1 Ocak 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 18

1 Ocak 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 18

Bugüne kadar sadece AMIGA'ya ait bir fuar düzenlenmemişti. Ekim'in başlarında New York'ta ilk AmiExpo düzenlendi. Burada isteyen herkes, Software ve Hardware alanlarında sunulan ürünler hakkında ayrıntılı bilgiler alabildi. İyi bir fikir ve bu fikri gerçekleş- tirmek yolundaki sağlam istek Ekim'87 başındaki ilk Amiga- Show'unun gerçekleşmesini sağladı. Düzenleyici olarak ne COMMODO- RE vardı, ne de ünlü fuar düzenleyi- cilerinden biri... Amiga'ya ilişkin Software ve Hardware ürünlerini su- nan büyük firmaların çoğunu Shera- ton sergi salonlarında toplamayı, Jo- seph Lowery başkanlığındaki “New York Amiga User Group” (kısaca AMuse) adlı bir kulüp başardı. Top- lam 8000'den fazla ziyaretçi Amiga'- nın gelişmiş olanak ve ürünlerini iz- leme fırsatı buldu. Neden bir Amiga kulübü böyle bir düzenlemeye girişti dersiniz? AMuse üyeleri Amiga'ya hayran kişilerdir. Amiga, gerek yatay gerekse dikey her piyasada hızlı bir gelişme gösterdik- çe ve daha fazla kişi tarafından ka- bul edildikçe daha fazla Software ve Hardware ürününe kavuşacaktır. Da- ha fazla ürün geliştirici firmanın or- taya çıkması sonucunda da, Amiga'- nın kullanılabileceği alanların çeşit- Liliği artacaktır. Tüm bu piyasa geniş- lemesi ve çeşitlenmesi de sonuçta Amiga'nın ve ürünlerinin fiyatının düşmesine yolaçacaktır, ki bu da her Amiga hayranının kalbinde yatan is- tektir. Tüm bu mekanizmanın iyi yağlan- mış bir makine gibi devamlı çalışması için 1988 içindeki Amiga sergilerinin tarihleri şimdiden belirlenmiş durum- da: 16-18 Haziran'da Los Angeles, 22-24 Temmuz'da Chicago ve 8-10 Ekim'de de tekrar New York... Eğer yolunuz bu tarihlerde Amerika'ya düşecekse bir gözatın. Zararlı çık- mazsınız... RENK VE SES Amiga için Software veya Hardwa- re kullanan bir COMMODORE 64 Emulatörü'nün söylentisi çoktandır ortalıkta dolaşıyordu. AmiExpo'da iki tanesi birden sergilendi. Her iki- sinin de temel-prensibi aynı: COM- MODORE 64, tamamen Software kullanılarak taklit ediliyor. C64 ve C128 disket sürücülerinin ve yazıcı- larının bağlanması için ek bir arabirim-kablo gerekiyor. Readysoft Inc.'in geliştirdiği “The 64 Emula- 18 AMİGA'NIN YENİ CİCİLERİ Amiğa Magazin'den çev: Tuna Ertemalp Bu yıl New York'ta düzenlenen Ami Expo, Ami- ga'ya ilişkin software ve hardware ürünlerin sergilendiği fuar '88'e ilişkin yeniliklerin de ha- bercisiydi. 1. New York'ta ilk AmiExpo düzenlendi. tor” (Resim 2) arabirimle $59.95, arabirimsiz $39,95 tutarında. Üreti- cinin verilerine göre program tama- men makina dilinde yazılmış ve C64'- ün ses, renk, sprite ve raster-interrupt özelliklerini ve Amiga'nın disket sü- rücülerini kullanabilir durumda. C64 programları, arabirim yardımıyla 1541/1581/1571 sürücülerinden oku- nup Amiga'nın disketlerine geçirile- biliyor. Firma temsilcileri, 1541'i hız- landırmaya yönelik programların ve bazı iş programlarının sorun çıkara- bildiğini dile getiriyorlar. Yine de, ge- nelde VYo 80'lik bir uyumluluk sözko- nusu. C64-EMÜLATÖRLERİ Diğer emulatör ise, Software In- sight Systems'in geliştirdiği “GO 64!”” (Resim 3). Arabirim ile birlikte $100. Tabii ki bu ürünle de tüm C64 yanbirimleri kullanılabiliyor. Progressive Peripherals & Softwa- re firması ise Amiga 500 ve 2000 için “Access-64” adı altında bir seri- arabirim sunuyor. Bununla, Com- modore 64'ün 1541, 1571 ve 1581 dis- ket sürücülerini DF8: ve DF9: adla- rıyla Amiga'ya bağlamak ve kullan- mak mümkün. Ayrıca Commodore 64'ün seri yazıcılarına da PRT: ile ulaşmak mümkün hale geliyor. Ara- birim ile verilen program, Commo- dore 64'deki kelime işlem ve veri ta- banı programlarının verilerini Ami- ga'ya transfer ediyor. Fiyatı $79.95. Bu emulatör'ler sayesinde Amiga onbinlerce yeni programa kavuşuyor.