18 Mart 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

18 Mart 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 18 Mart 1938 Tarihi roman: 36 Yazan: M. TURHAN TAN Nakilciden korkmalarına ve onu daîma oksar görünmelerine rağmen görüşte yüksek kalmak kaygusıle muayyen günlerin haricinde odalara gelmezlerdi ve hele nefer kaydi gi bi islere kanşmazlardı. Fakat bugünün yüzbaşıları, mülâzimleri demek olan çorbacılarla odabaşılann çoğu kendisini karşılamışlafltiı. Zaten Ocakta söz onların ve ahçı ustalarmın olup Nakilci de zor balık kuvvetini onlara dayanarak ah yordu. Hoş beşten ve havaî birkaç muhave reden sonra Nakilci, bir köşeye oturtul muş olan Hüseyni Ocak elebaşılanna gösterdi: Benim, dedi, oğulluğumdur. Ka ^ zanı şeriften yüreğine nur sinmesini istedim, Ocağımıza getirdim. Türemize göre davranıp adının kütüğe geçmesini istiyorum. Zahmet edip dileğimi yerine getirin. Otuz ikinci ortanm çorbacısı, yüzünde nur ve endamında olgıra bir erkek salâbeti pmldıyan delikanlıya iltifat, Nakilciye de cemile olmak üzere ilkin ocak şairlerine besteler okuttu. Sayılan sekizden aşağı olmıyan bu şairlerin başlannda keçe, arkalannda birer kaplan postu, göğüsîerinde iri birer çökür bulunuyordu. Eski devirlerde gür seslerile, humasî şiirlerile koca bir orduyu şevke getiren ve her neferi gökremiş aslana çeviren bu şairler şimdi yalnız aşk besteleri terennüm edi yorlardı ve Ocakta kepazeliğe feveran vermek rolü oynuyorlardı. O gün de ayni teranelerle bögürlerini Snlettiler, seslerini gürlettiler. Sonra gene orta çorbacısının işaretile odaya bir kaç civelek geldi. Bütün kalabalığa şarab sunar gibi bir eda ile kahve dağıttı, çubuk yaktırdı. Daha sonra şerbetler içildi, gülbankler çek'ldi ve nihayet Ocak efendısi (kâtibi) davet olunarak Gül haneli Hüseynin adı kütüğe geçirildi, eline sofa tezkeresi denilen şu vesika verildi: «Müminleriz Kalu belâdanberi! Hakkm birliğini eyledik ikrar. Bu yola verraişi* seri. Nebimiz vardır: Ahmedi Muhtar. Ezeldenberi mestaneleriz. Nuru ilâhide pervaneleriz. Bu cihanda bir bölük d.\aneleriz. Sayılmayız parmakla, tükenmeyiz kırmakla! Dışımazdan sormakla kimse bılmez halimiz. On iki imam, on iki tarik. Cümlesine dedik: Belî! Üçler, kırklar, yediler, nuru Nebi, keremi AH, pirimiz Hacı Bektaşı Veli! Bu uğurlu günde, bu uğurlu saatte otuz ikinci ortarm çorbacısı Hasan Ağanm iznile ahçı usta ve odabaşı ve cümle ihtiyarlann marifetile Gülhaneli Hüseyin yoldaşhğa talib ve ragıb olup ismi kul defterine kayid ve sofamıza yağmurluk koyup işbu sofa tezkeresi verildi, vakti hacette gösterile.» Nakilci, kendine sunulan bu kâğıdı, gülümsiyerek Hüseyne verdi: .. İdare meclisine vâsi Gerçekten bir sülük rolü oynıyarak ocağın ' salâhiyetler verildi bütiin kazancım emiyordu Halic şirketi heyeti umumiyesi dün öğleden evvel biri alelâde, diğeri fevkalâde olmak üzere iki toplantı yapmıştır. Şirketin alelâde senelık toplantısında meclisi idare raporu okunmuş ve eski idare meclisi aynen ipka olunmuştur. Bir formaliteden ibaret olan bu toplantıdan sonra fevkalâde içtimaa başlanmıştır. Fevkalâde toplantıda evvelâ meclisi idarenin bir raporu okunmuştur. Bu raporda Belediyenin şirket aleyhine açtığı davada, davaya mevzu olan Belediye aidatının tahsiline hükmolunmuşsa da şirketin borcunun çok az olduğu, esasen imtiyazname de baki bulunduğuna na zaran ve bir taraftan da ikinci dava devam ettiğinden Belediye ve diğer alâkadar makamlarla temas etmek, bir uzlaşma yolu bulmuk ve ledelhace şirketin tasfiyesine gidilmek üzere idare meclisine salâhiyet verilmesi isteniyordu. İdare meclisinin bu raporu okunduktan sonra şirketin menfaati için hertürlü te şebbüs ve temasların yapılması ve icab Yeniçeri tiplerinden: Peyk ederse şirketin tasfiyesi için idare heyetiyann borunun sesini duyarız. ne mezuniyet verilmiştir. Âlâ!.. îdare meclisi bu esas üzerinden derhal Ve kalktı, Ocaklılarla vedalaşarak kış Belediye ile temasa ftirisecektir. ladan aynldı, kapının önünde onu iki aŞEHÎR IŞLERÎ cib kıyafetli adam bekliyordu. Nakilci, gczlerinde zekâ ve riya gülümsemesine Belediyenin yapacağı rağmen kılıkları ve hele durumlan ger istikraz çekten garib olan bu çifte maskaraları göEt işine sarfedilmek üzere Belediye rünce duraladı: riyasetinin iki yüz elli bin liralık bir Ulan Salamon, dedi, Şapçıyı da istikraz yapabilmesi için Şehir Mecli yanma alıp buralarda ne anyorsun? sinden salâhiyet almmıştı. Salamon Ocak bezirgânıydı. GerçekBelediyece, yapılacak bu îstikrazın ten bir sülük rolü oynıyarak Ocağın bü bazı cihetleri hakkında tetkikata devam tün kazancım emiyordu. Yanmdaki edılmektedir. Bunlar halledildikten adı Bohoraçi olup yakın akraba sonra millî bir banka ile temasa geçilesındandı. Sülüklükte kendisine yoldaşlık cektir. ediyordu. NaLlcinin bu iltifatı üzerine Belediye, Kasablar şirketile müştereikisi de eğildiler, etek öptüler ve Salamon, ken mi veya münferiden mi hareket etkışla kapısı önünde yer alışlarının sebe mek muvafık olduğunu da araştırmaktadır. Maamafih şimdiki tahminlere nabmi anlattı: Paşa ağamın teşriflerini duydum. zaran alınacak para ile Belediye, doğ rudan doğruya kendisi kasablık hayvan Küçük beyimizin de Hacı Bektaş haz celbetmek suretile iş yapacaktır. retlerine köçek yazılacağmı haber aldım. Amele yurdları Efendime peşkeş çekmek, beyime de bir Kimsesiz fakirlerin gündüzleri çalışçam sakızı sunmak istedim. tıkları sırada çocuklarınm barındırıl Koynundan dolgun bir kese ve şık bir ması için amele yurdları açılmasına kahançer çıkararak birini Nakilciye, birini rar verilmişti. Yeni bütçede buna lâzım Hüseyne uzatıyordu. Zorba, sokak orta olan tahsisat avrılmıştır. Şehrin muh sında yapılan şu ikramı reddetmedi. Ke telif noktalarında bu kabil on tane yurd seyi aldı, hançeri kabul etmesi için de açılacaktır. Bunlara aid proje Maarif Hüseyne bir işaret yaptı: idaresinden Belediye riyasetine veril Hazzettim, dedi, çelebi çıfıtlar miştir. dansın. Fakat biz tek koyundan çift post Usküdar îskele meydani çıkarmıya alışkınız. Siz iki koyundan bir Üsküdarda îskele meydanmm açıl post vermekle beni avutmak istiyorsunuz. masma karar verilmiştir. Burada bazı Yağma yok bezirgân, yağma yok. Bu dükkânların istimlâki lâzım gelmekteakşam Bohoraçi de borcunu ödemelidir! dir. Bunlar tesbit edildikten sonra ka Selâm vermeden yürüdü, elli altmış a rar tatbik edilecektir. dım uzaklaştıktan sonra kışlada kendisine Yeni yapı ve yollar kanunu iltihak eden Eğinli Karakulak Bekire Yeni yapı ve yollar kanun lâyihası üyüzünü çevirdi: zerinde hükumetle temasta bulunmak Hüseyin baba, dedi, oğulluğumu üzere Ankaraya gitmiş olan Belediye bekler. Sen zahmet et de çocuğu Yediİmar şubesi müdürü Ziya ile Harita şukuleye götür. İkrarmı aldır. Gene onunla besi müdürü Galib gelmişlerdir. Lâyi bile bize gel. Ömerle kafesçi Ahmed, su ha yakında Büyük Millet Meclisine velu sarhoş adaşım da gelecekler. Başbaşa rilecektir. verip eğleniriz. DENtZ tSLERÎ Oğulluğum dediği gencin Ocağa ve bektaşiliğe tam surette dahil olarak her Torpito filomuz iki kuvvetten nasib almasmı, görünür göSon fırtınah havalarda Karadenîzde rünmez kazalara karşı siperlenmesini is muhtelif tecrübe seferleri yapan tor tiyordu. Onun saraydan gasbolunmuş bir pito filomuz limanımıza gelmiş ve Iz mal durumunda bulunmasını bir dakika mite hareket etmiştir. bile habnndan çıkarmıyordu ve sarayın Boğazda dünkü sis muhtemel bir çevirme hareketini önlemek Dün sabah limanımızı erkenden ke için delikanlıyı iki cepheli bir himaye çer sif bir sis kaplarmş ve bu sebebden bilçevesi içine sokmakta acele ediyordu. Ge hassa Boğazda vapur seferleri inkıtaa ne bu endişe iledir ki Haydar Baba aley uğramıştır. İlk postalardan sonra Bo hine kurduğu tuzak hakkında Turnacı ğazdan vapur ancak saat dokuzda köpÖmerden malumat almak istemiş ve onun rüye gelebilmiştir. Sis bundan sonra müsbet görünen cevabı üzerine neş'elen yavaş yavaş açılmıştır. mişti. (Arkast var) Vapur dumanlarına mâni Ocak bezirgânı Salamon! Haliç Şirketi dün Yalova kaplıcaları iki toplantı yaptı Müstakil bir idareye bağlandı [ Şehîr ve Memleket Haberleri ) Siyasî icmal Valde hanına biçilen Almanya Lehistan vusturyanm Almanyaya flhakını ilk tanıyan Çekoslovakya oldu. Lâkin, Alman matbuatı, Prag hükumetinin, Avusturyanın birleş mesile büyük Almanya, kerpeten gibi Bohemyayı sıkıştırdıktan sonra, aklı başına geldiğini beyan ederek bu zoraki dostluğa krymet vermiyorlar. Bahusus Çe koslovakyanm bir taraftan Fransa ve diğer taraftan Sovyetler Birliğile akdettiği ittifaklarla Almanya etrafında hâlâ muhasara çemberi kilidi rolünü oynamakta devam etmesine Almanlann asla razı olamıyacaklarını kaydediyorlar. Denizbank Umum Müdürlüğü evvelce Seyrisefain idaresi tarafından ve Seyrisefainin kalkmasmdan sonra da Akay idaresi elile idare olunmakta bulunan Yalova kaplıcalannı müstakil bir idare halıne koymuştur. Kaplıcalar idaresinin yeni idare tarzı ve kadrosu üzerinde bir taraftan hazırîık yapdırken diğer taraftan Akayın Kaplıcalar müdürü doktor Nihad Reşad da muvakkat müdür tayin olunarak Akaydan muamelâü devralmağa başlamıştır. Yeni kaplıcalar müdürlüğü doğrudan doğruya Denizbank Umum Müdürlüğüne bağlı olacaktır. Denizbankın teşkilâtı ikmal edilince, Yalovanm istenilen hale getirilmesi için evvelce yapılmış olan projelerden de i»üfade edilerek büyük bir proje yapılacak ve bunun derhal tatbikatına girişilecektir. Belediye; hanı 260 bin liraya istimlâk edecek BORSALARDA Borsanin eşyası Ankaraya gönderildi Bu ay sonunda faaliyetini tatil edecek olan Kambiyo, Esham ve Tahvüât Borsasının eşyası dün toplanmış ve Ankaraya gönderilmiştir. tkinci bir kısım eşya da pazartesi günü yola çıkacak ve a\in 28 inde Borsa komiserile müdür leri Ankaraya hareket edeceklerdir. Eminonü meydanmm açılması etrafındaki hazırlıklar ilerlemektedir. Valide hanmın istimlâk bedeli iki yüz altmış bin lira olarak tesbit edilmis ve bu miktar üzerinde Evkafla Belediye arasmda anlaşılmışor. Bundan başka Eminönünde Evkafa aid bulunan diğer binalann da kıymetleri yüz bin lira kadar tahmin edilmektedir. Bunlar üzerinde de her iki Almanyanın, ötedenberi Çekoslovak daire görüsmektedir. Eşhasa aid emlâkin yaya karşı gösterdiği infialin başlıca seistimlâki hususunda da yakında »ahible bebi; coğrafî vaziyeti itibarile Alman rile temasa ba$lanacaktır. memleketlerinin içine sokulmuş olan bu *** İslâv memleketinin Sovyet Rusyaya ileri Emînonü meydanmm tevsîî îşînden karakol vazifesmi gördüğüne kani bulunbahsedilirken meydanın çirkin bir man masıdır. Avusturyanın iltihakı akabinde zara irae etmemesi için evvelâ Valide salâhiyettar bir Sovyet recülünün Röyter hanmın arkasmdaki dükkânların hednıe ajansının Mosvova muhabirine söylediği dilerek Valide hanmın bundan sonraya sözler Almanlann bu kanaatini şimdi bir Vat daha kuvvetlendirmiştir. tehir edileceği yazılmışo. Sovyet recülü, Çekoslovakyaya karşi Istanbul Belediye riyasetinden aldıgımız bir mektubda, mukarrer olduğu veç Almanya tarahndan bir taarruz vukuunhile ilkönce Valide hamnm istimlâk edi da Sovyetler Birliğinin derhal herekete lerek yıkılacajh bildiriîmiştir. geçeceğini ve Sovyetlerin ne Çekoslovakya ve ne de Almanya ile doğrudan doğADLİYEDE ruya hududu olmadığından Rus kuvvetlerinin Çekoslovakyaya yardım için kenOtobüs davası Otobüs davasına dün asliye birind dilerine bir koridor açacaklamu söyle roJşrir. cezada devam edilmiştir. Lehistan 3e Romanya arasinda evvelRecai Nüzhet Baban bir İş için gittiği Ankarada rahatsızlandığını telgrafla ce akdolunup Titulesko'nun sukutundan mahkemeye bildirerek talikıru iste • «onra tekrar tecdid edilen askerî ittifakın miştir. yegâne gayesi kızıl kuvvetlerin Leh ve Dünkü celsede şahid olarak Hüsa Rumen toprak ve havalanndan geçme meddin, Akşam gazetesi muharrirle sine mümanaat olunduğuna nazaran, Çerinden Vâlâ Nureddin, Kurun ve Ha koslovakyaya yardım için Almanyaya ber gazetesinden Yekta Ragıb dinlen karşı hareket etmek üzere Sovyet kuvvetmişlerdir. lerinin bir koridor açmak teşebbüsünde Neticede muHakeme, Boluda bulunan bulunmalan Lehistan veya Romanyanın Noter kâtibi Vedadm istinabe suretile ifadesinin alınmasına ve diğer şahid Almanya ile birlikte hareket etmelerini lerden Celâlle Cavidin celblerine ve icab edecektir. Recai Nüzhet Babana yeniden tebliğat Hitler dahi bu noktayi düşundüğün yapılmasma karar verilerek başka bir den Avusturyayı ilhak eder etmez yapgüne talik edilmiştir. tığı beyanatta Lehistanın denize mahrec Bir kaçakçı mahkum oldu bulmak ihtiyacına hak vermiş ve şimdi bu mahrecin koridorunun Almanyayı ikiBir müddet ewe\ Balıkpazannda 712 ye ayırmasma bile razı olduğunu söyle parça çakmak taşını satarken yakala miştir. Lâkm Lehistanla Lituanya arasmnan Şevket isminde bir komisyoneunun muhakemesi dün asliye beşinci cezada da yirmi senedenberi fıüküm süren zıddiyet büyüktür. İki taraf arasmda hududlar neticelenmiştir. Suçu.sabit görülen Şevket altı ay kapanmış ve demiryollannm raylan kalhapse ve 172 lira para cezasma mah dınlmış ve her türlü ticaret münasebah kum edilmiştir. kesilmiştir. Bu fevkalâde gerginlik son Bir mübaşir tevkif edildi hudud hâdiseleri yüzünden bir harb şeklini alarak Lituanya ortadan kalktığı takIstanbul Adliyesi Tebliğat dairesinde dirde, Lehistana Baltık denizine kadar mübaşir Ali, dördüncü icraya aid bir başka bir yol açılmış olacaktır. dosyayı imha etmek suçundan dün O zaman birinci koridorun devamma Müddeiumumiliğe verümiş ve geç vakit Sultanahmed üçüncü sulh cezada yapı lüzum kalıp kalmıyacağı Almanya ile lan ilk sorguyu müteakıb tevkif edil • Lehistan arasinda görüşülecektir. Fakat miştir. bugün şarkî Prusyadaki Lek koridoru Rusyaya karşı Almanya ile Lehistan araBilezik hırsîzi smdaki tesanüdü asla müteessir etme • Çarşıda Onniğin dükkânından bilezik çalmaktan suçlu Nedime, dün asliye mektedir. Bunun yeni teminaa da Hit dördüncü cezada 2 ay hapse ve 50 lira ler'in son sözleridir. para cezasına mahkum edilmiştir. Lehistanın Çekoslovakyaya karşi ne kadar derin husumeti olduğu malumdur. Bursada metooroloji Lehistan Sovyet Rusya harbinde garbî Avrupadan Leh ordusuna gönderilen esistasyonu Bursa (Hususî) Çekirgede bir me liha ve mühimmatın en kısa yolu olan tooroloji istasyonu kurulmuş ve faali Çekoslovakyadan geçmesine müsaade eyete geçmiştir. Uludağda da bir istas dilmemiş olduğunu ve Çekoslovakyada yon tesis edilmiştir. Dağdaki istasyon su hayli mühim bir ekalliyet olan Lehlere ve yağış rasadmı yapacaktır. Çekirge daima fena muamele yapıldığını Leh milistasj'onu ayni zamanda hava rasadüe leti bir türlü unutamıyor. de meşgul olacaktır. Her iki istasyon işe İngiltere hükumeti Avam kamarasm başlamıştır. da Çekoslovakyaya karşı olan vaziyetini Izmirde bir kız kayboldu yeniden tenvir ederken MilletleT Cemiyeti misakmdaki umumî taahhüdlerden başka îzmir (Hususî) Şehrimizde Eş bu orta Avrupa devletine karşı bir bağ refpaşada Yusufdede caddesbde oturan lantısı bulunmadığını teyid etmiştir. HuHasan kızı 11 yasında Bahriye, bundan lâsa Çekoslovakya meselesi hususî ve ubir hafta evvel, bazı eşyasmı ve nüfus mumî birçok meseleler dolayısile Avru • » tezkeresini alarak ortadan kaybolmuştur. panm en büyük gailesini teşkîl etmekte * Bahriye, güzel bir kızcağızdır. Mekteb Maharrem Feyzi TOGAY talebesidir. Zabıta, taharrivata ba^la dir. miştir. Bahriyenin iğfal edilerek kaçırıldjğı sanılıyor. Fransız frangının veziyeti Evvelki gün Paris borsasında bir îngiliz lirası mukabüi 163,62 frankta ka panmış olan Fransız frangı dün biraz daha salâha doğru giderek 159,93 te kapanmıştır. tstanbul borsasında frank, bir Türk lirası karşılığı 25,57,50 de açılmış, 25,38,50 de kapanmıştır. Izmirde bir katil 30 seneye mahkum oldu îzmir (Hususî) Bundan birkaç ay evvel Menemenin Çavuşköyünde, Ro manya muhacirlerinden Necibin karısı Zeliha, sevişmekte bulunduğu Hasan Çetinle birleşerek kocasını feci sekilde öldürmek suçile Ağırceza mahkeoıesine verilmişti. İddia makamı, muhakeme celsesinde, Hasan Çetinin idamını, kadınm da 2A seneye mahkumiyetini istemişllr. Reisin suali üzerine,1 Hasan Çetin tekrar inkâra sapmış, kadın da: Ben günahsızım. On altı senelik kocamı nasıl öldürtürüm. Hasana sorun, bu işi benim teşvikimle mi yapmıştır? Demiştir. Halbuki tahkikat, her ikîsini suclu göstermekte ve ikisinin, evlene bilmek için, zavallı ihtiyan ortadan kaldırdıklan neticesine varmaktaydı. Mahkeme ise şu karan vermiştir: Hasan Çetinin bu işi, bir aşk saikasile işlediği nazan itibara alınarak idam yerine otuz seneye mahkumiyetine, kadınm da, ortada delil olmadığından beraeti * ne... Kadın bu karan duyunca: Zaten ben masumdum. Yaşasin adalet! Diye bagırmıştir. Ağaların, dedi, elini öp. Verdiğim muskayı da koynundan ayırma. Onun uğuru vardır. Seni yükseltir, bir gün şu Ocağa ağa yapar. Er doğup da er yaşıyanlar da bundan gayri bir devlet ummamalıdır. Çorbacılardan biri ona hulus çak mak kaygusile bir tavsiyede bulunmak istedi, yeni yoldaşın doksan dördüncü ortaya götürülüp karargâhını o orta mut fağında kunnıış olan Haydar Babaya takdira olunmasını ve el öptürülerek duaya mazhar edilmesini söylemeğe yel tendi. Fakat Nakilci bu tavsiyeyi işitmemezliğe geldi, yüzünü kalabahk arasmda bulunan Tumacı zorba Ömere çevirip sordu: Iş yolunda mı kardeş? Öbürü kısa bir cevab verdi: Haber uçtu. Belki bugün, belki Kocaeli Vilâyetinde otobüs seferleri îzmit (Hususî) Düzce, Hendek, Adapazan ve îzmit şoselerinin muntazam bir şekilde yapılması üzerine, bu hat üzerinde otomobîl, otobüs ve kamyon seferleri başlamıştır. Sabahleyin mukabil ta raflardan müteaddid vasıtalar hareket etmekte ve 50 75 100 kuruş gibi üc retle yolcu taşımaktadırlar. Evvelce Bolu, Düzce, Hendek ve mıntakası yolcu ları Adapazan trenine biner ve Ada pazarından ıtibaren otobüs ve otomobillerle seyahat ederlerdi. Şose yolunun vilâyet tarafından esaslı şekilde yap:l ması, bu hat üzerinde yeni bir servıs temin etmiştir. \ Adliye Vekili Ankara Cezaevinde olacak cihaz Şirketi Hayriye, vapur bacalanndan duman çıkmasma mâni olmak üzere Avrupadan bir cihaz getirtmiştir. Bu cihazla yapılacak tecrübe muvaffaki yetli netice verirse, Deniz Ticaret müdürlüğü bütün sevahili mütecavire ve Halic vapurlannda ayni cihazı kullan mak mecburiyetini vazedecektir. Evvelki gece zelzele oldu Şehrimize getirilen yeni otohüsler İki kişiyi dolandıran hırsîz yakalandı Bundan on gün evvel Tepebaşında Ali oğlu Fettahın 44 lirasını. Karaköyde de Rizeli İsmail oğlu Mehmedin 15 lirasını tavcılık suretile çalan sabıkalı İbrahim, Emniyet ikinci şube memur ları tarafından vakalanmıştır. Evvelki gece sabaha karşı saat dört raddelerinde şehrimizde de hissedilen bir zelzele olmuşjur. Zelzelenin sarsınhsm • dan birçok kimseler uykudan uyanmıştır. Fakat herhangi bir kaza olmanuştır. Bu hususta Rasadhane şu malumati vermiştir: «Bu sabah saat üçü 55 dakika 27 saniye geçe kuvvetlice bir zelzele kaydedilmiştir. Şehrimizden daha hafif hissedilen bu zelzelenin merkez üstü îstanbuldan 160 kilometre mesafede tahmin edılmektedir.» înegolde **\ Prevezede şiddetli zelzele Atina 15 (Hususî) Dün, Preveze ve civannda evvelkinden şiddetli bir zel zele daha olmuştur. Bu defaki zelzele İtaki ve Lefkada adalarmda birçok hasara sebebiyet vermiştir. Preveze şehrin deki hasar oldukça mühimdir. Hüku met, meskensiz kalanlara çadır ve saire göndermiftir. fnegöl 17 (Hususî muhabfrîmîz * den) Dün gece sabaha karşı saat üçü 57 geçe çok şiddetli ve devamh bir zelzele oldu. Zayiat yoktur. Yeni otobüs îstanbul Beledivesine satılmak üzere şehrimize güzel bir otobüs getirilmiştir. Bu otobüste 25 kişılik oturacak, 25 kişilik de ayakta duracak yer vardır. Kapıları otomatik olarak açılıp kapanraaktadir. Otobüsün sefer tecrübesine baslanmıstır. Bursada Adlıye Vekılımız Şukru Saracoğlunun ev\'elki gün Ankara Cezaevinde muhtelıf daireleri gezdiğini, mahkumlarm mesaisini tetkik ettiğini ve alâkadarlardan izahat aldığını telefon haberi olarak bildiımıstik. Yukandaki resim, Vekilin Cezaevini ziyaretine aid bir intıbaı tesbit etmektedir. Bursa 17 (Hususî mubabîrlmîzdeny • Gece saat dörtte şiddetli bir zelzele ol • du. Zelzelenin şiddetinden halk uyku • uyandı. Zarar yoktuj.