19 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

19 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 19 Mayıs 1936 VIYANA OONUŞU Tarihi tefrika: 37 M. TURHAN TAN Şehlr ve Memleket Haberleri ) Siyasî icmal Azılı hırsızlar yakayı eleverdiler Aksarayda bir evi soyanlar yakalandılar Bundan on iki gün evvel, Aksarayda Pertevniyal lisesi karşısında oturan Nadirenin evine iki adam giderek kendılerinin elektrik memuru olduklarını söylemiş ve saate bakmak bahane sıle eve girmişler, içeride kadmın üs tüne hücum ederek ellerini ve ağzmı bağladıktan sonra bir hayli altm beşibiryerde ile altm bilezikler çalarak kaçmışlardı. Haydudluk hâdisesini haber alan Emniyet îkinci şube müdürü Necati yanma ikinci kısım merkez memuru Tevfiği almış ve hâdise yerinde tahkikata başlamıştır. Mahallinde yapılan tetkikatta hay dudluk işinde Nadirenin yakınlarmdan bir adamın parmağı olduğu anlaşılmış ve tahkikata o yolda devam edılmiş tir. Bu arada haydudlarm evde bıraktıkları bir bayrakla bir ip üzerinde de tetkikat yapılmış, bayrağın yağ ve peynir koktuğu anlaşıldığından civardaki bütün bakkal dükkânları tarassud al tına alınmış, bazı dükkânlarda da arama yapılmıştır. tkinci şube memurları bakkal dükkânlarmı tetkik ederlerken Fatihte bakkal Mehmedin mayısın bi rinci günü dükkânını kapadığını öğ renmişlerdir. Mehmed Eyübde bir evde bulunmuş, üstü arandığı vakit bu Jimnastik bayramı Zecrî tedbirler ütün Habeşistanın ftalyaya ühak edildiğine ve İtalya KraImın, ayni zamanda Habeşistan Imparatoru olduğuna aid kararname, İtalya âyan meclisi tarafından dahi ittifakla kabul edildiğinden italya için, artık her ne pahasına olursa olsun, geri dönülmiyecek kat'î bir vaziyet ihdas edildi. M. Musolini bir Fransız gazetesine verdiği beyanatla Habeşistanın feshedilmez bir surette, tamamile ve kat't olarak Italyanın olduğunu bütün dünyaya ve bilhassa Fransız milletine ilân etti. Mumaileyhin bu kat'î sözleri söylemek için bir Fransız gazetesini vasıta yapması manasız değildir. Bugün îtalyayı yaptığı emri vakiden vazgeçirmek için Milletler Cemiyeti namma müessir ve şiddetli tedbirler alınıp alınmamasmda Fransa büyük rol oynıyacaktır. Son se çimde büyük muvaffakiyet kazanan ve mevcud meb'usan meclisinin müddeti bittiği gün hükumetin başma geçecek olan sol partiler, Milletler Cemiyeti misakını haricî politikalarına esas tuttuklan ve bunun ahkâmını korumağı, Avrupa hakkmda düşündükleri müşterek emniyet sistemi için, elzem bulduklan cihetle zecrî tedbirlere büyük kıymet veriyorlar. İmparator, Türk haşmetine Avusturya debdebesile karşılık vermek istiyordu! Teessüf ederiz kî buna karar vermiş bulunuyoruz. Kara Mehmed, yanma yönüne hızlı bir bakış attı, orada bu üç kişiden baş ka kimscnin bulunmadığını görüncc kendisile konuşan adamı yakasından tutup ayağınm altına aldı, topuğunu göğsüne koyarak kımıldamaz bir biçime soktuktan »onra öbür iki Nemseliyi yakaladı, ayni süratle yere yatırdı, kendi boyun atkılarile ve bellerindeki ipek sargı ile güzelce bağladı: Konuğa, dedi, saygı göstermiyenlere böyle yapılır. Isâdan yardım gclip te eliniz ayağımz açılıncıya kadar burada yatırı da aklınız başınıza gelsin. Türklerle nasıl konuşulacağını öğrenin. Sonunu düşünmeden yaptığı bu hare ketle sık sık kulağına çarpan o muhayyel sitemlere, atalar ruhundan geldiğine inandığı o sözlere cevab verdiğini kurun tulayarak memnun oluyordu. Üç Nemseliyi devirebilen bir bileğin yerinde bir istihkâm da yıkabileceğini o muhitte dolaştığına şüphe etmediği şehid ruhlarma işte göstermişti ve onlan şüphe yok ki sevindirmişti. Işin Elçi Paşaya aksetmesinin kendisince artık ehemmiyeti yoktu. Kara Mehmed bu düşüncenin hazzı içinde üç bağh herifi uzandıklan yerde bıraktı, her köşeden kendine gülümsiyen tarih izlerini selâmlıyarak evine döndü, akşamüstü de elçinin konağına gitti. Orada gürültülü münakaşalar vardı, kale plânlannı almaya çalışan Sipahinin bu suç yetişmiyormuş gibi bir de Nemse memurlannı ipe sardığı Başvekil namına haber verilerek mücrimin cezalandırılrriası ve tarziye verilmesi isteniliyordu. Kavuğunu kaşlarının üstüne yıkmış, lini hançerinin kabzasına dayamış olan E'çi Paşa da bu sert dileğe karşı istifini bozmadan şu cevabı veriyordu: bakılırsa Avusturyalıların hakkı da vardı. Çünkü îstanbula gönderilen Nemse elçi lerini Sadırazamlar bile oturdukları yerde kabul ediyorlardı. Osmanlı ve Nemse hükumetleri arasında müsavi haklara müstenid bir münasebetin kurulmasına çalışıldığı ve Sadırazamların Viyana elçilerine bu biçim muamelede bulunduğu bir sırada Kara Mehmed Paşanın Imparatoru ayağa kaldırmak ve birkaç adım yürütmek istemesi fodulluk gibi görülebilirdi. Fakat o, mantık kaidelerine asla yanaşmıyordu, fikrinde ısrar ediyordu. împarator Birinci Leopold, her türlü müracaatlere kafa tutarak karşılık veren Elçi Paşayı yumuşatmak için bir kere de Prens Starhembergin masum cazibesinden istifade etmek istedi, onu bu teşrifat meselesinin halline memur etti. Prens o sırada henüz on dört yaşında idi, çok güzel bir çocuktu. Zekâsı da güzelliğile mütenasib olduğu için kendisine yükletilen vazifeyi başaracağına güveniliyordu. Fakat lmparatorun bu ümidi de boşa çıktı, Kara Mehmed Paşa boyundan büyük kılıc taşıyan bu asil Nemseli çocuğun gelip el öpmesin den, kızara bozara söz söylemesinden, oyuncak ister gibi yanık yanık yalvarma sından mütehassis olmakla beraber fikrinden dönmedi: Atatürkün Samsuna ayak bastığı gün şerefine bugün büyük spor şenlikleri yapılacak Taksim sahasında, jimnastik bayramı için ekzerris yapan kız talebeler Atatürkün Samsuna, ilk ayak bastıkan 19 mayıs günü şerefine bugün bütün srtamekteblerin, liselerin ve spor kulüberinin iştirakıle muazzam spor şenlikleri apılacaktır. Sabahleyin saat 10 da mektebliler Cumhuriyet abidesine çelenk koyacaklar oradan hareket ederek Taksim sta dma gideceklerdir. Burada saat 10,15 te imnastik şenlıklerine başlanacaktır. 10,30 da Istanbuldaki spor kulübleri Cumhuriyet abidesine çelenk koyacaklar, 0,45 te de kulübler arasında Taksim stinye yolunda 60 kilometroluk bisiklet arışı yapılacaktır. Saat 14 te Fener Ualatasaray B takımlan arasında Taksim stadında bir maç yapılacak, 15 te Bebekte yelken ve kürek yanşlan, saat 6 da gayrıfedere kulübler arasında Kaagümrük sahasmda geçid resmi ve maç Yavrum, dedi, kemerimi iste, sana vereyim. Kürkümü dile, sana giydireyim. Lâkin bu işe kanşma. Seni süsleyip püsleyip yanıma göndermelerinden de anlıyorum ki împaratorla vezirleri teşrifat meselesini çocuk kafasile ölçüyorlar. Halbuki mesele çok mühimdir. Daha dün Uyvarda Erdel Kralına ayak ö'ptüren bir vezirin herhangi bir elçiye bugün ayağa kalkmaması hiç te aykın düşmez. Lâkin o veziri yetiştiren bir devletin elçisine Nemse tmparatoru da, Rim Papa da Tahkikatt idare eden komiser ve ayağa kalkmalıdır. Haydi yavrum, git yakalanan hırsızlardan Mehmed Kara Mehmed Ağayı oralara ben hırsızlık vak'asmı yazan bir gazete parböyle söyle. yolladım.. Yann da kendim atlanıp kaleçası çıkmış, sorguya çekilinCe vaktile Genc Prens Starhemberg Viyana sa Kurun gazetesi makine kısmında çalılerinizi, kulelerinizi dolaşacağım. Çünkü bu, bizim için namaz kılmak kadar ge rayının elinde son kozdu, onunla da şan Necati isminde bir arkadaşının kenrekli bir iştir. Dedelerimizin kanlarını Türk elçisi yenilemeyince gene dostluk disine sermaye vererek Fatihteki dükdöktükleri yerlere yüzümüzü gözümüzü teraneleri dile alındı, lmparatorun ulüv kânı açtırdığını ve zengin ^ bir kadın^n sürmemek nasıl olur?.. Elinizden geliyor vücenab göstererek sefire karşı son derece İstanbula geldiğini, bu kadım soymagı teklif ettiğini söylemiştir. sa engel olun, beni yolumdan ahkoyun. nazik davranacağı ve istenilen şeyi yapaMehmedin sorgusuna devam edilin Viyana sarayı, gene dostluk yüzünden cağı bildirildi, Kara Mehmed Paşa, kün ce, Eyübde Nişanca mahallesinde 10 bu hâdiseye de göz yumdu, dediğini ya deden atılmamak için gayet ihtiyatlı dav numaralı evin Necatinin metresi Mü pan elçinin bütün istihkâmlan dolaşma ranıyordu. Viyana sarayını teşrifat işin zeyyene aid olduğu ve Necatinin de bu sına ses çıkarmadı ve muayyen olan gün de mağlup etmekle beraber bu galebeyi evde oturduğu anlaşılmıştır. Polisler de de kabul resmi büyük bir tantana ile sade lâfta bırakmamak, tam sırasında al Necatiyi ve metresi Müzeyyeni yakaladatılmamak için işi sağlam tuttu, yiğit mışlardır. yapıldı [•]. Necati verdiği ifadede Nadireyi KasKara Mehmed Paşa, herşeyde olduğu adaşile Evliya Çelebiyi çağırdı: tamonudan tanıdığını, orada evine gi Beni, dedi, cankulağile dinleyin. gibi bu rasime meselesinde de pek titiz davranmış ve birçok müzakerelere yol aç Nemseli dekkebaz olur. Mümkün ki îm rip çıktığmı, bu yüzden Aksaraydaki evine de birkaç kere gidip tetkikatta mıştı. Onun bilhassa istediği, tepine tepi paratorla karşılaşınca verilen sözden dönbulunarak kıymetli eşyalarmın nere ne istediği, tmparatorun kendisini ayağa mek istenilsin. lerde saklı olduğunu öğrendiğini ve îskalkarak, birkaç ta adım yürüyerek ka [Arkası var'\ mail admda Gemlikli bir arkadaşile bul etmesiydi. Saray, bu teklife muvafaKadıköyiinde Hacışükrü sokağmda bir Mehmedi bu işe memur ettiğini söylekat etmiyordu, edemiyordu. Görünüşe miştir. Polis İsmaili ararken Necati ile numarah evde Bay Kemal Algana: Müzeyyen ortadan esrarengiz bir su [•] Kara Mehmed Paşa, bu gezlntlyi Kara Mehmed Paşa, îstanbuldan ge rette kaybolmuşlardır. ve incelemesini şöyle anlatır: «Beç kalesi. ni ctimle gezip ve tabya ve hendeklerinl tirdiği arkadaşlarile Viyanaya ğitmiştir. Mehmed çalman altmların Eyübde ölçtüm, İç kalesi ikl bin zlra uzunlugunda, Yalnız smır taşları önünde mübadele ya Necatinin evinde saklı olduğunu bildırbin üç yuz zira enindedir. Duvara bitlşik ta? tabyası on ikidir. Hendek dışındaki pılırken yanında on kişi bulunmuş ve mü miştir. Dün ikinci şube memurlan Necati toprak tabyası on yedidlr. AUı kapısı altı, badeleden sonra geride kalanlan alarak nin evine gitmişler ve Mehmedin gösyaya kapısı ikldir.. Sair gelen elçileri mu yoluna devam etmiştir. rad eylediklerl yere gezmeğe komazlarken Gösterdiğiniz alâkaya teşekkür ede • terdıği yerleri kazarak üç beşibiryerde bu kullarma mâni olamayıp kale etrafın madalyası, rim. M. T. T. ile bir altm İstiklâl altm kordonüç yüz murad üzere gezdik » lira kıymetinde bir ve iki yapılacaktır. Saat 17 de de Taksim stadında mükâfatlar dağıtılacaktır. Jimnastik şenlikleri için gerek kız ve gerekse erkek otamekteb ve liseler aylardanberi hazırlanmaktaydılar. Yapılan umumî provalar iyi neticeler vermiştir. Bugün hava yağmurlu olsa bile şenlik tehir M. Musolini Italyanın politikası Haedilmiyecektir. beşistan Imparatorluğunu hazmetmek için sulh emelini takib edeceğini anlataüniversitede yapılacak tören rak Fransadaki yeni hükumetin kendisine Karadeniz talebe kurumu tarafından dokunmamasını ve sulhu korumasını tavsiAtatürkün Samsuna ayak basnklan 19 ye ettikten sonra, zecrî tedbirlerin şiddetmayıs günü bir bayram günü olarak ka lendirilmesi Avrupanm haritasını değiştibul edilmiş ve her yıl kutlulanmasına ka recek birşey yani Avrupa harbi olacağını rar verilmiş olduğundan bugün saat 15 te ihtar etmiştir. Üniversite konferans salonunda büyük Geçen sonbaharda Milletler Cemiyeti bir tören yapılacaktır. tarafından Italyayı harbden menetmek Bugünün şerefine cemiyet gece saba için Süveyş kanalının Italyan gemilerine ha kadar Parkotelde bir eğlence verecek kapatılması gibi askerî tedbirler alınmasıtir. nı Ingilizler düşündüğü zaman M. Muso Izmir Sovyet konsolosu terfi etti İzmir (Hususî) Dört senedenberi dost Sovyet Rusyanın İzmir konsolos luğunda bulunan Trentiyef Yoldaş, terfian Rusyada başka bir vazifeye tayin edilmiştir. Bu münasebetle matbuat erkânile bankalar müdürleri ve şehrimizin resmî ticaret müesseseleri şefleri şerefine konsoloshanede bir ziyafet vermiştir. Ziyafet çok samimî konuş malarla geç vakte kadar devam etmiştir. İzmir matbuatı da Şehir kazinosun da mukabil bir ziyafet vermiştir. Eski konsolos, bu ziyafetlerdeki nutuklannda İzmirden ayrılmaktan mütevellid teessürlerini büyii kbir samimiyetle an Konsoloshanede verilen veda ziyafetinde bulunanlar latmış, İzmirde geçirdiği zamanm ha üralarım daima yaşıyacağını, esasen Atatürk Türkiyesine karşı derin bir sevgi ve takdirle bağh olduğunu söy lemiş, kendisine matbuat namma De nizli saylavı Haydar Rüştü, bankacı lar namma da Ziraat Bankası müdürü Aşki Naili cevab vermişlerdir. M. Trentiyef îzmirde bulunduğu müddetçe îzmirle Sovyet Rusya ara sındaki iktısadî münasebetlerin art masına da çalışmış, Belediye reisimizin Kültür Park için Moskovada yaptıkları tetkiklerde büyük yardımlarda bu lunmuş ve İzmir muhitinde kendisin çok sevdirmişti. M. Musolininin o sözleri üzerine devletler askerî tedbirler almak hususunda Ingiltere ile beraber hareket etmekten çekinmişlerdi. Ingiltere dahi yalnızbaşma Milletler Cemiyeti uğrunda harbetmekten vazgeçmişti. Başvekâlet İstatistik Umum Müdür Sanayi Birliği idare heyeti dün akşam M. Musolini yeni ihtarile Fransada içbir toplantı yapmış ve Ankaradan dönen üğü 936 yılı ilk iki ayhk ticaret mu başına geçecek sol partileri Habe Birlik Reisi Vasıf Dokuman muamele* /azenemizi gösteren istatistikleri neş şistan üzerindeki tasarruf iddiasından ergisi kanununda yapılacak tadilât do •etmiştir. Bu istatistiklere göre ikinci vazgeçirmek maksadile Italyayı sıkıştır îânun ve şubat aylarında 936 da ithalayısile Birliğin yaptığı teşebbüsler hak âtımız 13,839,357 liralık iken ihracatı mak için yeniden şiddetli malî ve iktısadî bnda izahat vermiştir. Bunun üzerine mız 14,626,000 lirayı bulmuştur. Hal tedbirler alınmasını bir harb vesilesi sayaidare heyeti reisin tekrar Ankaraya git ıuki geçen sene ayni aylarda ithalâtı cağını bildirerek korkutmak istemiştir. mesine karar vermiştir. Vasıf bugün An mız yekunu 13,876,593 liralık ve ihra Amerika kıt'asınm en küçük hükumetatımız da 14,171,838 liralık idi. karaya gidecektir. lerinden biri olan Guatamalanın MilletÖğrendiğimize göre muamele vergisi Görülüyor ki gerek ithalât ve gerek ler Cemiyetinden aynlmağa karar verdianununa esas olmaic üzere Maliye ve ihracatımız hükumetimizin aldığı ted ğini resmen bildirmesi ve Cenubî AmeriIktısad Vekâletleri tarafından hazırla birler sayesinde her yılm her ayında ka hükumetlerinden ikisinin de zecrî tednan lâyihalar bugünlerde Vekiller He muvazeneli bir şekilde fakat daima le birler hakkında memnuniyetsizlik gösteryetinde görüşülecektir. Iktısad Vekâleti himizde olarak inkişaf etmektedir. mesini İtalyanlar, zecrî tedbirler yüzünBirincikânun ve şubat aylarında ihnin projesi Sanayi Birliği tarafından ileden Milletler Cemiyetinin inhilâle uğnri sürülen noktai nazara uygun bulun rac eşyamızın başında yaprak tütün yacağına delâlet eden alâmetler olarak maktadır. gelmektedir. Bu aylarda yaprak tütün ileri sürmüşlerdir ki bu da Fransızlar üBirlik idare heyeti dün akşamki içti ihracatımız umum ihracatımızm yüzde zerinde tesir yapmak içindir. mamda bilhassa Yedinci Yerli Mallar 26,91 ini teşkil etmektedir. İhracat yeFransadaki sol partileri düşündürecek sergisinin ne şekilde ve hangi tarihte ne kunu 3,940,175 liralıktır. yalnız M. Musolininin ihtarlan değildir. rede açılacağı mevzuu üzerinde meşgul Bundan sonra pamuk ihracatımız Bu partilerin dostu olan diğer bazı unsurolmuş ve sergiye ne kadar müessesenin gelmektedir ki iki ayhk ihracatm yüzlar dahi Almanyanın meydanı boş bulmaştirak edebileceği, bu müesseselerin his de 12,63 üdür. Bunun kıymeti de sı endişesile zecrî tedbirler politikasmın sei iştiraki tesbit olunmuştur. 1,848,009 liradır. İhracatın 7,17 si ile devamı aleyhindedirler. fındık üçüncü gelmektedir. Bu iki ayYakm zamana kadar zecrî tedbirlerin da ihrac ettiğimiz fmdık kıymeti hararetli taraftarı olan M. Litvinof ta soa 1,049,462 liralıktır. günlerdeki sözlerinde artık bunlara muaİthalâtımızm en göze batan madde nz olduğunu ihsas etti. altın bilezik bulmuşlardır. Galatadaki Türk Gregoryan Ermeni Polis, kaçan Necati ve Müzeyyenle kilisesinde bir bomba bulunduğunu yaz si umum ithalâtm yüzde 9,40 ını Fransız matbuatmdan Ami de Peuple îsmaili aramaktadır. kasarlı ve boyah ham mensucat tut gazetesinde M. Taitinger M. Litvinofun mıştık. Bombanın hangi senede, nerede ve hangi fabrikada yapıldığı araştırü maktadır ki iki ayhk ithal kıymeti Cenevrede aldığı yeni tavır ve hareketten ŞEH/R ÎSLERİ 1,301,121 liralıktır. Bundan sonra yüz bahisle mumaileyhin, zecrî tedbirlerin demaktadır. Tasdika giden Belediye de 6,42 ile demiryolu vagonlan gel vamı aleyhinde olduğunu yazmışhr. FilBombayı bu kiliseye muhalif olanla vaki Fransanın yannki Başvekili M< bütçesi nn koydukları söylenmektedir. Bu hu mektedir. İthal ettiğimiz vagon kıymeti 890,661 Blum son nutkunda, Fransanın sulh işlei Belediyenin 936 senesi bütçesi tasdik susta kilisenin mütevelli heyeti reisi Şahin edilmek üzere Dahiliye Vekâletine gön Kaya şunlan söylemiştir: rinde herhangi bir rejimle teşriki mesaide liradır. derilmişti. Bütçe mayıs sonuna kadar gelbulunmağa hazır olduğunu beyan ederek « 934 senesinde umumî bir intihab DEN/Z tŞLERİ Almanya ile anlaşmak istediğine işaret etmediği takdirde, masraflar 935 senesi yapıldı ve biz 7 kişi kilise mütevelli hebütçesine göre yapılacaktır. Yeni bütçe yetine seçildik. O vakit kilisenin kapılaSinob sahillerinde bir mayin miş ve Almanyanın sıkıştırılmasına yenl ile zam gönrenler de, ancak bütçenin tas nnı 15 gün kapadılar. Hatta bizi Pat Fransız hükumetinin pek taraftar ok görüldü dikinden sonra zamlarını alabileceklerdir rikhane bile afaroz etti. Belki bu yüzden mıyacağmı anlatmıştır. Bununla bera » ADLÎYEDE bize düşman olanlar tarafından bomba Dün Deniz Ticaret müdürlüğüne ge ber Fransız sollan Uzakşark vaziyerJ konmuştur. Polisin yapacağı tahkikat so len bir telgrafla, Sinobun Boztepe fene itibarile olsa da, Fransanın yeni müttefikl Föniks şirketinin Viyanadaki nunda hakikat meydana çıkacaktır.» rinin yirmi mil şarkında büyük bir mayin Sovyetlerin dileklerini ihmal edemezler* görüldüğü bildirilmiştir. tasfiye muamelesi bitti Hulâsa zecrî tedbirlerin akıbeti bugün dar» Geçenlerde de înebolu açıklarında bir ha ziyade Fransanın tbtacağı politikay^ Föniks Sigorta Şirketinin İstanbul mü Dahiliye Vekili Ankaraya gitti Atatürkle birlikte şehrimize gelmiş o mayin görülmüş, fakat buradan gönde messili; asliye ikinci ticaret mahkemesine bağh bulunuyor. müracaat ederek şirketin Viyanadaki lan Dahiliye Vekili Şükrü Kaya dün rilen müfrezeler bu mayini bulamamış Muharrem Feyzi Togay merkezinde resmen yapılmakta olan tas akşamki trenle Ankaraya dönmüştür lardı. Sulann bu mayini Sinob önlerine Sükrü Kaya istasyonda îstanbul Valis kadar sürüklemiş olması pek muhtemel fiye muamelâtının bitmiş olduğuna dair bir vesika vermiştir. Mahkemece; bu ve ile Vali muavini ve Emniyet Direktörü dir. Bu mayinin imha edilmesi için tertibat alınmaktadır. sikanın tercüme ettirilerek noterlikten tarafından uğurlanmıştır. musaddak bir suretinin getirilmesine ka Buradan da tahlisiye müfrezeleri gönMuhasebei Hususiyeye devre derilecektir. rar verilmiştir. Bu vesikanın tasdikli su Nüshası S Kuniftnr reti alındıktan sonra yapılacak olan mu dilecek memurlann listesi geld Sandalı batıran motör Liman Arazi ve bina vergilerinin hususî mu amele tayin edilecektir. şirketinin değilmiş hasebeye devri üzerine maliye tahsil şu Bir yankesici mahkum oldu Liman Şirketine aid bir motörün SeAksaray tramvayında yankesicilik su belerinden 300 memurun da Belediyeyc Senelik 1400 Kt 1700 Kr. devri takarrür ettiğini yazmıştık. Iimiye açıklarında bir sandala çarparak retile müşterilerden Eminin parasmı çalAltı ayhk 750 1450 Vilâyet tarafından Maliye Vekâleti batırdığını polisten aldığımız haber üzemak istiyen Mehmed adliyeye verilmiştir. Üç ayhk 400 800 rine yazmıştık. Dün Liman Umum Mü Suçlunun Sultanahmed birinci sulh ceza ne gönderilmiş olan bu üç yüz memura Bir ayhk 150 yoktıır dürlüğünden aldığımız bir mektubda aid listedeki isimler gerek Maliye, ge mahkemesinde yapılan duruşması sonunsandalı batırıp kaçan motörün Liman rekse Dahiliye Vekâletlerince tasdik da bir ay yirmi yedi gün hapse konmas: fdaresine aid olmadığı bildirilmektedir. dilerek Vilâyete iade edilmiştir. kararlaşmıştır. Sanayi Birliği dün bir içtima yaptı Reis bugün tekrar Ankaraya gidecek İki ayhk ithalât ve ihracatımız lini ayni sözleri söylemişti. Bu sözlerin askerî tedbirlerin alınmasma mâni olduğu ahiren Mister Eden tarafından teyid edildi. ihracatımız lehimize olarak inkisaf ediyor Ermeni kilisesine konan bomba Cumhuriyet Abone j şeraiti I