1 Ocak 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

1 Ocak 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

ni göstermesini sağlayabilir ve onunla oldukça kanlı ge- çecek bir mücadeleye gire- bilirsiniz. Eğer bu mücadele- den başarılı çıkarsanız kendi- nizi başka bir zaman dilimin- de bulacaksınız. Düşmanlarınızı veya bazı ci- simleri vurarak elde etliğiniz li- monları alabilmek için üstün- den yürüyün veya uçun. İkon- lardan seçim yapmak İçin jJoystick'i kendinize doğru çe- kip ateş tuşuna basın. Okla işaret edilmiş olan ikonu bu şekilde seçebilirsiniz, Bulunduğunuz yerlerde du- varları süsleyen cisimleri de vurmayı ihmal etmeyin. Bun- lar da size limon kazandıra- cak. Süslerin bazılarını üstleri- ne kaya yuvarlayarak yok edebilirsiniz, ancak bazıları çok yüksekte olduğu için bun- lara ancak portatif jetinizi kul- lanarak ulaşabilirsiniz. Oyunda başarılı olabilmek için yapmanız gerekenler: * Elinizden geldiği kadar hız- li hareket etmeye çalışın, * Hiç bir silahınız işe yaramaz- sa kalkanı kullanın, * Elinizden geldiği kadar çok, enerjinizi korumaya çalışın, * Her zaman hareketlerinizi planlayın, * Canavar ortaya çıktığında en azından enerji oklarına ve portatif jete sahip olun. İkinci zaman dilimi ilkine ol- dukça benziyor. Ancak bura- da karşınıza mitolojik yaratık- lar çıkıyor. Üçüncü ve son za- man bölgesi geleceğe dif. Üç zaman dilimi de birbiri- ne oldukça benzemesine rağmen her üç düzeyde de sıkılmadan oyuna devam edebiliyorsunuz. 42 Kontrol ettiğiniz kişi öldü- ğünde birçok parçaya ayrılıp havada sabun köpükleri şek- linde Uuçuşması görülmeye değer. Oyun müziği ve ses efektleri de tatmin edlici. Oyun değerlendirmesi: GRAFİK : 8 SES ı7 ZORLUK: 9 DEĞER : 8 GENEL : 8 - Konusu şiddete dayanan oyunlardan hoşlanıyorsa- nız RENEGADE tam size göre bir oyun. Çünkü hayatta kala- bilmek için yapabileceğiniz tek şey ölümüne dövüşmek, aksi halde etrafta dolaşan haydutların sizi öldürmesi İş- ten bile değil. Kız arkadaşınız azılı haydut- lar tarafından kaşçırılmış bulu- nuyor. Beş düzey boyunca haydutlarla savaşarak kız dr- kadaşınızı kurtarmaya çalışa- caksınız. Dövüş sırasında gü- venebileceğiniz tek şey yum- ruğunuz ve tekmeniz. Beş düzey boyunca size sal- dıran haydutların bir kısmı el- lerine geçirdikleri silahlarla bir kısmı da elleri ve ayakları ile dövüşüyorlar. Her düzeyde bir sonraki düzeye geçebil- mek için karşınıza çıkan tüm haydutları ve liderleri saf dışı bırakmanız gerek. Her düzeyde oyun alanı iki ekran boyunda. İlk düzeyde rakiplerinizin bazıları silahsız, fakat bazıları ellerindeki bo- rularla kafanızı dağıtmaya çalışacaklar. Yapabileceğiniz beş ayrı hareket var. Bu hareketleri gerçekleştirmek için * ”, 4” ve “2” tuşlarına basmanız ge- rekiyor. Joystick sadece İlerle- menize yarıyor. Ateş tuşunun ise hiçbir fonksiyonu yok. Yapabileceğiniz hareketler yumruk atmak, tekme atmak, uçarak tekme datmak, diz çökmek ve yere serilmiş bir adamı yumruklamaktan iba- ret.