştir. Filipin adalarında Kasırganın yaptığı tahribat büyüktür.. Paris, 22 (Radyo) — Filipin adalarında vukua gelen kasırga, çok feci tahribat yapmıştır. Ölü- lerin, 180 kişiden fazla olduğu, yaralıların da bini aştığı ve beş bin kişinin açıkta kaldığı bildi: riliyor. Maddi zarar, milyonlara baliğ olmaktadır. Yugoslavya, Norveçle anlaşıyor Belgrad, 21 (A.A.) — Hali- hazırda Belgradda bulunmakta Vaşington, 21 (A.A.) — Bah- riye Nazırı Svanson tarafından hazırlanan — rapordan — anlaşıldı- ğına göre, Amerika bahri inşaat sahasında İngiltereden geri makla beraber Amerika dünya- nin ikinci deniz devleti olarak kalmıştır. Amerikanın ceman 1,083,330 ton hacminde 325 gemisi var- dır. İngilterenin ise 1,216,398 ton hacminde 285 gemisi mev- cuttur. Japonyanın 745,594 ton hacminde 200 gemisi vardır. Amerikanın yaş haddvne tâl taharriyat yapmıştır. ğini koyacağı bildirilmektedir. Brükser, 21 (AA) — Sosya- listlı adliye nezaretine geti- rilmesi düşünülen Henri Jaspar aleyhinde tard kararı vermeleri üzerine Janson yeni kabineyi teşkil etmeğe muvaffak olama- mıştır. Janson sosyalistleri, şahsi bir sebebten değil, fakat ilk teşek- külünde Van Zeland kabinesi aleyhindeki bareketleri ve ma: liye nazırı olduğu zamanda ta- kib ettiği deflasyon sıyasetinden dolayı Jaspar aleyhinde tard ki olan Norveç Ticaret Nezareti direktörlerinden B. Johansen Yugoslavya ile Norveç arasında îeni ticaret müzakerelerinde bu. unacaktır. Maden amelesi Grev ilân etti Londra, 22 (Radyo ) — Ma- den amelesi, yevmiyelerinin ar- tırılmasını istemişler ve bunu temin etmek üzere umumi grev ilân eylemişlerdir. Sendikalar, İngilterenin, Ge- neral Frankoya mümessil gön- dermesini muvafık bulmamışlar ve bir protesto imzalıyarak hü- kümete vermişlerdir. Hazinenin alacakları Enver (Paşa) da hazi- neye borçlu İstanbul, 22 (Hususi muhabi- rimizden) — Hazine, eski ala- cakları için muhtelif eşhas aley- hine dava açmıştır. Hazineye borçlu olanlar meyanında Enver (Paşa) ile diğer bir çok maruf kimseler vardır. Mudurnuda Parti ve Halkevi temelatması Mudurnu, 21 (A.A) — Parti ve Halkevinin temelatma töreni yapıldı. Vali ile vilâyetten bir heyet ve tekmil kaza memurini ve kalabalık bir halk törende hazır bulundu. İlbay bu müna- sebetle bir nutuk söyliyerek Part ve Halkevinin memlekete yap- makta olduğu hizmetlerden bah- setti. vermiş olduklarından do- layı takdir etmiştir. Janson, kralın nazırlarını ser- bestçe seçmek hakkına — malik olduğunu nazarı itibara alarak yevi kabineyi teşkil etmekten vazgeçmiştir. Palamut stan- dardizasyonu Tipler üzerinde kon- trola başlanıyor.. Palamut standardizasyon ni- zamnamesinin henüz tatbik edik- miyen hükümleri de, bu ayın yirmi beşinden itibaren mer'iyete Amerikada * Donanma vaziyeti Amerika dünyada ikincidir. Fakâ yeniden gemi inşaatı faaliyetinin artırılması kararlaştırıldı girecektir. 25 İkinciteşrinden iti- baren, şimdiye kadar tanen miktarı esas tutularak yapılan kontrol, bir heyetçe hazırlanan tiplere uygunlüğü bakımından da muayene edilecek ve muva: fik görüldüğü takdirde ihraç ruhsatnamesi verilecektir. Tipler esası üzerinden üzüm standardizasyonunda — hiç bir müşkülâta tesadüf edilmemekte- dır. Kontrolörler, ihraç için ha- zırlanan üzümleri p çal balinde iken de kontro' etmekte ve bu suretle tüccara kolaylık göster- mektedirler. Üzüm standardizas- yon nizamnamesinin mer'iyete girm'si münasebetile şehrimize gelmiş olan İktısat Ve âlati mü- tehassısı Dr. Bade de Pazar gü- nü Ankaraya dönmüstür. 23 Teşeaisanl j olmıyan gemilerinin adedi 1 tür. Bunların mecmu - tonilâtı 869,398 dir. İngilizlerin yaş hi dine tâbi olmıyan 181 gemisii mecmu tonilâtosu 1,042,000, | ponların ceman 708,158 ti hacminde 171 gemileri vardır Svanson kongreden yaş hi dine tâbi olan gemilerin yerit iki yeni gemi inşası için tahsis istiyecektir. Nazır büyük hac'mde kruvi zörlerin inşasna halel gelmedi torpido ve denizaltı inşa € mesini arzu etmektedir. İ Üa B. Litvinofun istifa edeceği söyleniyo Gizli polis teşkilâtı, B. Litvinofut bürosunda araştırmalar vapmış. Belgrad, 22 (Radyo) — Rigadan gelen haberlere göre, So' Rusya gizli polisi, Hariciye Nazırı B. Litvinofun hususi bürosu B. Litv.nofun bugünlerde istifa edeceği lenmekte ise de, bu haber henüz tahakkuk etmemiştir. Sovyet Rusya hükümetinin resmi tebliğinde ise, Hariciye Naz! B. Litvinofun yeni intihabat münasebetile Leningraddan ııımı=€1 Belçikada kabine buhrari hâlâ düzelememiştir Sosyalistler, maruf bir nazırı! tardına karar vermişlerdir Satırla başını yardı Mehmet—Eîn,a 0 basından Saliheyi öldürecekti Dün, Salihpaşa mahallesin bir yaralama vak'ası olmuş, posta memurlarından Meh? Emin adında ihtiyar bir ad akrabasından 65 yaşında P Saliheyi satırla başından ve lerinnen yaralamıştır. Yaptığımız tahkikata göre disenin sebebi şudur: Mehmet Emin bundan sene evel İzmirden ayrılmış, “) şarlarda dolaşmış ve burab mallarını da akrabalarına bı! mıştır. Aklından zoru — ©" Mehmet Emin, bu arada bir çek sene de İstanbul tımarb sinde kalmış ve iyileşerek ç.k’ ca dört ay evel tekrar İzif' dönmüştür. n Mehmed Emin İzmire gelif” doğruca Salihenin yanına Şi ve hiç bir iş tutmadan ©! kalmıştır. Son zamanlarda iyi bakılf dığını, ihmal edildiğini göre© Emin, Salihe ile daima ** etmağe ve ileri geri söyler başlamıştır. ka Dün, gene aralarında bir Y ga geçmiş, Mehmed E"'nl. aralık eline bir - satır .h çeşme başında öteberi V"”’ Ba. Salihenin yanına yaki ve satırı zavallı kadının ind rmiştir. Salihe, feryat ederek, med Alinin üzerine atılmıt sırada ikinci bir darbe F elleri de pırçılınırıışnı.kl J ve gürültülere Sılihenin F . komşuları yetişmişler, Emini elinde satır o ş giçlükle yakalamışlar vi ! ıcılım etmişlerdir.