10 Aralık 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

10 Aralık 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 techiz edib öylece meydana çı- ' hirli bir külâh isterim. — O ne demek? — Hani masallarda vardır. Kel oğlan görünmemek için bar Şına giyer, Mekteb müdürü kalkahalarla güldü: — Canım, dedi, sen koca adamsın hâlâ peri masallarına Mi inanıyorsun? Gaveyn tekrar eski korkak tavırlarını — takınmıştı. — Müdür ayağa kalktı, kütüphaneyi açtı, kalın bir cildi indirerek yaprak- Jarını karıştırmağa başladı. — Sana sihirli bir kelime bulmakı... Messlâ “Allahım, be na yardım etl, yök, bu iyi de- gil, “Kuvvat we kudret, Bu da fena. Ha büldüml, İşte sana güzel bir kelime “Ya haki, Evet çok güzel, hem de kökü- ne kadar sihirli bir kelime. Car navarları öldüreceğin zaman bu kelimeyi söylersin, sana doku namazlar, Ertesi sabah bütün mektep büyük bir merasimle Gaveyni ormana doğru uğurladılar. De- Kikanlı saatlerce ormanda aşağı yukan, öteye beriye dolaştı. Ni- hayet akşama doğru müth ş bir gürültü işitti. Bir az ilerisinde jerde çimenlerin üzerine uzan- mış bir ejderha kendisini süzü- yor ve inek böğürtüsüne benzi- yen sesler çikarıyordu. Gaveyn bu ani karşilaşmradan o kadar korkmuştu ki, #mcak bir defa “ya hakl., diyebildi ve keskin baltasını kaldirdiği gibi canavarın kafasına ekledi. Koca dev kıpırdamağa — vakit bulamadan gebermişti. Gaveyn Sayvanın külaktarımı ve küyn- kundan bir parça keserek mek- tebe avdet etti. Bu muvâffakıyetin ertesi gü nü mekteb yerinden oynadı, Es- kiden Gaveynin korkaklığı ve pisirikliği ile dlay eden ve ona istıhfafla — bukan — arkadaşları onunla konüşmaktan zevk ve gürür düyüyorlardı. Bu çocü- ğun Bir türlü adam olamıyaca- ğımı müttefikan ktbul eteniş ölan hocaları şimdi hayretlerinden ne söyliyeceklerini şaşırıyorlardı. Günler ve aylar böylece geçti. Gaveyn her seferinde bir veya bir kaç Çift kulak Ve 'kuyruk parçasile “mektebe dönüyordu. Artık o kadar meşbur. ölmaştü ki şöhreti mektep — duvarlarını aşıp köye bile yayılmıştı. Bütün köylüler onun Medlisinden 'hoş- lanıyorlar, köy kıfları, onunla gezmek için can atıyorlardı. Bü- tün bu halter 'Gaveytin gözün- den kaçımazdı. O da bu ilti- fatlardan üzük — kalamadı. Bazi akşamilar gizlice mektepten ka- çar, köy meyhanesinde içer, genç larla buluşurdu. Bir gün gene ormana ejder . Artık eski kor: nde bir pakette de öğle yemeği için kuru nevale vardı. Bir iki saat yemyeşil otların üzerinde, çiçek kokuları arasında gezdikten sonra mihayet koyu gölgeli bir ağacın altına oturdu, paketi açtı ve yavaş “yavaş ye- meğini yemeğe 'başladı. Tam son Tokmasını bitirmiş- tiki korkunç bir gürültü ile be- rabar sıcak bir buhar tâbakası etrafı kapladı. Ejderha geliyor- dul.. Gaveyn telâşla yerinden fırladı. Bir iki adım ancak iler. lemişti ki sık yaprakların arasın- dan koca dev arzı endam etti. Bu epey gün görmüş, ihtiyar bir ejder olduğu yüzündeki karp şıklardan belli kocaman bir mahlüktu. Gaveyni görünce kı- pırdamadan baka kaldı. Sanki meşhur avcıyı tanımış — gibi idi. Bu vaziyetten cesaret alan Ga- veyn birüki adım aha ileiledi. Fakat hayret © da sanki dem muş gibi birdenbire olduğu yerde darak'adı. Dakikalar geçti. İki düşman İbirbirlerine bakıp duruyorlar, di- ğerinin hücumunu bekliyorlardı. Nihayet bu sükütu iletiyar canas var bozdu: — Ne o, neye bekliyorsun.. Gelip kafamı koparsan 82, Gaveyn — sapsarı — kesilmişti. Titrek bir sesle kekeledi: — Şey.. — Sihirli — kelimeyi unuttum da... Bu söz üzerine canavar bir- denbire cesaretlendi: — Ya.. demek bütün mese- len'n esası bu. sibirli kelimede idi ha.. Biz de seni cesur bir şey zannediyorduk. —Demek ki, böyle kahbece bir çok bigünah €jderhanın — kanına girdin ha... Demek ki, namuslu bir avcıdan ziyade kancık bir tuzakcısın.. (Gaveyn hem mahcubiyet hem de korkudan tirtir. titriyordu. — Şimdi ben neslimin isti- kamını alayım da seni bizim üstümüze yollıyanlar anlasınlar. Canavar yavav yavaş delikan- hya yaklaştıŞBeş altı adım kar la durdu. Avemın üzerine atı- mak için hazırlandı. Gaveyn sihirli kelimeyi ba- tırlamak için bütün zekâsım sar fediyor bir türlü bulamıyordu. Balta zağ elinde idi, Lâkin ike» limeyi söylemedikten sonra bal: tanın ne faydası olabilirdi? Canavar kotrkunç bir şiddetle Yırladı. Tam o anda *Gaveynin aklına sihirli kelime — gelmişti. Lâkin bunu söylemesine — vakit yoktu. Canavar üzerine atilmıştı. Son bir çare olarak eli gibi baltasını kaldırdı. Bütün kuvve- tini vererek canavarın kafasıma indirdi. O kadar şiddetli vur- muştu ki bayvanın başı kark &lli metre kadar ileri fırlamıştı. Gaveyn olduğu yere çöktü. Dakikalarca böyle kaldı. Kafa- sına müdhiş ve korkunç bir şüphe girmişti. Demek ki “ya- hâk!,, kelimesinin kiç bir Yay- dası yöktu. Öyle ya bu sefer bu kelimeyi söylemeğe vakit bu- lamadan baltasını indirmiş ve canavarı haklamıştı. Peki amma şimdiye kadar bütün canavar- ları nasıl öldürmüştü, — sırf bile- ğinin kavvetile mi? Oh.. Bu'ka- bil ölamazdı. Bu fena şüphe zihnini o ka- dâr yormuştu ki canavarın 'ku- laklarını kesmeği unuttu. Dalgın dâlgın mektebe avdet etti. İlk işi müdürü görüb meseleyi ona malatmak oldu. Adamcağız gü- derek Gaveynin omuzunu okşadı: — Bu hâkikati keşfettiğine memnun oldum, dedi, zaten seni böyle saçma şeylerle kandırmak abesti. Lükin ne yapayım sana cesaret vermek Tâzımdı. Artık bundan sonra kolunun kuvvetine güvenerek Ejderbaları istediğin gibi Öldürürsün. Gaveyn o gün kimse Tle 'ko- nuşmadı. Çenesini biçak açımı: yordu. Tenha köşelerde yalnız başına dolaştı, durdu. Ertesi günü tekrar canavar avına gidecekti. Rahatsızlığından bahsetti, hasta olduğunu söyledi. Müdürü bir türlü ikna edemedi. Onu zorla yölladilar. v O akşam dönmedi, Ertesi günü de onu gören olmadı. 'U.ç gün geçti, hâlâ avdet etmemişti. Mektepte müthiş bir merak uyan- mıştı. Talebelerin isyan etmesin- den korkan müdür bir heyet seçib Gaveyni aramağa yolladı. Giden heyet uzun araştırmalar: dan sonra bir ağacın dibinde bir kemik yığını ve bir madâalya buldular. Bu Gaveynin idi. Zavallı çocuk neticede gene korkaklığının kurbanı olmuştu. Onu seven arkadaşları mektebin İNi ANADOLU 10 Künunuevet bâhçesine heykelini diktiler. A tınâ da şunu yazdılar. *Elli canavar öldürmüştü. Elli birinci canavar da onu bizden İzmir Levazım âmirliği ilânları İzmir Lw. amirliği Sat. Al Ko, Re. den: 1 — Keşif bedeli altmış dokuz bin beş yüz yirmi dokuz lira otuz kuruş olan Kütahya tayyare meydanı toprak tesviye işine talip çıkmadığından yeniden kapalızarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — İhalesi 22-12-937 Çarşamba günü saat 11 dedir. 8 — İlk teminat 4726 lira 47 kuruştur. & — Keşif, şariname — ve projeler 348 kuruşa M.M. V. satın alma komisyonundan alınır. $ — Eksiltmeye gireçeklerin kanuni teminat ve 2490 sayılı ka- nunun 2 ve 3üncü maddelerinde yazılı belgelerile idari şartnamenin F fıkrasında yazılı vesikalarile birlikte teklif mektuplarını ihale saatinden behemehal bir saat evel M. M V. satın alma komisyonuna vermeleri. 4 10 15 19 mir Levazım amirliği SAT. AL. KO. Rs. den: âyırd ., Aradan seneler geçti. Gavey- nin rekorunu kimse kıramadı. Sezai Yaşıt 4270 | 1 — Müstakkem mevki seferihisar mıntakası kıtaatının 220 ton dinit mâden kömürü açik eksiltme — suretile konmuştur. 2 — İhalesi 16/birinci kanım'937 perşembe günü — saat 15 de kışlada İzmir levazım amirliği sâlıim alma — komisyonda yapı'acaktır. 8 — Tahmin edilen mecmu tutarı 2640 liradır. & — Şartaamesi her gün komisyonda görülebilir. 6 — İstekliler ticaret sodasında kaytlı olduklarına dair vesika göstermek mecburyetindedirler, 7 — Eksiltmeye iştirâk edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde ve şartnamesinde — yazılı vesikalari ve teminat muvakkatalarile birlikte ihale saatinden evvel ko- misyona müracaatları. 30 $ 10 15 4220 İzmir Levazım ümirliği Sat. Al. Ka Râ. den: N — Her bir tânesi tahmin edilen fit 349 kuruş olan 20000 tane kilim kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — İhalesi 2812937 Sah günü saat 14 dedir. B — İlk teminatı 4740 İiradır. A — Evsaf ve şartnamesi 349 kuruş mükabilinde M. M. V. Sat. AL komisyonundan alınır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde gösterile vesaikle teminat ve teklif mektup- larile birlikte ihale saatinden en az bir ssat evel komis- yona vermeleri. 10 17 22 26 4313 — Buldan belediyesinden: 24-11-937 tarihinde iİhalesi mukarrer Baldan su yolu yapısına ve boru satın alınmasına istekli çıkmadığından 24-11-937 tarihin- den itibâren bir ay içinderevelce “ilün edilen “çurtlar dairesimde boru ve teferruatının pazarlıkla satın alınacak ve yolu da pazar: hkla yaptırılacaktır. İsteklilerin müracaatları ilân olunur. 10 12 14 16 Dünyanın en büyük ve en muhteşem #NORMANDI,, vapuru olan mavi kordelanın sahibi nin salonlarını süsliyen OTOMATİK GAROD Radyolarının 1938 modelleri geldi. Radyo meraklılarımın ta- pındıkları tatlı ve tabit sesi ile her kesin gaşyolduğu bu rad- yoları görmeden başka marka radyo almayınız, GAROD Markalı radyoların belli başlı bu- OTO“ATiK olma- susiyetlerinden biri de bunların larıdır Diğer markaların hepsinden üstün oluşlarını dünya tasdik etmiştir. Satış yeri: Mimar Kemalettin caddesi No. 35 NİHAT KAR münakasaya Izmir delterdarlığından: İhalesi 9-12-937 tarihinde Perşembe günü saat 15 de yapılacağı evelce ilân edilmiş olan gayrimenkul satış ve icarları komisyonun içtima edememesine binaen 16-12-937 Perşembe günü saat 14 de yapılmak üzere tehir edilmiştir. Taliplerin yevmi mezkürde Millt Emlâk müdürlüğüne müracaatları. 4323 KA LA Sağlık Eczahanesi Fuat Gülergin Alsancak Mesudiye caddesi No. 127 (Eski JÜLYEN eczahanesij Taze, temiz, ucuz ilâ Haa (, hastalıkları mütehassısı Dr. Celâl Yarkın İzmir Memleket hastanesi dahili hastalıkları seririyyat şefi İkinci Beyler sokağında İnhisarlar tütün satış deposu kar- şısında 65 No. hi muayenehanesinde hastalarını kabul etmek- tedir. Telefon: 3956 Evi: Göztepe tramvay caddesi Göztepe apartımanı karşısında No. TO18 Tele. 2545 Emlâk ve Eytam Bankasından: Depozito Esas No. Üa 1142 Yeri İzmir Karşıyaka Donanmacı Mah. Salih Paşa caddesi. — 39 Taj — Ev İzabatı yukarda yazılı gayri menkul 25-12-937 c saat onbirde talibine ihale edilmek üzere peşin bedeli konulmuştur. No. su Nev'i 900.— ar İstekli olanların yevmi mezküde hizasında yazılı depozito sini veznemize yatırarak arlırmaya girmeleri ve yanlarınd fotoğraf getirmeleri, 10 22 4310 DE Türk Hava Kurumu Büyük piyangosu 2 inci keşide 11 İlkkânun 1937 dedir Büyük ikramiye 40,000liradır Bundan başka: - 15,000, 12,000, 10;000 (liralık ikramiye- derle (20,000 ve 10,000) liralık iki adet mükâlat vardır. Ayrıca: (2,000) liradanbaşlıyarak - (20) liraya kadar büyük küçük birçok ikramiyelerle amortileri havi olan bu zengin plândan istilade etmek için bir bilet almaktan çekinmeyiniz. BZ g. DDoktor — llllitllilkmna A. Kemal Tonay Bakteriyolog ve bulaşıcı, salgın'hastalıkları mütchessısı (Verem ve salira ) Basmahane istasyonu karşısındaki Dibek sokak başında 30 sayılı '€v ve muayenehanesinde sabah ssat 8 den akşam enat 6 ya kadar hastalarımı kabul eder KONDT CAKDTTATAKDEKAAK AKAAITALI KAKAAKAAA AAA Tedefore: 47 75 YAANNİN ve Tütüneüler! Bahçevanlar! Avrupa kimyevi gübreleri Yüksek randımanlı ve iyi cins mahsul kuvvetli fidan ile alı- nabilir. Kuvwetli fidan da ancak kimyevi gübrelerimizle yetişir. Tesirleri muhakkak ve kat'idir. Telgraf adresi Karadavut Telelon 3809 Kiralık yazıhane İkincikordonda Mareşal Fovzi bulvarında no. 3 da kâin Osmanlı bankası müştemilâtından ve şimdiye kadar “Sokoni Vakum Kor: poreyşin, kumpanyasının işgali altında bulunan, sayu ve kaloriler teşkilâtını havi. 7 Yedi odalı yazıhane 1/1/988 bir Sonkânun 1938 den itiba- ren kiralıktır, Şeraitini ânlamak istiyenler Osmanlı bankası müdür. lüğüne baş vurabilirler. Müdüriyet _Sağır dilsiz ve körler müessesesin- den: Körler Müzik dershanesi için keman, piyano, filât dersi verebi. lecek nazariyata ve notaya vakıf muallim aranıyor. Türk tabiüiyeti şarttır. Müessese müdürlüğüne müracaat. Karşıyaka: 10 11 4316 ““Askert fabrikalar umum müdürlü- ğünden: Bir adet buhar lokomotifi alınacak Taâhmin edilen bedeli 35;000 lira olan yukarıda yazılı bir adet buhar lokomotifi Ankarada askeri fabrikalar umum müdürlüğü satın alma komisyonunca 28/1/938 Cuma günü saat 15 de kapalı zarila ihale edilecektir. Şartname 1 Tira 75 kuruş mukabilinde komisyona verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 2625 lirayı havi teklif mektuplarını mezkür günde saat 14 de kadar komis- yona vermeleri ve kendilerininde 2490 no. lu katun 2 ve 3 ndü maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona —müra- caatları. 8101214 4277 Izmir defterdarlığından: İcar No, 266 Tepecik Kâğıthane c. 64 no, lu &v 267 Karşıyâka Turan Menemen c, 259 no. lu ev 268 - 269 270 Adres İzmir-Halimağa çarşısı No. 31 Hacı Davut Zade Rahmi Karadavut » » . v i » Şimeddifer ,, 84 Narlıdere Yeni kala mevkünde 3 dönüm tarla 271 Karşıyaka Şemikler Menemen c. Kuruçeşme s. 9190 M. bahçe 2712 Kemer c. 21,23 taj no. lu iki ahır Yukarıda yazılı emvalin senelik icarları 15 güt müddetle müza- yedeye konulmuştur. İhalesi 16-12-937 tarihinde Perşembe günü saat 15 tedir. Taliplerin Milli Emlâk müdürlüğüne — müra- caatları. 110 42365 — Devlet demiryollarından; Yolcu vagonları elektrik tenviratı işlerinde yetiştirilmek üzere sanat okulu elektrik şubesinden mezan 15 eletrikçi imtihanla al- | nacaktır. Taliplerin mektep şahadetname aslını veya tasdikli sure- tini istidaların bağlıyarak Ankarada D, D, yolları cer dairesi re- isliğine müracaat etmeleri. 3 J 10 4252