28 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

28 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

28 HAZİRAN —- 1935 Eski bir HABER — Akşam Poâtasr aliç sosyetesir simsar Ruzveltin " rakibi oldu 65 yaşından sonra herkes tekaüt edilmelidir Amerika reisicümhur namzetle- rinden Long'un dikkate değer bir Gelecek sene Amerikada yapı - lacak olan reisicümhur intihapla - rriçin çalışmalara — hararetle de- vam edilmektedir. Daha şimdiden muhtelif parti- ler, ileri sürdükleri namzetlerin kazanması için hararetli propagan dalara girişmişler, ve çalışmağa başlamışlardır. Ruzvelte karşı savaşa girişen bunamzetlerin biri de Luiziyana Senatoru Huey Longdur. Daha şimdiden 5 milyon Amaeri» l kalıyı peşinden sürükliyen, ve gün geçtikçe kuvveti artan bu adam aslen fakir bir ailenin çocuğudur. Daha 12 yaşımda iken - sokak - larda kitap, ufaktefek tuvalet leva . zrmatı filân satarak hayatımı ka - zanıyor. Geceleri de muntazaman gece mekteplerine giderek ders « lerini takip ediyordu. bir yağ fabtrikasının simsarı oldu. Fabrika yağlarının nefasetini is - bat etmek için bir köşe başında herkesin gözü önünde börek filân- “pişiriyor ve gelip geçenlere paras- sız olarak dağrtıyor. Arasıra pi - şirdiklerinin nefasetini daha can - lr olarak anlatmak için bu börek- leri ağzını şapırdata şapırtada yi- yar, ve duyduğu lezzeti ballandıra ballandıra anlatıyordu. Long bu şekilde bir hayat geçi - rerek ve geceleri de muntazaman çalışarak 21 yaşında hukuk fakül- tesini hitirdi. Bundan sonra bir ta- raftan avukatlık yapmağa bşladı- Zı gibi bir taraftan da — siyasetle uğraşmağa başladı. İlk defa 1924 de Luizyana guver- nörü Cvalişi) olmak için namzet - liğini koydu, fakat muvaffak ola - madı. - Amerikada valiler bu şe - kilde seçilir. - Fakat bundan dört sene sonra yani 1928 de ikinci in- tHhapta büyük bir ekseriyetle ka « zanarak vali, ve iki sene sonra da Luizyana Senatoru oldu. Bugün tam 43 yaşında — olan Long'un en büyük — hususiyeti, mevkiini daima fakirlerin sayesin- de kazanmasıdır. Long Amerika - da “fakirleri en çok seven adam!,, ismiyle tanınmıştır. Son dünya buhranı neticesinde fakirlik art - tıkça bittabi Long'un nüfuzu da o nisbette artıyordu.. Long vali ve Senator olduktan sonra bile eski hayatımı hiç değiş - tirmemiştir. Boş vakitlerinde gene gençiliğinde devam ettiği gazina ve meyhanelere — devam etmekte, ekseriyeti amela ve küçük esnaf olan eski arkadaşlariyle birlikte ' içmekte ve eğlenmektedir. Hkttâ bazı defalar — ufak tefek kavgalara da girişiyor. bir iki yumruk atryor, bazıların - dan da bir iki tane yiyordu.. Long vali olduktan sonra da oe ki teşrifat usullerinin topunu bir - den ortadan kaldırmıştır. Vali ol- duğu gün kendisini — karşılamak programı için kapılara kadar dizilmiş olan memurların hiç birine selâm ver - memiş.. Odasının kapısını tekme ile açmış. Ceketini ve şapkasını bir koltuğu üstüne attıktan son - ra masasınm yanma geçmiş. Âğ - zında yarı yanmış olan cigarayı yere şerilmiş olan — canım halının üstüne atıp tozlu ayakkaplariyle ezdikten sonra bu — yetmiyormuş gibi ayaklarını da masanın üstüne koymuş ve bu suretle çalışmağa başlamıştır. Bazanhbava fena oldu, yahut tenbelliği tuttu mu hiç dairesine gitmemekte, — ikamet ettiği orta halli oteldeki odasında yatağın - dan çıkmayarak hükümet işlerini görmektedir. Long'un bu âdetleri geçenlerde Almanya ile —Amerika araşında az daha bir mesele çıkarıyordu . Almanyanın Nev Orlean ismin- deki harb gemisi Amerikayı ziya- ret ettiği esnada gemi kumandanı yaldızlı elbiselerini giymiş olduğu halde merasimle valiyi.. .ziyayete duğu halde kabul etmiştir. Alman amiral bunu bir hakaret sayarak hükümetine bildirmiş, Al- manya hükümeti de hâdiseyi Va- şingtona protesto — etmiş, mesele güçbelâ yatıştırılmıştı. Bu hâdise — Amerikalıların çok hoşuma gittiğinden kendisine muh- telif yerlerden binlerce pijama he- diye olarak göndermişlerdir. Bununla beraber Long çok ma - hir bir hükümet adamıdır. İşlerini büyük bir sür'atle, ve tam bir isa - betle yapmaktadır. Amerikalıla « rın bayıldıkları bir nokta da işte bu sür'atçiliğidir. Hattâ bu sür'at. çilikte 42 dakikada 42 emirname - yi meclise kabul ettirmek gibi kı - rılmaz rekoru vardır. Long'un bir hususiyeti de — çok sağlam karakterli olması, ve ver- diği sözleri her ne bahasına olur - sa olsun mutlaka tutmasıdır. Nite- kim Luizyana valisi olmadan ev - vel: 1 — Bütün yolları yapacağmı, 2 — Talebelere mektep kitapla- rını parasız temin edeceğini, 3 — Elektrik fiyatlarını ve tele- fon ücretlerini indireceğini vad - detmiş, ve hakikaten vadinde du- rarak bunları yapmıştır. Şimdi de ilân ettiği proğramın « da şu esaslar vardır: 1 — Serveti 3 milyon doları a « şan kimselerden mütebaki servet - leri alınarak umumi — hizmetlere tahsis etmek, tröstler ve karteller - le şiddetli bir mücadeleye giriş - mek. 2 — Her Amerikalı aileye bir ev, bir otomobil, bir de radyo te - min edeceğine emin bulunmakta - dır. 3 — Her işçi ailesinin geliri se « var nede asgari 2500 dolar olacaktır . 4 — Amerikada bir — tek işsiz kalmayımcaya kadar iş saatleri in- dirilecektir. 5 — Amerikada okumaya isti - datlı olan her fakir gencin üniver- site tahsilini sonuna kadar bütün ihtiyaçları parasız — olarak temin edilecektir. 6 — Her Amerikalı 65 yaşından sonra tekaüd edilecek ve hükümet- ten ibtiyarlık tekaüdiye maaşı a- lackatır. Bu proğramdan da anlaşıldığı gibi Long fakirleri, işçileri, genç - leri, ve ihtiyarları atrafına topla - mıştır. Bunların sayısı her zaman diğer halktan daha fazla olduğundan Long'un Ruzvelta karşı ne derece de mühim bir rakip olduğu kendi- liğinden meydana çıkar. Murad Sertoğlu İstanbul ikinci iflâs memurlu- ğundan: Müflis Trikotajer Filip Nikola- yidisin alacaklılarına karşı teklif etmiş olduğu kangurdatonun mü- zakeresi için alacaklıların 5—7— 935 Cuma günü saat 15 de daire- mizde hazır bulunmaları ilân ©- Tunur. (12690) hissedarları Şirketi Belediyeye vermek istemiyor Dün Haliç sosyetesi (işrketi) u- | mumi heyeti Galatada hanında toplanmıştır. Bu toplantıda sosyetenin son durumu görüşülmüş ve neticede hukukt, finansal ve idarf durum - lar üzerinde mutlak ve geniş bir Yovakim BORSA Hizalarında yildiz. işarer alaalar Üzü; rinde 27 6-035 de müamele görenler. | &ir.! Rasamlar kapanış Hatlarını gösterir —a , - — Nukut (Satış) »19, * Viyans * Milâno « Brükse *« Atina * Cenette 16 — * Belgrat && — | « Yokodame 2A — Mecidiye Roakeor salâhiyetle idare heyetinin işe bir son vermesi kararlaşmıştır. Idare meclisi bugün tekrar top- I İanacak ve sosyete ile belediye a- | rasındaki anlaşamamazlıkları e- saslı surette tetkik edeceklerdir. Sosyetenin belediyeye terkedil- mesine dair henüz hiç bir karar verilmemiştir. Hissedarlar sosyetenin ıslah e - dilerek iyi bir şekle sokulmasını iştemektedirler. Geçen günkü mahkemede ehbli | vukufun raporuna itiraz eden sos- yete avukatı raporda yolcu adet - lerinin azaldığından bahsedilme - diğini binaenaleyh yeni bir ehli vukuf raporu tanzimi lâzım geldi - ğini söylemiş ve mahkeme kara - rebunun üzerine 21 ilkteşrine kalmıştır. İstanbul kemesinden : Memnune tarafından Fatih beledi. yesi itfalye sahık efradından ve ha - len ikametgâhı meçhul — bulunan Ali aleyhine 985 /60 numaralı — dosya ile İstanbul Asliye altmmet hukuk daire . sinde açılan ihtar davasının gryaben icra kılınan — muhakemesi sonunda 29 — 5 — 885 tarihinde bir ay zarfın - da evine dönerek kocalık — vazifesini yapmasının ihtarına mahkemece ka . Tar verilmiş — olduğundan bir sureti mahkeme divanhanesine ilâma tarihi ilândan ftiharen on beş gün zarfımda temyizi dava edilmediği takdirde mu.- amelei kanuniyenin icra edileceği ma. Tüm olmak ve tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur: asltye altıncı hukuk mah Gzü S0| 4, Stokbim O7975' e Viyana 1200 — |e Madkı O.Ş“İlıi »« Rerlin «rasa| » va683 (e 7 şova * Sofya — G07758| « Belgrar * Amsrerdam 1.1692|8 Yokobama | * Praz 190015| & Moskova ESHAM S50—| — Tramvay *.— | 2875) 6 Çimenta as 1105 Rej 2e0o| Ünyoa Dej — -— Şir, Haytiye I5—) — Şark Dex | Merkez Bankast 32.78| — Bulya U, Sigorta —O0f Şırk m. eca Bamoeti Telefoz tö01.— | İş Bankası Anzadolu Tramvay Rihtim * Anadolmt * Adadolu l1 Asadola MN sı, Mümessli AÇ sz - - Ill 2682 İstikrtzıDahili L M Sa, Krganl bstikrarı 96.— 19938 AM — 10,- Sıvas-Etzeram 95—. stanbul 4 üncü icra memurlu - ğundan: Tamammna ehli vukuf tarafın - dan (2304) lira iki bin üç yüz dört lira krymet kesilen, — Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde dağra- macı sokağında eski ve yeni 2 No. h aydmlığı, terkos ve elektrik te - sisatını havi kârgirev dairemizce açık arttırmaya — çıkarılmış olup şartnamesi 22 - 7 -935 günleme - cinden itibaren divanhaneye ası - İarak 5 -8 - 935 günlemecine rast- layan pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde satılacak- tır. — Arttırmaya girmek için yü de 7 buçuk teminat akçası ılm": Birikmiş vergi, belediye vesimleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Arttırmada gayri menkule takdir edilen kıymeti bulmak şart olup aksi halde en son arttıranın taah - hüdü yerinde kalmak üzere, arttrre maya on beş gün daha öte atılarak 20 - 8- 935 günlemecine rastlayan salr günü ayni yer ve ayni saatte satılacak ve en çok arttıranın üze- rinde hraktlacaktır. 2004 No. h kanunun 126 ıncı maddesi muci - bince ipatek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hak- kı sahiplerinin gayrimenkul üze- rindeki haklarını, hususiyle faiz ve masarife dair bulunan iddiala- rmı, müsbit evrakiyle birlikte ve 20 gün içinde dairemize bildirme- leri şarttır. — Aksi halde hakları- nı tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinden paylaşmasından bariç kalırlar Daha geniş bilgi e- dinmek isteyenlerin 35 - 835 dos - ya No. sile dairemize müracaai - ları ilân olunur. (138) Almanca ders Tecrübeli bir Alman muallim tarafından ehven fiyatla Alman- ca matematik, istonografi, ve |. san dersleri verilmektedir. İstiyen lerin idarehanemizde F. F. rumu- zile müracaatları. 135 Sütnine arayanlara Sütü bol ve sıhhati yerinde bir anne, sütninelik yapmak — istiyor. Sütnine isteyenlerin şu adrese mü- racaatları. Kasımpaşa Tahta Gazi nu- mara 11 Ali