1 Ocak 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39

1 Ocak 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 39
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Topa en yakın oyuncuyu kontrol edebilirsiniz demiştik ama şaşırmanızı engellemek amacı ile hareket ettiğiniz sü- rece kontrol aynı oyuncuda kalır. Konirol ettiğiniz oyuncunun sekiz ayrı yönde yüzmesini sağlayabilirsiniz. Topu atabil- mek İçin joystick ve ateş Tu- şundan oluşan kombinasyon- lar yapmanız gerekiyor. To- pun yönünü, atış gücünü ve topun uçuşunu jJoystick hare- ketleri ile ayarlayabilirsiniz. Ateş tuşuna bastığınızda oyuncu topu sallar, bu şekil- de topu bir başka oyuncuya pas olarak atmaya veya şut atmaya hazır hale gelir. Ateş tuşunu basılı tutarak topu at- mak istediğiniz yöne Joystick'i getirin ve hızlı bir şekilde ateş düğmesine tekrar basın. Bu tür hareketlerle hızlı veya ya- vaş şutlar çekebilir, topu sekiz ayrı yönde döndürebilirsiniz. Top elinize geçtikten sonra pek fazla oyalanmayın. Çün- kü şut çekmek için sadece 35 saniye vaktiniz var. Aksi tak- dirde top diğer takıma ge- r. Faul konusunda da kesin kurallar var. Topu rakipten al- mak için rakibinize ön tarafın- dan yanaşmanız gerekir. Eğer rakibinizinden topu al- mak için arkasından saldırır- sanız bir faul yaptınız demek- tir. ÜÇ faul yaptınız mı 90 sa- niye veya rakip takım bir gol atana kadar oyun dışı kaldı- nız demektir. Hakem ile hiç tartışmaya kalkmayın. Zaten böyle bir şey yapmak çok zor olur, çün- kü siz havuzun içindesiniz hd- kem havuzun dışında. Oyunun en güzel yanların- dan birisi gol atıldığında go- lün ağır çekimle tekrar göste- rilmesi. Oyunun değerlendirmesi: GRAFİK: 8 SES ' 6 ZORLUK: 10 DEĞER : 8 GENEL : 8 40 Sonırım herkes Amiral Battı oynamıştır. Elinize kağıt ka- lem alıp 10*10'luk bir alan çizmek ve gemilerinizi yerleş- tirmek yerine bilgisayarınızın başına geçin ve hiç zahme- te girmeden ister bir arkada- şınızla, İsterseniz bilgisayara karşı Amiral Battı oynayın. Bu tarihi oyun bilgisayara uyarlandığında bazı Ufak de- ğgişikliklere Uğramış. Mesela oyun alanı 26*26. Yapacağı- niz atış sayısını kalan gemile- rinizin tipi ve miktarı belirliyor. Gemilerin dizilişi de biraz fark- l Gemileri bir yatay veya di- key sıra boyunca koymak ye- rine diyagonal veya üst üste iki sıra halinde koyabilirsiniz. İki kişi oynuyorsanız, gemile- rin yerleştirilmesi sırasında di- ğer arkadaşın başka bir yere gitmesi gerekecek,. Tek başı- nıza oynuyorsanız tabil böyle bir sorununuz yok. Bu iki seçe- neğin dışında oyunu birkaç kişinin oynaması da mümkün. Oyunun başlaması İle birlik- te karşınıza bazı seçenekler çıkacak. Buradan kontrolleri seçin ve bir arkadaşınıza kar- şı mı, yoksa bilgisayara karşı mı veya birçok arkadaşınızla birlikte mi oynayacağınıza karar verin. Eğer yüksek puan almak ve bu puanın bilgisayar tarafın- dan bir sıralamaya konması- nı İstiyorsanız bir arkadaşınız- la oynamanız gerekiyor. Gelelim oyunu nasıl oyna- yacağımıza., İlk olarak savaş alanına gemilerinizi yerleştir- meniz gerekiyor. Savaş alanı 26*26-676 kareden oluşu- yor. Gemilerinizi bu karelere yerleştirdikten sonra rakibini- ze ateş etme safhası başlıyor. Ancak iki kişi oynuyorsanız siz- den sonra arkadaşınız da ge- milerini yerleştirecek, Savaş alanını temsil eden karelere bir imleç vasıtası ile seçmiş olduğunuz yerlere atışlarınızı yapın. İlk olarak tam 24 atış hakkınız var. Atışlarınıza başlamadan evvel ateş gücünüzü nerele- re toplayacağınıza karar ver- meniz gerekiyor. Ancak ba- şarıli olabilmek için atışlarını- zi rastgele olarak eşit miktar- larda dağıtın.

Bu sayıdan diğer sayfalar: