November 23, 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

November 23, 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

£$ Teşrinsani KARA KORSANLAR ŞEFİ Dilber kadın korsan Aşktan başka kuvvete baş eğmiyen deniz kızının maceraları... Naktli: Faik Şemseddin BENLİOĞLU büK b ANADOLU Nankin önlerinde büyük bir muharebe bekleniyor Ecnebi sefirler Nankini terkettiler. Mareşal Şan-Kay-Şek, müdafaa tertibatını bizzat idare edecek. Meri, kadın kıyafetine dönmeği, annesinin büyük ısrarile fakat güçlükle kabul etti — Verdiğin sadakat sözüne rağmen, sen bu hareketi yaptın — Eğer beni zabitlere, lord- lara peşkeş çekmeği düşünüyor: ve ben de böylece namussuz bir| sanız, gene aldanıyorsunuz. An- fiilin mahsulü bulunuyor? Ne ka- dar fena ve çirkin şey.. Fakat ne çare, şimdi bu mülevves bah- si bir tarafa bırakmak zaruretin- deyiz. Şimdi gelelim, iyi zannile yaptığin işe. Bir insan fakir midir, ayni zamanda sefildir, demektir. Beni dinle anne. Eğer kocanı öldürmüş olsaydın, herhalde al- datmaktan iyi bir hareket yap- mış olurdun. Ne de olsa annemsin, sana hürmete mecburum ves- selâm. — Hakikat ancak budur kı- zım, fakat bir az geç anladın! — Anne.. Beni düşündükle- rimi söylemekten menedecek bir kuvvet yoktur. Bunu sen de bilirsin! Şimdi de bana anlat bakalım. Herkesin beni erkek bildiği şu sırada tekrar kadın olmaklığımı niçin — istiyorsun?. Fakat ben bunu istemiyorum, anlıyor musun? — Meri.. Sana vaziyeti izah ettim. Bristolda bir kardeşim var; “Dört Mum, meyhanesinii bibidir. Yırmi senedenberi de onu hiç görmedim, bu dayı, senin doğum sırrını biliyor. Ona vaziyeti bildirdim. Bu suretle vaz yeti daha sarih bilmektedir. Bizi evine kabul edecek, bize bakacak kadar zengindir. Dul ve ihtiyardır. Şu son zamanda — sdssele— dan bir kimse aramaktadır. Bu sebeple oraya gideceğiz. Edvar - Meri bu defa daha | fazla bir şiddetle: — Sus anne! Dedi. Beni ora- ya bir kız sıfatile mi götürecek- sin? Bu defa da beni bir mey- hane oruspusu mu yâpacaksın. Anlıyorum, — anlıyorum.. Sen meyhanede banko başına geçe- cek ve hoşuna giden erkeklerle işaretleşeceksin. Değil mi? An- ne. Bunlar çok korkunç şeyler- dir. Akıbeti de çok feci olabilir! — Kızım. Sen bir delisinl Kardeşimin meyhanesi, fena bir yer değildir; buraya sadece kara ve deniz zabitleri devam eder. Bunlar arasında asil gençier, genç lordlar da vardır. Orada sen bir hizmetçi değil, sahib gibi olacaksın. Çok güzel oldu- ğun için, kız kıyafetinde olursan, herhalde daha iyi olacaktır, Bel- ki de bir kısmet.. ne,, İsa gökten yere inse bunlar olamaz, anladın mı? — Meri, dik başlı, tahkirden hoşlanır kızım, neden - böyle yapıyorsun? En son yapılacak muameleyi en öne getiriyorsun. Neden se- nin fenalığını düşüneyim? Ben ki senin annen, Bedbaht ve muztarib annenim! Nansi sözlerini tamamlıyamadı. Boğazı tıkanır gibi oldu, kadın sanki boğuluyordu. Meri gözle- rini; annesinin gözlerine dıkti: — Haydi anne, ağlamak fay- da vermez. Fakat, erkek kıya- fetinde gitsem olmaz mı?. — Olurdu oğlum, eğer dayın senin kız. olduğunu bilmeseydi. Üzerinden uzun seneler geçen günahı dayına da bildirmek is- miyorum.. — Canım anne.. Dayım beni hiç görmedi ki.. Belki kız oldu- gumu yanlış bellemiş sanar.. — Olmaz.. — Amneciğim, burada bu yaşa kadar kızlığımı gizledim. Orada da gizliyebiliriz. Hem sözün kı- sası.. Ben erkeğim, erkek kala- cağım.. — Kızım, Meri, sözümü dinle.. Hem bir gün gelecek evlenecek- sin.. Bu bir zaruret değil midir? O zaman... Ne yapacaksın? — Meri; ayağımı yere — şiddetle vurarak: — Bu... Gülünç bir şeydir.. Buradan bir kadın kıyafeti ile nasıl çıkabilirim?. Çoluk, çocuk arkamdan “yuha, çekmezler mi? — Bunun kolayı var - kızım! buradan erkek kıyafetinde çıka- rız, yolda arabada değiştiriri; — Elbiseleri nereden bulaca- ğız. Şu sırada kadın kıyafetine girmek bizim için bir sürü mas- raf demektir. — Merak etme kızım. Ne lâ- zım geliyossa, ben - tedarik et. tim. Bak, ne güzel elbiseler al- dım.. Nansi, erkek kıyafetinde bu- Junan kızına yeni tedarik ettiği süslü kadın elbise ve çamaşır- larını gösterdi. Bunlar, cidden güzel şeylerdi. Ve: — Meri, sen bunları giyer- sen, bir meleğe benziyeceks'nl Dedi. Bu fistanın eteklerini iki bacağının arasından — tutturaca- Yazan: Amçrika Camkürretsi M. Ruzveli Çeviren: Faik Şemseddin Benlioğlu — Tabit şeklinizi niçin de- #iştirmek istiyorsunuz? | — Bana ait ve hususi bir iş İçini. — Ben de bundan şüphe edi- n , — Randevumuzun ücreti?. — On bin , dolardır. Fakat Sizinle meşgul olmağı kabul eder 1sem.. ş — Bu ücret bütün masrafları — M ifade edecektir? Tırnaklarım ş ada , gözlerim, yüzümün bü- m;,_ şekilleri değişecektir değil — Evet, fakat nc sada ve ne de vücudün sâir kısımları buna dahil değildir. Çünkü bu kısım- lar- bizim ihtisasımızdan hariçtir. Jim Blak, tamamile değişmiş bir sesle: — Bu mes'ele ile sizi yormak istemiyorum, dedi. Sesin bu kadar âni ve fark edilmez şekilde değişmesi ope- ratörü büyük bir hayret içinde bıraktı;. hayretinden — mikrofon elinden düştü. Jim Blak, eski ve tabiü sesile: — Bu ameliyat ne kadar za- man sürecek? sualini sordu. — Fevka âde bir sebep çık- gım. Üzerine de palto giyecek- sin.. Yolda paltoyu çıkarırsın.. Eteklerini tutturduğam yerden sökeceğim.. Meri, sarih bir teessürle er kek elbiselerini çıkarmağa baş- ladı. — Sonu var — depoları Silolar komisyonu odadan malümatistedi Ziraat Vekâleti silolar komis- yonundan şehrimiz ticaret ve sanayi odasına gelen bir mek- tupta; İzmir ve civarındaki hu- bubat - depolarının - sahiplerinin isimleri ve binaların adetleri ile depo olmağa elverişli sair - bi- nalar mevcud olup olmadığının bildirilmesi istenmiştir. Komis- yon, mevcud ambarların bir se- ne zarfında kaç defa dolup bo- şaldığını ve bir sene — zarfında istihlâk edilen ayni cins mah- sullerin miktarlarını da sormuştur. Piyasa Üzüm satışları Ç. Alıcı &.8. 361 Ü.Kurumu — 12 75 89 Esnaf Ban. — 12 75 80 Albayrak — 15 50 61 Pateson — 14 75 K.'$. 16 S0 16 75 15 50 16 25 16 15 50 13 50 16 141757 Eski satış'ar 142483 Yekü » İncir satışları Ç. Alıcı K. S. 19 Albayrak A 112341 Eski satışlar 112760 Yekün Dünkü ütüm satıştarında numara üzerinden fiatler: 13 00 İ 13 50 » 14 25 . 16 CO » 19 00 K ..© 10 S0 ŞeL Na 35990 Zahire borsasında K S- KA Bakla 4 25 M. D. 4 25 Susam 16 Nohut 5 50 Pamuk 33 37 50 110 Ton P. çekirdek 9 60 1074 Ç. mazsa, dört a, kadar. — Şu halde.. On bin dolar sze 1 Teşrinievelden evel veri- lecek. Hem de nakden.. — Niçin nakden diyorsunuz? — Neden nakden olmasın? — Bi çek.. En kısa ve pra- tik tediye usulü değil midir? — Fakat ben, size nakden vermeği tercih ediyorum. — Anladım. Çek bir iz de- mektir. Âlâ, âlâ.. Çekteki isim takibata meydan açabilir? — Ne? İz mi?. Ben bir do- landırıcı mıyim ki izden bahse- diyorsunuz. — Henüz böyle bir fikrim yok, fakat ihtimalsiz bir şey de değildir. Böylece değismek her halde akla bir çok ihtimaller ge- tirebilir. — Paranızı vereceğim. — Fakat messle sadece para meselesi değildir. Meslek kudsi- yetidir. Bu ise para ile satılmaz. Jim, böyle — mukaddesattan 3 #at Sahife 7 Izmirdeki zahire ga Japon askerleri bir hücumda Şanghay 22 (Radyo)— Japon ordularının, Nankin şehrine doğru başlıyan taarruzları devam edi- yor. Çin hükümeti, şehri müdafaa için geniş tertibat almıştır. Japonlar Oji şehrini zaptet- mişlerdir. Tokyo, 22 (Radyo) — Belçika- nın bura sefiri, bugün Japonya hariciye nezaretine gitmiş ve Japonyanın, 9 lar konferansının son nolasına ne cevap verece- ğini anlamak istemiştir. Tokyo, 22 (Radyo) — İtalya ile Japonya mda yeni bir ticaret muahedesi akdolunacaktır İtalya; Japon emteasının Ha- beşistanda fazla revac bulmasını temin etmiş, Japonya da Habe- şistandan tuz, deri ve hububat almağı kabul eylemiştir. Japon tayyareleri Onan hava- lisini ve bilhassa tayyare han- gâarlarını bombordiman — etmiş- ler ve 13 tayyare tahrib eyle- m şlerdir. Japonlar, Çinlilere aid beş yüz zırhlı otomobil müsadere etmişlerdir. Tokyo, 22 (Radyo) — Japon ordusu —başkumandanı — prens Kanin, bugün İtalya ve Alman- ya sefirleri şerefine mükellef bir ziyalet vermiştir. Bu ziya- fette, Japonya ile Almanya ara- sındaki dostane münasebat hak- kında nutuklar söylenmiştir. Tokyo, 21 (A.A.) — Nichi- nichi gazetesinin Şanghay mu- habiri Japon askeri makamatı- nin beynelimilel ve Fransız im- tiyazlı mıntakasından serbestçe mürür hakkını derhal — istıhsal etmek tasavvurunda — olduğunu bildirmektedir. bahsedildiği zaman çok sıkılırdı, bilirdi ki, bütün bu mukaddesa! nihayet bir miktar mangırın önünde, güneş görmüş buz gibi eriyip giderdi. Bunun için: — Muhterem operatörüm; size bayırlı geceler!. Dedi ve telefon ahizesini ye- rine astı. .. Bu muhavereden sonra, tam iki gün husust bir detektif Jim Blakın etrafında dolaştı. durdu. İkinci gün sonunda Jim Blak operatörün numarasını açarak, telefonla: — Dostum, beyhude vakit kaybediyor ve bana da vakit kaybettiriyorsunuz. — Belki.. Jim, doğrudan doğruya esasa girerek: — Yeni bir hastane inşası için para bulmak istiyorsunuz, değil mi? — Evet. Bu makamat ayni zamanda bu mıntakalardaki Japon aleyh- tarı gazetelerin tatilini ve bura- da tesis edilmiş Çin bankalarına vaziyet edilmesini de derpiş ey- lemektedirler. Şanghay, 22 (A.A.)—Yangtze nehrindeki barajlardan — birini berhava etmek üzere bir çok Japon harp gemileri Kiangyin 7 Ba, ıyraklı vapuru Cebelüttarıkta Konak iskelesindeki inşaat ta bitmek üzeredir Körfez şirketinin, İzmir - Kar- şıyaka arasında işletmek üzere satın aldığı Bayraklı vapuru, ayın on dokuzunda Londradan hareket etmiştir. Vapurun yarın Cebelüttarıka muvasalat ettiğine dair haber gelmesi beklenmek- tedir. Geminin bu seferi on beş gün kadar sürecek ve buraya geldikten sonra ambalâjı sökü- lerek montajının ikmalini müte- kıb seferlere tahsis edilecektir. Konak iskelesi Linan idaresinin Betonarme olarak inşa ettirmekte bulunduğu Konak iskelesi bir aya kadar ikmal edilecektir. Yeni iskele açıldıkta nra eski tah'a is- kele yıkılacak, bir kısımı doldu- rulmuş olan boşluk - tamamla- narâk parke ile örlülecek ve burası bir meydan haline kona- caktır. İşçileri fazla çalıştırmış İş kanununa muhalif olarak, işçilerini sekiz saatten fazlı ça- lıştıran Çeşme zeytinyağı ve un fabrikası sahibi B. Kelâmi Ar- tan hakkında kanuni takibata başlanmıştır. — Siz henüz parayı tamam- hyamadınız, size daha 77,566 buçuk dolar lâzım değil mi?, — Evet; fakat ne kadar iyi ve sağlam malümat al yorsunuz? — Adetim böyledir. İşlerimi sağlam görmek isterim. — Sonra? — Size 80,000 dolar vermek - istiyorum. Sizin şahsi ücretiniz de tabif bundan hariç. — Nakden mi? — Evet, nakden! — İstemem.. Bu red, âni bir kârarın eseri idi, Fakat Jim, insan denilen mâahlükun ne demek olduğunu pek âlâ bilenlerden idi. Daha cepheden bareket etti ve dok- tora plânının mühim noktalarını anlattı. Doktor, bunun üzerine Jim Blakın teklifini: — Tehlikeleri, zararları sizin besabınıza olarak bu teklifi ka- bul ediyorum. — Ne kadar zamanda? iane civarında toplanmışlardır. — Bu ameliye yeni bir yan hareketi yapılmasına imkân verecek ise de Japonlar Sinkiangda yeni tesis edilen bir barajla karşıla- şacaklardır. Tokyo, 22 (Radyo)— Japon or- duları, Nankin şehrine yüz kırk kilometre yaklaşmış bulunuyor. Göller mıntakasından ilerliyen bir ordu, şehri ihataya çalışmak- tadır. Ecnebi sefirler, Nankini terket- mişlerdir. —Yalnız İngiliz sefiri, Çarşamba günü bir İagiliz zırh. lsına sığınacak ve İngiliz teba- asının ileri gelenlerini de bera- ber götürecektir. Çin Nezaretleri, Ankeo şeh- rine taşınmışlardır. Yalnız Ha- riciye Nezareti henüz Nankinde bulunuyor. Mareşal Şan-Kay-Şek, müda. faa tertibatını idare etmek için sonuna kadar Nankinde kala- caktır. Nankin önlerinde büyük bir meydan muharebesi vukubula- cağı tahmin ediliyor. Cumhuriyet meydanı genişletilecek Belediye reisi dün park- ları gezdi.. Belediye reisi Dr. B. Behçet Uz, dün beraberinde park mü- tehassısları ve belediye mühen: disleri olduğu halde Bahribaba, Hükümet önü parklarını — ve' Cumhuriyet meydanındaki park- ları gezmiş, tetkiklerde bulun- muştur. Cumhuriyet — meydanın: daki bazı partellerin kaldırılması ve arka kısımda değişiklik yapı- larak meydanın biraz daha genişletilmesi muvafık — görül- müştür. Diğer parklarda da ısla| Kat yapılacaktı Hurda incir mübayaatı. İnhisarlar idaresi, Aydın ve Ödemiş mıntakalarından hurda inci- mübayaatına devam etmek- tedir. İki ay zarfında bu minta- kaları alınan hurda incir, 3,5 milyon kiloyu geçmii vukat Visaleddin Malt, idar$ ve hukukt | işler deruhde edilir Gazibulvarı - Demirelli han No. 8 (Telefon 2350) | — İki ay içinde her şey ta- mam olacaktır . — Pek âlâ. Ilkanın endişeleri Jim artık tegayyüp hazırlıkla: rının sor. kısmını yapmış. bulü: nuyordu. Bu sırada karısının para vaziyeti ile meşgul oldu. Jimin iki milyon dolardan - fazla kıy- mete malik gayrimenkul emlâki vardı. Bu da takriben 700,000 dolar irad getiriyordu. Bunları refikasının adına devretmeği dü- şündü. — Zevcesine: — Bir vergi meselesi var, Bunun için bunların sizin üzeri- nize devri muvafıktır — Fakat, Jim, ben bu işler: den hiç bir şey anlamam, Maamafih, — İlka bunları söyles —— mekle beraber bu kadar büyük — bir servete kat'i surette konmakta çok hoşuna — gidiyordu. Fakat.. Kocosının son zamandaki halleri vazarıdikkat ve hayretini celbet- — PDevam edecek —