1 Ocak 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Ocak 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

Oyunun başında otomatik atışı kabul edin, aksi takdirde bütün atışlar tek tek yapılaca- ğı için canınız sıkılabilir. Atışlarınızı nerelere yapa- cağınızı belirledikten sonra ekran savaş alanına dönü- yor. Bu kısımda geminiz düş- man gemilerine ateş ederken düşman uçaklarının bombar- dımanına maruz kalıyor. Eğer atışlarınızdan iİsabet eden olursa uzaklarda patlamalar görülüyor. Ekranın solunda bulunan gemilerde vurulanın üstünde patlama oluyor. İsa- bet alan gemi her yara alışın- da biraz daha sulara gömü- lüyor. Yapılan atışlardan iİsabet kaydedenler siyah renkle, boşa gidenler ise yeşil renkle gösteriliyorlar. Eğer gemilerin tek tek şekillerini biliyorsanız ve hangi geminin vurulduğu- nu biliyorsanız sıra size geldi- ğinde yaralı geminin işini bi- tirebilirsiniz. Ancak unutmayın her geminin kendine ait bir diziliş şekli olmasına rağmen diyagonal veya başka yön- lerde yerleştirilmiş olabilirler. Atışlarınız bittiğinde sıra ra- kibinize geliyor. Eğer herhan- gi bir geminizi kaybederseniz atış gücünüz azalıyor. Batan geminizin yerine üzerinde SOS yazan bir can simiti gös- teriliyor. Eğer büyük gemilerinizi da- ha oyunun başında kaybe- derseniz hiç üzülmeyin. İki ka- reyi işgal eden ve bulunma- ları tamamen şansa kalmış olan denizaltılarınız. oyuna uzun süre devam etmenizi sağlar. Battleships, oldukça keyifli bir oyun. Grafik ve ses bakı- mından da güzel hazırlanmış. Yalnızken veya bir arkadaşı- nızla birlikte makine başında zevkli saatler geçirebilirsiniz. Oyunun değerlendirmesi: GRAFİK : 8 SES :8 ZORLUK: 7 DEĞER : 9 GENEL : 8 AAA azı fanatik kişiler uzak geç- miş üzerinde oynayarak geleceği değiştirmek İstiyor- lar. Bu kişiler geleceği değiş- tirmek için geçmiş zamanda yaşamış ve zamana hapsol- muş bir canavarı çağırdılar. Eğer istediklerini başarıp ge- leceği değiştirebilirlerse dün- yaya hakim olacaklar. Bir zamanlar en Uusta za- man polislerinden biri olan si- ze fanatik kişileri durdurma görevi verildi. Zamanın çeşit- li bölümlerine giderek cana- varı bulmak ve her gördüğü- nüz yerde onunla savaşmak zorundasınız. Oyun başladığında kendi- nizi geçmiş zamana gönderil- miş olarak bulacaksınız. Şu anda Eski Yunan uygarlığının yaşandığı dönemdesiniz. An- cak gideceğiniz tüm zaman dilimlerinde o zamana dit ki- şiler tarafından hiç de hoş karşılanmayacaksınız. Bu kişi- ler sizi öldürebilmek İçin elle- rinden geleni yapacaklar. Yolculuğunuz sırasında kılıç fırlatan iskeletler, üzerinize hü- cum eden atlar ve benzeri saldırılarla karşılaşacaksınız. Her tarih dilimindeki yolcumu- ğunuzün sonunda karşınıza çok büyük bir yaratık çıka- Cak. Karşınıza çıkan bazı eşyala- ri ve düşmanlarınızı yok ettiği- nizde geriye bir kül kalacak. Bu küller limona benziyor. Li- monları muhakkak toplayın. Limonu aldığınızda ekranın alt kısmındaki ikonları kulla- nabilirsiniz. Bu şekilde kendi- nize yeni silahlar almak müm- kün olur. Alabileceğiniz silah- lar arasında ışıklı kuşaklar, enerji okları, hattâ bir porta- tif jet bulunuyor. Limonları topladıkça fanatik kişilerden birine dit resim tamamlanır. Bu şekilde canavarın kendisi- 41