2 Şubat 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

2 Şubat 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

_gıwı- g İstanbul radyosu: Öğle neşriyatı: Saat 12,30 Plâkla Türk musikisi, 12,50 Havadis, 13,05 Piâkla Türk musikisi, 13,30 Muhtelif plâk neşriyatı, 14 Son. Akşam neşriyatı: Saat 18,30 Plâkla dans musikisi, 19 Çocuk esirgeme kurumu namına konle- rans: Dr. İbrah'm Zati (Çucuk- larda kızam k hastalığı), 19,30 Eminönü Halkevi görsterit kolu tarafından bir temsil, — 19,55 Borsa haberleri, 20 Mustafa ve arkadaşları tarafınden Türk mu- İ ve halk şarcılar, — 20,30 raporu, 20,33 B. Ömer Rıza taralından arapça söylev, 20,45 Nezhe ve arkadaşları tarsfından Türk musikisi — ve halk - şarkıları, ( Saat ayarı ) 21,15 B men Şen ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şırkıları, 21,50 Orkestra: 1 — Griegi Peer Gönt, suüite, 2— Va dteufel: Pluit d'or valser, 3 — Translateur: — İntermezzo, 4 — Kılmana: Muritza, 22,45 Ajans haberleri, 23 Plâkla so- lolar, opera ve operet parçaları, 23,20 Son haberler ve ertesi günün program , 23,30 Son. Arkara radyosu: Ö de neşriyatı: Saat 12,30 - 1250 Muhtelif plâk neşriyatı, hask. şarkıları, — 13,15 - 13,30 D.hli ve har ci heberler, Akşam neşryatı: Saat 18,30- 19 Muhtelif pâk neşriyatı, 19,90 - 19,30 Türk musikisi ve ha.k şarkıları (Halük Recai ve arkadaşları), 19,30 - 19,45 Saat ayırı ve arapça neşriyat, 19,45- 20,15 Türk muskisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza ve arka- daşları), 20,15 - 21 Radyo fonik temsil: (Şehir tiyatrosu artistleri tarafından), 21,00 - 21,15 Ajans haberleri, 21,15 - 21,55 Stüdyo salon orkestrası 1—Mozart Don Juan, 2 — Moretti İi est Char- mant, 3 — Grieg Suite Peer Gyat, 1) Morkenstimmung, 2 ) Ases Tod, 3) Anitras Tanz, 4) İn der Halle des Bergkönigs-5) Peer Gyais heimhehr - 6) Sol- vejge Lied, 21,55 - 22 Yarınki program ve istiklâl marşı. Mühtelif radyo istasyonlarının Pprogram özü: Senfoniler: 19,30 Paris Kolonyal: Senfo- nik konser, 21,55 Varşova:Sen- fonik konser, küçük orkestra, 22,30 Peşte: Çigan orkestrası. Hafif konserler: 6,45 Paris Kolonyak: Piâk, 1,10 Berlin kısa dalgası: Karışık konser, 9,20 Paris Kelonyal: plâk, 9,30 Berlin kısa dalgas: Hafil musiki, 10,30Paris Koion- yal: Piâk, 12 Berlin kısa dak |KıziıL AKREB || YAZAN: Sax Rahner Radyo Prograrıiı gası: Hafıl musiki, 13 Berlin kısa da'gası: Haff muüsiki, (14,15 devamı ), 13,10 Bükreş: Radyo orkeastrası, ( 14.25 kon- serin devamı), 14,15 Paris Ko- lonyal: Konser nakli, 15 Keza, 16,25 Peşte: Bando muzıka 17,10 Prag, Brüno: Karışık ha fil musiki, 18,02 Bükreş: Vasile Julea orkestrası, 18,25 Peşte: Radyo orkestrası, 19,15 Bükreş: Orkestra konseri, 20,10 Lâyp- zig: Halk musikisi, 21 Lâypzig: Örkesira ve tenor, 22,30 Paşte: Auber, Busser, Buttikay vesaire, 22,25 Bükreş:Hafif mus ki nakli, 23,30 - Viyat Hafif musiki, 23,35 Prag: Plâk konseri, Operalar, operetler: 20,30 Prag: Nikolainin “Lus- tige Weiber von Vindoor , operası. Oda musikisi: 17,05 Varşova: Oda musikisi koönser (Porrino, Maltler). Resitaller: 17,15 Berlin kısa dalgası: Ke- man ve piyano virtüoz musikisi, 19,45 Peşte: Çgan orkestras: refakatile Macar şarkıları, 20 Bükreş: Çift piyano ile modera musiki, 21,30 Bükreş: Viyolon- sel konseri, 22 Varşova: Şope: nin eserlerinden piyano resitali, 22,10 Bükreş: Rumen şarkıları. Dans musikisi: 19 Bükreş (Plâkla şarkılı dans) 19 Varşova (Pıâkla), 23 Varşo- va, 23,30 Lâypzig. Suriye Fransız kumandanı Tayyare ile Parise khareket etti Beyrut, 1 (Radyo) — Suriyede| Fransız ordusu umum komutanı general İniçer, hükümetin daveti üzerine bu gün tayyare ile Pa rise müteveccihen hareket et- miştir. Generalin, Hatay — meselesi hakkında talimat alacağı tahmin ediliyor. Fransız artistleri Temsil vermeküzere Mısıra gidiyorlar Marsilya, 1 (Radyo) — Fran- sa Maarif Nazırı Janjo, refaka- tinde “Komedi Fransez,, tiyatro kumpanyası artistlerinden yüz on kişi olduğu halde, buradan Kahireye hareket etmiştir. Artistler, Mısırda — temsiller verecekler ve bu ayın İl inde kral Farukun doğduğu günün yıldönümü münasebetile Mısırda yapılacak şenliklerde hazır bu- lunacaklardır. İKİNCİ KISIM hissediyordum desem yalan olur. Her âdım atışımda bir. biçak veya kurşun yemek korkusuyla titremek hoş bir şey olmasa gerek, Onun için Parisli şotför Şark Maletin bir an evel ora- idan — kaybolması — lâzımdı. Eğer bir az geç kalırsa dünya — yüzünden kaybolmak tehlikesi de vardı. Otomobilime garaj yaptığım abır. çok tenha bir ye'de idi. vddeden ayrılan, her taralı aplı eğri büğrü br yoldan üz metre kadar gittikten sonra ocaman bir kapıdan geniş bir avluya — girilir. Burada eskiden on beş, yırmi tane ahir varmış fakat zamanla fhepsi yıkılmış yalnız iki üç tanesi kullamıla- bilir halde kalmış. İşte bunlar- dan birini ben garaj yapmıştım. D.ğerleri bomboştu. Otomobil garaja giden dar yola saptığı zaman bütün dik- katimle etrafı kolluyordum. Çün- kü civarda incin top oynuyordu. Avlunun kapısına geldiğim za- man arabayı durdurdum. Bir elime kapının anahtarını diğer elime çok zamandanberi kub lanmadığım — tabancamı — aldım; yere atladım. — Etraf çalı, diken ve otla kaplı olduğu için her tarafı lâyıkile götemiyordum. İşi gene talihe bırakarak kapıyı açtım. AYAY Smba'i ANADOLU 2 Şabat — Akdenizde kor- İııgiliğ d;legesi, Hatay ı:şınde İn;ıl- İkramiye terenin fikrini aı;lattı.. sanlık devamda.. — Başı | inci sahifede — mahalline ulak büyük kırk — torpido göndererek araştırmalara başlamıştır. Alâkadarlar, tahtelbah- İspanyol ve yabancı kanamtiu. meçhul tin, olmadı; bir devlete ald bulund dedirler. Paris, 1 (Radyo) — Tngiliz ban- dıralı Aatiniğon v K açıklarında batırılmıştır. — Hâdise ye. rine giden İngiliz ve Framsız torpi- doları araştırmalara — başlamışlardır. Londra, 1 (Radyo) — Cumhburi» yetçi İspanya selarethanesi, Antiniyoa torpillenmesi — hâdisesi üsörine bir resni tebliğ çıkarmış ve gemiyi batıtan meçhal tahtelbahrin, com buriyetçi — İspanyaya asid olmadı. gını bildirdikten — sonra, ihtilalci Te yapurunun olmadığını —ve az İtalyadan dört dot babir satım aldı! M. Van Zeland raporu için ne diyor?. İngı'!tereTaşvekili de Avam kamarasında beyanatta bulundu Londra, 1 (Radyo)—İngiltere Başvekili M. Çemberlayn, bu gün Avam kamarasında beya: natta bu'unmuş ve M. Van Ze- landın raporunda mühim mes- elelerden — bahsolunduğunu — ve devlatler arasında konuşulma- dan evel bir karar — verilemiye- ceğini söylemiştir. Brüksel, 1 (Radyo) — Belçika sabık başvekili B. Van Zelend, verdiği rapor hakkında beyanat- ta bulunmuş ve şunları - söyle- miştir: — Raporum tetkikata istinad etmektedir. Binaenaleyh tatbi- kata derhal geçmek lâzımdır. Siyâsi meseleler halledilme- dikçe, iktısadi müşkülâtın kalk. mıyacağı beyan ediliyor. Ben de bu fikirdeyim. Esasen tapo- rumda buna aykırı bir mütalea dermeyan etmiş değilim. Fakat iktisadi müşkülâh — hafifletmek için boş durmak doğru değildr.., Amerikada hava manevraları San Fransisko, 1 (Radyo) — Üç yüz altınış harb tayyaresin- den mürekkeb bir filo, beş gün devam edecek olan manevra- lara başlamıştır. Manevralar, Kaliforniyada cereyan edecektir. Beş: Amtöriken - tayyaresinden mürekkeb bir filo da, Ameri- kanın Alaskada tesis etmiş ol duğu hava istasyonuna gitmek üzere hareket etmişlerdir. Bu tayyarelerden biri, yolda arızaya uğramış ve karlar üzerine in. meğe mecbur kalmıştır. Tayyar redekilere bir şey olmamıştır. ekrar yerime oturarak otomo- bili avluya oradan da - kapısını sabahleyin açık bırakmış oldu: ğum garaja soktum. Motörü durdutup İâmbaları söndürdüm, İçerisi zifiri karanlıktı. Fakat avlu halif bir ay ışığıle kâfi derecede — aydınlıkı. — Yavaşça otomobilin kaptsını açarak yere indim. Çit bile yoktu, ortalığı bir sessizlik kapla» Hiç gürültü çıkarmadan ara- banın yanına yere yattım. Göz- lerim karanlığa alışıncıya kadar, bir kaç dakika olduğum yerde kaldım. Sonra sürüne sürüne kapıya doğru - ilerledim. Tam ayağa kalkıb avluya çıkacaktım ki birdenbire olduğum yerde mıhlanıb kaldım, Birisinin vefes alı şını duüymüş- tuml! Kapınin — dişinda - birisi vardı! Ses çıkarmamağa - fevkalâde dikkat ederek kap ya yanaştım. —-. — Başı 1 inci sahifede — Cenevre, 1 (AA.) — Anado- lu Ajansının husususi muhabiri bildiriyor: M. Ündenden sonra söz alan B. Necmeddin Sadık demiştir ki: — Konsayin İsveç delege nin raporunu kabule davet edik diği şu sırada evvel emirde ro- portör M. Ündene iki taraf ara- sında bir anlaşma husule getir: mek için sarfettiği takdire de- ğer gayretlerinden dolayı teşek- zür ederim. Ayni zamanda hükümetim na- mina Belçika ve İngiltere hükü- metlerine de tevdi edeceğiniz mühim vazifeyi kolaylaştırmak için bu komite mesaisine işti- raki kabul ettiklerinedi - dolayı teşekkür ederim. Geçen cuma günü konsey hu- zurundaki beyanatımda hatır- nızda kaldığı gibi Sancak me- selesinin muhtelif — safhalarına ait ileri sürmeği lüzumlu göre- ceğiniz her türlü talepleri bu müzakerelerde dermeyan etmek hakkını mahfuz — tuttuğumuzu söylemiştim: Bu -son üç gün içinde yaptığımız hususi konuş- malarda hükümetimin bu nokta üzerine büyük ve haklı bir ehem-| miyet atlettiğ'ni tekrar etmekten ve nazarı dikkati celbetmekten hali kalmadım. Ümit ederim ki bu sahada bilâhre memnuniyete şayan ve ameli hal snretleri kaydetmek mümkün olacaktır. Bu gün şunu kaydetmekle iktifa ediyorum ki, lüzumunda mese- leyi konsey huzurunda — tekrâr açacağım. Muhterem İsveç delegesinin raporuna gelince, bu raporua konsay - tarafından — kabulünde mutabıkım, B. Necmeddin Sadıktan son- ra Fransız delegesi M. de Tes- sari söz almış ve gerek ropor töre ve gerek İngiltere ve Bel- çika hükümetlerine teşekkür et- tikten sonra demiştir ki: — Şimdi yapılacak olan mü- zakerelerden çıkacak kararlar bu suretle ihtiva edecekleri ete- riteden öyle parlak bir hakka> niyet mahiyeti iştira edecektir ki, ondan sonra bunlara itiraz etmek kimsenin aklından geç- miyecektir. Anlaşmanın Milletler Cemiyeti sayesinde mümkün ol- duğumu müşahade ve tesbit et- mekle seviniyoruz. Bu: ciheti kayd ve işaret etmek bilhassa memnuniyet verici bir cihettir. Zira cemiyetin aleyhinde bulu- nanlar onun muvaffekıyetsizlik- lerini yegân yegân saymak için hiç bir fırsatı kaybetmemekte- dirler. Türkiye meseleyi konseye ver- mekle Cenevre — müessesesine kaldırmıyarak eğildim, Başımı yerden hafifce ileriye doğru dışarı baktım. Bunda bir teh- lke yoktu. Çünkü — dışarıda bekliyen —her kimse kapıdan çıkacak adama karşı tertibat almış olacaktı. Yerde sürün: geleceğimi — kat'iyen — düşün- mezdi. Kapının bir iki adım ger- sinde duvara yapışık birisi du- ruyordu. Yüzüne vuran ay ışığı altında kocaman yarayı görünce tanıdım, Bu yüzü yaralı adamdı. Sağ elindeki tabancasını ” ka- pıiya çevirmişti, sol elinde de bir kum torbası tutuyordu. Yü zü vahşi bir canavar - halini mıştı, muhakkak beni haklama- ğa karar vermiş olacaktı. Yavaş yavaş sağ elimi ileri uzattım. Her an görüleceğim diye titriyordum. — Tabancamı kaldırdım. Ay ışığında görebil- diğim kadar tabancayı tutan — Sonu var — olan bütün inancını muhafaza ettiğini isbat etmiştir. Kendisine bizim tarafımızdan da seçim ni- zamnamesi hakkında yaptığı şikâ- yetlerin tetkikinde bizden bek- lemekte haklı olduğu — anlayış ruh va fikrini isbat etmeği bile- ceğimizi memouniyetle temin ederim. Bu hattı hareketi itti- haz ederken şarkta yalnız Fransa- Türkiye münasebetlerinin de- gil, ayni zamanda ve bilhassa Suüriyenin — bizzat — istikbalinin merbut olduğu politik — istikrar için çalıştığımıza kat'iyen kani bulunuyoruz. İngiltere delegesi Lord Cran» burn, — İngiltere — hükümetinin meselede takibedilecek prosedur hakkında bir anlaşma hasıl ok duğunu memnuniyetle öğrenmiş bulunduğunu söylemiş ve rapor- tör hakkında yapılan methüse- naya iştirak ettikten sonra ra» portör tarafından — ihtilâfı hal için teklif edilen usul pek de kullanılan bir usul olmamakla beraber bilhassa alâkadar iki aza tarafından kabul edilmiş olduğuna göre Mmeseledeki alâ- kası daha ziyade bilvasita olan bir milletin mümessili — sıfatile müşterken kabul edilmiş olan bu prosedur hakkında - teferrü- dair mülâhazalar serdine Tüzum görmediğini bildirmiş ve demiştir ki: — Buna binaen hükümetimin hem Milletler cemiyeti azası sıfati- le ve hem de Fransa ve Türkiye hü kümerlerine karşı sıkı ve samimi dostluğu sebeble meselenin hal Tini kolaylaştırmak — için tama- men muzaharet edeceğini kön- seye temin ile iktila edeceğim. Teklif edilen usulün meselenin evelce Milletler Cemiyeti tara- fından mesut bir surctte kabul edilmiş olan anlaşmanın ruh ve münderecatına —uygun — olarak halline imkân vereceğini samimi surette ümit ederim. Bü günkü konsey ruzname- sinde yalnız Hatay meselesi ol duğu için müzakerenin hitamında celse nihayetlendirildi. Raportörün talebi üzerine bu Süretle intihabat — nizamname- sinde lâzimgelen tadilâtı yap- mağa imemuür kömisyon — beş devletin delegeleri ile hemen ilk içtimanı yaptı. Reisliğe İsveç delegesi intihab olunarak Fransa delegesinin teklifi ve Türkiye- nin de muvafâkati üzerine ko- misyonun 23 Şubatta çalışmaya Başlamasına karar verildi. Paris, 31 (A.A.) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bi diriyor: Temps gazetesinin Cenevre muhabiri Türkiye Hariciye Ve- kili Dr. Tevlik Rüşdü Arasla Delbosun Hatay intihabatı üze- rindeki itilâfi son bir defa da- ha gözden geçirdiklerini, Türk ve Fransız mütehassıslarla ko- misyon toplantısında yapılacak tadilâtın teknik mahiyette oldu- ğunu siyasi bakımdan iki tara- fin meseleyi tamamen - halledi- miş saydıklarını yazıyor. Le Jurnal gazetesi komisyona Türk ve Fransız mütehassısları yerine kaşkalarının ikamesi yor lundaki teklif yüzünden işin pa- zartesiye — bırakıldığını, — fakat Türklerin — muhalefeti üzerine ilk tarzı halle dönüldüğünü bi dirmektedir. Cenevre gazetesi bu defa bü- tün garantilerile ve bu sırada büyük bir ebemmiyet alan Türk- Fransız anlaşmasına gidildiğini ve Delbosun Mart iptidalarında Ankarayı — ziyareti — esni dostlük muahedesini imza et: mesi muhlemel olduğunu — ya- zıyor. alacak analar İsimleri vilâyete bildirildi.. Umumi hıfzissıhha kanununun 156 ıncı maddesi mucibince çok çocuklu ailelere ellişer lira mü- kâfat verileceğini yazmıştık. Sıh- hat Vekâleti, bunların isimlerini vilâyete bildirmiştir. İkramiye alacak çok çocuklu anaların İzmirde Kuruçaydan Fatma Şük- rü, Dördüncü Sultaniye mahal- lesinden Fatma Hasan, Burna- vanın Rınarbaşı köyünden Ha- tice Recep, Seferihisardan Üm- mühan Hasan, Kuşadasından Cemile İsmail ve Hâmide Ali ile Bucadan Fatma Recep ve Tor- balıdan Fatma İbrahimdir. Elli- şer lira alacaklardır. İngiltere-Portekiz Askeri müzakereleri başlıyor Lizbon, 1 (Radyo) — Manev. ralara iştirak için buraya gele- cek olan (Nelson) ve (Rodney) adlı İagiliz zırblılarında Londra dan hareket eden İngiliz askeri heyeti bulunacaktır. Bu höyet İtere ile Portekiz arasındâ cak askeri müzakereleri tere namına idare edecektir. — Tashih Dünkü gazetenizle neşrolunan ocağımız menlfaatine — çekilen eşya piyangosu ikramiye cedve- linde bazı yanlışlıklar olduğu anlaşıldığından aşağıda tesbit edildiği üzere bu sehvin düzel tilmesini derin saygılarımla rica ederim. (277 numaraya bir erkek göm- leğ, Gi ve 71 numaralara birer çift erkek çorabı; Ve Ferid kolonyası kazanan numaralar arasnda (217) nu- mara olmayıb. bunua - (17)nus maraya isabet ettiği düzeltilir.) Te MR İsmetpaşa ocağı İzmir ikinci hukuk mahkeme sinden: j İzm rde İsme(paşı mahallesi Girdap sokak 7.no. lu- evde oturan İbrahim oğlu Hasan mah: kemeye müracaatla soyadı ka nununa tevfikan tescil — ettirmiş olduğu To.tu soyadının ref'ine kara: verilmesini istemiş olmkla icra kılınan mubakemesinde: Da- vacının talebi muhik sebebe is- tinad eylediği cihetle kanunu medeninin 26 ncı maddesi -hük- müne - tevfikan başka soyadı amakta muhtar olmak üzere aldığı Tortu soyadının ref'ine 18-1-938 tarihinde karar verik diği yukarıki madde hükmüne tevfikan ilân olunur. Nureddin Tiyatrosu TAN sinemasında temsillerine başladı Caz - varyete - numaralar muhtelif eğlenceler İzmir Asliye mahkemesi Tica- ret dairesinden: i İzmirde Kuzuoğlu çarşısında 46 numarada Moiz E. Yafe na» mına yazılı olan ordinonun ziyaa uğradığından dolayı iptali Moiz E. Yafe taratından a ile istenilmiş olmakla sureti mübrez 10/10/937 tarihli ve 66 sandik çaya müteallik ordinonun ilân tarihinden itibaren 45 gün için: de mahkemeye ibrazı ve ibraz edildiği takdirde mahkemece iptaline karar verileceği ticaret kanununun — 638 inci maddesi hükmüne tevfikan ilân olunur. Mi a $a0-:3 »'»_an