28 Haziran 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

28 Haziran 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Tüneller birbirini takip ediyor! HABER — Akşam Postası Kabataşla Taksim arasında gizli tünel?.. Muharririmiz bu tünele girdi. 50 metre kadar gitti Fakat geri dönmek mecburiyetinde kaldı, zira... Son zamanlarda İstanbulda ye- | dıktan sonra eşki bir sedin dibin - niden bir takım tünel hikâyeleri | söylenmeğe başladı. de bulunan tünelin methaline var - | dık. Ceketimi çıkardım.. Elime de Bunların birincişi sözde Kadı - | kuvvetli bir elektrik feneri alarak köyle Büyükada arasındaki bir yer | esrarengiz tünele daldım. aktı yolu idi. Bir taraftan bu tünel hakkında | uluorta rivayetler söylenirken, bir taraftan da Kabataşlâ Taksim a - rasında bu şekilde biy tünel oldu - ğu ortaya atıldı. Dün bir —muharririmizi bunu tahkik etmesi için Kabataşa gön - derdik. Muharririmiz bu tünelin başı olduğu iddia edilen Kabataş, Sed üstünde bayan Semihanın evi- ne gitmiş.. Bir ucu Kabataşta, di - ğer ucu Taksimde olduğu söyle - nen bu tünele girerek — tetkikat yapmıştır. Bu hüdiseyi şöyle anla - tıyor: — Sedüstünde Kabataş camii - nin yanındaki kapıdan girdik.. Bizans devrinden kalma bir ta- kim dık merdivenlerden tırman - Tünel çok dar ve alçaktı, İlerle- mek için dört 'ayak üstünde yürü - mek lâzım geliyordu.. İçeriye se - nelerdenberi kimse girmemiş ol - duğundan yolu bir takım iri örüm- cek ağları kapatıyordu. Mütemadiyen ilerlemekte de - vam ediyordum.. Çok az bir zaman sonra girmiş olduğum methal kay- boldu. Duvarlar, ve tavan munta - zam surette örülü idi. Yerde yer yer su birikintilerine ve bazan iri iri taşlara tesadüf ediliyordu. Ba - zan da bir takım ev — temellerine rastlayordum. Tünelin düzlüğü bitmiş, hafif bir yokuş başlamıştı.. Hava da bit: tiğinden etrafı ağır bir küf kokusu kaplamış, nefes almak güçleşmiş- ti. — Bütün alnımın ve yüzümün Kasaplar, hayvan başına TYayyare ianesi verecek Böylelikle senede 25000 lira toplanacak Dün İstanbul Hava Kurumun - | da toplanan Kasaplar ve Celepler | Cemiygti başkanlariyle sabık Ka- saplar Cemiyeti başkanı — Ahmet Karanın iştirakiyle yaptıkları mü - rakerede mezbahada koyun ve kuzulardan birer kuruş, sığır için beşer kuruş, — toptancı kasaplardan dörder kuruş alınma- sı karazlaştırılmış ve yapılan he - sapta bunun senevi 25 bin İiraya yakın bir gelir temin edeceği anla- şılmıştır. Dün hplıun Hıu Kurumu kesilecek | Kadınlar Kolu kaza ve nahiyeler - deki teşkilât işini görüşmüşler ve 29 Haziranda yapılacak olan mi - tingin başka bir güne bırakılma - sınt kararlaştırmışlardır. Haber aldığımıza göre Nur ka- | lem fabrikası sahibi Nuri Dağde - lene Hava kurumu merkezi tara - fından mürassa plâtin bir tayyare madalyası verilmiştir. Memleketin her tarafında yar - dımlar günden güne artmakta ve üye yazılanlar çoğalmaktadır. Ekmek Fiyatı Fiyatı niçin hâlâ düşmüyor? Buğday ucuzdur! Buğday ve un fiyatlarının düş -, min edildiği için borsada hararet- mesi ekmek fiyatının da düşme -| li satışlar olmamakta çok kimse sini icap ettirdiği halde fırmcı - lar henüz böyle bir işe yanaşma - maktadırlar. Dün şehrimize muh - telif yerlerden 329 ton buğday ve 244 ton un gelmiştir. Narh komisyonunun bugün top- lanarak ekmek fiyatlarını düşür - mesi beklenmektedir. Borşada yumuşak buğdayın ki- losu 7 ve sert buğdayın 5 kuruşla 6,10 kuruştan satılmıştır. » . » Şehrimizde Anadolu ve Trak- yadan gelen buğdaylar ihtiyaçtan fazladır. Ziraat Bankası piyasayı iyi bir duruma sokması üzerine satıştan çekilmiştir. Maamafih İs- tanbul şubesi direktörü Hamidle muavini Mehmed Ali satış esna- sında borsada bulunarak durumu tetkik etmektedirler. Fiyatlar ban. kanın tesbit ettiğinden daha dü fiyatların düşmesini Iııklomılıte dir. Dün borsada satılan miktar 130 tondur. Buna mukabil haric- ten 297 ton buğday gelmişti-. Evvelce mallarını daha pahalıya! satmak için saklıyanlar şimdi daha ucuza satmamak için elden çıkar- mak çareleri — aramaktadırlar. Memleketin hiç bir yerinde kurak. lık tehlikesi kalmamıştır. Un F- yatlarının da düşmesi üzerine ek- meğin de tabiatiyle düşmesi bek- lenmektedir. Narh komisyonunun bugün toplanarak bu hususta bir karar vermesi ihtimal dahilinde- dir. Bazı fırıncıların karışık unla- rt ucuza alarak ekmek — yaptıkları haber alındığından belediye mr- murları sıkı bir. kontrola başla- mışlardır. Durumun hergün değiş- mesi yüzünden narh - komisyonu | şüktür, Dün buğdayda on para iıyıllırı günü gününe tesbit ede- kadar bir düşüş görülmüştür. Buğ-/ cektir. dayın daha ziyade düşeceği tah- * bir ter tabakasiyle kaplanmış ol - duğunu hissettim, Elektrik Jâmbasiyle etrafı mua- yene ettim; Yol alabildiğine hattı müstakim üzerinde uzayıp gidi - yordu. Daba fazla — ilerlemeğe lüzum veimkân — görmediğimden geri döndüm,. Ancak elli metre kadar gidebilmiştim.. Kabataştan bir — rivayete göre Alman sefarethanesi, bir rivayete ğöre de Taksime — kadar uzadığı iddia edilen bu yolun anladığrma göre gizli bir tünelden ziyade bir su yolu olması ihtimali vardır. Eğer cidden gizli bir tünel ol - saydı, hiç olmazsa bir niganm sı - ğacağı, ve yahut iğilerek yürüye « bileceği kadar büyük olması lâzım gelirdi. Yoksa yukarıda da söylediğim gibi ancak dört ayak üstünde yü » rünebilecek kadar dar olan bu yo - lun gizli bir tünel olmasma imkân yoktur.. LAİ eei Süvarilerimiz Viyanada Viyana, — Viyanadaki konkur- larda Türk suvarileri birinci mü sabakada gene muvaffakiyetli de- rece aldılar, — Bu 23 ünde — başlıyan müsabaka- lara Fransız, İtalyan, Türk, Çek| Avusturya, Macar suvarileri işti- rak etmişlerdir. İlk günü yapılan ve 70 hayvanın girdiği müsaba- kada birinciliği Italyanlar kazan- mış, Bizden de mülâzım Saim oa birinci gelmiştir. Ayni gün yapı- lan ve 1,80 ne kadar yükselen € sırıklı kudret müsabakasında da üç sübay birinciliği, diğer üç sü- bay da üçüncülüğü taksim etmiş- lerdir. İkinciler arasında da gena mülâzim Saim vardır. 600 bin liraya üç yeni vapur.. Bunların Floryaya işlemesi muhtemel Avrupaya kaplıca ve vapur yap- tırma işleri için tetkikata giden di- rektör bay Cemil Avrupada bir çok sosyetlerle temaslarda bu - lunmuştur. Bu sene yeni vapur almak için bütçeden ayrılan 600 bin lira ile Üç tane yeni vapur yaptırılabile - cektir. Gemi tezgâhları bugünlerde yapılacak gemilerin plânlarını A- kay idaresine —gönderecek, bu plânlar bir heyet tarafından tet - kik edilerek ona göre ısmarlana - caktır. Bu yeni gemilerin Florya plâjı - na tahsis edileceği söylenmekte - dir. Akay idaresi bundan başka memleket dahilinde gezintiler ter- tip etmek maksadiyle bütün vilâ - | yetlerden güzel manzaraları bü- yük fotoğraflar halinde istemek- tedir. Bu suretle yapılacak propa- gandanım tesiriyle hem idareye birgelir ve hem de vatandaşların memleketi tanırması temin edilmiş Volacaktır. ayın| H*’I' AN —'*© Otomobilde Erenköyünde oturan bir komis- yoncunun Edirnekapı dışında zor- la 155 lirası almmıştır. Ali ismin - deki bu zatın başından geçen bu vaka' iddiasına göre şöyle olmuş - tur: Erenköyünde oturan Bay Alinin Fatihte Altay — mahallesinde bir akrabası — vardır. Zevcesini iki gü nevvel bu akrabasına misafir - liğe göndermiştir. Evvelki gece Bay Ali biraz iç - miş, saat on bire doğru Eminö - nünde duran bir otomobile yak - laşmış, pazarlık etmiş, yetmiş beş kuruşa anlaşmıştır. Bay Ali Altay mahallesinde otomobilden inmiş , şoföre bir lira vermiş, üstünü iste- miştir. Şoför gece zammiyle birlikte 150 kuruş istemiş, bu yüz- soygunculuk Sur haricinde bir adamın boğa- zını sıkıp parasını aldılar den aralarında münakaşa başla - mıştır. Tam bu sırada karanlıkta iki kişi peyda olmuş, — bay Alinin yanına gelerek kendisini karako - la götüreceklerini söyleyerek oto - mobile bindirmişlerdir. Otomobil sür'atle yol almış, Edirnekapı sur- ları dışmına çıkmış, yolda — iki kişi Bay Alinin gırtlağına sarılarak paralarını almışlardır. Otomobil Rami yolunda durmuş, Bay Ali yere bırakılmıştır, Bir saat kadar yerde yatan bay Ali neden sonra kendisine gelmiş, doğruca jandarma karakoluna gi- derek boğazındaki yara ve bere- leri göstermiş, şikâyette — bulun - muştur. Bay Alinni — 155 lirasını alanlarla şoför jandarma tarafın - dan şiddetle aranmaktadır. Bir gazetede hem de ciddi ciddi!... Arapkirli Mustafa isminde biri- si Finans bakanı (maliye vekili) bay Fuadın kanlı basurdan muzta- rıp olduğunu, tedavi içinAvrupaya gideceğini işitince bir gazete ida- rehanesine gitmiş, kendisinin tay- Siye edeaceği ilâcın kullanytdığı Stak | dirde ameliyata lüzum kalmıyaca- | ğını söylemiştir. Bu adamın tavsi- ye ettiği ilâç, gül burnu denilen yabani güllerin tohumlarıdır. Mus- | Kürekleri kı rek Yalova Finans bakanına kadın ilâcı tavsiye olunuy?r tafa bu tohumları yemiş, ameliya- ta ihtiyaç göstermeden iyileşmiş- tir. HABER — Böyle bir kadın ilâ- cının Maliye bakanına tavsiye edilmesini ancak sgülümsenecek mahivettö bulduk ve bunu bir ga - zetenin ciddi ciddi birinti sayıfa- sına dercetmesine büsbütün gülüm sedik, Garip bir macera rılmış, yüze- sahillerine kadar gitmişler Kayıkları ise Hayırsız adaya düşmüş Bundan bir hafta evvel polise) Fenerde oturmakta olan 20 yaşla-| rında Handan isminde bir ıuıı:in[ kaybolduğu haber verilmiş bunu müteakip gene Beşiktaşta Hayri isminde bir gencin ortada olmadı- ğı söylenince bunların Beşiktaştan bir kayığa binerek gezmeğe çık- tıkları ve bir daha görünmedik leri anlaşılmıştır. Geçen gün Ha- yırsız adadan gelen bir yelkenli Beşiktaşta kiralanan kayığı bul- muş kayık sahibine verilmiştir. Bu suretle gençlerin bir kazaya kurban gittikleri zannolunurken ölüm Arkadaşımız Hakkı Süha, kar - deşi muallim Mehmet Esrarı kay- betmek felâketine uğradı. Meh - met Esrar 36 yaşında, iyi yetişmiş, değerli bir gençti; yurda faydalı olmuş, memleket çocuklarınım ye- tiştirilmesinde hizmeti geçmişti; ölümü ailesile — birlikte kendisini tanıyanların hepsini derin bir acı içinde bırakmıştır. Bu acıyı biz de kendi lıılnmndı dvyuyomz. - d y - adag a ASN ' ııı —. ı.. ikisi birden meydana çıkmışlar- dır. Gençlerin anlattıklarına göre Moda açıklarında küreklerinin kırılması üzerine kendilerini su- yun akmtısına bırakmışlar ve bu suretle Çınarcık sahillerine kadar gelmişlerdir. Orada karaya çıkan iki genç paraları olmadığı için bir kaç gün Yalovada kalmağa mec- bur olmuşlar ve nihayet İstanbula gelebilmişlerdir. Kayık sahilde bı- rakıldığı için dalgaların tesiriyle Hayırsız adaya kadar gelmiş ve yazdığımız bir yelkenli tarafındam bulunarak sahibine verilmiştir. Karadenizde fırtına Gireşun, 27 — İki gündür Ka - radenizde şiddetli — fırtına var.. Kuvyetle esen karayel kıyılardaki fındık bahçelerinde ve meyva a * gaçların — zarar yapıyor. Dün Vatan vapuru yükünü tama- miyle alamdan kalkmaya mecbur kalmıştır. Bugün gelecek olan Aksu Vo- naya sığınmıştır. Ordudan gel « ııohı olan bir motör parçalana - 1$, altı kişi boğulmuştur. —| ee Y L