1 Haziran 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

1 Haziran 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 55

ERHAN GÜNDOÖĞDÜ — Kaptan burcisi torpil odü- sı. Tüm Tomalhawklar hedefe yollandı. — 150 feest'e doalin. Üçte iki yol ileri. ZULU Sacati: D0:83:55 ATLANTİK DENİZALTI KOMU- TANLIĞI — Hedefe A Tomahawk İsa- bet kaydetli efendim. Ve ö88 daldi. bir daha ne zaman te- meoas kurabiliriz bilmiyorum. — Bölgedeki Sovyet kuvvet- leri neler? — Tanımlanabilen hedefler 2 Krivak-l, 4 Kirov, 2 Kara sınıfı füze desiroyeri ve ftühminen 2 Alfa sınıfı av denizaltısı. Ayrıca bölgeye doğru yoğuri bir su olh ve su Üslü hoarekelti var. 688 Hücuüm Denizciltısı Ko- penhağg sularına ulaşabilecek mi? Bunuün cevalı size kalmış Eğer yeterince iyiyseniz bu de- nizolth simulasyonunun son se- naryosunu başarıyla tamarm- fayabilirsiniz. Peki ya yeterince iyi değilseniz? İşte © zaman bu yazının devamını okumalısınız Tom Claney'nin “Hunt for the Red OÖctober” (kızıl Ekim) ve “Red Storm Rising” (Kızıl Fırtınca) adlı kitaplarimnı okumuş olanlar 688'lerin şöhretini duymuşlar- dır. 688 LOS ANGELES sınıfi hü- cum denizaltları Dünya'daki en moderm hücuüm denizalhla- rıdır. SÜ mmil sürat yapan ve yer- rım ton patlayıcısı olan Mk 48 köablo kontrollü torpilleriyle ve ZÜ feet derinliğe kodar kulla- nilabilen Harpoon füzeleriyle çoök küvvetli bir afeş gücü var- dır. İki adet gürültü yapıcısını aynı anda firlatarak düşman torpillerinden kaçabilir. Yavaş gittikleri takdirde farkedilme- leri çok güçtür. Aktif sonarıyla her türlü hedefi rahatlıkla bu- labilecekleri gibi yerlerini belli etmeden poasif sonar ve BOR- 15 çekili sonar domuyla düş- manlarının yerini bulabilir. Bu nükleer denizciltilardan birini kullanmak başka hiçbir deni- zaltıyı kullanmaya benzemez. Hunter Killer, Silent Service gi- bi oyunlardakinden farklıdır. Önce senaryo seçiyoruz. On tane senciryo var. BU senaryo- ların bazılarında sadece öğ8 kullancibiliyoruz. Ancak bazı senaryolarda Söovyet Alpha denizaltlarından birini kulla- nabiliriz. Hatta bir senaryo sa- dece Alpha'ya ciyrilmiş. İlk senaryomuz Torpex '&9 da, eğer 688 olarak öynüyor sak amacımız yerimizi belli et- meden 15 dakika içerisinde 5 adet uzaktan kumandalı dest- röyeri batırmcık. Yeterli sayıdlcı torpilimiz ve iki güdümlü füze- mMiz var. Aktif sonar kullanma- dan ve fazla gürültlü yapma- dan bedefleri vurmalıyız. Bu senaryodüa 700 olarak öoynar- sak o zamcin ÖĞ8'e karşı yar- şıyoruz. & adet hedef var ve kim daha çok hedef vurursa o kazanıyor. Ancak yalnızca öl- dürücü vuruş sayılıyor. İkinci senciryoda (Shake'em) sessizce peşimizdeki Alpha"- lardan kurtulmayoa çalışıyoruz. Alpha olursak 688'in yerini bul- rmmak zorundayız. Bu oludukça gerçekçi bir senaryo, Günü- müzde bir taraf tatbikat ya- poarsa diğer taraf denizaltıla- rını tatbikat bölgesine yollar, Düşman denizciltkar crasıncdıaı birbirlerinin yerini saptamak için cmansız bir kovalamaca gerçekleşir. Böylelikle her iki taraf birbirlerinin güçleri hak- kında bilgi edinmeye çalışır. Üçüncü senaryo (Sub ops) yalnız Alpha'ya ayrılmış. Düş- man denizalhlarından birinin yerini sonarla tesbite çalışıyo- Dördüncü senaryoda (Mu- moar Cadoaverjise 688'e komu- ta ediyoruz. Cebelitcirik Boğa- zi'nin girişinde oyuna başliyo- ruz. Bu bölgede Ticaret gemi- leri var. Bunları vurmamcalıyız. Amacımız Kaddafi'nin â tan- kerini bulup batırmcık. Ancak 55